Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
17 uur geleden, zei BarneyRubble:

Ik heb de update via OTA gedaan en zag het enigste verschil dat je nu met spraak de melding voor snelheidslimiet aan en uit kan zetten, verder was er niks wat voor mijn sportage 2022 bestemd was.🤔

20250522_185112.jpg

Wat een schande, dit was sws al in vorige updates en voor de Sportage niet eens relevant.

Geplaatst
Op 26-5-2025 om 16:48, zei Wim-A:

Stel je vraag eens hier: https://update.kia.com/EU/E1/csCenter  Mijn ervaring is dat met de chat redelijk vlot wordt gereageerd.

Ben erg benieuwd hoe zij reageren op jouw model- en softwareversie.

Nou, daar werd ik ook niks wijzer van... :

Yes you are right it is not included in our master list yet as we are still waiting for the new map update release soon by the beginning of June, kindly keep an eye on the website or feel free to chat with us by the beginning of June for the updates
the newly introduced features will be released along with the update.
Honestly speaking so far we don't have any info about your brand new car bit it is GEN5W as it appears in the software version of your car.

Dus een auto die al meer dan 8 maanden in gebruik is, weet de NL dealer en de Kia helpdesk niks van de software van de auto? De helpdesk medewerker gaf aan "navigation solution center only" te zijn, maar daar ging de vraag juist over.

Ik zou verwachten dat andere Kia Sportage rijders met een Sportage van september 2024 of later, dezelfde software versie als ik moeten hebben.

En dus ook maar gewoon af moeten wachten wat er gaat komen...

Geplaatst
2 uur geleden, zei Dirtbiter:
Yes you are right it is not included in our master list yet as we are still waiting for the new map update release soon by the beginning of June, kindly keep an eye on the website or feel free to chat with us by the beginning of June for the updates
the newly introduced features will be released along with the update.

Honestly speaking so far we don't have any info about your brand new car bit it is GEN5W as it appears in the software version of your car.

Tja, het is inderdaad een antwoord op een vraag die je niet hebt gesteld :-) . En de vraag die je (denk ik) wel hebt gesteld is niet beantwoord.
Jammer; gemiste kans, KIA.

Geplaatst
23 uur geleden, zei Dirtbiter:

Ik zou verwachten dat andere Kia Sportage rijders met een Sportage van september 2024 of later, dezelfde software versie als ik moeten hebben.

Lijkt logisch, maar.... ;-)
Hieronder een screenshot van mijn KIA Sportage Full Hybrid GT+, afgeleverd 28 nov 2024
Tot nu toe geen aanbod gekregen om mijn software een update te geven.

Kia Software versies.jpg

Geplaatst
16 minuten geleden, zei Ben Wouters:

Hieronder een screenshot van mijn KIA Sportage Full Hybrid GT+, afgeleverd 28 nov 2024

Jouw menu ziet er heel anders uit dan de mijne (Sportage HEV Dynamic+, 2023)

11-08-2024 @11-10-07.jpeg

Geplaatst
1 uur terug, zei Wim-A:

Jouw menu ziet er heel anders uit dan de mijne (Sportage HEV Dynamic+, 2023)

Ook als je doorscrollt totdat "Softwareversie" bovenaan staat?

Zie trouwens dat jouw "Bijwerken" selecteerbaarlijkt, die van mij is greyed out. Kan je een update downloaden?

• 2 weken later...
Geplaatst

Heb de update ook via OTA uitgevoerd op mijn KIA Sportage HEV (MY22) GT-line.

Na twee weken heb ik nog steeds geen enkel verschil kunnen zien. Misschien was hij volgens KIA wel groot in bestand, maar qua features lijkt het nul.

Heeft iemand wel iets van verandering/verbetering gemerkt?

Geplaatst (aangepast)
5 uur geleden, zei Faab:

Heb de update ook via OTA uitgevoerd op mijn KIA Sportage HEV (MY22) GT-line.

Na twee weken heb ik nog steeds geen enkel verschil kunnen zien. Misschien was hij volgens KIA wel groot in bestand, maar qua features lijkt het nul.

Heeft iemand wel iets van verandering/verbetering gemerkt?

Je kan nu via een spraakopdracht de waarschuwing voor de snelheidsovertreding aan en uit zetten🤔 meer is er voor onze versies niet bij😫

Zie de onderste 2 regels hoe je dat moet uitspreken.😉

20250522_185112.jpg

aangepast door BarneyRubble
  • Like 1
Geplaatst

Ik heb sinds 1 week een nieuwe PHEV GT-Plus en daarin werkt het niet meer om zo de “irritante” piepjes van de snelheidslimiet uit te zetten.

”Deze functie wordt niet ondersteund“ is het antwoord…

Geplaatst

Ik heb overigens nog een “oude” versie software in deze nieuwe Sportage, 240808 , dus dan wachten we maar op de nieuwe update .

Misschien werkt het spraak commando dan wel daarna.

Geplaatst (aangepast)
18 uur geleden, zei RobS:

Ik heb overigens nog een “oude” versie software in deze nieuwe Sportage, 240808 , dus dan wachten we maar op de nieuwe update .

Heb jij op dit moment ook niet een nieuwe OTA update staan dan ?

Of staat er inmiddels niet een heel nieuwe software en kaartupdate voor je klaar via het kia update programma via usb te downloaden op de computer ?

Geplaatst

Nee, bijwerken is greyed out, Kia connect en ota is actief.

In de download sectie van Kia staat niks klaar, OTA zou sowieso deze al eerder hebben denk ik.

Software is nu 10 maanden oud, lijkt niet echt op 2x per jaar updaten.

Goed werk heeft tijd nodig zullen we maar zeggen.

Geplaatst
22 uur geleden, zei RobS:

Heb ook een Sportage met de nieuwe EU eisen er in verwerkt.
Mijn versie is NQ5e_H_25.EUR.S5W_L.001.001.240808
Dit is dus weer een andere versie dan de "oudere" Sportages, en moet dus weer een aparte update krijgen.

In deze versie heeft het spraakcommando voor de snelheidslimiet nooit gezeten afaik.
De verwachting is dat in een komende update dit wel het geval zal zijn.

• 4 weken later...
Geplaatst (aangepast)

Gisteren OTA de nieuwe software gekregen. Zit nu op NQ5e_P_25.EUR.S5W_L.001.001.250226

Hierin zit in ieder geval het uitschakelen van de geluidjes bij het overschrijden van de maximumsnelheid met lang indrukken van de mute knop!

Volgens de changelog ook met het voice commando, al heb ik dat nog niet getest.

aangepast door Dirtbiter
Geplaatst
1 uur terug, zei Dirtbiter:

Gisteren OTA de nieuwe software gekregen. Zit nu op NQ5e_P_25.EUR.S5W_L.001.001.250226

Hierin zit in ieder geval het uitschakelen van de geluidjes bij het overschrijden van de maximumsnelheid met lang indrukken van de mute knop!

Volgens de changelog ook met het voice commando, al heb ik dat nog niet getest.

Voice Commando werkt ook perfect.😉

Geplaatst
Op 11-7-2025 om 10:22, zei BarneyRubble:

Voice Commando werkt ook perfect.😉

Is er ook een lijst met commandos waar de KIA naar  luistert?🤔,  "zet piepjes uit" zal wel niet werken🤣

Geplaatst
2 uur geleden, zei AnneM:

Is er ook een lijst met commandos waar de KIA naar  luistert?🤔,  "zet piepjes uit" zal wel niet werken🤣

Probeer in de auto eens het spraakcommando "Opdrachten".

Geplaatst
4 uur geleden, zei Ben Wouters:

Probeer in de auto eens het spraakcommando "Opdrachten".

Ga ik doen...

Geplaatst (aangepast)

Probeer ook eens " open de achterklep " maar doe het maar niet onder het rijden of in een lage garage.🫡

Je kan in het systeem ook aanvinken, laat beschikbare voicecommando's zien.

Geplaatst
11 uur geleden, zei BarneyRubble:

Probeer ook eens " open de achterklep " maar doe het maar niet onder het rijden of in een lage garage.🫡

Onder het rijden kan je gerust proberen want dan werkt het echt niet.

Geplaatst
5 uur geleden, zei Henri497:

Onder het rijden kan je gerust proberen want dan werkt het echt niet.

Heb je er ervaring mee 🤣

Geplaatst
21 minuten geleden, zei BarneyRubble:

Heb je er ervaring mee 🤣

Haha dat zou wel een stunt zijn, rijd je op de snelweg gaat die klep ineens open😨 Ik had hem toevallig in de drive stand staan en kreeg de melding dat de klep alleen in de parkeerstand geopend kon worden.

Vind veel spraakopdrachten sowieso niet heel zinvol.
-"Airco aan of uit", Je kunt ook gewoon een knopje indrukken dan staat de airco ook aan of uit??
-"Open klep", er zit een knop links van het stuur om de klep te openen?
-"Wat is mijn sterrenbeeld" tsja als je dat aan je auto moet vragen??
etc etc.

• Like 1
Geplaatst

Wat wel lekker is om te gebruiken is

" zet de temperatuur op 18gr, of 22gr, of 14gr. Wat je maar wil, best prettig als je 160 rijd op de Duitse baan.😉

Geplaatst
21 uur geleden, zei BarneyRubble:

Wat wel lekker is om te gebruiken is

" zet de temperatuur op 18gr, of 22gr, of 14gr. Wat je maar wil, best prettig als je 160 rijd op de Duitse baan.😉

Ja dat zou nog wel een plausibele reden zijn om spraakbesturing te gebruiken. Of misschien als het vrij hectisch om je heen is en je geen knopjes wil zoeken.

Over een tijdje naar Oostenrijk, dan zal ik eens vragen tijdens een klim met tig haarspeldbochten wat mijn sterrenbeeld is, kennis is macht🤭

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...