ldzwolle Geplaatst 9 Juli Geplaatst 9 Juli Nu beschikbaar voor download https://update.kia.com/EU/NL/Main Quote
Ben Wouters Geplaatst 9 Juli Geplaatst 9 Juli Gaat mijn eerste update worden. Neem aan dat die OTA aangeboden zal worden. Gebeurt dat meestal kort na de aankondiging op de KIA website? Quote
Wim-A Geplaatst 9 Juli Geplaatst 9 Juli 54 minuten geleden, zei Ben Wouters: Gebeurt dat meestal kort na de aankondiging op de KIA website? Nee, meestal ruim daarvoor. Quote
Wim-A Geplaatst 9 Juli Geplaatst 9 Juli 5 uur geleden, zei ldzwolle: Nu beschikbaar voor download https://update.kia.com/EU/NL/Main En daar hebben we dan bijna een half jaar -te lang- op gewacht. Software is van 26 februari 2025 ... Quote
Headlong Geplaatst 9 Juli Geplaatst 9 Juli 2 uur geleden, zei Ben Wouters: Gaat mijn eerste update worden. Neem aan dat die OTA aangeboden zal worden. Gebeurt dat meestal kort na de aankondiging op de KIA website? Gaat over het algemeen in (willekeurige) batches. kan dus best wat tijd overheen gaan voor je de OTA aangeboden krijgt. Quote
Wim-A Geplaatst 9 Juli Geplaatst 9 Juli 1 uur terug, zei Headlong: Gaat over het algemeen in (willekeurige) batches. kan dus best wat tijd overheen gaan voor je de OTA aangeboden krijgt. Nou, kijk eens hier: deze had hem 26 mei al binnen via OTA. Quote
ldzwolle Geplaatst 9 Juli Topic Starter Geplaatst 9 Juli downloaden van de site, op een 64gb usb stick zetten en in de auto steken. 2 maal zeggen dat je wilt installeren als de auto uit, dan lekker binnen koffie drinken en na ca 45 min krijg je de melding dat de update klaar is.... het lijkt er overigens op dat er in de software niet veel veranderd is (je kan nu wel aangeven waar je Ika Connect voor wilt gebruiken) en er zitten nieuwe kaarten in.... maar ik gebruik tomtom of apple Maps of Google Maps want de interne navigatie is k.. met p..... Quote
Breeze Geplaatst 9 Juli Geplaatst 9 Juli 'k Lees nu al geruime tijd dat de KIA navigatie niet deugt. Maar ik gebruik hem sinds de aankoop van mijn KIA 8 maanden geleden en vind hem prettig overzichtelijk en bovendien goed geïntegreerd in het Infotainment systeem. Ook heb ik hem (nog) niet op fouten kunnen betrappen en sinds de update van maart zijn ook de kaarten weer helemaal bij. Maar misschien zie ik iets over het hoofd. Hiervoor gebruikte ik Sygic McGuider, Waze en Google Maps, soms alle 3 tegelijk, Maar daar gevoel ik nu geen behoefte meer toe. Het enige wat ik mis is een functie om in één keer de volledige route te laten zien. Adri 1 Quote
jeroenh Geplaatst 9 Juli Geplaatst 9 Juli Wat ik hinderlijk vind is dat de route in de kleur groen is aangegeven terwijl de wegen ook in het groen worden weergegeven, weliswaar een andere keur groen maar toch, maak het rood of blauw valt veel meer op 2 Quote
Anoniem123 Geplaatst 10 Juli Geplaatst 10 Juli Mijne update niet, zegt dat de versie hetzelfde is. Quote
Wim-A Geplaatst 10 Juli Geplaatst 10 Juli (aangepast) 2 uur geleden, zei MauriceDtc: Mijne update niet, zegt dat de versie hetzelfde is. Even in je menu kijken (zie afbeelding) En als daar idd ook de nieuwe versie in staat heb je misschien via OTA ge-updated zonder het te merken 10 Juli aangepast door Wim-A Quote
AnneM Geplaatst 10 Juli Geplaatst 10 Juli 17 uur geleden, zei Breeze: 'k Lees nu al geruime tijd dat de KIA navigatie niet deugt. Maar ik gebruik hem sinds de aankoop van mijn KIA 8 maanden geleden en vind hem prettig overzichtelijk en bovendien goed geïntegreerd in het Infotainment systeem. Ook heb ik hem (nog) niet op fouten kunnen betrappen en sinds de update van maart zijn ook de kaarten weer helemaal bij. Maar misschien zie ik iets over het hoofd. Hiervoor gebruikte ik Sygic McGuider, Waze en Google Maps, soms alle 3 tegelijk, Maar daar gevoel ik nu geen behoefte meer toe. Het enige wat ik mis is een functie om in één keer de volledige route te laten zien. Adri Op zich is de UI zeer prettig, maar om te zeggen dat de kaarten up to date zijn???? Volgens mij lopen die vaak bijna een jaar achter. Of mis ik nou iets. Quote
Anoniem123 Geplaatst 10 Juli Geplaatst 10 Juli (aangepast) 2 uur geleden, zei Wim-A: Even in je menu kijken (zie afbeelding) En als daar idd ook de nieuwe versie in staat heb je misschien via OTA ge-updated zonder het te merken Zal wel niet voor een 2019 Ceed zijn. 10 Juli aangepast door MauriceDtc Quote
Anoniem123 Geplaatst 10 Juli Geplaatst 10 Juli 10 minuten geleden, zei Wim-A: Had ik gezien, maar na downloaden zegt hij dat het dezelfde versie is Quote
Wim-A Geplaatst 10 Juli Geplaatst 10 Juli 1 uur terug, zei MauriceDtc: Had ik gezien, maar na downloaden zegt hij dat het dezelfde versie is Dan heb je hem dus al Quote
Breeze Geplaatst 10 Juli Geplaatst 10 Juli 4 uur geleden, zei AnneM: Op zich is de UI zeer prettig, maar om te zeggen dat de kaarten up to date zijn???? Volgens mij lopen die vaak bijna een jaar achter. Of mis ik nou iets. Een oude verkeerssituatie bij afslag 23 v.d. A15 was een aantal jaren niet bijgewerkt, trouwens ook niet bij Waze en Google Maps. Mijn KIA verdeler heeft in maart bij een beurt een nieuwe software-versie geladen (zie plaatje) en toen was alles weer zoals het hoort. Vandaar mijn opmerking. De afwijkend versie bij mij zal wel komen door het verschil tussen Sportage en Ceed. Adri Quote
Wim-A Geplaatst 10 Juli Geplaatst 10 Juli 1 uur terug, zei Breeze: Een oude verkeerssituatie bij afslag 23 v.d. A15 was een aantal jaren niet bijgewerkt, trouwens ook niet bij Waze en Google Maps. Mijn KIA verdeler heeft in maart bij een beurt een nieuwe software-versie geladen (zie plaatje) en toen was alles weer zoals het hoort. Vandaar mijn opmerking. De afwijkend versie bij mij zal wel komen door het verschil tussen Sportage en Ceed. Adri Nou, mooi dat het werkt. Maar de versie die nu op je auto staat is niet voor een Ceed. Het is de 'oude' versie voor de Sportage (zie de tabel een paar berichten terug). Maar goed, als het werkt .... Quote
Ben Wouters Geplaatst 10 Juli Geplaatst 10 Juli Op 9-7-2025 om 11:56, zei Ben Wouters: Gaat mijn eerste update worden. Neem aan dat die OTA aangeboden zal worden. Gezien de reacties leek het me onwaarschijnlijk dat ik nog een OTA update ging krijgen deze ronde. Heb de update dus maar "manual" gedaan. Ging vlekkeloos. Kan ik mijn Sportage nu tenminste vertellen dat hij moet ophouden met piepen als ik een paar km/h te snel ga. Quote
Dirtbiter Geplaatst 11 Juli Geplaatst 11 Juli Gisteren OTA binnen gekregen voor mijn Sportage 5 PHEV uit 2024. Met nu ook de optie erin dat met lang ingedrukt houden van de mute knop de geluidjes van de snelheids-herkenning uit gaan!! @Ben Wouters dus het hoeft niet met voice Quote
Ben Wouters Geplaatst 11 Juli Geplaatst 11 Juli 2 uur geleden, zei Dirtbiter: Met nu ook de optie erin dat met lang ingedrukt houden van de mute knop de geluidjes van de snelheids-herkenning uit gaan!! @Ben Wouters dus het hoeft niet met voice Dank. Werkt nu ook in mijn Sportage (vóór de update niet) Stuk makkelijker, kreeg de magische spreuk van de spraakherkenning er maar moeilijk in 1 Quote
Henri497 Geplaatst 12 Juli Geplaatst 12 Juli 21 uur geleden, zei Ben Wouters: Dank. Werkt nu ook in mijn Sportage (vóór de update niet) Stuk makkelijker, kreeg de magische spreuk van de spraakherkenning er maar moeilijk in Huh ik krijg helemaal geen geluidjes als ik te hard rijd, gisteren expres te hard gereden(waar het kon!) maar geen geluidjes, geen pop up, geen signaal, helemaal niks(gelukkig) Quote
Ben Wouters Geplaatst 12 Juli Geplaatst 12 Juli 34 minuten geleden, zei Henri497: Huh ik krijg helemaal geen geluidjes als ik te hard rijd, gisteren expres te hard gereden(waar het kon!) maar geen geluidjes, geen pop up, geen signaal, helemaal niks(gelukkig) Wss omdat de waarschuwing permanent op UIT staat. "Probleem" is dat modellen na ong. juni 2024 een verplichtte wijziging (EU) hebben waardoor na iedere start de waarschuwing weer op AAN gaat Zie Setup >Voertuig > Bestuurdershulp > Snelheidslimiet. 2 Quote
PhaseShifter Geplaatst 12 Juli Geplaatst 12 Juli Update hoeft niet voor mij, alles werkt goed, navi sucks anyway. Pas als die f#cking stuurassistent permanent uitgeschakeld kan worden, zal ik gaan updaten. Quote
Wim-A Geplaatst 12 Juli Geplaatst 12 Juli 2 uur geleden, zei PhaseShifter: Update hoeft niet voor mij, alles werkt goed, navi sucks anyway. Pas als die f#cking stuurassistent permanent uitgeschakeld kan worden, zal ik gaan updaten. Dat wordt dus nooit updaten. De 'bestuurdershulp' is bij de keuring genoteerd als verplicht. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.