Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Officieel: Nieuwe KIA SPORTAGE.

Aanbevolen Berichten

• Reacties 852
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geposte Afbeeldingen

Geplaatst
Heb de meest dikke demo mogelijk besteld !!! Met auto park system, navi, leer, 18" etc etc !

Is auto park system dat die zelf parkeert(auto stuurt zelf)?

Geplaatst
Heb de meest dikke demo mogelijk besteld !!! Met auto park system, navi, leer, 18" etc etc !

Hallo Peterrrrrrr,

Vertel eens iets meer over de nieuwe Sportage.. Weet je misschien ook wanneer deze naar Belgi

Geplaatst

Had vorige week al de dealer gebeld, zodra hij de nieuwe sportage binnen krijgt krijg ik meteen telefoon en mag ik langs komen om te kijken. Heb 23 januari 2009 een sportage gekocht, maar heb hem al te kennen gegeven dat mochten de kosten niet te veel zijn, dat ik dan hem inruil voor een 2010 model.

Dus ben benieuwd.

Geplaatst

Autoweek geeft ons vast een inkijkje in de prijsstelling van de Sportage :

Kia wilde nog even wachten, maar via-via hebben wij al de eerste prijzen van de Sportage!

De Kia Sportage is er als X-Tra First Edition voor 23.795 euro. De X-Ecutive First Edition kost 25.295 euro en de X-Clusive First Edition kost minimaal 29.795 euro. Al deze versies hebben de 2,0-liter benzinemotor met een vermogen van 163 pk onder de kap. De meeruitrusting bestaat uit een gratis schuif-/kanteldak, een voorziening die normaal 1.295 euro kost.

Alle Sportages krijgen airconditioning, elektrisch bedienbare buitenspiegels, elektrisch bedienbare ramen voor en achter, een achterspoiler, 16-inch lichtmetaal en een audiosysteem met zes speakers en USB/Aux-aansluiting mee. Qua veiligheidsvoorzieningen beschikt de Sportage over ESC met roll-over sensor, Hillstart Assist, Downhill Brake Control en een ESS-systeem dat de knipperlichten aanzet bij een noodstop.

De nieuwe Sportage weegt 91 kilogram minder dan voorheen en is daarom flink zuiniger. De Kia is 90 millimeter langer, 15 millimeter breder en 60 millimeter lager dan de vorige generatie. De nieuwe generatie komt met vier motoren op de markt. In de eerste instantie zijn er de 2,0-liter benzine- (163 pk/192 Nm) en dieselmotor (136 pk/304 Nm). Later volgen een 1.7 CRDi turbodiesel (115 pk) en een 1,6-liter GDi benzinemotor met directe inspuiting (140 pk).

De auto komt in juli op de markt. Wie niet zolang wil wachten, kan vanaf 16 april tijdens een roadshow van Kia alvast bij de dealer kennismaken met twee preproductiemodellen.

http://www.autoweek.nl/autonieuws/13926/Exclusief-prijzen-Kia-Sportage

Geplaatst
Had vorige week al de dealer gebeld, zodra hij de nieuwe sportage binnen krijgt krijg ik meteen telefoon en mag ik langs komen om te kijken. Heb 23 januari 2009 een sportage gekocht, maar heb hem al te kennen gegeven dat mochten de kosten niet te veel zijn, dat ik dan hem inruil voor een 2010 model.

Dus ben benieuwd.

Ik dus ook......

Geen idee wat onze auto's nu aan inruil doen.

Ben ook benieuwd naar die standaard 16" velgen.

Op het promo filmpje vind ik de 18" net een tikkie te groot.....

Geplaatst

Had het gelezen op autoweek, nette prijzen al zeg ik zelf, en misschien zakt de prijs nog iets als de 140pk versie komt, of denk ik dat verkeert?

Geplaatst
Had het gelezen op autoweek, nette prijzen al zeg ik zelf, en misschien zakt de prijs nog iets als de 140pk versie komt, of denk ik dat verkeert?

De 140pk versie heeft minder CO2 uitstoot dus betaal je minder co2-belasting dacht ik..

Geplaatst (aangepast)

Ben ook benieuwd naar die standaard 16" velgen.

Op het promo filmpje vind ik de 18" net een tikkie te groot.....

Wat is het verschil in rijden enz. tussen bijvoorbeeld 16" en 18" velgen? of maakt dit niks uit?

Ik heb op internet een foto gevonden van de 16, 17 en 18(van de nieuwe sportage) naast elkaar.. Hoe kan ik deze hier laten zien??

aangepast door Rick
Geplaatst

Nette vanafprijzen voor de Sportage. Een leuk cadeautje bij aankoop, een panoramadak cadeau.

Jammer dat er geen actiepakketten komen voor de Venga X-ecutive. Alleen de Venga Extra is leverbaar met een voordelig comfortpakket. Wat hebben de kopers van een Venga X-ecutive dan gekregen? Oh ja, de hoofdprijs: het volle pond....:roll:

Geplaatst
Ja, nou en? Maar wel een actie waar je wat aan hebt als klant. Welk voordeel mag ik dan tegemoet zien? Ook een gratis Navi of panoramadak?

Let me now!

Laat dat dak maar zitten, geef maar een automaat voor 750 euro.......

EN EEN UITSTEKENDE INRUILPRIJS.

Top Kia Ambassadeurs zoals Smart en ik zouden sowieso gecompenseerd moeten worden.

Die internet uurtjes moet er tenslotte ook uit ! :-)

Geplaatst

Nou, je had het in het topic over de roadshow over dat het raar is dat er niet proef gereden mag worden !? Ik mag over 2 weken gaan rijden met de nieuwe Sportage ! ;)

@ Bigwade & Smart: waarschijnlijk heb ik er 2 in de showroom staan rond 21 mei ! Dus jullie zijn welkom ;)

Geplaatst
Nou, je had het in het topic over de roadshow over dat het raar is dat er niet proef gereden mag worden !? Ik mag over 2 weken gaan rijden met de nieuwe Sportage ! ;)

Wat hebben KLANTEN er aan dat JIJ mag gaan rijden.

Ik mag toch aannemen dat je dan introduc

Geplaatst

Helemaal juist BW, alhoewel de Sportage niet is te versmaden. Voor jou een goede keus voor straks.

Ik wacht nog steeds met Smart op de eerste de beste vette aanbieding......zeker voor een fully loaded auto!:roll:

Waar moet ik de handtekening zetten?:wink:

Geplaatst

hahaha, volgens mij hebben we het daar wel eens over gehad, toen werd er verteld dat je pas rond de zomer wou gaan kijken hoe of wat ?

Je weet me te vinden dus als je ff aangeeft wat je wil + evt. inruil dan kom ik daar bij je op terug !

Geplaatst

Zo en nu terug on-topic!!

Willen jullie laveloos ouwehoeren, dan rap naar het club cafe. Voor de rest gaat het alleen maar over de nieuwe Sportage en aanverwant nieuws..

Geplaatst

Heb ook maar even de dealer in Spijkenisse gebeld, die krijgt hem op 19 en 20 mei. Zei ook: wat zijn een beetje de inruil prijzen van de sportage 2009.

Moest al rekenen op 30% afschrijving van mijn sportage uit 2009. Nou dat gaat hem dus mooi dan niet worden. Kan je straks 8 ruggen bij leggen voor het 2010 model. Dan kan ik net zo goed een nieuwe picanto voor m'n vrouw kopen hahhaha.

Ben nog niet bij m'n eigen dealer wezen praten. Maar daar moet ik volgende week heen aangezien de 19" er weer onder gaan. Dan maar gelijk even babbelen voor het 2010 model.

Geplaatst
Heb ook maar even de dealer in Spijkenisse gebeld, die krijgt hem op 19 en 20 mei. Zei ook: wat zijn een beetje de inruil prijzen van de sportage 2009.

Moest al rekenen op 30% afschrijving van mijn sportage uit 2009. Nou dat gaat hem dus mooi dan niet worden. Kan je straks 8 ruggen bij leggen voor het 2010 model. Dan kan ik net zo goed een nieuwe picanto voor m'n vrouw kopen hahhaha.

Ben nog niet bij m'n eigen dealer wezen praten. Maar daar moet ik volgende week heen aangezien de 19" er weer onder gaan. Dan maar gelijk even babbelen voor het 2010 model.

Ik heb wel eens begrepen dat de "vuistregel" zo'n beetje als volgt is de eerste 5 jaar:

Eerst jaar 20% en daarna ieder jaar 10%.

Na 5 jaar heb je dus de helft afgeschreven

Daarna wordt het wat minder dramatisch.

E.e.a. is natuurlijk een beetje afhankelijk van populariteit inruiler (en de nieuwe auto) Als die nieuwe auto's "als broodjes" verkopen zal je zeker niet de beste prijs voor je inruiler krijgen

Geplaatst

Dat ga ik ook niet trekken, we roerbakken gewoon nog een jaartje door en zien dan wel..

Geplaatst
Ik heb wel eens begrepen dat de "vuistregel" zo'n beetje als volgt is de eerste 5 jaar:

Eerst jaar 20% en daarna ieder jaar 10%.

Na 5 jaar heb je dus de helft afgeschreven

Daarna wordt het wat minder dramatisch.

E.e.a. is natuurlijk een beetje afhankelijk van populariteit inruiler (en de nieuwe auto) Als die nieuwe auto's "als broodjes" verkopen zal je zeker niet de beste prijs voor je inruiler krijgen

ger ben ik niet helemaal met je eens..... werkt met een picanto misschien maar rest is echt eerste jaar 25% en na 3 jaar de helft.....

Geplaatst (aangepast)
ger ben ik niet helemaal met je eens..... werkt met een picanto misschien maar rest is echt eerste jaar 25% en na 3 jaar de helft.....

Nog erger...................maar recente ervaring: na 4,5 jaar kreeg ik voor mijn sportage 2,7 aut ongeveer de helft als inruil. En dat is nu niet echt een populaire auto om in te ruilen

aangepast door ger.w.
Geplaatst

Zo dan heb je een bere prijs terug gehad hoor!! Na 4,5 jaar helft afschrijven dat is lekker dat is nog geen 15% per jaar afgeschreven!! Super gedaan hoor! En met een ton op de teller of heel weinig kilometers?

Geplaatst (aangepast)
Zo dan heb je een bere prijs terug gehad hoor!! Na 4,5 jaar helft afschrijven dat is lekker dat is nog geen 15% per jaar afgeschreven!! Super gedaan hoor! En met een ton op de teller of heel weinig kilometers?

Nee dat is 11,11 % per jaar

68000 km dat scheelt misschien iets en veel extra's (bijv. navigatie)

En die accessoires kun je dus gewoon voor 100% afschrijven

't blijft gewoon veel geld in een paar jaar

aangepast door ger.w.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...