ik kan mijn dak zien Geplaatst 22 Juni, 2010 Geplaatst 22 Juni, 2010 hoi krissie, ik zou het echt niet doen, zo'n panoramadak. ik zelf ben ook 1.94 en ik paste niet fatsoenlijk in de demo met dit dak. wat practische bruikbaarheid betreft is het ten opzichte van het oude model een flinke stap achteruit. dak te laag, geen apart te openen ruitje in de klep meer, voorstoel kan niet meer plat en de bank kan niet meer 100% plat. maar ja... ik had er 15 april al een besteld omdat hij toch vooral mooi is. (zonder sunroof natuurlijk) Quote
bigwade Geplaatst 22 Juni, 2010 Geplaatst 22 Juni, 2010 wat practische bruikbaarheid betreft is het ten opzichte van het oude model een flinke stap achteruit. dak te laag, geen apart te openen ruitje in de klep meer, voorstoel kan niet meer plat en de bank kan niet meer 100% plat. Dat waren voor mij ook afhaakpunten... Ik ga eens rustig kijken als er een echte staat en volg de draadjes hier wel. Quote
bertsplci Geplaatst 22 Juni, 2010 Geplaatst 22 Juni, 2010 Ben zelf Sportage rijder (toen het nog een midi SUV was) en stap nu over op de nieuwe Sorento. Vind de nieuwe Sportage een aardige auto maar niets met SUV te maken hebben. Vind ook dat ze het bij Hyundai beter gedaan hebben, de naam Tuscon vervangen voor ix35. KIA had ook beter de naam Sportage kunnen vervangen. Quote
krissie sandtrack Geplaatst 22 Juni, 2010 Geplaatst 22 Juni, 2010 hoi krissie,ik zou het echt niet doen, zo'n panoramadak. ik zelf ben ook 1.94 en ik paste niet fatsoenlijk in de demo met dit dak. wat practische bruikbaarheid betreft is het ten opzichte van het oude model een flinke stap achteruit. dak te laag, geen apart te openen ruitje in de klep meer, voorstoel kan niet meer plat en de bank kan niet meer 100% plat. maar ja... ik had er 15 april al een besteld omdat hij toch vooral mooi is. (zonder sunroof natuurlijk) Nou ik ga deze week nog 'passen' en zal mijn bevindingen zo snel mogelijk doorgeven. Hopelijk heb ik langere benen ofzo Zo' n dak is toch wel mooi. Quote
zwafra Geplaatst 23 Juni, 2010 Geplaatst 23 Juni, 2010 Dus als ik het goed begrijp heb jij je Qashqai ingeruild voor een Sportage?Rijd je nu een 1e of een 2e uitvoering van de Qashqai en wat zijn zo je redenen voor de overstap. Ik vraag dit heel nieuwsgierig omdat ik een aardige tijd geleden ook met interesse heb gekeken naar de Qashqai. En Shoppen blijft moeilijk h Quote
ger.w. Geplaatst 23 Juni, 2010 Geplaatst 23 Juni, 2010 Ben zelf Sportage rijder (toen het nog een midi SUV was) en stap nu over op de nieuwe Sorento. Vind de nieuwe Sportage een aardige auto maar niets met SUV te maken hebben.Vind ook dat ze het bij Hyundai beter gedaan hebben, de naam Tuscon vervangen voor ix35. KIA had ook beter de naam Sportage kunnen vervangen. Ben ook overgestapt van Sportage 2,7 naar Sorento. Waarom: In december nog gekocht met lage BPM (geleverd in januari) Sportage was nog niets van bekend. Achteraf blij dat ik de Sorento heb genomen (motorvermogen) en de Sportgae heb ik een week of 2 geleden in het echt gezien... ik kan er niet echt enthousiast over worden (maar misschien ben ik niet objectief), De Sorento bevalt uitstekend Quote
KiaZeker Geplaatst 23 Juni, 2010 Geplaatst 23 Juni, 2010 De naam Sportage vind ik beter bij de nieuwe passen dan bij de oude (daar zie ik weinig Sport aan). Heb 2,5 jaar geleden nog een Sportage overwogen, maar vond hem toen al (nofi) gedateerd er uit zien. En dat je praktische dingen inlevert daar staan ook weer andere zaken tegenover, zoals een geweldige vormgeving en andere nieuwe praktische details. De oude Sportage hoort bij het oude Kia met Aziatische design. De nieuwe kan concurreren met Europese merken en zal daar beslist klanten gaan weghalen. Quote
zwafra Geplaatst 29 Juni, 2010 Geplaatst 29 Juni, 2010 Hierbij een foto van de LED achterlichten van de nieuwe Sportage .... Wat vinden jullie ervan ... Quote
Bastian87 Geplaatst 29 Juni, 2010 Geplaatst 29 Juni, 2010 Hierbij een foto van de LED achterlichten van de nieuwe Sportage ....Wat vinden jullie ervan ... Wow erg mooi. Maaarr.. heeft de NL versie ook deze lichten? Had het nergens gelezen dacht ik. Indien wel juich ik het toe! Quote
Smart Geplaatst 29 Juni, 2010 Geplaatst 29 Juni, 2010 Ik krijg het idee dat de achterlichten onder de bulten zitten. Dit vind ik niet zo mooi. Quote
KiaZeker Geplaatst 29 Juni, 2010 Geplaatst 29 Juni, 2010 Met LED kun je mooie vormen maken en ze geven zeer duidelijk licht, maar ik vind het jammer dat je altijd die losse lampen ziet zitten. Sportage heeft echte full LED lampen. Ik heb nu ook LED achterlichten maar alleen voor achterlicht en remlicht. Knipper-, mist- en achteruitrijlamp zijn bij mij nog gewoon met een gloeilamp. Hybride dus Quote
Patman Geplaatst 2 Juli, 2010 Geplaatst 2 Juli, 2010 Na 5 jaar in een Fiat Stilo te hebben gereden, is van de week de kogel door de kerk gegaan: De nieuwe Kia Sportage besteld, de X-ecutive Plus Pack First Edition, zwart metallic, halfleer, panoramisch dak...nu de maanden gaan aftellen. Can't wait... Quote
bigwade Geplaatst 2 Juli, 2010 Geplaatst 2 Juli, 2010 Leuk man, stel je even voor in een nieuw draadje, Krijg je de gebruikelijke welkomsdingen over je heen........ Quote
PowerAutoBoot Geplaatst 3 Juli, 2010 Geplaatst 3 Juli, 2010 Na 5 jaar in een Fiat Stilo te hebben gereden, is van de week de kogel door de kerk gegaan:De nieuwe Kia Sportage besteld, de X-ecutive Plus Pack First Edition, zwart metallic, halfleer, panoramisch dak...nu de maanden gaan aftellen. Can't wait... Van harte Patman wij hebben de zelfde genomen al op 10 mei besteld Quote
kolsteren Geplaatst 3 Juli, 2010 Geplaatst 3 Juli, 2010 Ik lees dat al verschillende mensen de nieuwe sportage hebben besteld. Ik vraag me echter af hoe dit kan, aangezien ik van KIA Nederland heb vernomen dat de defnitieve prijslijst, opties en accessoirelijst pas over 2 weken uit komt. Vinden jullie het bovendien geen grote gok, omdat (naar ik aanneem) geen van jullie in de nieuwe Sportage hebben gereden. Het model en de standaarduitrusting spreken mij zeer aan. Tot voor kort had ik ook interesse in de Renault Megane Estate GT met extra opties. Tot het moment dat ik zag dat de Kia Sportage daaromtrent niet onderdoet. Als aanstaande vader zie ik echter grote voordelen van een CUV, voornamelijk met betrekking tot het plaatsen van de maxi-cosi op de achterbank. Graag jullie reactie. Quote
PowerAutoBoot Geplaatst 3 Juli, 2010 Geplaatst 3 Juli, 2010 Ik lees dat al verschillende mensen de nieuwe sportage hebben besteld. Ik vraag me echter af hoe dit kan, aangezien ik van KIA Nederland heb vernomen dat de defnitieve prijslijst, opties en accessoirelijst pas over 2 weken uit komt.Vinden jullie het bovendien geen grote gok, omdat (naar ik aanneem) geen van jullie in de nieuwe Sportage hebben gereden. Het model en de standaarduitrusting spreken mij zeer aan. Tot voor kort had ik ook interesse in de Renault Megane Estate GT met extra opties. Tot het moment dat ik zag dat de Kia Sportage daaromtrent niet onderdoet. Als aanstaande vader zie ik echter grote voordelen van een CUV, voornamelijk met betrekking tot het plaatsen van de maxi-cosi op de achterbank. Graag jullie reactie. Wat aankoop betreft mijn dealer heeft mij in de hyunday ix35 laten rijden die heeft de zelfde motor en onderstel in dat beviel al goed de kia zou nog beter rijden en de prijzen wist mijn dealer in mei al vandaar de keuze en de in ruil blijft ongeacht de levertijd het zelfde dus daar geen zorgen over. Quote
KiaZeker Geplaatst 3 Juli, 2010 Geplaatst 3 Juli, 2010 Dat de dealer zegt dat de Sportage beter rijdt dan de IX35 dat zuigt ie natuurlijk uit zijn dikke duim. Daar weet ie net zo min iets van als een potentiele koper. En wat is beter? Misschien is de IX35 wel comfortabeler geveerd en wil je dat. Dan rijdt voor jou de Sportage dus echt niet beter. Er zijn dus ook Hyundai-Kia dealers. Dacht dat Hyundia meestal met Mazda samen zat. In mijn geval ook en ik hoop daar wat inruil voordeel van te mogen verwachten als de Sportage het wordt (inruil Mazda). Quote
Stanley Efu Geplaatst 3 Juli, 2010 Geplaatst 3 Juli, 2010 Hee Powerboot en Patman, Gefeliciteerd met jullie nieuwe (bestelde) aanwinst! X-ecutive plus pack is prachtige uitvoering. (ook ik heb dezelfde uitvoering ongezien besteld maar dan met orange pack ipv halfleer) Hoop dat de 17 inch wielen ook mooi uitkomen. Zwafra, jij ook nog gefeliciteerd trouwens! Ik had je bericht al eerdere gelezen maar nog niet op gereageerd. Mooie fotoshop met de velgen die je onder de qashqai hebt. Ik zag bij ons in de buurt een witte qashqai ook met 19 inch (235/45/19) zwart met gepolijste velgen. DAT STOND MOOI En nog bedankt voor de mooie achterlichtfoto's. Ziet er 'sharp' uit! Quote
Alex VB Geplaatst 3 Juli, 2010 Geplaatst 3 Juli, 2010 @KSprtg, Jij weet toch dat Hyundia het moedermerk van kia is? Veel modelen van beiden delen hetzelfde platform. de i30 met de cee'd, de i20 met de nieuwe Rio, de ix35 met de Sportage, de Sorento met de ix55 etc.. Het is niet bedoeld om je af te kraken of dergelijk maar meer als info.. Quote
KiaZeker Geplaatst 3 Juli, 2010 Geplaatst 3 Juli, 2010 Wat wil je hier mee zeggen? Weet heus wel hoe relatie Hyundai-Kia is. Daar hoef niet voor te studeren Quote
Alex VB Geplaatst 3 Juli, 2010 Geplaatst 3 Juli, 2010 Dat de dealer zegt dat de Sportage beter rijdt dan de IX35 dat zuigt ie natuurlijk uit zijn dikke duim. Daar weet ie net zo min iets van als een potentiele koper.En wat is beter? Misschien is de IX35 wel comfortabeler geveerd en wil je dat. Dan rijdt voor jou de Sportage dus echt niet beter. Er zijn dus ook Hyundai-Kia dealers. Dacht dat Hyundia meestal met Mazda samen zat. In mijn geval ook en ik hoop daar wat inruil voordeel van te mogen verwachten als de Sportage het wordt (inruil Mazda). Ik wil dus zeggen dat de kans erg groot is dat een KIA Sportage het zelfde aanvoelt als zijn broertje of zusje de ix35. Of lijkt jou dat onmogelijk? Er zullen misschien dingen zijn die bij de een prettiger aanvoelen dan bij de ander.. Nu duidelijk? Quote
KiaZeker Geplaatst 4 Juli, 2010 Geplaatst 4 Juli, 2010 Waar het mij om ging is dat een dealer met droge ogen durft te beweren dat een Sportage beter rijdt dan een IX35 terwijl ie er helemaal niet in gereden heeft. En had ie wel in de Sportage gereden: beter rijden is een subjectieve kwestie die hij als dealer niet voor een klant kan bepalen. Auto's uit hetzelfde nest hoeven trouwens echt niet hetzelfde aan te voelen. Een Audi rijdt heel anders dan een Skoda, terwijl je in een Skoda overal Audi embleempjes ziet. Zelfde voor Fiat/Alfa/Lancia. Wereld van verschil. Quote
PowerAutoBoot Geplaatst 4 Juli, 2010 Geplaatst 4 Juli, 2010 Weet iemand waar je chroomen stootstrips zou kunnen kopen? Quote
bigwade Geplaatst 4 Juli, 2010 Geplaatst 4 Juli, 2010 straks bij de dealer....... Het staat niet mooi, net als die plakdingen op een Venga, vind ik. Quote
PowerAutoBoot Geplaatst 4 Juli, 2010 Geplaatst 4 Juli, 2010 straks bij de dealer.......Het staat niet mooi, net als die plakdingen op een Venga, vind ik. bedankt we blijven wachten Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.