Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Officieel: Nieuwe KIA SPORTAGE.

Aanbevolen Berichten

• Reacties 852
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geposte Afbeeldingen

Geplaatst

Kia X-clusive gisteren opgehaald bij Kerres Maastricht .Zeer te vreden over verkoper Peter Beckers.

Service tot nu toe zeer goed -GRATIS 1 kentekenplaat voor aanhangwagen 2 kentekenplaten auto met opgelegde letters 3fles poetsmiddel.

Vraagje zijn er meer mensen die condens in de (voor)verlichting hebben dit is volgens monteur normaal en verdwijnt meteen als verlichting aan gaat.

Ook bij panoramadak iets bekleding los laat ik tzt naar kijken.

Geplaatst

Die losse bekleding rond het panoramadak herken ik, ze hebben de lijm wat te spaarzaam gebruikt daar in Zilina lijkt wel... de dealer heeft dat onlangs keurig vastgelijmd. Over mijn koplampen lijkt een waas te zitten als ze branden, misschien de waxoil, heb ze al geglassext maar het zit er nog overheen... dat gaat nadere studie vereisen.

Geplaatst
Vraagje zijn er meer mensen die condens in de (voor)verlichting hebben dit is volgens monteur normaal en verdwijnt meteen als verlichting aan gaat.

Condens heeft te maken met temperatuurverschillen en hoeft geen probleem te zijn. Alleen wanneer het vocht erin blijft staan, dan moet je opnieuw aan de bel gaan trekken bij de dealer.

Geplaatst

Hoi Sportage gebruikers

Om te beginnen vind ik de Sportage een mooie stoere bak en heb afgelopen zaterdag een proefrit van een uurtje gemaakt in de Sportage Excecutive met de bedoeling natuurlijk om hem t.z.t. aan te schaffen. Nu zijn me een aantal dingen opgevallen die me wel doen twijfelen van een aanschaf. Allereerst het zicht door het achter uitkijk spiegeltje is rondom slecht te noemen niet alleen dat het raampje erg klein is maar heb het idee dat het ook nog een vertekend beeld geeft wat inschatten van afstanden t.o.z van je achterligger moeilijk maakt. Het tweede is jeeezz waarom "sport"age het ding is niet vooruit te branden. Als je snel wat vaart wil maken vergeet het maar want hij komt tergend langzaam opgang. In halen zou ik te strengste afraden of je moet zicht hebben van hier tot Tokio. Nu weet ik ook best wel dat het geen coureurs wagen is maar had hier wel wat meer verwacht en zo zie je maar weer hoe belangrijk een kelin turbo motertje is je heb dan toch iets meer koppel. Ook vond ik het sturen nogal gevoelig wat de auto erg onrustig maakt en tenslotte is die van binnen niet bepaald stil te noemen. Al met al viel die een beetje tegen maar misschien waren mijn verwachtingen wel te hoog of had ik een verkeerde bruikleen auto haha whatever ik wacht nog ff met de aanschaf en hou het forum in de gaten. Btw het blijft een verdomt mooi bakkie :)

:!::!:

Geplaatst (aangepast)
Hoi Sportage gebruikers

Om te beginnen vind ik de Sportage een mooie stoere bak en heb afgelopen zaterdag een proefrit van een uurtje gemaakt in de Sportage Excecutive met de bedoeling natuurlijk om hem t.z.t. aan te schaffen. Nu zijn me een aantal dingen opgevallen die me wel doen twijfelen van een aanschaf. Allereerst het zicht door het achter uitkijk spiegeltje is rondom slecht te noemen niet alleen dat het raampje erg klein is maar heb het idee dat het ook nog een vertekend beeld geeft wat inschatten van afstanden t.o.z van je achterligger moeilijk maakt. Het tweede is jeeezz waarom "sport"age het ding is niet vooruit te branden. Als je snel wat vaart wil maken vergeet het maar want hij komt tergend langzaam opgang. In halen zou ik te strengste afraden of je moet zicht hebben van hier tot Tokio. Nu weet ik ook best wel dat het geen coureurs wagen is maar had hier wel wat meer verwacht en zo zie je maar weer hoe belangrijk een kelin turbo motertje is je heb dan toch iets meer koppel. Ook vond ik het sturen nogal gevoelig wat de auto erg onrustig maakt en tenslotte is die van binnen niet bepaald stil te noemen. Al met al viel die een beetje tegen maar misschien waren mijn verwachtingen wel te hoog of had ik een verkeerde bruikleen auto haha whatever ik wacht nog ff met de aanschaf en hou het forum in de gaten. Btw het blijft een verdomt mooi bakkie :)

:!::!:

ik weet niet wat je gewend ben? maar mijn Sportage met 3500 Km gaat als de brandweer benzine uitvoering je moet dan wel het gas pendaal intrappen en niet in zijn 5 met 60 km naar 120 willen even terug schakelen,als je goed terug leest zie je vanzelf wat er in zit er is zelf een ex audi 2.6.liter die hem goed vind gaan

aangepast door powerboot
Geplaatst
ik weet niet wat je gewend ben? maar mijn Sportage met 3500 Km gaat als de brandweer benzine uitvoering je moet dan wel het gas pendaal intrappen en niet in zijn 5 met 60 km naar 120 willen even terug schakelen,als je goed terug leest zie je vanzelf wat er in zit er is zelf een ex audi 2.6.liter die hem goed vind gaan

:) ik neem aan Powerboot dat ook mensen mogen reageren op je speeltje met minder goede ervaringen. Als je ook de testrit bekijkt op

zit ik er toch niet zover naast. Als die eenmaal op toeren en wakker is zal hij best wel zijn ding doen maar zoals IK het heb ervaren is die behoorlijk lui. Daarbij er wordt door de fabrikant gesproken over een benzine verbruik van gemiddeld 1:13,3 en zoals het er nu uitziet haalt die dan bij lange na niet. Oeps foutje sorry wordt er dan gezegd maar de Sportage rijders zitten ondertussen met een motor die veels teveel zuipt. En wie weet wat de benzine prijzen gaan doen??!

Persoonlijk denk ik mooie auto maar helaas nog met teveel haken en ogen :cry:

Geplaatst
:) ik neem aan Powerboot dat ook mensen mogen reageren op je speeltje met minder goede ervaringen.

Tuurlijk, ieder zijn mening.

Als je ook de testrit bekijkt op http://www.autoweek.nl/video/2009/Rij-impressie-Kia-Sportage zit ik er toch niet zover naast. Als die eenmaal op toeren en wakker is zal hij best wel zijn ding doen maar zoals IK het heb ervaren is die behoorlijk lui.

Mensen die hem net hadden dachten hier ook zo over, totdat ze er een 500 km op hebben zitten en de auto al beter begint te reageren.

Daarbij er wordt door de fabrikant gesproken over een benzine verbruik van gemiddeld 1:13,3 en zoals het er nu uitziet haalt die dan bij lange na niet. Oeps foutje sorry wordt er dan gezegd maar de Sportage rijders zitten ondertussen met een motor die veels teveel zuipt. En wie weet wat de benzine prijzen gaan doen??!

Hier is al meer over geschreven en dit heeft elke fabrikant.

De huidige test is sterk verouderd.

Ik heb vandaag onderstaande informatie binnengekregen van ZIP-tuning:

De testmethode die autofabrikanten gebruiken om het brandstofverbruik en de CO2-uitstoot te meten, stamt nog uit 1972 en staat bekend als NEDC, de afkorting van

Geplaatst
:) ik neem aan Powerboot dat ook mensen mogen reageren op je speeltje met minder goede ervaringen. Als je ook de testrit bekijkt op

zit ik er toch niet zover naast. Als die eenmaal op toeren en wakker is zal hij best wel zijn ding doen maar zoals IK het heb ervaren is die behoorlijk lui. Daarbij er wordt door de fabrikant gesproken over een benzine verbruik van gemiddeld 1:13,3 en zoals het er nu uitziet haalt die dan bij lange na niet. Oeps foutje sorry wordt er dan gezegd maar de Sportage rijders zitten ondertussen met een motor die veels teveel zuipt. En wie weet wat de benzine prijzen gaan doen??!

Persoonlijk denk ik mooie auto maar helaas nog met teveel haken en ogen :cry:

Het gekke is dat ik toch een gemideld gebruik van rond de 1op 12 heb maar ja ik rijd pas 42 jaar en heb 15 jaar taxi in Amsterdam achter de rug maar geloof jij nou maar de test piloten van de pers

Geplaatst (aangepast)

Bovenstaande herken ik wel een beetje, de besturing is nogal losjes (electronisch) bij hogere snelheden, dus op de snelweg bijcorrigeren. Het geluid valt me heel erg mee, maar bij doortrekken zal je de motor best wel horen. En

aangepast door flipperdeflap
Geplaatst
Het gekke is dat ik toch een gemideld gebruik van rond de 1op 12 heb maar ja ik rijd pas 42 jaar en heb 15 jaar taxi in Amsterdam achter de rug maar geloof jij nou maar de test piloten van de pers

Blijkbaar zijn die wel een stuk objectiever, maar ja hoe zeggen ze dat zo mooi "liefde maakt blind" ^^ want mooi is ze wel ;)

Geplaatst

Benzine verbruik baart me het meeste zorgen. Ik wil een automaat en als dat dan 1:10 rijdt. Ik heb nu een 2ltr automaat en die doet 1:13. Dat vind ik meer dan genoeg. Sportage rijden wordt voor mij zo'n 30% meer brandstofkosten dokken. En wat doet de brandstof prijs in de toekomst? Kom ik straks nog tekort aan mijn 19ct km vergoeding om te kunnen tanken.

Geplaatst (aangepast)

De tweeliter benzinemotor van 163 pk zou een keurig verbruik moeten hebben van 1/13.3 maar dat getal verwijzen we regelrecht naar het rijk der fabelen. De tweeliter blinkt namelijk niet uit in souplesse en maakt in de onderste helft van het toerenbereik zelfs een ronduit slome indruk. We waren er al bang voor: volgens de fabrikant gegevens bereikt de viercilinder zijn maxium koppel van 195 Nm pas bij 4600 tpm. Op zicht hoef dat nog niet alles te vertellen, maar deze motor heeft bij een laag toerental onvoldoende trekkracht om de 1355 kilo wegende Sportage vlot vooruit te krijgen. Wanneer enig tempo gewenst is, ben je al gauw geneigd het gaspedaal diep in te trappen en pas bij een hoog toerental naar de volgende versnelling te schakelen. Daar gaat je verbruik; reken in de praktijk eerder 1:10 dan op de beloofde 1:13.3 (aldus een citaat uit "auto review" 8/10)

Naar wat ik heb vernomen komt er nog de goedkopere 1.6 GDI, een direct ingespoten viercilinder benzinemotor met 140 pk uit. Deze technologie GDI verlaagt de emissies terwijl het verbruik daalt en het koppel toeneemt. Ik denk dat het raadzaam is daar nog even op te wachten. Wel "slim" van Kia om die later uit te brengen :shock:

aangepast door Frederik
Geplaatst

Maar mensen met een goed geheugen weten toch dat alle autofolders bijna liegen over het gebruik maar vooral kia kan er wat van...... herinner me nog goed de Kia Picanto bij Radar.....

Denk ook dat 1:10 een eerlijker verbruik is voor de Sportage dan de 1:13,3.... en natuurlijk zijn er mensen die er 1:13,3 mee rijden maar er zullen er ook zijn die er krap de 1:9 mee rijden. En dat is in deze tijd van efficientere motoren niet de cijfers die we willen zien. Maar Kia loopt gewoon een stukje achter bij motorentechniek (een jaar of 4)

Geplaatst

Zoals ook eerder vermeld, reed ik met mijn O.el Zafira 1.8 zuiniger (2001, ecotecmotor), dan nu met mijn Venga 1.4 (2010, ISG).

Going back in time........!

Geplaatst

Bij de zuinige autootjes is het niet ongebruikelijk om 1/3 boven fabrieksopgave te rijden maar hoe groter/dorstiger de motor hoe minder dat verschil wordt in praktijk.

Een 2 ltr is een behoorlijke motor, dus een afwijking van 1/3 is daar echt ongepast.

Het koppel bij hoge toeren zou daar best weleens debet aan kunnen zijn.

Geplaatst

Nadat ik de dealer eens belde ivm leverdatum september kreeg ik te horen dat de Sportage binnen was en de auto volgende week afgeleverd wordt. Het is een X-ecutive plus pack in Sirius Silver. Ben erg benieuwd nu ik hier alle reviews lees en kijk er naar uit, dus aftellen geblazen.

Wat me wel opviel is dat de auto al enkele weken op kenteken staat. Is dit normaal bij KIA (bijna ex-Opel rijder)?? Waarom zou de dealer dit doen?

Geplaatst

Zo daar moet je dus niet mee akkoord gaan dat je auto al enkele weken op kenteken staat! Maar is dat kenteken aanvraag of echt ook geregistreerd?? Aanvraag begrijp ik KIA is altijd van de kentekenaanvragen en dat doen ze bij klantverkochte auto's vrijwel direct..... maar registratie is echt een dealerbeslissing.... heel vreemd!! Ik zou er echt over gaan praten en kijken wat ze er aan gaan doen!

Geplaatst

Ons kenteken heeft NDV in het midden en wordt 1 oktober geleverd, volgens RDW zitten ze nu (21 september) op NJT. Het zou kunnen zijn dat de auto al op kenteken staat maar nog niet op naam geregistreerd is. Heb het in ieder geval niet eerder meegemaakt.

Geplaatst

Ja dat zijn gebruikelijke actie bij KIA..... kia telt namelijk niet de registraties maar de kentekenaanvragen..... En dan heb je nogal eens een 'oud' kenteken nummer maar wel een nieuwere datum..... Dealer kan dit kenteken wel laten schonen bij de rdw maar daar zitten kosten aan....

Geplaatst

Zolang het kenteken niet op naam staat is er geen nadeel voor de klant.

Als je op RDW gegevens opzoekt zie je dat het niet ongebruikelijk is dat er een hele stapel kentekens tegelijk worden aangevraagd (opvolgende kentekens zijn zelfde merk/type)

Geplaatst

*Ksportage:

Dat ben ik niet met je eens een blanco kenteken (zo heet dat) kan wel degelijk nadelige gevolgen hebben!! Er liggen nu nog blanco kenteken van een half jaar oud bij de dealers en dat heeft toch wel gevolgen bij het inruilen, beetje autoverkoper merkt dat en weet gelijk dat het auto is met een verhaal (bijv. schade bij dealer enz....) En het klopt dat je een hoop achtereenvolgende nummers bij 1 merk heb alles word per dag in batches aangevraagd en behandeld door de RDW. Zo krijg je een aantal nummers achter elkaar.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...