Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Algemene problemen/oplossingen KIA Venga

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo Remko,

Bedankt voor je reactie!

Welke dealer heeft servicegarantie verleend op deze stoel?

Ik wil dit probleem kortsluiten met Kia NL en zal dan aangeven dat er mogelijk een oplossing voorhanden is. Het interne Kia-systeem mag dan in werking treden.

Hou jij ons verder op de hoogte van jouw bevindingen m.b.t. deze (kleine) modificatie aan de bestuurdersstoel? Mochten er toch veranderingen optreden aan de stoel, dan hoor ik dat natuurlijk ook graag van je!

Geplaatst (aangepast)

De "Engelse" handel komt uiteraard ook aan de linkerkant van de stoel, maar is, volgens de dealer, 180 graden gedraaid. Dus niet meer aan de voorkant van het kantelpunt van de handel omhoog of omlaag bewegen, maar aan de achterkant van het draaipunt. Wel vind ik het jammer, dat SMART, CHRONES en BIGWADE deze site momenteel vervuilen met slappe grappen en grollen. Laten we aub deze site alleen gebruiken voor klachten, willen we bij KIA volwassen en serieus overkomen, zodat onze klachten ook op een juiste manier worden behandeld ( zie bericht van SMART d.d. 16-07-2010).

aangepast door hvanschie
Geplaatst

De "Engelse" handel komt uiteraard ook aan de linkerkant van de stoel, maar is, volgens de dealer, 180 graden gedraaid. Dus niet meer aan de voorkant van het kantelpunt van de handel omhoog of omlaag bewegen, maar aan de achterkant van het draaipunt.

Nou, het zal aan mij liggen, maar hier kan ik me niets bij voorstellen.

Heeft iemand hier een plaatje van?

En wat moet hier eventueel voor verbouwd worden?

Geplaatst

Wel vind ik het jammer, dat SMART, CHRONES en BIGWADE deze site momenteel vervuilen met slappe grappen en grollen. Laten we aub deze site alleen gebruiken voor klachten,

Ja, ik denk dat dit ook wel een tandje minder kan, heren...

Geplaatst (aangepast)
Wel vind ik het jammer, dat SMART, CHRONES en BIGWADE deze site momenteel vervuilen met slappe grappen en grollen. Laten we aub deze site alleen gebruiken voor klachten, willen we bij KIA volwassen en serieus overkomen, zodat onze klachten ook op een juiste manier worden behandeld ( zie bericht van SMART d.d. 16-07-2010).

Toch even reageren!

Volgens mij ben ik juist degene die met dit item in de weer is en het heel serieus benader. Ik heb jou zelfs op eigen initiatief op mijn verzamellijst gezet van personen die er last van hebben.

http://www.kiaclub.nl/showpost.php?p=47500&postcount=111

Dat er af en toe een lolletje wordt gemaakt, moet m.i. kunnen, we zijn allemaal mensen. Ik bewaak wel het overzicht hierin.

In overleg met Kia NL moet er een adequate oplossing komen. Dat wij daar een ingang hebben, is juist te danken aan solidair met het forum, waarbij vertrouwen en integriteit hand in hand gaan.

aangepast door Smart
aanvulling link
Geplaatst (aangepast)
De "Engelse" handel komt uiteraard ook aan de linkerkant van de stoel, maar is, volgens de dealer, 180 graden gedraaid. Dus niet meer aan de voorkant van het kantelpunt van de handel omhoog of omlaag bewegen, maar aan de achterkant van het draaipunt. Wel vind ik het jammer, dat SMART, CHRONES en BIGWADE deze site momenteel vervuilen met slappe grappen en grollen. Laten we aub deze site alleen gebruiken voor klachten, willen we bij KIA volwassen en serieus overkomen, zodat onze klachten ook op een juiste manier worden behandeld ( zie bericht van SMART d.d. 16-07-2010).

Zakkende stoelen zijn geen handelsmerk van Kia zie:

http://forum.grandepuntoclub.nl/viewtopic.php?f=16&t=5663&view=previous

Bericht nr 4.

Verderop halverwege pagina:

http://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic.php?f=4&t=648

Zie kortere handel!

aangepast door KiaVenga12
Geplaatst
Wel vind ik het jammer, dat SMART, CHRONES en BIGWADE deze site momenteel vervuilen met slappe grappen en grollen. Laten we aub deze site alleen gebruiken voor klachten

Beste hvanschie, mag ik je er even op wijzen dat deze site bedoeld is voor en door Kia rijders en dan liefst in positieve zin.

Daar hoort ook een grap en grol bij en als je dat niet wilt lezen skip je die berichten maar.

Het zou een fraaie zijn als hier alleen klaag berichten staan, NOT.

Deze hele site is NIET BEDOELD voor klachten......

Dit topic misschien wel , maar ook daar mag best wel eens wat luchtigs tussendoor, het zou een droge boel worden anders.

Zoals Smart al aangeeft worden serieuze dingen beslist opgepakt, daar steken wij ook (nogal) tijd en moeite in.

Waarvan akte.

Geplaatst

Hallo Remko,

de update is beschikbaar! Ook wij hadden het kerstboomprobleem soms na het starten. Onze Venga is gisteren bij de dealer geweest en de update (CAN bus mutatie) is ingebouwd.

Is uiteraard nog kort dag om definitief te zeggen dat probleem nu verholpen is.

ISG dat niet correct werkt hebben we ook, dit ook aan de dealer gemeld maar hier heeft hij niets aan kunnen doen. Na overleg van Smart en zijn kameraden met KIA NL had ik gehoopt dat hier nu ook oplossing voor was (andere accu?) maar helaas.

Ook het schokken van de auto als hij in de 1 rijdt bij dealer aangekaart, hij heeft proefrit gemaakt met de Venga en volgens hem wordt de koppeling niet correct bediend door ons, einde verhaal.

Verder ben ik de grote voorruitwisser bijna verloren tijdens het rijden, dit gemeld bij het dealerbezoek en zijn reactie was: dit kan wel eens gebeuren bij deze kou. Met deze reactie zijn we natuurlijk ook zeer blij!

Geplaatst

Ik zal mijn dealer vragen of de update voor mij beschikbaar is... hoezo moet dat ingebouwd worden? Is dat geen software matige update? Dan moet ik mijn dealer vragen het te bestellen.. dus ik hoor graag van je.

Remko, arco unit paneel wordt vervangen.

Geplaatst

Even een grappig iets; De verkoper zei: hoe weet jij toch al die modificaties? Ik zo: oh van Kia zelf. Hij zo: Jeetje, jij weet wel heel veel. Ik zei, ach de enige echte club weet alles. ;)

Grappig ? Shame.....

Zo'n pratend pak zou op de hoogte moeten zijn van dit forum of hij heeft niks met het merk, en dat zegt ook genoeg, toch ?

Geplaatst

Je hebt het over een verkoper, haha.

Kan ik niet weten dat dat de eigenaar is toch ?

Buiten dat, je wilt niet weten hoeveel dealers en medewerkers NIET op de hoogte zijn van dit forum.

On Topic again :wink:

Geplaatst
Hij is de eigenaar..

En waar zie jij staan dat hij niet op de hoogte is van dit forum?? :shock:

Zullen we lekker on-topic blijven?

Ja en vooral met beide benen op de grond, ook al vind je dit forum soms het belangrijkste dat er is ...

Geplaatst
Rammelend geluid aan bestuurderskant, bij het rijden op repeterende oneffenheden zoals kinderkopjes o.i.d

Lijkt veel op een kapotte stabilisatiestang.. Ik had daar ook last van, maar wel pas NA 80.000km. Is onder garantie vervangen.. Is max. 30 min werk..

Blij voor je dat je tevreden bent met de achteruitrijcamera (in HD?) en de modificaties.. Hopelijk komen er geen verdere modificaties meer bij nadat alles opgelost is.

Geplaatst

Foutje nieuwe gebruiker.

Gaan we daar moeilijk over doen ?

majomo je kunt je bericht wissen en dan doe ik dat ook met deze.

Geplaatst

beste venga rijder, vanaf maart rijd ik ook met een venga.met veel plezier.er is een probleem. wanneer ik over klinkers/kinderkopjes rijd heb ik een rammelend gebonk bij de voorterein.Hierover dealer benaderd.met auto gereden.ligt aan remblokken cq rempennen. hier is niets aan te doen. te zot voor woorden. ik lees dat er meer venga rijders zijn met dit probleem. graag wil ik weten of en hoe dit opgelost is? groetjes majomo

Geplaatst

Ik heb werkelijk geen idee hoe of wat er allemaal gaat gebeuren met welke soort handel dan ook. Ik weet alleen van de dealer, dat hij op dezelfde plaats wordt geinstalleerd als de orginele handel, alleen 180 graden gedraaid. Ik laat me helemaal verrassen. Het kan nog wel even duren, want de handel moet uit Zuid-Korea komen.

Geplaatst

Ik rijd nu 1 jaar in de Venga.. probleemloos.

Dit mede door mijn meer dan uitstekende Kia Dealer in IJsselstein.

(Zeer goede service!!)

Vandaag echter.. ben me rot geschrokken, stond de kabine, na een kort ritje, vol bruine stinkende rook! Brand??

De dealer heeft de auto opgehaald en is aan het onderzoeken.

Ben benieuwd naar de oorzaak want stel je voor dat je op de snelweg zit en dit gebeurt! Eerst kool monoxide??

Heel naar allemaal.

Geplaatst

Jep.. zeker een binnenkomer. Heb hiervoor een Rio gehad.. nooit enig probleem. Dit echter is wat mij betreft zeer ernstig.

Gelukkig heb ik, zoals gezegd, een uitstekende dealer dus vertrouw er op dat alles wel in orde komt.

Ben wel benieuwd naar de oorzaak. Het vertrouwen heeft wel een flinke deuk opgelopen. Gelukkig zo veel gladdigheid, had anders gisteren met mijn drie kinderen naar Den Haag gemoeten. Had rampzalig kunnen aflopen.

Echt... in een mum van tijd.. stond de hele kabine vol bruine stinkende rook.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...