Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

levertijd sportage 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Bedankt BW. De taart is prachtig (maar net niet zo mooi als mijn Sportage).

Inderdaad vandaag opgehaald en vast 60 (zalige) km's gereden. Morgen een rondje afsluitdijk (kan ik óók eens 130 rijden) van ca 700 km, teneinde wat km's op de teller te krijgen voor ik de caravan er achter ga hangen.

Ik zal daarna op het forum verslag doen van mij eerste indrukken. Zowel wat betreft het verbruik (eindelijk weer eens een diesel), als wat betreft mijn beleving van het sturen (etc.).

Ik heb echt geluk gehad met mijn snelle aflevering. De dealer vertelde me dat hij een identiek wagen, maar dan met automaat, al sinds oktober voor een klant in bestelling heeft. Al 3 maanden voordat ik bestelde ! En die goede man moet nog steeds wachten. (Net als overigens zovelen van jullie.) Dit bevestigt wat ik al eerder op het forum las over trage levering van automaten. De dealer kan op geen enkele manier invloed uitoefenen op de levertijden. Lucky me !

Ik heb ten behoeve van jullie in de gauwigheid wat foto's genomen. Je ziet er wel aan dat ik geen fotogenie ben. Maar het kan wel dienen als bewijs dat hij nu echt voor mijn (achter-) deur staat.

Ik hoop tenminste dat het lukt. Mijn eerste 2 pogingen resulteerden in een verloren bericht. Dus dit is mijn 3e poging.

Hoi Opa! Gefeliciteerd met je mooie bolide! Wat ziet die er prachtig uit.

Dat ik die zo mooi vind komt omdat ik ook een witte heb besteld denk ik! HaHa!

Veel veilige en gelukkige km`s.

Ik heb dan WEL een automaat besteld maar dat was nu juist geen probleem wb. wachttijd.

Misschien gaat dat op voor de diesels?

De wachttijd werd en word in mijn geval veroorzaakt door de panorama daken.

Zo vertelde mijn dealer dit! Op mijn koop overeenkomst staat, geschatte levertijd: zsm ongeveer 6 maanden.

Maar zei de dealer erbij ik heb het wat ruimer genomen.Besteld eind maart 2.0 automaat benz.pl.pack,nav. wit.

Hij zou 2 maanden erna contact met mij opnemen over de stand van zaken.

Ik heb mijn huidige auto niet ingeruild en probeer die dus zelf te verkopen.

Dat kost ook de nodige tijd.

Maar ik hoop dat het niet te lang gaat duren allemaal want anders rijden er straks veel teveel van die mooie witte bolides in mijn buurt en ga ik veel te veel kwijlen. HaHa!

Nou veel fijne km`s en veel plezier.

Geplaatst

Bedankt !

Ik wens je sterkte met het wachten.

Op het andere lijntje stond vandaag ook weer een aflevering van 3 maanden. Door welke factoren de vertragingen ontstaan is denk ik niet echt duidelijk. Ik heb de indruk dat er bij de Kia importeur resp. de fabriek ook sprake is van willekeur. Het kan dus ook meevalen. Hoop daar maar op.

Inmiddels al over de 1000 km heen. Wat een geweldige auto; echt waard om op te wachten (desnoods een half jaar). :)

Geplaatst

Sommige Opa's hebben toch maar geluk he. Wens je veel leuke en bovenal veilige kilometers met je nieuwe auto toe.

Geplaatst

Prachtige bak Opa. Die zwarte stootstrips aan de zijkant staan trouwens helemaal niet verkeerd en harmonieren mooi met de wielkastranden.

Ik heb mijn huidige auto niet ingeruild en probeer die dus zelf te verkopen.

Dat kost ook de nodige tijd.

Ja, ik heb onze huidige auto nu ook te koop gezet. Iemand toevallig nog interesse in een Audi A3 1.9TDI 110pk Ambiente 5drs '99 met 297.000 km, in perfecte staat?

B)

Geplaatst

Ook nog even de 5e foto; die paste niet in een keer.

Hallo,

Ik zit elke dag te kijken naar die prachtige auto van je. Maar ik zal geduldig moeten blijven wachten.

Nog even een vraagje: worden die zwarte stootstrips en die zwarte dakspoiler standaard op de auto geleverd?

Volgens de specificaties wel maar ik zie ook genoeg witte waar helemaal geen stootstrips op zitten en de dakspoiler wit is. Mischien ouder type? Ik vind het juist schitterend staan!

Geplaatst

Nog even een vraagje: worden die zwarte stootstrips en die zwarte dakspoiler standaard op de auto geleverd?

Volgens de specificaties wel maar ik zie ook genoeg witte waar helemaal geen stootstrips op zitten en de dakspoiler wit is. Mischien ouder type? Ik vind het juist schitterend staan!

De stootstrips zijn een accessoire. Er zijn verschillende strips te koop, waaronder ook in de kleur van de auto.

Hier staan nog wat meer witte foto's: Witter dan wit In dat topic staan ook voorbeelden van verschillende stootstrips.

Ik heb nog geen sportage gezien met een andere dakspoiler dan zwart. Bij mijn weten worden ze niet geleverd in de kleur van de auto. Kan je eens een foto posten van zo'n sportage?

Geplaatst

De stootstrips zijn een accessoire. Er zijn verschillende strips te koop, waaronder ook in de kleur van de auto.

Hier staan nog wat meer witte foto's: Witter dan wit In dat topic staan ook voorbeelden van verschillende stootstrips.

Ik heb nog geen sportage gezien met een andere dakspoiler dan zwart. Bij mijn weten worden ze niet geleverd in de kleur van de auto. Kan je eens een foto posten van zo'n sportage?

Ik heb me idd vergist het was ook een beetje moeilijk te zien vanaf opzij maar ze hebben idd. allemaal een zwarte spoiler nu ik nog wat verder had gezocht. Maar wb. de zwarte stoot strips staat er bij de uitrusting toch wel degelijk standaard zwarte side garnish.Dus op alle uitvoeringen. Ik hoop dus niet dat je er extra voor heb moeten betalen.Ik heb even een pdf bestandje uit het boekje van jan. 2011 in een Word doc. gezet en erbij gevoegd. Ik hoop dat het me lukt dit erbij te doen.

Uitrusting Sportage 3 2011.doc

Geplaatst

Ik heb me idd vergist het was ook een beetje moeilijk te zien vanaf opzij maar ze hebben idd. allemaal een zwarte spoiler nu ik nog wat verder had gezocht. Maar wb. de zwarte stoot strips staat er bij de uitrusting toch wel degelijk standaard zwarte side garnish.Dus op alle uitvoeringen. Ik hoop dus niet dat je er extra voor heb moeten betalen.Ik heb even een pdf bestandje uit het boekje van jan. 2011 in een Word doc. gezet en erbij gevoegd. Ik hoop dat het me lukt dit erbij te doen.

Side garnish betekent niet dat je stootstrips hebt. Stootstrips zijn 'Car door protector', 'Car door guard' of 'car door protection strips' of, zoals ik ze beter ken 'car door moulding'. Ze zijn zeker niet standaard en je moet er echt wel voor betalen ;)

Wat is side garnish dan wel? Het zijn de wielkastomlijstingen en zijdorpels, die inderdaad in alle gevallen zwart zijn.

En voor de wijsneuzen die zeggen dat de B-stijl ook in alle gevallen zwart is: dat klopt maar dat heet dan 'pillar trim'.

Geplaatst

Side garnish betekent niet dat je stootstrips hebt. Stootstrips zijn 'Car door protector', 'Car door guard' of 'car door protection strips' of, zoals ik ze beter ken 'car door moulding'. Ze zijn zeker niet standaard en je moet er echt wel voor betalen ;)

Wat is side garnish dan wel? Het zijn de wielkastomlijstingen en zijdorpels, die inderdaad in alle gevallen zwart zijn.

En voor de wijsneuzen die zeggen dat de B-stijl ook in alle gevallen zwart is: dat klopt maar dat heet dan 'pillar trim'.

Fijn! Bedankt weer wat geleerd. Ik koop ook niet elke dag een auto. Weer een beetje meer engels geleerd.

Waarom schrijven ze dan ook niet gewoon in het Nederlands? Ik koop de auto toch ook in Nederland.

Maar goed, Ik heb die,Car door protector, Car door guard, car door protection strips of car door moulding,of hoe z ook allemaal mogen heten,bij de accessoires niet gevonden.Ik neem aan dat je die er gelijk op heb laten monteren.

Of nog een mogelijkheid ze via een webshop kopen en er zelf op zetten.Is misschien ook wel te doen.

Ik vind ze er iig. erg goed op staan.

Geplaatst

Ik denk dat 'side garnish' een beetje lastig naar het nederlands is te vertalen, andere reden kan ik niet verzinnen.

Maarre, stootstrips hiero:

Even klikken op tabje styling

Ik heb de ZK75599K1SPBPB besteld. Ze zijn trouwens een euro duurder geworden zie ik :D

Dank je! Ik ga ze denk ik (als de auto er is) ook op laten zetten.

Geplaatst

Mooi wit is niet lelijk.. ;)

Kerres is weer blij met deze levering.. Ik kan weer een bonus halen binnenkort ;)

Ik zou wel die lelijke rode 7 jaar sicker van je wagen halen.. Het ziet niet uit op de achterkant en zonder die sticker heeft je SP ook nog 7 jaar garantie.

Alex, het intrigeert me toch: Werk jij bij Kerres Sittard (vanwege die bonus) ?

De 7 jaar sticker laat ik de eerste tijd nog even zitten. Ik ben zo tevreden over mijn Sportage (en Kia in het algemeen), dat ik wel wat reclame wil maken met Kia's sterke punt !

Geplaatst

De 7 jaar sticker laat ik de eerste tijd nog even zitten. Ik ben zo tevreden over mijn Sportage (en Kia in het algemeen), dat ik wel wat reclame wil maken met Kia's sterke punt !

Opa ik weet niet waar de sticker zit maar op het Duitse forum LINK klagen mensen dat na het verwijderen van de sticker de achtenruitverwarming het gedeeltelijk niet meer doet.

De sticker zit dus blijkbaar aan de binnenkant over de verwarmingsdraden.

Bij het verwijderen word een of meer van die draden blijkbaar beschadigd.

Geplaatst

Nee hoor Opa.. Ik werk bij geen enkele KIA vestiging in NL of BE. Sommige mensen weten hier wel wat ik bedoel met bonus, maar ik wil het niet aan de grote klok hangen en betreft een kleinigheidje.

Dat jij wilt rondrijden met de sticker is je goed recht. Ik vind hem alleen lelijk..

Geplaatst

Opa ik weet niet waar de sticker zit maar op het Duitse forum LINK klagen mensen dat na het verwijderen van de sticker de achtenruitverwarming het gedeeltelijk niet meer doet. De sticker zit dus blijkbaar aan de binnenkant over de verwarmingsdraden.

Bij het verwijderen word een of meer van die draden blijkbaar beschadigd.

Bij mij zit de sticker aan de buitenkant. Dus als ik hem (straks) wil verwijderen zal dat geen probleem zijn :)

En Alex, ik vind hem óók niet mooi ! :lol:

Geplaatst

Bij mij zit de sticker aan de buitenkant. Dus als ik hem (straks) wil verwijderen zal dat geen probleem zijn :)

Die stickerplak kan de coating van de ruit aanvreten, weg met dat ding..

Zomaar een tip.

Geplaatst

Bij mij zit de sticker aan de buitenkant.

Die sticker zit bij elke Nederlandse auto op en wordt er op geplakt door de importeur.

Geplaatst

Die sticker zit bij elke Nederlandse auto op en wordt er op geplakt door de importeur.

Heeft er misschien op gezeten, maar toen ik hem vorig jaar augustus ophaalde was hij mooi niet aanwezig.

Heeft de dealer hem er waarschijnlijk afgehaald.

Geplaatst

Coating? Welke coating?

Glas coating.

Had na 3-4 jaar nogal wat kleine blaasjes onder de glascoating van het glas in de achterdeuren van mijn Chevy Van.

(recht op staande ruiten, beslist geen folie !)

Ook de SP2 had na 41K wat plekjes op de achterruit.

Het glas vol vertinten zal duurder zijn dan een dun extra laagje.

(Ik doe een gok)

Geplaatst

Glas coating.

Had na 3-4 jaar nogal wat kleine blaasjes onder de glascoating van het glas in de achterdeuren van mijn Chevy Van.

(recht op staande ruiten, beslist geen folie !)

Ook de SP2 had na 41K wat plekjes op de achterruit.

Kon je met je vinger die blaasjes voelen dan? Ik vraag dit namelijk omdat de af-fabriek coating van getint glas zich bij gelaagd glas zich tussen de glaslagen bevindt. Gelaagd glas bestaat uit 2 lagen gehard glas met een plastic folie er tussen. Die folie is getint, en zo krijg je getint glas.

Bij mijn weten is al het glas van de SP rondom gelaagd en dus volgens dit principe. Doordat de coating zich tussen het glas bevindt kan een sticker zich nooit invreten.

Als er vocht of ruimte tussen de glaslagen komt (delaminatie) zie je wel eens die typische witte hoeken ontstaan.

Geplaatst

Bij mijn weten is al het glas van de SP rondom gelaagd en dus volgens dit principe. Doordat de coating zich tussen het glas bevindt kan een sticker zich nooit invreten.

Weet je dat zeker?

Ik dacht dat het kenmerk van gelaagd glas is dat een Lifehammer geen effect heeft je slaat er alleen een put in.

:offtopic:

Maar we dwalen weer af van het Toppic.

Geplaatst

Weet je dat zeker?

Ik dacht dat het kenmerk van gelaagd glas is dat een Lifehammer geen effect heeft je slaat er alleen een put in.

Daar heb jij weer gelijk in. Zou het dan alleen de voorruit en misschien de achterruit zijn? Afijn, inderdaad een discussie voor een ander topic ;)

• 1 maand later...
Geplaatst

Ik heb mijn in begin februari bestelde Sportage Black Pearl afgezegd. Reden? Bij de aankoop werd mij gezegd dat hij binnen 3 maanden geleverd zou worden. Na 3 maanden belde ik de dealer, die vertelde mij dat hij onderweg was. Na een paar weken wachten weer gebeld en begon ik meer dan argwanend te worden. Helemaal toen de dealer vertelde dat hij in de computer kon zien dat hij een dezer dagen geproduceerd ging worden en dat het een kwestie van 3 weken zou zijn.

Ik ben toen met KIA Nederland gaan bellen en die vertelde dat er leveringsproblemen zijn v.w.b. de kleur die ik had besteld. Een dealer kan overigens niet in de computer kijken wanneer een auto wordt geproduceerd, vertelde KIA NL mij. Wederom een leugen van de dealer.

Hamvraag was natuurlijk wanneer hij dan wel zou komen. Tja, kon nog wel eens een 3 tot 6 maanden gaan duren. Het is en blijft een mooie auto maar als je op die manier aan het lijntje wordt gehouden gaat de lol er toch echt af.

Voor degenen die al een tijd zitten te wachten hoop ik dat het niet zo lang duurt.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...