Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Autowassen (Poetsspullen/stappen)

Aanbevolen Berichten

Geplaatst (aangepast)
Wat ben je van plan? De auto blijft toch wel gewoon blauw of komt er een teflonlaag op?

Zoiets heet zuinig op je auto zijn! ;) Ik denk dat Alex mij dik overtreft en Micle ook trouwens. :P

Je hebt goede spullen nodig als je je auto niet door de wasstraat doet. :)

Zo, dat is een beste bestelling.

Je kunt er weer een tijd tegen.

Foto's van je glimmende bolide als je klaar bent zien we graag verschijnen.

Doen we zeker! Heb jij ook een goede voorraad? Vaak wordt echt onderschat dat het gebruik van (HELE) goedkope producten je lak niet mooi houden. Daarbij heb je goede materialen nodig om je auto schoon te houden en schoon te maken.

Toch Alex? ;)

aangepast door Chrones
Geplaatst

Volgens mij heeft chrones stiekem een poetsbedrijf geopend:mrgreen:

Wanneer kan ik mijn auto even langsbrengen ?

Geplaatst (aangepast)

Voor diegene die denken: WOW heb je dat allemaal besteld/geld teveel ofzo? ;)

Haha - het is een opbouw van ongeveer 2/3 jaar.

Ik heb alleen het blauwe bijbesteld hoor. :)

@Smart wat voor producten gebruik jij dan? Doe jij niet aan de methodes van wat Alex beschrijft of ben jij meer van het wassen/wax en that's it?

Hoe doe je dat tussendoor dan als je bijvoorbeeld bescherming wil als er zo'n vogel zijn behoefte heeft gedaan op jouw lak?

Om Swirls en krassen enzo te voorkomen heb je toch wel degelijke doeken nodig voor iedere klus een andere.

Ohhh, Ger ik wil best wel een keer samen met jou je auto doen hoor! :) Dan maken we hem helemaal in orde en halen we die wasstraat swirls eruit.. :) Leuk project?

Noemen we het Project GER!

Maar op 1 voorwaarde, als jij dan ook mee doet :P

aangepast door Chrones
Geplaatst

Ohhh, Ger ik wil best wel een keer samen met jou je auto doen hoor! :) Dan maken we hem helemaal in orde en halen we die wasstraat swirls eruit.. :) Leuk project?

Geplaatst (aangepast)

Absoluut NIET. Dan maar de wasstraat

Bovendien trakteer jij je gasten op:

Mueslikoekjes met pindakaas....

Is dat nu echt lekker..

hahahahaha

aangepast door ger.w.
Geplaatst
@Smart wat voor producten gebruik jij dan? Doe jij niet aan de methodes van wat Alex beschrijft of ben jij meer van het wassen/wax en that's it?

Hoe doe je dat tussendoor dan als je bijvoorbeeld bescherming wil als er zo'n vogel zijn behoefte heeft gedaan op jouw lak?

Om Swirls en krassen enzo te voorkomen heb je toch wel degelijke doeken nodig voor iedere klus een andere.

Ik gebruik sinds vorige zomer ook de producten van Meguiar's, zoals de NXT 2.0 wax en shampoo. Van de methodes zoals Alex die toepast, gebruik ik totnutoe alleen de 2-emmermethode:razz:. Ik heb in het verleden mijn zakgeld aangevuld met het poetsen van auto's op de zaterdag. Dan kon ik er minimaal 2, maximaal 3 in de was zetten. Het complete schoonmaakprogramma binnen/buiten zeg maar. Als jonge knul goed verdiend hoor.....haha!

Tegenwoordig zijn de mogelijkheden met het poetsen enorm toegenomen en zijn de producten ook sterk verbeterd, meer hightech nano.....

Ik gebruik een watermagneet doek voor het droogmaken van de auto, vooraf gegaan door een speciale rubberen trekker die het ergste water van de auto afhaalt. Voor het poetsen koop ik microvezeldoekjes bij de Action. Die kosten daar geen drol en gaan n

Geplaatst (aangepast)

Giteren met mijn wheel spoke brush terug geweest naar de verkoper. (fa Broekhuizen Eindhoven). Het probleem uitgelegd en laten zien, krijg ik het volgende advies.

'' dan moet je het eens proberen vast te zetten met locktite of je stuurt het op''. Ik stuur helemaal niets op, heb het produkt bij u gekocht en dus kom ik bij u en niet bij de fabrikant en opsturen doe ik al helemaal niet. Dit werd dus een discussie mewt de verkoper en heb deze afgebroken met de vermelding dat ik bij BROEKHUIZEN EINDHOVEN. nooit geen stap meer binnen zet.

Vandaag een belletje naar Meguiar's gedaan en het probleem uitgelegd aan een zeer vriendelijke meneer. Deze vriendelijke meneer heeft mij advies gegeven over hoe te gebruiken van de wheel spoke. Ik heb een mailtje moeten sturen met mijn adresgegevens en een foto van de wheel spoke dan sturen ze meteen kosteloos een nieuwe op.

Helemaal top van Meguiar's :clap::clap::clap:

Hier worden wij heel blij van en ik kan ze dan ook verzekeren dat ik nog meer producten van Meguiar's aanschaf.

aangepast door Micle
opnieuw geplaatst (was verloren dmv defecte server)
Geplaatst
Ik gebruik sinds vorige zomer ook de producten van Meguiar's, zoals de NXT 2.0 wax en shampoo. Van de methodes zoals Alex die toepast, gebruik ik totnutoe alleen de 2-emmermethode:razz:. Ik heb in het verleden mijn zakgeld aangevuld met het poetsen van auto's op de zaterdag. Dan kon ik er minimaal 2, maximaal 3 in de was zetten. Het complete schoonmaakprogramma binnen/buiten zeg maar. Als jonge knul goed verdiend hoor.....haha!

Tegenwoordig zijn de mogelijkheden met het poetsen enorm toegenomen en zijn de producten ook sterk verbeterd, meer hightech nano.....

Ik gebruik een watermagneet doek voor het droogmaken van de auto, vooraf gegaan door een speciale rubberen trekker die het ergste water van de auto afhaalt. Voor het poetsen koop ik microvezeldoekjes bij de Action. Die kosten daar geen drol en gaan n

Geplaatst

Ik heb zowel op werk als thuis: een emmer, een spons van onduidelijke herkomst, B merk afwasmiddel, een oude theedoek of T shirt, keukenrol en Glassex

Da's al…….

Ik doe kennelijk iets heeeeeeeeeeeeelemaal verkeerd..al 30 jaar:confused:

Geplaatst
Ik heb zowel op werk als thuis: een emmer, een spons van onduidelijke herkomst, B merk afwasmiddel, een oude theedoek of T shirt, keukenrol en Glassex

Da's al

Geplaatst

Tot 2x toe heb ik complimenten gekregen dat mijn inruil auto zo de showroom in kon. (145.000km en 273.000km)

Bij de SP2 is zowel bij waardebepaling als aflevering niet eens naar de auto gekeken maar toch ook binnen 15 dagen verkocht.

Doe ik kennelijk met dat afwasmiddel/sponsje/keukenrol toch iets goeds, haha!

Geplaatst

En ik ben voor 100% zeker dat je zwarte doos na in ontvangst nemen van de sleutels richting de persoon is gegaan die hem eventjes goed in de wax moet zetten etc.. De dealer krijgt door deze behandeling € 250,- tot € 1.000,- meer voor de wagen. Iets wat ook jij had kunnen hebben.. ;)

Geplaatst
En ik ben voor 100% zeker dat je zwarte doos na in ontvangst nemen van de sleutels richting de persoon is gegaan die hem eventjes goed in de wax moet zetten etc.. De dealer krijgt door deze behandeling
Geplaatst
Dat is dus een echte NEE voor die eventuele, maar niet aantoonbare meer opbrengst.......

De meningen blijven daarover verdeeld. Ik denk dat het wel een meerwaarde heeft, alleen niet in de provincie Utrecht!;)

Geplaatst
De meningen blijven daarover verdeeld. Ik denk dat het wel een meerwaarde heeft, alleen niet in de provincie Utrecht!;)

En dat is nu wat ik zo graag hoor. Geen meerwaarde in de provincie Utrecht. Kan ik dus rustig slapen en zo af en toe een wasstraatje pakken en verder niets aan mijn zwarte doos doen. Heeeerlijk gevoel.:mrgreen:

Geplaatst

Hoi Alex,

Heb Scratch X 2 binnen gekregen en geprobeert op de 3 dunne krassjes die ik heb maar het heeft helemaal niks geholpen..

Heb nog 1 vraag over de NXT 2 wax, op de gebruikersinstructies staat:

Aanbrengen met een pad en laten drogen. Uitvrijven met een doek.

Wat bedoelen ze nu.. Aanbrenge en meteen uitvrijven of aanbrengen en laten liggen zoals je het hebt aangebracht en als het "droog" is dan met een doek uitvrijven??

Geplaatst

Hoi Rick,

Wil je een foto maken van je krassen? Ben toch wel heel erg benieuwd nu want normale kleine krasjes moet je er echt mee weg kunnen krijgen of op zijn minst camoufleren.

Geplaatst
Hoi Rick,

Wil je een foto maken van je krassen? Ben toch wel heel erg benieuwd nu want normale kleine krasjes moet je er echt mee weg kunnen krijgen of op zijn minst camoufleren.

Heb net wat foto's gemaakt maar is niet zo goed te zien in het donker, zal morge wat betere maken buiten..

Als je er recht voor naartoe kijkt zie je ze amper, maar als je kijkt als je gewoon staat, dus van boven, dan zie je ze wel goed.

Geplaatst
Heb net wat foto's gemaakt maar is niet zo goed te zien in het donker, zal morge wat betere maken buiten..

Als je er recht voor naartoe kijkt zie je ze amper, maar als je kijkt als je gewoon staat, dus van boven, dan zie je ze wel goed.

Inderdaad lastig te zien....

Maak morgen nog een keer foto's... blijft je nagel ook hangen als je met je nagel eroverheen gaat?

Geplaatst

Ik heb mijn spullen even gepakt uit de schuur en uitgestalt, kom erachter dat ik toch best veel heb, maar valt ook wel weer mee, als je kijkt wat echte detailers hebben. ;)

Zie hierbij de foto's.

Lijst met spullen vind je in mijn eerdere post. Bij vragen, kun je reageren!

Geplaatst
Hoi Alex,

Heb Scratch X 2 binnen gekregen en geprobeert op de 3 dunne krassjes die ik heb maar het heeft helemaal niks geholpen..

Heb nog 1 vraag over de NXT 2 wax, op de gebruikersinstructies staat:

Aanbrengen met een pad en laten drogen. Uitvrijven met een doek.

Wat bedoelen ze nu.. Aanbrenge en meteen uitvrijven of aanbrengen en laten liggen zoals je het hebt aangebracht en als het "droog" is dan met een doek uitvrijven??

Zo te zien aan je foto moet je nog 1 of 2 keer deze behandelen met Scratch X.. Vergeet niet dat je ook een beetje kracht moet zetten bij het opbrengen en uitwrijven van de Scratch X.

Mocht het niet lukken kan ik misschien een zaterdagmiddag of zo langskomen om te kijken en het proberen te verhelpen.

Mbt de wax is het 1- aanbrengen, 2 - laten drogen, 3 - uitwrijven met een doek.

Geplaatst
Het is en blijft een Krasstraat en geen wasstraat..

Krasstaten zijn een regelrechte mishandeling van je dure bolide.

Die van Anac werkt met lappen, dus geen borstels.

Heb op de vorige zwarte doos ook nooit krassen gezien.

De zilveren schicht is er net doorheen gegaan en ziet er weer tip top uit.

Eerlijkheidshalve vind ik em een beetje vies met remstof op de wielen er wel wat stoerder uitzien, haha!

Geplaatst (aangepast)
Zo te zien aan je foto moet je nog 1 of 2 keer deze behandelen met Scratch X.. Vergeet niet dat je ook een beetje kracht moet zetten bij het opbrengen en uitwrijven van de Scratch X.

Hoi Alex,

Heb nog 2x met Scratch X gedaan en nu is het wel beter, alle kleine krasjes zijn niet meer zichtbaar. De grootste die ik had(de bovenste) is nog wel een beetje zichtbaar maar die lijkt nu alsof die de kleur van de auto heeft. (Zie foto, op de foto kan ik ze niet meer vinden..)

In deze blijf je ook met de nagel hange zeg maar.

Wat ik deze keer anders heb gedaan is idd wat kracht gezet met het uitwrijven, dat durfde ik de vorige keer niet zo goed :P

Bedankt voor de hulp.

aangepast door Rick

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...