Sunny B Geplaatst 20 Juni, 2011 Geplaatst 20 Juni, 2011 Dat klopt, ze verkopen het rondom het afleverpakket. Het staat ook altijd als vast onderdeel op de offerte/rekening vermeld. Je betaald voor een produkt wat aan inkoop nog geen € 25,00 kost. Het opbrengen gebeurt royaal met een sponsje. De auto moet daarna een aantal uren drogen alvorens het uitgewreven kan worden door de zaterdagse hulp. Hier wordt dus flink aan verdiend. En dit alles om de waarde van de auto ná jaren te behouden. In wiens voordeel? Maar zoals Alex al refereerde, deze discussie is reeds uitvoerig in een topic gevoerd. Gebruik de zoekfunctie maar eens. Oke..doe ik Thanx voor jullie antwoorden! Quote
Rick Geplaatst 27 Oktober, 2011 Geplaatst 27 Oktober, 2011 Meguiar's Scratch X 2.0 Had iemand met schade aan de auto, was ergens langs geschaafd en had een aantal beschadigingen. Hier enkele foto's van het resultaat van scratch X 2: Voor: Na: Voor: Na: Ik dacht laten we gewoon eens proberen of dit weg te krijgen was, ging er eigelijk niet van uit. Onder het aanbrengen van Scratch X2 zag je eigelijk het al minder worden en bij het navegen was het na de eerste keer al een heel stuk verbeterd. Nog een keer of 2 eropgedaan en redelijk hard gevreven en het was echt enorm verbeterd. Enkele echte diepere krassen kreeg je niet weg.. Maar ik was echt verrast van het resultaat. Op het laatst nog wat Ultimate wax eropgedaan. Heb zelf wat kleine krasjes op mijn auto maar die kreeg ik er niet mee weg, wel heb ik op die van mij niet zo hard ingevreven als ik nu deed, dus zal dat ook eens proberen. Quote
Rick Geplaatst 28 Oktober, 2011 Geplaatst 28 Oktober, 2011 Heb nog een vraag over de waxen van Meguiar's: Toen ik de wax (nxt 2 wax) voor het eerst opende was deze gewoon normaal wit van kleur. Nu ik deze pas geleden nog eens wou gebruiken was de kleur een geen / donker gele niet zo smakelijke kleur.. Hetzelfde met de Ultimate Wax. Toen ik deze kreeg heb ik even gekeken hoe die uitzag enz. En toen heb ik heb weggezet. Nu wilde ik deze gaan gebruiken en ok deze was nu geel van kleur. Is dit normaal? Quote
Alex VB Geplaatst 28 Oktober, 2011 Geplaatst 28 Oktober, 2011 Hoi Rick, Is idd normaal. Voor het gebruik de waxen schudden. Zo worden de bestanddelen weer gemengd en verandert de kleur weer naar "normaal" Succes verder met het poetsen.. Quote
Rick Geplaatst 29 Oktober, 2011 Geplaatst 29 Oktober, 2011 Ik kan dit topic niet meer vinden alleen als ik kijk bij "mijn inhoud"? Net de auto in de wax gezet: Heb goed geschud maar de kleur blijft geel/bruin. Ruikt verder wel lekker Het insmeren gaat goed alleen weet ik niet hoeveel ik erop moet doen en dan doe je al snel te veel. Je ziet na het insmeren dat het niet gelijk ingesmeerd is, het ene stuk is donkerder en een anders stuk is licht en lijkt of er niks opzit. Toch zat er genoeg op. Na een paar minuten begonnen met het uitvegen, het was net of de wax erop zat en in eerste instantie was ik bang deze er niet meer af te krijgen was, zat vol met plekken. Heb met mijn vader flink moeten vegen wou het goed uitgesmeerd/afgeveegd worden.. Hier zijn we heel wat tijd mee bezig geweest, vond het deze keer niet zo fein gaan als met de NXT wax. Al denk ik dat het komt omdat er veel te veel wax op is gedaan.. Het resultaat is nu wel goed. Toch gaan we dit niet meer met de hand doen.. Ik ga dus kijken voor zo'n machine. Wel heb ik 1 stuk op de auto, als je daar over veegt dan is het net karton of zand. Deze plek is zo'n 20cm lang en zit net onder het raam, geen idee wat dit is. Ik kan er wax opdoen zoveel ik wil maar het blijft hetzelfde? Quote
Remko .me Geplaatst 29 Oktober, 2011 Topic Starter Geplaatst 29 Oktober, 2011 Het is logisch dat je de wax bijna niet kunt uitvegen als je deze maar een paar minuten laat drogen. Geef het een standtijd van ongeveer 30 minuten (liefst iets langer) en je poets de 'poeder' zo weg als het gedroogd is. Teveel wax duurt dus langer met drogen, maar gaat niet moeilijker als deze droog is geworden. Ik wax altijd met de hand. Quote
Gast Angelique Geplaatst 29 Oktober, 2011 Geplaatst 29 Oktober, 2011 Ik kan dit topic niet meer vinden alleen als ik kijk bij "mijn inhoud"? Hij staat in Forum>>>> car cleaning Quote
Rick Geplaatst 30 Oktober, 2011 Geplaatst 30 Oktober, 2011 Ik kan met zo'n poets machine de wax insmeren maar kan ik die daar ook weer mee uitvegen, met een andere pad erover dan? Quote
Alex VB Geplaatst 1 November, 2011 Geplaatst 1 November, 2011 Met een DA (Dual Action)machine kan je idd inwaxen, maar deze ook oppoetsen..Idd een andere pad gebruiken. Mijn advies is om pads te gebruiken die wasbaar zijn. Je kan zelfs de DA gebruiken om krassen te verwijderen, mits de goede pad gebruikt wordt en je geduld hebt dit te doen.. Mocht je meer info nodig hebben mbt het werken met een DA machine kijk dan eens bij Carclean Quote
Rick Geplaatst 2 November, 2011 Geplaatst 2 November, 2011 Ik wou me deze bestellen: http://www.carclean....0EU_100663.aspx Maar word pas weer verwacht op 20-12-2011 (Voorlopig niet leverbaar door productiewijziging bij Meguiar's.) Komt er dan een nieuw model van misschien? Hoef voorlopig toch niet te waxen dus ik wacht wel. En als ik het goed heb kan ik dan met de bijbehorende 2 zwarte pad's gebruiken voor de wax in en uit te vrijven en de gele voor krasjes en ze zijn ook in de wasmachine te wassen. Zelf bestel ik altijd op www.waxworld.nl, krijg er ook altijd een gratis product of doek bij, soms tw van >15 euro. Ook hier is de machine niet leverbaar. Quote
Smart Geplaatst 13 November, 2011 Geplaatst 13 November, 2011 Hoe Kia social media adepten willen dat jij je auto wast! Een aantal van die tips breng ik al zelf in de praktijk. Quote
bigwade Geplaatst 13 November, 2011 Geplaatst 13 November, 2011 @Rick volgens mij is jouw wax en benzine verbruik zo'n beetje 1:1 :lol: Quote
Martin1977 Geplaatst 14 November, 2011 Geplaatst 14 November, 2011 Kan iemand mij een antwoord op de volgende vraag geven?? Ook wij hebben onze nieuwe rio af laten leveren met zo`n waxoyl behandeling nu is mijn vraag wanneer moet ik mijn auto nu weer in de wax zetten en welke stappen raden jullie mij dan aan? Ik was de auto nu wel met de hand en netjes met 2 emmers een washandschoen en shampoo van Mequiars (ja nooit eerder een NIEUWE auto gehad) en na dit topic te hebben gelezen toch maar aangeschaft. Hoop een duidelijk antwoord te krijgen. Quote
Rick Geplaatst 14 November, 2011 Geplaatst 14 November, 2011 Hoe Kia social media adepten willen dat jij je auto wast! Een aantal van die tips breng ik al zelf in de praktijk. Moet het nog lezen, maar zie ik daar een spons Quote
Rick Geplaatst 14 November, 2011 Geplaatst 14 November, 2011 Ook wij hebben onze nieuwe rio af laten leveren met zo`n waxoyl behandeling nu is mijn vraag wanneer moet ik mijn auto nu weer in de wax zetten De auto kan meteen no zo'n waxoyl behandeling al in de wax en dat kan je ook het beste al doen. Quote
Rick Geplaatst 14 November, 2011 Geplaatst 14 November, 2011 @Rick volgens mij is jouw wax en benzine verbruik zo'n beetje 1:1 :lol: Ja dat zou wel eens kunnen haha 1 hele liter benzine op 1 rit 1 hele fles wax op 1 waxbeurt dat maakt 1:1:1 Quote
Micle Geplaatst 25 April, 2012 Geplaatst 25 April, 2012 Nu ik mijn gehele witte waas geclayd, ulimate compound en NTX wax heb laten zien, staat de blauwe waas van het vrouwtje te springen voor ook z'n schoonheidsbehandeling. Nu wil ik dit volledig machinaal gaan doen en wel met de krauss DB 5200 - DA. Welke pads heb ik minimaal nodig. Deze staat al in mijn winkelwagen: 6" Soft Lamb Wool Buffing Pad White Maar welke twee kan ik het beste bestellen. Chemical Guys 5,5" Hex-Logic pad Black Chemical Guys 5,5" Hex-Logic pad Blue Chemical Guys 5,5" Hex-Logic pad Green Chemical Guys 5,5" Hex-Logic pad Orange Chemical Guys 5,5" Hex-Logic pad Red Chemical Guys 5,5" Hex-Logic pad White Dus buiten de soft heb ik nog pads nodig voor de ulimate compound De NTX wax swirl x premium liquid wax Graag jullie advies welke pad voor welk produkt. De planning is om morgen de bestelling te plaatsen, dan kan ik nog net een testje doen voor zaterdag. Quote
Smart Geplaatst 26 April, 2012 Geplaatst 26 April, 2012 Ik wil ook een poetsmachine kopen en nog wat poetsproducten en kwam deze aanbieding tegen! Hoe meer mensen mee doen, hoe meer korting je krijgt. Quote
Alex VB Geplaatst 27 April, 2012 Geplaatst 27 April, 2012 Kijk.. Dat is eens slim van Smart.. Wie interesse heeft aub met Smart alles regelen. Quote
Micle Geplaatst 27 April, 2012 Geplaatst 27 April, 2012 Komt net een dag te laat voor mij helaas. Heb gister mijn bestelling geplaatst en wordt waarschijnlijk vandaag bezorgt. Quote
Alex VB Geplaatst 27 April, 2012 Geplaatst 27 April, 2012 @Micle, Ik zie in je topic dat je een woolpad hebt besteld of wilde bestellen? Hoe graag wil je een detailer worden? Een woolpad is voor de profs bedoelt. Zij gebruiken deze voor het grove werk. Quote
Smart Geplaatst 27 April, 2012 Geplaatst 27 April, 2012 Kijk.. Dat is eens slim van Smart.. Wie interesse heeft aub met Smart alles regelen. Is het wat Alex en ook voor een redelijke prijs? Of kan ik mijn centjes beter ergens anders aan besteden? Quote
Micle Geplaatst 27 April, 2012 Geplaatst 27 April, 2012 Deze pad is toch bedoeld om de wax mee uit te poetsen, of heb ik dat verkeerd begrepen? (zie omschrijving van deze pad) Deze superzachte Lamb Wool Pad is gemaakt van lamswol en kan worden gebruikt voor het afnemen en tot hoogglans oppoetsen van Waxen en Sealants. Het formaat is 6" en kan eenvoudig worden gebruikt op 120 - 125 mm backing plates. Dit werd toch ook bevestigd door de verkoper. Op advies van heb ik ook de: red (voor de wax) Oranje (voor ultimate compound) Blauw (voor swirl X) Ik ga er van uit dat ik goed geïnformeerd ben. (overigens niets ontavangen vandaag helaas) Quote
Micle Geplaatst 27 April, 2012 Geplaatst 27 April, 2012 Ben die actie van smart al bij meerdere webwinkels tegen gekomen. Is hoofdzakelijk een achtie van meguiar's zelf neem ik aan ??? Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.