Marcobaantjer Posted January 15, 2011 Posted January 15, 2011 Hij was al enkele weken bij dealer, maar heb gewacht met inschrijving tot 2011. Het is een 1.7 Diesel Evogue 2wd kleur Sand Track; opties panoramisch dak, voor + achter skid plate. In tegenstelling wat ik lees van de Nederlandse collega's werden geen bloemen overhandigd. Er werd een zeer karige uitleg gegeven over de elementaire normale zaken., maar over gps-radio werd gezwegen en verwezen naar het instructieboekje. Het totale gebeuren was geklaard in 20 minuten. Bij het nazicht op 1000 km zullen dan de vragen beantwoord worden? Ik zou graag weten of er een cd wisselaar aanwezig is, zo ja, waar is deze dan geplaatst? Heb hier op dit forum op voorhand al heel veel vernomen. Proficiat aan alle leden die bijdragen tot dit bestaan. Marco Quote
ger.w. Posted January 15, 2011 Posted January 15, 2011 Hij was al enkele weken bij dealer, maar heb gewacht met inschrijving tot 2011.Het is een 1.7 Diesel Evogue 2wd kleur Sand Track; opties panoramisch dak, voor + achter skid plate. In tegenstelling wat ik lees van de Nederlandse collega's werden geen bloemen overhandigd. Er werd een zeer karige uitleg gegeven over de elementaire normale zaken., maar over gps-radio werd gezwegen en verwezen naar het instructieboekje. Het totale gebeuren was geklaard in 20 minuten. Bij het nazicht op 1000 km zullen dan de vragen beantwoord worden? Ik zou graag weten of er een cd wisselaar aanwezig is, zo ja, waar is deze dan geplaatst? Heb hier op dit forum op voorhand al heel veel vernomen. Proficiat aan alle leden die bijdragen tot dit bestaan. Marco Karig gebeuren bij de dealer . Nazicht na 1000 km ?? Dat is toch uit de middeleeuwen ? Quote
bigwade Posted January 15, 2011 Posted January 15, 2011 Ik weet niet wat het Evogue pakket is. Zit daar een standaard radio in of navi ? Hier in NL zit in geen enkele uitvoering een CD wisselaar (is ook zo yesterday, met een USB stick kun je tenslotte alles) Die 1000km beurt kun je skippen, ik heb er ook over gelezen op de Duitse KiaClub, maar het gaat om een onnodige oliewissel die hier in NL iig niet wordt voorgeschreven. Staat vast ook NIET in je onderhouds/instructie boekje. Wel aardig als je ons laat weten hoe de 1.7 bevalt w.b. rijden, sturen en verbruik. Suc6 Quote
PowerAutoBoot Posted January 16, 2011 Posted January 16, 2011 In de radio zit wel een CD speler Quote
Alex VB Posted January 16, 2011 Posted January 16, 2011 Ten eerste van harte met je Sportage. De Evogue is voor de in Nederland wonende mensen de duurste uitvoering in Belgi Quote
Seek123 Posted January 16, 2011 Posted January 16, 2011 Wordt de 1e 1.000 km beurt niet meer uitgevoerd bij de Sportage III? Niet meer nodig? Dus de 1e beurt is pas bij 15.000 km? Quote
Micle Posted January 16, 2011 Posted January 16, 2011 Van harte met je mooie bak, dat wordt genieten............... en wassen,maar vooral heel goed drogen:-o Ik wens jou heel veel veilige km Quote
bigwade Posted January 16, 2011 Posted January 16, 2011 (edited) Wordt de 1e 1.000 km beurt niet meer uitgevoerd bij de Sportage III? Niet meer nodig?Dus de 1e beurt is pas bij 15.000 km? Oliewissel 1x per jaar Beurt om de 30.000km of 2 jaar, wat het eerste komt. Dus niks 15.000km en in NL g Edited January 16, 2011 by bigwade Quote
bigwade Posted January 16, 2011 Posted January 16, 2011 Bij Kia zit inderdaad de wisselaar in de radio zelf. Je moet gewoon je radio 6 cd's voeren. In je gebruikersboekje staat alles vermeld. Bij mij gaat er slechts 1 CD in, het ding sputtert erg tegen als ik er een 2e in wil prakken Quote
Seek123 Posted January 16, 2011 Posted January 16, 2011 (edited) Oliewissel 1x per jaarBeurt om de 30.000km of 2 jaar, wat het eerste komt. Dus niks 15.000km en in NL g Edited January 16, 2011 by Seek123 Quote
smetjesmee Posted January 29, 2011 Posted January 29, 2011 Ik zou graag weten of er een cd wisselaar aanwezig is, zo ja, waar is deze dan geplaatst? Marco Ik heb vlug even de handleiding uit NL erbij genomen, en daar spreken ze van een 6 CD wisselaar (type PA760). Surf daar eens op: blijkbaar is dit een type dat men o.a. bij Hyundai installeert. Denk niet dat het in de sportage zit... Quote
Marcobaantjer Posted January 29, 2011 Author Posted January 29, 2011 Heb gebeld naar dealer, waar de boekhouder bevestigde dat 6 stuks na elkaar er kunnen in geplaatst worden. Resultaat net zoals Bigwade: zonder te willen forceren lukt dit gewoon niet. Nochthans ik de "Evogue" versie heb (lees duurste uitvoering) is. In welke uitvoering is deze dan wel aanwezig? Wie weet de juiste toedracht? Enerzijds gelukkig dat we elkaar kunnen helpen, anderzijds is dit de taak van de dealer. Zij kunnen vanuit hun zetel hier ook een graantje meepikken. GRATIS. Marco Quote
bowie97 Posted January 30, 2011 Posted January 30, 2011 Echt doen, eerst uitproberen dan pas lezen. Pak je boekje er bij. Blz 4-121 links zonder rechts met wisselaar. Vergelijk met wat er bij jou in zit. Het verschil zit in de tekst links en rechts boven de gleuf. Wie heeft er al twee cd's in zijn gewone speler zitten. Quote
2011-sportage Posted January 30, 2011 Posted January 30, 2011 (edited) Heb gebeld naar dealer, waar de boekhouder bevestigde dat 6 stuks na elkaar er kunnen in geplaatst worden. Resultaat net zoals Bigwade: zonder te willen forceren lukt dit gewoon niet. Nochthans ik de "Evogue" versie heb (lees duurste uitvoering) is. In welke uitvoering is deze dan wel aanwezig? Wie weet de juiste toedracht?Enerzijds gelukkig dat we elkaar kunnen helpen, anderzijds is dit de taak van de dealer. Zij kunnen vanuit hun zetel hier ook een graantje meepikken. GRATIS. Marco Misschien dit iets helpt? Edited January 30, 2011 by 2011-sportage Quote
Guest Timo0103 Posted January 30, 2011 Posted January 30, 2011 Kijk gewoon of je rechts een Load knopje hebt om een voor een de cd te voeren. Heb je die niet dan heb je er maar 1 Quote
smetjesmee Posted January 30, 2011 Posted January 30, 2011 Aan de rechterzijde van radio type PA760SLE zie je staan "6 disc" Quote
der Rudi Posted January 30, 2011 Posted January 30, 2011 (edited) Hoe zinvol van een kant de discussie is over het al dan niet aanwezig zijn van een wisselaar ook is; als je toch een usbstick kunt gebruiken dan doet dat toch er helemaal niet toe? Op een usb stick kunnen tientallen cd's ............ Edited January 30, 2011 by der Rudi Quote
Smart Posted January 30, 2011 Posted January 30, 2011 Hoe zinvol van een kant de discussie is over het al dan niet aanwezig zijn van een wisselaar ook is; als je toch een usbstick kunt gebruiken dan doet dat toch er helemaal niet toe? We blijven wel Nederlanders h Quote
Marcobaantjer Posted January 30, 2011 Author Posted January 30, 2011 Dank U wel allen, ik moet vaststellen dat de dealer en boekhouder beiden" in de lucht fietsen" en me verkeerde info hebben gegeven. Maar nu is de volgende vraag: In welke auto steken ze een cd speler of cd wisselaar. Ik heb de Evogue Belgie (duurste) en er zit een cd speler in. Quote
bigwade Posted January 30, 2011 Posted January 30, 2011 (edited) Geen idee, kijk naar de plaatjes hierboven, maar who cares ? USB kost geen drol, kun je ook laten zitten en er kunnen veeeeeeeeeel meer CD'tjes op zo'n stick dan 6. Edited January 30, 2011 by bigwade Quote
smetjesmee Posted February 1, 2011 Posted February 1, 2011 Ik had hier gisteren al een reactie op geplaatst, maar door een of andere duistere reden (vermoedelijk serverproblemen) is ze verdwenen. Wat is gisteren al schreef: Ik kan me goed voorstellen dat er mensen zijn die thuis een prachtige collectie CD's in hun bezit hebben en die af en toe eens willen beluisteren in hun wagen. Niet iedereen heeft een stick waarop gans z'n collectie staat. Het lijkt me dan ook interessant om te weten of je 6 CD's in je speler kunt steken of maar Quote
bigwade Posted February 1, 2011 Posted February 1, 2011 Ik mag aannemen dat een muziekliefhebber zijn origineel gekochte CD's niet in de auto draait maar dat van een kopie doet ? (hitte/vocht/kou etc) Dan kun je net zo goed die nummers via bijv. een gratis programma zoals iTunes oid omzetten naar MP3 voor op een stickie voor in de auto. Eitje lijkt me voor "den modernen mensch" Quote
smetjesmee Posted February 2, 2011 Posted February 2, 2011 Dan kun je net zo goed die nummers via bijv. een gratis programma zoals iTunes oid omzetten naar MP3 voor op een stickie voor in de auto.Eitje lijkt me voor "den modernen mensch" Tuuuurlijk kan je dat vanop een stickie. Jij kan die nummers ongetwijfeld overzetten, en ik kan dat toevallig ook..., maar misschien zijn er ook mensen die niet zo'n techneuten zijn en die luisteren dan lekker naar 'n ceedeetje. Daarom zijn voorlopig alle wagens nog uitgerust met een cd-speler. Er komt nog wel een dag waarop die eruit gekieperd zal worden. Vanaf dan is het enkel en alleen nog werken met stickies of SD-kaartjes of... Quote
Smart Posted February 7, 2011 Posted February 7, 2011 Ik hoop het niet! Nog steeds klinken mijn CD's beter dan mijn MP3-tjes, ondanks de goede bitrate (320kbps) die ik in de auto gebruik. Net zoals LP's (jawel!) altijd beter hebben geklonken dan CD's. Feitelijk blijven we inboeten aan dynamiek, dus kwaliteit, alhoewel de MP3-generatie dat helemaal niet beseft. Tja, een pick-up naald in een auto is ook geen lang leven beschoren....! Quote
bigwade Posted February 7, 2011 Posted February 7, 2011 Heb jij een "absoluut gehoor" ? Uit diverse testen is gebleken dat bij MP3 alles boven de 192, of vooruit 256 kbps, niet meer te onderscheiden is van een CD. En zeker niet in een auto. W.b die LP's; dezelfde discussie heb ik mijn vak met mensen die nog zweren bij filmpjes/analoge fotografie onder het mom van "ongekende dynamiek en kwaliteit" , tja....... Quote
Recommended Posts