Banneman Posted February 9, 2011 Share Posted February 9, 2011 Ik zag bij de chromenlijst bij mijn achterraampje wat tegen het raam aanzit enkele onregelmatighden in het chroom. Na het goed schoonmaken leken het wel kleine luchtbelletjes. Weet iemand of het chroom wel chroom is? Of dat het chroom (plastic) folie is? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seek123 Posted February 9, 2011 Share Posted February 9, 2011 Bij de aflevering van mijn auto (22-1-2011) kreeg ik meteen te horen dat de chromen deurgrepen (alle 4) in back order stonden, omdat die van mijn auto corrodeerden. Had het zelf nog niet eens gezien. Die worden dus (gratis) vervangen. Slechte kwaliteit? Aangetast door? Geen idee. Onmiddellijk melden dus bij de dealer. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rick Posted February 9, 2011 Share Posted February 9, 2011 Al het "chroom" bij de Sportage is nep/plastic.. Misschien die lange lijst langs de raam niet maar de rest wel. (ook de deurgrepen dus). Verder zit dit bij mij al helemaal vol krassen.. En de lak van de auto vind ik ook bijzonder kras gevoelig. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seek123 Posted February 9, 2011 Share Posted February 9, 2011 Dat geloof ik niet. Plastic corrodeert niet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rick Posted February 9, 2011 Share Posted February 9, 2011 (edited) Het is toch echt geen echt chroom, bij onze andere auto is de gril dat wel en dat hoor je meteen als je ertegen tikt dat dit bij de Sportage gespoten plastic is, chroom krast ook niet zosnel als dit spul. tik maar eens tegen de gril of de brede raamlijst aan het einde (die omhoog gaat). De lange lijn langs de raam is wel chroom, tik daar maar eens(met je nagel) ertegen dan hoor je meteen het verschil. zelfde geld voor de letters SPORTAGE en AWD dit is ook echt chroom. Verder is chroom zwaarder en koud, plastic is lang niet zo koud en dat voel je ook. Tik aan het einde van de lange lijn langs de raam en dan meteen in het bredere stuk wat omhoog gaat, dan hoor je meteen dat dat grotere omhooggaande stuk nep is. Edited February 9, 2011 by Rick Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bigwade Posted February 9, 2011 Share Posted February 9, 2011 Ik zag bij de chromenlijst bij mijn achterraampje wat tegen het raam aanzit enkele onregelmatighden in het chroom. Na het goed schoonmaken leken het wel kleine luchtbelletjes. Weet iemand of het chroom wel chroom is? Of dat het chroom (plastic) folie is? Heb het ook bij een nieuwe in de showroom gezien. Na de winter even laten vervangen Die dingen zijn of slecht geplakt of gespoten. Het is idd plastic. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nookiemar Posted February 9, 2011 Share Posted February 9, 2011 (edited) claimen,plastic alles moet ook wel word het veel te zwaar anders Edited February 9, 2011 by nookiemar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
elmerblues Posted February 10, 2011 Share Posted February 10, 2011 Heb het ook bij een nieuwe in de showroom gezien. Ik ook. Was dat toevallig op een techno orange in Helmond? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smart Posted February 10, 2011 Share Posted February 10, 2011 Ik heb RVS deurgrepen en raamlijstjes! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
smetjesmee Posted February 10, 2011 Share Posted February 10, 2011 Ik heb RVS deurgrepen en raamlijstjes! Wat bedoel je Smart? Iets wat je apart besteld hebt of zo? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Remko .me Posted February 10, 2011 Share Posted February 10, 2011 Wat bedoel je Smart? Iets wat je apart besteld hebt of zo? Nee dat de aftersale accessoires gewoon RVS zijn. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
smetjesmee Posted February 10, 2011 Share Posted February 10, 2011 Nee dat de aftersale accessoires gewoon RVS zijn. Ik wist niet dat je deurgrepen en raamlijstjes in RVS kon bestellen als accessoire. Toch niet via de gewone Kia-dealer dan... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
chuckion Posted February 10, 2011 Share Posted February 10, 2011 Nee, ik heb een exell file met de accesoirelijst en die staan er niet tussen. Indien iemand deze lijst graag inkijkt, stuur me een priv Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Remko .me Posted February 10, 2011 Share Posted February 10, 2011 Kan bij de Venga wel degelijk. Voor de accessoires zie de website www.Kia.nl Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bigwade Posted February 10, 2011 Share Posted February 10, 2011 Ik wist niet dat je deurgrepen en raamlijstjes in RVS kon bestellen als accessoire. Toch niet via de gewone Kia-dealer dan... Da's voor de VENGA....... SP3 heeft die dingen al, maar dan in plastic, al dan niet goed gespoten.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
weetniet Posted February 11, 2011 Share Posted February 11, 2011 Ik heb hetzelfde probleem met de sierstrips bij beide achterportieren. De ene strip heeft overduidelijke twee grote blaasjes onder het folie. Aan de aan de andere kant heb ik allemaal piepkleine blaasjes waardoor het een soort schuurpapier look heeft. Heb het probleem al bij de dealer gemeld en een set vervangende strips zijn al binnen, ze moeten alleen nog geplaatst worden. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smart Posted February 11, 2011 Share Posted February 11, 2011 Ja, inderdaad de RVS accessoires, zoals deurgrepen/raamlijsten/mistlampomlijstingen/spiegelkappen, zijn gewoon via de Kia dealer te bestellen (zie foto's). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
smetjesmee Posted February 12, 2011 Share Posted February 12, 2011 Ja, inderdaad de RVS accessoires, zoals deurgrepen/raamlijsten/mistlampomlijstingen/spiegelkappen, zijn gewoon via de Kia dealer te bestellen (zie foto's). Ok Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Remko .me Posted February 12, 2011 Share Posted February 12, 2011 Goede oude chroom is ook wel plakchroom geworden hoor Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
csa123 Posted September 12 Share Posted September 12 Op 9-2-2011 om 18:55, zei Rick: Al het "chroom" bij de Sportage is nep/plastic.. Misschien die lange lijst langs de raam niet maar de rest wel. (ook de deurgrepen dus). Verder zit dit bij mij al helemaal vol krassen.. En de lak van de auto vind ik ook bijzonder kras gevoelig. Klopt!! zeer gevoelig voor krassen !! en ook de zgn chrome daklijsten kun je niet met hoge druk wassen want dan vliegt de chrome verf ervan af !! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts