Jump to content

chroom sierlijsten

Banneman

Recommended Posts

Ik zag bij de chromenlijst bij mijn achterraampje wat tegen het raam aanzit enkele onregelmatighden in het chroom. Na het goed schoonmaken leken het wel kleine luchtbelletjes. Weet iemand of het chroom wel chroom is? Of dat het chroom (plastic) folie is?

Bij de aflevering van mijn auto (22-1-2011) kreeg ik meteen te horen dat de chromen deurgrepen (alle 4) in back order stonden, omdat die van mijn auto corrodeerden. Had het zelf nog niet eens gezien. Die worden dus (gratis) vervangen.

Slechte kwaliteit? Aangetast door? Geen idee.

Onmiddellijk melden dus bij de dealer.

Al het "chroom" bij de Sportage is nep/plastic.. Misschien die lange lijst langs de raam niet maar de rest wel. (ook de deurgrepen dus).

Verder zit dit bij mij al helemaal vol krassen..

En de lak van de auto vind ik ook bijzonder kras gevoelig.

Het is toch echt geen echt chroom, bij onze andere auto is de gril dat wel en dat hoor je meteen als je ertegen tikt dat dit bij de Sportage gespoten plastic is, chroom krast ook niet zosnel als dit spul. tik maar eens tegen de gril of de brede raamlijst aan het einde (die omhoog gaat).

De lange lijn langs de raam is wel chroom, tik daar maar eens(met je nagel) ertegen dan hoor je meteen het verschil. zelfde geld voor de letters SPORTAGE en AWD dit is ook echt chroom.

Verder is chroom zwaarder en koud, plastic is lang niet zo koud en dat voel je ook.

Tik aan het einde van de lange lijn langs de raam en dan meteen in het bredere stuk wat omhoog gaat, dan hoor je meteen dat dat grotere omhooggaande stuk nep is.

Edited by Rick

Ik zag bij de chromenlijst bij mijn achterraampje wat tegen het raam aanzit enkele onregelmatighden in het chroom. Na het goed schoonmaken leken het wel kleine luchtbelletjes. Weet iemand of het chroom wel chroom is? Of dat het chroom (plastic) folie is?

Heb het ook bij een nieuwe in de showroom gezien.

Na de winter even laten vervangen

Die dingen zijn of slecht geplakt of gespoten.

Het is idd plastic.

Nee dat de aftersale accessoires gewoon RVS zijn.

Ik wist niet dat je deurgrepen en raamlijstjes in RVS kon bestellen als accessoire. Toch niet via de gewone Kia-dealer dan...:?:

Ik heb hetzelfde probleem met de sierstrips bij beide achterportieren. De ene strip heeft overduidelijke twee grote blaasjes onder het folie. Aan de aan de andere kant heb ik allemaal piepkleine blaasjes waardoor het een soort schuurpapier look heeft.

Heb het probleem al bij de dealer gemeld en een set vervangende strips zijn al binnen, ze moeten alleen nog geplaatst worden.

• 13 years later...
Op 9-2-2011 om 18:55, zei Rick:

Al het "chroom" bij de Sportage is nep/plastic.. Misschien die lange lijst langs de raam niet maar de rest wel. (ook de deurgrepen dus).

Verder zit dit bij mij al helemaal vol krassen..

En de lak van de auto vind ik ook bijzonder kras gevoelig.

Klopt!! zeer gevoelig voor krassen !! en ook de zgn chrome daklijsten kun je niet met hoge druk wassen want dan vliegt de chrome verf ervan af !!