Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Voldoet Sportage Aan Je Verwachtingen

Aanbevolen Berichten

Geplaatst (aangepast)

Een groot aantal van ons wachten met smart op de levering van de nieuwe Sportage (waar ik er een van ben :-))Daarnaast zijn er ook al een aantal die kunnen genieten van hun nieuwe auto.

Wat ik me afvraag is het wat je er van verwachte of valt het mee of juist tegen. Ben je ook blij met de keuze qua type of had je achteraf gezien toch liever een ander type willen hebben.

aangepast door harter
Geplaatst (aangepast)

Een groot aantal van ons wachten met smart op de levering van de nieuwe Sportage (waar ik er een van ben :-))Daarnaast zijn er ook al een aantal die kunnen genieten van hun nieuwe auto.

Wat ik me afvraag is het wat je er van verwachte of valt het mee of juist tegen. Ben je ook blij met de keuze qua type of had je achteraf gezien toch liever een ander type willen hebben.

Ik heb de mijne in sept. 2010 gekocht en werd 2 weken later afgeleverd.

Lees maar eens 'myreview' op Autoweek, Kia Sportage, 2010, km. 8.000; dan weet je genoeg.

Tipje van de sluier: heb hiervóór o.a. Mondeo 6 cyl, Volvo V70 TDI, Vectra 3.0 liter 6 cyl. diesel gereden; maar ik ben helemaal tevreden met de Sportage ................

aangepast door der Rudi
Geplaatst

@der Rudi.

Ik heb je review gelezen en moet zeggen dat het een prima verhaal is. Door je positieve verhaal wordt het wachten op de Sportage nog moeilijker :-)

Geplaatst

Had hiervoor gedurende 5 jaar en 85000 km een sportage 6 cyl.,automaat. Tot volle tevredenheid ! Zeer redelijke onderhoudsprijzen en nauwelijks reparatie kosten ( 140 euro totaal).

Nu heb ik sinds medio november (3500 km )een Sportage 2 l. cvvt x-exclusive met plus pakket,navi, automaat en panoramadak. Bevalt uitstekend !

Wensen ? Nou ik vindt het slecht dat de spraakherkenning niet in het nederlands werkt.Wel in het Engels,maar dan moet ik bij het navigeren naar een Engelse juffrouw luisteren.Maar ik ben een Nederlander, heb de auto in Nederland gekocht bij een Nederlandse dealer en Nederlandse importeur dus..............Overigens staan de Nederlandse spraakopdrachten WEL in het instructiebo0ekje van de Navi !! Krijg al 3 maanden te horen " dat eraan gewerkt wordt" ,maar daar koop ik niks voor.

Geplaatst

Begin januari in bezit van Sportage 2.0 B handgeschakeld. Opvallende minpunten voor mij: stuurbekrachtiging niet prettig (veel corrigeren), rumoerige motor boven 3400 toeren, chroom is deel plastic folie, benzineverbruik hoog (1 op 8 nog maar gehaald bij wisselend gebruik en rustig gaspedaalgebruik.

Pluspunten: mooie uitvoering, compleet.

Geplaatst

Ik heb sinds half oktober 2010 een Sportage 3 1.6 GDI met de nodige extra's. Altijd Ford (Mondeo of vergelijkbaar) gereden tot ik een aantal jaren geleden ben overgehaald om KIA Sportage te gaan rijden. Het vorige model beviel eigenlijk ook al prima maar de nieuwe Sportage vind ik echt top. Rijdt heel plezierig en soepel, verbruik is bij de 1.6 (ECO) redelijk te noemen. Uitrusting is compleet en ook de geluidsinstallatie bevalt me goed. Kortom, ik ben voorlopig tevreden....

De stuurbekrachtiging is idd wel even wennen (niks dramatisch) maar ik wacht rustig op een mogelijk software-update.

De afwerking binnen en buiten voldoet aan de verwachting. Binnen is de auto t.o.v. de voorganger veel beter afgewerkt.

Geplaatst

Je auto is nog niet ingereden.

Dus qua verbruik kan je momenteel geen conclusies trekken.

Succes

Begin januari in bezit van Sportage 2.0 B handgeschakeld. Opvallende minpunten voor mij: stuurbekrachtiging niet prettig (veel corrigeren), rumoerige motor boven 3400 toeren, chroom is deel plastic folie, benzineverbruik hoog (1 op 8 nog maar gehaald bij wisselend gebruik en rustig gaspedaalgebruik.

Pluspunten: mooie uitvoering, compleet.

Geplaatst

Half oktober vorig jaar? Volgens mij heb je dan 1 van de allereerste 1.6GDI's...besteld op basis van vooraankondiging?

Om het helemaal zuiver te houden, inderdaad half oktober begonnen met de inventarisatie, begin november besteld en heel toevallig was er ergens nog een zwart metallic model beschikbaar. Ik reed er half november mee. Was dus nog wel een van de eersten denk ik. Bevalt prima.

• Like 1
Geplaatst (aangepast)

Je auto is nog niet ingereden.

Dus qua verbruik kan je momenteel geen conclusies trekken.

Succes

Dat is wel waar wat je zegt maar 1 op 8 is wel erg aan de hoge kant. Dit ben ik in het andere draadje waar het gaat over verbruik nog niet tegen gekomen. :blink:

aangepast door harter
Geplaatst

Na jaren rover 75 gereden te hebben moet ik zeggen dat de Sportage een erg fijne auto is en aan mijn verwachtingen voldoet, de 1.6 gdi vindt ik een erg fijne motor, rustig , schakellui te rijden en zuinig.

Het uirrustigs nivo is tip top in orde ( ik heb een plus pack )

Stuurproblemen tot nu toe niets van bemerkt rechtuit stabiliteit is prima

Gr Cobus

Geplaatst

Na jaren rover 75 gereden te hebben moet ik zeggen dat de Sportage een erg fijne auto is en aan mijn verwachtingen voldoet, de 1.6 gdi vindt ik een erg fijne motor, rustig , schakellui te rijden en zuinig.

Het uirrustigs nivo is tip top in orde ( ik heb een plus pack )

Stuurproblemen tot nu toe niets van bemerkt rechtuit stabiliteit is prima

Gr Cobus

hoi cobus van harte en vele vielige kilometers :rolleyes:

Geplaatst

Krijg toch wel warme gevoelens van al die positieve reacties en het maakt het wachten op de Sportage nog moeilijker :lol:

Geplaatst

Bijna iedereen is over het algemeen wel erg tevreden over zijn nieuwe SP3 en dat vind ik als toekomstig eigenaar fijn om te lezen. De auto schijnt iedereen goed te bevallen en zover ik kan beoordelen, zijn er buiten de stuurbekrachtiging (maar dat is behoorlijk persoonlijk, is mij opgevallen) en wat navigatieperikelen niet echt zwakke punten te noemen. Sportage's en Ceed's lijken behoorlijk probleemloos te zijn...over de Venga lees ik wel andere verhalen.

Geplaatst

Alleen maar alle lof voor de Sportage 3. Als ik er ergens een zie rijden denk (TOFFE AUTO) blij dat ik ook zo'n auto heb.

• 1 maand later...
Geplaatst

Alleen maar alle lof voor de Sportage 3. Als ik er ergens een zie rijden denk (TOFFE AUTO) blij dat ik ook zo'n auto heb.

ik kan me helemaal vinden in jou antwoord.

dat denk ik ook als ik er 1 zie.

en wat ook op valt dat je bekijks hebt als je bij een stoplicht staat.

kan al bijna liplezen wat er dan gezegd wordt ;):D:lol: :lol:

Geplaatst

Dat is wel waar wat je zegt maar 1 op 8 is wel erg aan de hoge kant. Dit ben ik in het andere draadje waar het gaat over verbruik nog niet tegen gekomen. :blink:

Ik denk dat hij een denkfout maakt; heb ik ook een paar keer gedaan; als hij 8 op de boordcompouter geeft dan is dat dus 1 op 12,5; want 1 op 8 rij ik nog niet eens met de caravan erachter. ...............

Geplaatst

Ik denk dat hij een denkfout maakt; heb ik ook een paar keer gedaan; als hij 8 op de boordcompouter geeft dan is dat dus 1 op 12,5; want 1 op 8 rij ik nog niet eens met de caravan erachter. ...............

Klopt want je moet de 100 wel delen door 8 en dan kom je redelijk in de buurt van de 1 liter per 12,5 gereden kilometers.

• 2 weken later...
Geplaatst

Oh, ik heb wel een paar puntjes hoor.

Koets afwerking w.b. naden is een 6je, ik kan er niet mee zitten.

Sturen een 4 min, maar daar kun je hier genoeg over vinden.

Automaat icm 2.0B is een slome en heeeeel erg wennen maar wel zuinig.

Voorstoelen, 5 min richting 4…

K zeg maar, moet ik iets op verzinnen

Bagageruimte is exact wat ik nodig heb.

Radio BT icm iPhone 3 TOP, geluid radio TOP

w.b elektronica heb ik niks te klagen, alles doet het.

Goddank geen ISG oid.

Maat van de auto icm de binnenruimte TOP

Verbruik prima

Als het stuurprobleem is opgelost (+ misschien andere stoel) rij ik hier breedlachend nog 4,75 jaar in.. (24K p/jr.)

Ik zie ook even geen echt alternatief.

Geplaatst

Oh, ik heb wel een paar puntjes hoor.

Koets afwerking w.b. naden is een 6je, ik kan er niet mee zitten.

Sturen een 4 min, maar daar kun je hier genoeg over vinden.

Automaat icm 2.0B is een slome en heeeeel erg wennen maar wel zuinig.

Voorstoelen, 5 min richting 4…

K zeg maar, moet ik iets op verzinnen

Bagageruimte is exact wat ik nodig heb.

Radio BT icm iPhone 3 TOP, geluid radio TOP

w.b elektronica heb ik niks te klagen, alles doet het.

Goddank geen ISG oid.

Maat van de auto icm de binnenruimte TOP

Verbruik prima

Als het stuurprobleem is opgelost (+ misschien andere stoel) rij ik hier breedlachend nog 4,75 jaar in.. (24K p/jr.)

Ik zie ook even geen echt alternatief.

Hallo bigwade ik heb je een mail gestuurd over de stoel

Geplaatst

Hallo bigwade ik heb je een mail gestuurd over de stoel

Je had hem zelf al eens gepost maar ik moest er ineens aan terugdenken; dit is ook een goede oplossing .................

post-3160-0-94413100-1302364083_thumb.jpg

Geplaatst

Ik vind het een heerlijk auto. Hiervoor een Nissan Note gehad. Wij reden alleen hele korte stukken. Dus elke stoel en elk stuurgedrag is beter dan de Note.

Doordat wij veel meer moeten rijden hebben we een betere auto gekocht.

Paar min puntjes.

Verbruik is aan de hoge kant.

Als je een keer echt gas geeft en doorschakelt dan voel je dat de sportage iets inhoud voordat hij weer oppakt.

Geen spraakherkenning in Nederlands.

Nu 10.000 km er mee gereden en ik stap iedere dag weer met plezier in.

• 4 weken later...
Geplaatst

Sinds 1 week een 2.0L benzine automaat:

Diverse leuke gadgets zijn pluspunten.-- muziek uit een stickie - follow me home lampen - dashboard mooi -

Minpunten: traag, zeker van 100-130, lastig met inhalen/invoegen.

Hoog verbruik gemiddeld 10.9L op 100km, hopelijk wordt dat beter.

zwabberig stuur.

Stoel aan rijderszijde kan niet zover omlaag, zit bijna met mn hoofd tegen het dak. (gelukkig net niet :-) - wel de kuilen vermijden dus)

Maarja, ik had hiervoor een 2006 X3 3.0L met 287pk, dus de snelheid moet ik aan wennen.

Voor de rest rijdt hij heerlijk en het oog wilt ook wat, dat is wel besteed aan de SP3

Geplaatst

Grappig, ±zelfde auto

Heb 9500km op zuinig gedaan en dan zit ik op 1:12 oid

2.0L aut. Het nieuwe rijden.

Met het stoute rijden kom ik op 1:10

Stuur, ja dat is K maar wordt opgelost.

Stoel aan rijderszijde niet omlaag ?

Ik ben 1.93 en heb de stoel 3-4 piepjes voor de hoogste stand en heb ruim 10-15cm hoofdruimte met rug leuning tamelijk rechtop.

Geplaatst

Sinds 1 week een 2.0L benzine automaat:

Diverse leuke gadgets zijn pluspunten.-- muziek uit een stickie - follow me home lampen - dashboard mooi -

Minpunten: traag, zeker van 100-130, lastig met inhalen/invoegen.

Hoog verbruik gemiddeld 10.9L op 100km, hopelijk wordt dat beter.

zwabberig stuur.

Stoel aan rijderszijde kan niet zover omlaag, zit bijna met mn hoofd tegen het dak. (gelukkig net niet :-) - wel de kuilen vermijden dus)

Maarja, ik had hiervoor een 2006 X3 3.0L met 287pk, dus de snelheid moet ik aan wennen.

Voor de rest rijdt hij heerlijk en het oog wilt ook wat, dat is wel besteed aan de SP3

Ook ik heb jaren diesel gereden; en ook mijn vorige auto had een 3.0 liter V6 common rail. Tja; en dan is het even wennen om weer op benzine te rijden met relatief weinig PK's. Je mist vooral de ongelooflijke voortdurend aanwezige trekkracht onderin.

Maar het went, en op een gegeven moment weet je niet meer beter en heeft de Sportage ook voor je gevoel meer dan voldoende pit. Hij moet alleen net ietsje meer toeren maken .............

Ook bij mij scheelde het in aanschaf een kleine 20.000 Euro; en dan valt het al helemaal mee; zeker met zo'n uitstraling die de auto heeft.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...