smetjesmee Geplaatst 3 Juni, 2011 Geplaatst 3 Juni, 2011 Gewoon even ter informatie voor mensen die de plaatsing van een ander filter overwegen. Persoonlijk hou ik ook wel van wat vermogenwinst. Omdat die op verschillende manieren kan bekomen worden vind ik het van belang eerst zoveel mogelijk informatie te verzamelen. Tenslotte is het 'm allemaal in de geldbeugel te doen... (en dat van een Belg ) http://www.porscheforum.be/index.php/forum/24-algemeen/49822-hoe-efficialnt-is-een-sportluchtfilter-?FontSize=font-large Quote
Leon Geplaatst 4 Juni, 2011 Geplaatst 4 Juni, 2011 Helaas heeft Elmerblues wel gelijk over het stuk gaan van luchtmassameters door ingeoliede filters. Dit is inderdaad een bekend fenomeen, helemaal als je iets te enthousiast bent met de olie. Op de eerste pagina van dit topic wordt er gezegd dat het geen problemen geeft voor de garantie. Nou ik wil het nog wel eens zien als iemand z'n motorblok kapotdraait door wat voor reden dan ook. Ook al zal de motor niet kapot gaan door gebruik van zo'n filter, het is voor de dealer en zeker voor de importeur natuurlijk wel het perfecte argument om geen garantie te moeten geven. Er staat immers duidelijk in je onderhouds/garantieboekje dat alleen originele Kia onderdelen gebruikt mogen worden. Quote
zwafra Geplaatst 11 Juni, 2011 Geplaatst 11 Juni, 2011 Aantal dagen geleden heb ik mijn nieuwe K&N luchtfilter geplaatst en ik moet zeggen dat er wel enig verschil merkbaar is ,de motor lijkt wat beter op het gas te reageren en klimt wat sneller in toeren ..verder is het motorgeluid niet veranderd en over het bezineverbruik kan ik nog niet veel zeggen maar dat laat ik nog wel weten .. p.s Het viel het mij ook op dat het orginele filter na 12.000km al behoorlijk vervuild was .. Quote
OxyBull Geplaatst 13 Juni, 2011 Geplaatst 13 Juni, 2011 Heb ook het KN filter geplaatst. Ik vind echt wel dat de motor iets gewilliger reageert. Net even iets meer het gevoel dat je mee kunt komen bij het wegtrekken en op snelheid komen. Het gas reageert wat allerter. Ik vind de investering ook niet zo groot om het af te raden niet te doen. Ik vind het het geld zeker waard!! Ik overweeg nog wel om een chiptuning te doen. Geen grote vermogenswinst maar net even dat beetje extra. Als ik merk hoe prettig ik de filter ervaar, dan denk ik dat ik die chuning ook wel ga waarderen. Ik denk er over het bij mobile-chiptuning.nl te doen. Hun reactie op mijn aanvraag of ze de 1.6 GDI kunnen chunen: Die kunnen wij zeker tunen. Aangezien de motor geen turbo heeft is de winst vrij laag. Denk aan +- 10 pk en 15 Nm. Uiteraard kunnen wij op locatie komen. De kosten in totaal zijn dan 349,- incl. BTW Quote
bigwade Geplaatst 14 Juni, 2011 Topic Starter Geplaatst 14 Juni, 2011 Heb ook het KN filter geplaatst. Ik vind echt wel dat de motor iets gewilliger reageert. Net even iets meer het gevoel dat je mee kunt komen bij het wegtrekken en op snelheid komen. Het gas reageert wat allerter. Ik vind de investering ook niet zo groot om het af te raden niet te doen. Ik vind het het geld zeker waard!! De mijne zit er nu ook in en ik heb hetzelfde idee. Met raampje open is geluid is minder snerpend, wat sportiever en ik heb het idee dat idd ook de resonantie, als die er al was bij 3400t/min minder is. Nu nog een open sportuitlaat op sound gemaakt (http://www.uitlaten.com/main.html) OxyBull, laat es even weten wat die chipknutselarij doet Quote
harter Geplaatst 14 Juni, 2011 Geplaatst 14 Juni, 2011 De mijne zit er nu ook in en ik heb hetzelfde idee. Met raampje open is geluid is minder snerpend, wat sportiever en ik heb het idee dat idd ook de resonantie, als die er al was bij 3400t/min minder is. Nu nog een open sportuitlaat op sound gemaakt (http://www.uitlaten.com/main.html) OxyBull, laat es even weten wat die chipknutselarij doet Krijg ineens een oprisping voor een vaderdagcadeau. Quote
bigwade Geplaatst 14 Juni, 2011 Topic Starter Geplaatst 14 Juni, 2011 Krijg ineens een oprisping voor een vaderdagcadeau. Filter/Chip EN uitlaat.. tja ik heb maar 2 kinderen..... Quote
harter Geplaatst 14 Juni, 2011 Geplaatst 14 Juni, 2011 Filter/Chip EN uitlaat.. tja ik heb maar 2 kinderen..... Ik heb ook maar twee kids. Maar na jaren lang zaaien wordt het tijd om te oogsten . Maar het zal wel alleen de filter worden Quote
OxyBull Geplaatst 16 Juni, 2011 Geplaatst 16 Juni, 2011 De mijne zit er nu ook in en ik heb hetzelfde idee. Met raampje open is geluid is minder snerpend, wat sportiever en ik heb het idee dat idd ook de resonantie, als die er al was bij 3400t/min minder is. Nu nog een open sportuitlaat op sound gemaakt (http://www.uitlaten.com/main.html) OxyBull, laat es even weten wat die chipknutselarij doet Hi Bigwade, mobile-chiptuning.nl. Hun reactie op mijn aanvraag of ze de 1.6 GDI kunnen chunen: Die kunnen wij zeker tunen. Aangezien de motor geen turbo heeft is de winst vrij laag. Denk aan +- 10 pk en 15 Nm. Uiteraard kunnen wij op locatie komen. De kosten in totaal zijn dan 349,- incl. BTW Ze gaan met de parameters aan de slag, dus geen kastje of module ertussen plaatsen (schijnt niet echt goed te zijn voor je blok). Aanpassing kan achteraf gewoon weer ongedaan worden gemaakt. De auto zal hiermee iets vlotter kunnen rijden, beetje makkelijker rijden. Quote
2011-sportage Geplaatst 3 Juli, 2011 Geplaatst 3 Juli, 2011 Deze toch maar besteld http://www.knfilters...px?Prod=33-2451 vervangingsfilter in de box Gaat dit vervangen van luchtfilter alleen op bij een diesel of heeft het ook effect bij een benzine uitvoering. Vraag dit want als ik kijk dan zie ik het volgende KN Luchtfilter HY ix35 1.7D/2.0 10- / Tucson 1.7D/2.4 10- + 2.0 11- / KI Sportage 1.7D/2.0 5/10- Quote
Ronnie Geplaatst 3 Juli, 2011 Geplaatst 3 Juli, 2011 K&N 33-2451 fits the following: 2011 KIA SPORTAGE 2.4L L4 F/I - All 2011 KIA SPORTAGE 2.0L L4 F/I - Non-US 2011 KIA SPORTAGE 1.7L L4 DSL - All 2011 KIA SPORTAGE 1.6L L4 F/I - All 2011 HYUNDAI TUCSON 2.4L L4 F/I - All 2011 HYUNDAI TUCSON 2.0L L4 F/I - All 2011 HYUNDAI IX35 2.0L L4 F/I - All 2011 HYUNDAI IX35 2.0L L4 DSL - All 2011 HYUNDAI IX35 1.7L L4 DSL - All 2011 HYUNDAI IX35 1.6L L4 F/I - All 2011 HYUNDAI ELANTRA 1.8L L4 F/I - All 2010 KIA SPORTAGE 2.0L L4 F/I - Non-US, from 5/10 2010 KIA SPORTAGE 1.6L L4 F/I - All 2010 HYUNDAI TUCSON 2.4L L4 F/I - All 2010 HYUNDAI IX35 2.0L L4 F/I - All 2010 HYUNDAI IX35 2.0L L4 DSL - All 2010 HYUNDAI IX35 1.6L L4 F/I - All Quote
2011-sportage Geplaatst 17 Juli, 2011 Geplaatst 17 Juli, 2011 Ik bedoel daarmee de tijd die je al aan het wachten bent sinds afgelopen vrijdag.. Je moest er maar van afhankelijk zijn en je brood ermee moeten verdienen.. En K&N betekend niet altijd dat je het beste hebt, maar wel meestal de duurste. Ondanks dat wens ik je veel plezier en vooral genot van deze nieuwe filter en ook ik ben benieuwd naar de ervaringen die je zult hebben.. En zijn er rijders die echt het verschil merken met deze filter??? Quote
PowerAutoBoot Geplaatst 17 Juli, 2011 Geplaatst 17 Juli, 2011 En zijn er rijders die echt het verschil merken met deze filter??? Moet je maar eens terug lezen? Quote
Djake Geplaatst 29 Juli, 2011 Geplaatst 29 Juli, 2011 Geven deze filters ook winst voor een 2.0 D ,kwestie van verbruik? Quote
Bjorn Geplaatst 4 Augustus, 2011 Geplaatst 4 Augustus, 2011 Ik zie veel van die KN 33-2451 luchtfilters op ebay Zijn dit dan wel originele of zijn dit nepperts?? En er zijn zo veel verschillende, welke moet je dan hebben???? Quote
bigwade Geplaatst 4 Augustus, 2011 Topic Starter Geplaatst 4 Augustus, 2011 Hij zit er bij mij in, maar ik heb niet het idee dat het werkelijk wat uitmaakt. Geluidje is wel leuker. De 2.0 is een slome donder en alleen een open uitlaat of een turbo gaat dat blok wakker maken. Quote
Bjorn Geplaatst 4 Augustus, 2011 Geplaatst 4 Augustus, 2011 Heeft het een beetje nut voor een 1.6? Of beter die er in zit laten zitten? Ik ga niet voor kleine verschillen zo'n ding aanschaffen... Quote
vand.m Geplaatst 20 Maart, 2012 Geplaatst 20 Maart, 2012 Ik heb nog eens geinformeerd naar de Simota filters maar helaas zijn deze (nog) niet verkrijgbaar voor de SP3. Ze lieten dit weten: "inlegfilters zijn merk specifiek en momenteel niet voor kia in assortiment. Wellicht rond juni als er nieuwe modellen op de markt komen". Ik heb het dus alleen gehad over inlegfilters. Geen open systemen. Dus ik wacht maar even tot juni. Ik weet dat Alex VB er destijds mee bezig was. Misschien zijn Alex VB zijn contacten beter met Simota en weet hij meer maar dat horen we dan wel. Groet, vand.m Quote
Gast Timo0103 Geplaatst 20 Maart, 2012 Geplaatst 20 Maart, 2012 Laat de open systemen links liggen, deze zuigen alleen maar warme lucht aan wat resulteert in vermogensverlies. Zonde van het geld, deze mening wordt door vele tuners gedeeld. Quote
vand.m Geplaatst 20 Maart, 2012 Geplaatst 20 Maart, 2012 Laat de open systemen links liggen, deze zuigen alleen maar warme lucht aan wat resulteert in vermogensverlies. Zonde van het geld, deze mening wordt door vele tuners gedeeld. Ik was al niet van plan een opensysteem te nemen. Maar de inleg filters heb ik wel belangstelling voor. Nu weet ik dat K&N ook goede filters maakt maar het leek me nu juist prettiger en makkelijker de filters van Simota te proberen. Juist omdat de K&N filters na verloop van tijd met olie behandeld moeten worden en die van Simota niet. Maar misschien komt het in juni. Denk jij dat het prestaties verbetert? Ik ben maar een leek op dat gebied! Ik heb een 2.0 automaat! Ze zeggen, meer koppel, feller reageren dat de auto sneller op toeren komt en het verbruik terug zal lopen. Groet, vand.m Quote
Gast Timo0103 Geplaatst 20 Maart, 2012 Geplaatst 20 Maart, 2012 Het aanzuiggeluid wordt er leuker (harder ) en daardoor lijkt het alsof hij beter presteert. Als het echt zo'n verbetering geeft hadden ze het wel in de fabriek er in gelegd. Er zijn diesels van het VAG concern die er slechter door gaan lopen. Let op met de olie in de sportluchtfilters, de luchtmassa meter kan er slecht tegen waardoor na verloop van tijd de prestaties van de motor afnemen. Een luchtmassameter is een duur ding dus ik zou zeggen, lekker laten zoals het is en anders echt laten tunen. Quote
Gast Timo0103 Geplaatst 20 Maart, 2012 Geplaatst 20 Maart, 2012 http://www.aprilia-riders.nl/forum/index.php?topic=16738.0 Dit is ook wel een mooi stukje om te lezen Quote
vand.m Geplaatst 21 Maart, 2012 Geplaatst 21 Maart, 2012 http://www.aprilia-r...p?topic=16738.0 Dit is ook wel een mooi stukje om te lezen Leuk om te lezen! Ik durf nu geen luchtfilter meer te plaatsen als je dat zo leest! Maar iig. bedankt! Groet, vand.m Quote
Gast Timo0103 Geplaatst 21 Maart, 2012 Geplaatst 21 Maart, 2012 Ik zou het gewoon niet doen, hoop geld voor dat minimale resultaat. Quote
Gast remcob Geplaatst 21 Maart, 2012 Geplaatst 21 Maart, 2012 Het is vaak meer de beleving van het geluid dat je krijgt met een openluchtfilter. Toch zijn er zeker wel filters die je motor wat vrijer laten ademen. Ik heb ooit een Twister op een auto gehad. Dit filter zorgde ervoor dat de aangezogen lucht ging wervelen, hierdoor krijg je een iets betere verbranding. Belangrijk is altijd dat je er voor moet zorgen dat er goed koude lucht aangezogen wordt. Maargoed over het algemeen kan je zeggen gewoon het standaard filter gebruiken dan zit je safe. Het liefst geen filters gebruiken die je van olie moet voorzien. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.