Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Vooruit nog 1 keer dan ;)

In dit voorbeeld een Kia Cee'd Sportwagon Se7ven uit maart 2011, maar is (bijna) gelijk voor alle Kia's met dit navigatiesysteem.

Bij aankoop:

voory.jpg

Na de softwareupdate in augustus 2011:

33974964.jpg

Na de kaartupdate in november 2011:

fotody.jpg

Belangrijkste verschil is dat de 309E7A2 kaart uit het 3e kwartaal 2009 is en de 310E7A2 kaart uit het 3e kwartaal 2010.

Geplaatst

als het goed is krijg ik morgen geheel gratis eennieuwe kaartupadte en software vervanging van de stuurinrichting

. Dat was ook nodig Ben benieuwd laat het morgen horen GEHEEL GRATIS

Heb mijn auto in Spanje gekocht met spaans kenteken

duske

Vooruit nog 1 keer dan ;)

In dit voorbeeld een Kia Cee'd Sportwagon Se7ven uit maart 2011, maar is (bijna) gelijk voor alle Kia's met dit navigatiesysteem.

Bij aankoop:

voory.jpg

Na de softwareupdate in augustus 2011:

33974964.jpg

Na de kaartupdate in november 2011:

fotody.jpg

Belangrijkste verschil is dat de 309E7A2 kaart uit het 3e kwartaal 2009 is en de 310E7A2 kaart uit het 3e kwartaal 2010.

Geplaatst

als het goed is krijg ik morgen geheel gratis eennieuwe kaartupadte en software vervanging van de stuurinrichting

. Dat was ook nodig Ben benieuwd laat het morgen horen GEHEEL GRATIS

Heb mijn auto in Spanje gekocht met spaans kenteken

duske

De software update is gratis maar de kaart update kost normaal €119.

Dus als je die inderdaad gratis krijgt zou ik graag willen weten hoe je dit voor elkaar hebt gekregen en bij welke dealer.

Vooral als je hem uit Spanje hebt en hem dus sowieso niet bij die dealer aangeschaft hebt.

Geplaatst

Hij oogt ook een stuk schoner/frisser btw.. :lol:

Geplaatst

Hij is gekocht bij een Spaanse KIA dealer en uiteraard met een Spaans kenteken.

Duske

De software update is gratis maar de kaart update kost normaal €119.

Dus als je die inderdaad gratis krijgt zou ik graag willen weten hoe je dit voor elkaar hebt gekregen en bij welke dealer.

Vooral als je hem uit Spanje hebt en hem dus sowieso niet bij die dealer aangeschaft hebt.

Geplaatst

Hij is gekocht bij een Spaanse KIA dealer en uiteraard met een Spaans kenteken.

Duske

Dus als ik het goed begrijp woon/werk je in Spanje en gaat de Kia dealer daar je kaart geheel kostenloos updaten van 309E7A2 naar 310E7A2? Ik hoop het voor je maar wil het eerst zien en dan geloven ;)

@BW

Ik dacht dat het aan mij lag, maar de kleuren leken me al anders... B)

Geplaatst

Hallo , mijn wagen werd afgeleverd op 28 nov en beschikt volgens dealer over de laatste update en dit af fabriek , er moest dus geen update gebeuren , want vlgs hem zit de meest recente versie er al op .

Als ik de gegevens hier in de posts bekijk , denk ik dat het klopt .

Hier de gegevens :

Software Version: 5.1.3

BT Version: 2.6.8

Navigation Version: 2011.05.25

Map Database version: 310E7A2

Firmware Version: 1.4.1_SL

Greetz Rolly

Geplaatst

Hallo , mijn wagen werd afgeleverd op 28 nov en beschikt volgens dealer over de laatste update en dit af fabriek , er moest dus geen update gebeuren , want vlgs hem zit de meest recente versie er al op .

Als ik de gegevens hier in de posts bekijk , denk ik dat het klopt .

Hier de gegevens :

Software Version: 5.1.3

BT Version: 2.6.8

Navigation Version: 2011.05.25

Map Database version: 310E7A2

Firmware Version: 1.4.1_SL

Greetz Rolly

Klopt helemaal... Ik denk dat het omslagpunt in september ligt.

Alle auto's uit september hebben namelijk de nieuwe versie en die uit augustus de oude.

Er zijn 1 of 2 uitzonderingen maar dat zijn waarschijnlijk auto's die uit voorraad/showroom geleverd zijn.

Geplaatst

Zojuist ontvangen van KiaMNL:

Het blijkt dat via de NavTeq site nog geen bestelling kan worden geplaatst voor een kaartupdate.

Er is aan KMNL geen duidelijkheid gegeven wanneer dit wel het geval zal zijn.

Wij adviseren dan ook de update bij de dealer te kopen.

Wat wel werkt op de NavTeq site is het activeren van de gekochte update, waardoor u eventueel zelf de update kunt uitvoeren.

Op kia.nl bij service/navigatiesystemen is meer informatie te verkrijgen over de updates.

Geplaatst

Ik heb ondertussen ook de update/upgrade van de kaarten uitgevoerd, zonder problemen. Ik heb nog geen verbeteringen cq uitbreidingen geconstateerd.

Wel had ik het fraaier van KIA NL gevonden als ze de 1e update/upgrade gratis hadden aangeboden, omdat dat toch ook bij ander Navigatie systemen het geval is, zoals o.a. bij Garmin.

Groeten Wil

Geplaatst

Zojuist ontvangen van KiaMNL:

Het blijkt dat via de NavTeq site nog geen bestelling kan worden geplaatst voor een kaartupdate.

Er is aan KMNL geen duidelijkheid gegeven wanneer dit wel het geval zal zijn.

Wij adviseren dan ook de update bij de dealer te kopen.

Wat wel werkt op de NavTeq site is het activeren van de gekochte update, waardoor u eventueel zelf de update kunt uitvoeren.

Op kia.nl bij service/navigatiesystemen is meer informatie te verkrijgen over de updates.

Tel.contact gehad met NAVTEQ kaarten kunnen gewoon gekocht worden bij navteq.

Geplaatst

Ik weet dat ik de hele tijd negatief ben geweest over Kia maar ik wil jullie deze niet onthouden:

De Kia dealer in Etten-Leur levert een Kia Venga uit december 2011 met versie 309E7A2 en zegt dat hij de update naar 310E7A2 niet gratis kan geven.

Sorry maar als je met droge ogen een nieuwe Venga voor die prijs verkoopt en het vertikt om de update gratis te doen ben je in mijn ogen echt een beroerde dealer...

Met recht een koude douche voor de Kia dealer uit Etten-Leur dus!

Geplaatst

Ik weet dat ik de hele tijd negatief ben geweest over Kia maar ik wil jullie deze niet onthouden:

@HellRaver, negatief nee, zeer kritisch naar Kia geweest ja ;)

Grtz.

Specialmade

• Like 1
Geplaatst

soooo... SP3 had al de Firmware update en gisteren is de Firmware update op de Venga gegaan.

Vrouwlief had er geen haast mee.. want... "Waarisdagoevoor ??" :unsure:

Ook de kaart updates gisteren meegenomen en die hebben we er vandaag OPgereden. (? :blink:)

In het menu staan ze er op en het werkt..

Wat voor verbeteringen er werkelijk inzitten weten we natuurlijk nog niet maar we proberen de komende tijd wel e.e.a. uit.

Bij mij is wel dezelfde "kletsende" dame gebleven.. das nou weer jammer.. ;)

Geplaatst

Ik ben bang dat het niet gasat verbeteren als ik onderstaand antwoord lees van Navteq.

Groet, Pipercub

Bedankt voor uw interesse in onze producten.

Op de website http://www.mijnkia.nl/ vindt u aanvullende inhoudelijke informatie over de huidige kaartupdate. Houdt u daarbij alstublieft rekening met het volgende.

NAVTEQ levert de database aan verschillende systeemfabrikanten., onder andere voor uw navigatie systeem.

De fabrikant van uw systeem betrekt bij ons op een bepaald moment een database voor het product dat zij gaan maken. Zij voegen hier bepaalde software aan toe en maken het eindproduct. Hier zit enige tijd tussen, vaak 6-9 maanden. Een pas uitgekomen versie van een navigatie systeem, zal dus altijd gebruik maken van een oudere database als op het moment van uitgave.

Daarnaast wordt door veel fabrikanten 1 keer per jaar een nieuwe versie uitgebracht. De tijd die tussen het aanschaffen van de kaart en het moment van uitgave zit, moet u dus meerekenen.

Zo kan het zijn dat bepaalde informatie van 1 a 2 jaar geleden nog niet wordt weergegeven door uw systeem.

Indien u meer informatie nodig heeft, dan kunt u contact met ons opnemen door op deze email te reageren.

Met vriendelijke groet,

NAVTEQ Customer Service Centre

PO Box 501

7300 AM APELDOORN

THE NETHERLANDS

www.navteq.com/contactus

Geplaatst

Zo kan het zijn dat bepaalde informatie van 1 a 2 jaar geleden nog niet wordt weergegeven door uw systeem.

Nog een reden te meer om onze noodlijdende Nederlandse trots TT een hart onder de riem te steken

en in te zetten op cheap TT's maar met actuele wegen info :wink:

Voor 100 eu ben je het mannetje......

(kon het even niet laten B) )

• Like 1
Geplaatst

Nog een reden te meer om onze noodlijdende Nederlandse trots TT een hart onder de riem te steken

en in te zetten op cheap TT's maar met actuele wegen info :wink:

Voor 100 eu ben je het mannetje......

(kon het even niet laten B) )

Haha die BW met zijn TT. Maar vergeet een ding niet ook de mannen van TT hebben maanden ontwikkeltijd nodig om alle veranderingen op te nemen in het kaartmateriaal. M. a. w. ook TT loopt een stukje achter.

Maar met de aanschaf van TT voor 100 eurootjes ben je wel verzekerd van zo'n retro zuignap op je ruit en dat willen we toch allemaal. :D

Geplaatst

Haha die BW met zijn TT....

...Maar met de aanschaf van TT voor 100 eurootjes ben je wel verzekerd van zo'n retro zuignap op je ruit en dat willen we toch allemaal. biggrin.gif

Ik wil de meest recente kaarten en dan kom je echt bij het Nederlandse TomTom (voorheen Palmtop) uit en neem ik die 'retro' zuignap echt heel graag op de koop toe. Wat dat betreft gaat bij mij functie echt voor vorm.
  • 2 weken later...
Geplaatst

Vorige week vrijdag naar de dealer geweest voor de update. Men wist daar van niets, maar na enig zoekwerk kwam men er toch achter dat de update in de "aanbieding" was. Is besteld voor inderdaad 199 euro. Is wel mijn eerste en laatste update voor dit systeem. Met de Tomtom 500 (!) en de IPhone kom ik er ook wel. Volgende auto (nog heeeel wat jaartjes wachten) wordt iig zonder af-fabrieksysteem, al is het gratis.

• 2 weken later...
Geplaatst

Yep :wink:

Vandaag de update USB opgehaald. Ik blijf verbaasd staan van de wazige blikken van de mensen bij de dealer als de update ter sprake komt ... :confused::huh:

Geplaatst

Vandaag de update USB opgehaald. Ik blijf verbaasd staan van de wazige blikken van de mensen bij de dealer als de update ter sprake komt ... :confused::huh:

Hoi,

Denk dat ze de weg kwijt zijn!

Groet,

vand.m

Geplaatst

Kennis van zaken w.b. eigen handel is vaak van een onthutsend niveau is mij ook al vaker opgevallen.

Niet alleen in de auto handel.

Dan vraag je je af wat doet zo iemand daar toch :innocent:

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...