Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Nee, geen 120/kmh maar 100/kmh en voor de rest de aangewezen max. snelheid op provinciale wegen.

Ik ben hoofdzakelijk binnendoor gereden en niet alles snelweg. Dat scheelde in de brandstof, gehaald

met airco. Tja, garage zegt dat zij het hoge verbruik bij constante snelheid niet kunnen veranderen.

Ik heb trouwens mijn auto niet gewaxed, geclayed o.i.d., was belangstellende toeschouwer om de

techniek en de kneepjes tips/trucs te bekijken.

Geplaatst

ohhh zo haha ok! :P

komt er nog wel van..

maar dat de garage zegt dat het verbruik niet af te stellen is lijkt me niet helemaal kloppen.. ze kunnen wel degelijk afstellen om het verbruik te verminderen, hoe verklaar je dan dat mijn venga zuiniger reed? Daar moet een verschil in afstelling zitten want de montoren zijn gelijk.

• 3 weken later...
Geplaatst

Krant van maandag n.a.v. het vinden van een pistool in een vijver (SBS6).....

Gelderse politie: Meld vangst met magneet

ARNHEM - Wie met magneten wapens, munitie en waardevolle spullen uit het water vist, moet dat altijd bij de politie melden. Die oproep doen de Gelderse politiekorpsen. Op twee plaatsen in Brabant zijn deze week met magneten een mitrailleur en een pistool opgevist. Zulke vondsten zijn in Gelderland nog niet bekend. De politie in Gelderland benadrukt dat het verboden is een vuurwapen te bezitten, en dat gevonden voorwerpen ook gemeld moeten worden.

Archeologisch onderzoek

Archeoloog Jobbe Wijnen (audio) uit Wageningen doet ook aan magneetvissen. Voor hem is het experimentele methode van archeologisch onderzoek. Volgens Wijnen is de opbrengst 'voor negentig procent rotzooi. Maar soms kom je iets tegen wat van waarde is.'

'Het is een grijs gebied', zegt de Wageninger. 'Er zijn gemeenten die magneetvissen verbieden. Sommige gemeentelijke archeologen zijn bepaald niet blij als mensen deze hobby uitoefenen. Ze vinden het een vorm van opgravingen, en dat valt onder de Monumentenwet.'

Advies

Wijnens advies sluit aan bij de oproep van de Gelderse politie: wie wil magneetvissen gaat bij voorkeur vooraf te rade bij de gemeentelijke archeoloog. En maak er even melding van als u denkt een bijzondere vondst te hebben gedaan.

We gaan verder met magneetvissen......we zullen het oorlogstuig melden! :vorigepost

Gast Warmentuuter
Geplaatst

Tja misschien vind je eens wat leuks.

Wat haal je zo meestal naar boven.

Geplaatst

Tot nu toe: ijzeren pinnen, metalen viskrukje en stoeltje, flessendoppen, sleutelhangers, kapot laserlampje, kleingeld, vishaakjes (soms compleet met draad en dobber), enz., enz.

Het is meer de kik van...wat haal ik binnen? De grote buit laat nog even op zich wachten...haha!

• 1 maand later...
Gast Warmentuuter
Geplaatst

Heb je de winterbanden al weer onder de Venga Smart?

Ik reed vandaag naar Alkmaar Noord en onderweg een aardige hagel bui en toen had ik wel zoiets van het wordt er weer tijd voor.

Vanmiddag was het redelijk goed weer dus de banden, krik en momentsleutel uit de schuur gehaald en de Venga is voorzien van winterschoeisel.

De zomerbanden schoon gemaakt en die liggen weer in de schuur.

Dus laat het rot weer maar komen :-)

Ik ben er helemaal klaar voor

Geplaatst

Nee nog niet. Ik wacht even totdat de temperaturen definitief onder de 7/8 graden duiken.

Vandaag was het al eigenlijk zover, maar of dat ook zo doorzet. Ze liggen klaar voor beide

auto's en liggen er dan binnen 1,5 uur onder. Inderdaad de zomerbandjes even schoonmaken

en weer stallen.

Vandaag had ik het er toevallig nog over. Aankomende zaterdag zou mooi kunnen zijn.

Geplaatst

Ik reed vandaag naar Alkmaar Noord

Je geeft het al aan. richting Noord-Kaap....

Zou ik sowieso zonder winterbandjes nooit doen..

Geplaatst

Vanmiddag vrijaf genomen vanwege het mooie weer, i.v.m. montage winterbanden. De rest van de week wordt

er het één en ander aan slecht weer verwacht.

Twee auto's onder handen genomen en de banden gewisseld. Het zijn de winterbanden wisselweken....TOCH?

Was toch de hele middag bezig met monteren en schoonmaken van de zomerbanden.

Laat die winter(sneeuw) maar komen.....als die al komt!

Geplaatst

Heb ook de winterbanden onder de SP3 en onder de Picanto (laten) leggen.

Kostte me ongeveer twee keer 10 minuten :-)

Voor demontage even afgespoten met de hogedruk spuit en worden daarna

opgeslagen in een verwarmde ruimte waar ook de vochtigheid is geregeld.

Wat mij betreft laat het (Winter)weer maar komen.

Grtz.

Specialmade

Geplaatst

Vanmiddag vrijaf genomen vanwege het mooie weer, i.v.m. montage winterbanden. De rest van de week wordt

er het één en ander aan slecht weer verwacht.

Had je mooi de tijd gehad je Venga in het bos te zetten voor de best-pic okt.

Dit is weer zo jammer........

Geplaatst

Had je mooi de tijd gehad........

Welke tijd? Ik heb tegenwoordig geen tijd om echt even pauze te nemen.

Gisteravond en vanavond ook weer een vergadering gehad en morgen

de hele dag onder de pannen in Breukelen (nee, niet bij KMNL!).

Ik heb overigens nog nooit een fotooke geplaatst...... :blush:

Geplaatst

Welke tijd?

Ik heb overigens nog nooit een fotooke geplaatst...... :blush:

Tijd voor dat velgengedoe had je in fototijd kunnen steken, met deze mooie herfstdag

Keuzes, dus niet janken.

w.b die vergaderingen, drama man, zo zwaar allemaal........:wink:

Geplaatst

Prioriteit voor vandaag was het winterbandenverhaal, waardoor geen tijd meer over was voor een foto.

Ja, die vergaderingen is echt drama.....maar ook een eigen keuze.

• Like 1
Geplaatst

Ben ik blij dat ik in het zuiden woon en de winterbanden nog lekker in opslag liggen bij onze velgenboer. De temperatuur zal de komende dagen toch niet onder de 9C komen dus heeft het geen zin. Of ik moet perse volgend jaar nieuwe willen..;)

En vergaderen kan een leuk tijdverdrijf zijn. Tenminste als er iets zinnigs uit komt tenminste..;)

Geplaatst

......Of ik moet perse volgend jaar nieuwe willen.. ;)

Ja, ik heb de vellen erbij hangen op de banden.....hahaha!

• 4 weken later...
Geplaatst

Zo, de nieuwe achterruitwisserarm zit er weer op. De autowasstraat was zo goed om deze te

vergoeden. Ze hadden natuurlijk geen poot om op te staan.

Kostte nog wel wat moeite om hem van het schroefdraad af te halen, want een konische verbinding.

Maar een monteur bij mijn garage was zo vriendelijk om met een speciale pullytrekker dit stukje eraf

te halen. Het plaatsen door mij van de nieuwe wisserarm was daarna een fluitje van een cent.

• Like 1
  • 6 maanden later...
Geplaatst

Kleine beurt weer uitgevoerd voor dit jaar. Zelf de ruitenwissers voor/achter en het interieurfilter vervangen.

Vanavond geconstateerd dat het oliepeil 1cm boven het hoogste peil staat. Toch even terug naar de garage dus.

Het ISG heeft sinds de lange winter heel even gewerkt. Ik wil eigenlijk zelf een AGM acculader aanschaffen, maar

daar ook niet teveel geld aan uitgeven. Welk soort acculader kan ik het beste gebruiken voor de speciale AGM accu?

Geplaatst

@Smart,

Toevallig heb ik vandaag een accu lader/druppelaar aangeschaft.

Deze is te gebruiken voor alle accu's t.w. brommer/scooter/motor

maar ook speciaal voor de AGM accu. Deze accu lader wordt door

veel garagebedrijven gebruikt. (zie hier)

Grtz.

Specialmade

Gast Warmentuuter
Geplaatst

Vanavond geconstateerd dat het oliepeil 1cm boven het hoogste peil staat. Toch even terug naar de garage dus.

Dat was bij mij ook het geval. 

Met duizend maal excuses werd het er uit gehaald.

Hebben wij een serie waar het pijlstok niet goed van is.  :-)

Geplaatst

Vandaag xenonverlichting gemonteerd gekregen...een bak licht erbij!

IMG_2583_zps93e27c34.jpg

IMG_25812_zps617ed223.jpg

• Like 1
Geplaatst

Het verschil!

GP Thunder 7500K 55watt (oud)

IMG_1566.jpg

Xenonverlichting 6000K 35watt (nieuw)

IMG_25812_zps617ed223.jpg

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...