Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Die hele CO2 labeling is echt een farce en heeft niks met zuinig te maken.

De a/b/c/d labeltjes gaan alleen over geld w.b. wegenbelasting en BPM en heeft geen ene drol met het milieu te maken.

Met een beetje goede wil kan ook een Hybride Hummer een A label krijgen.

Een Lexus RX450h met een 3.5V6 motor heeft een A label terwijl deze meer uitstoot dan onze SP3. Alleen maar omdat die Lexus in een andere categorie qua omvang valt.

BMW heeft een keer (volgens mij voor de 1-serie) alleen voor de Nederlandse markt de bumpers groter gemaakt (slechts een paar centimeter) waardoor de auto in een 'grotere' categorie viel en daar opeens een A label had terwijl met de bumpers uit de rest van de wereld het een C label was geweest.

Onzin dus.

Marcel

Geplaatst (aangepast)

Een Lexus RX450h met een 3.5V6 motor heeft een A label terwijl deze meer uitstoot dan onze SP3. Alleen maar omdat die Lexus in een andere categorie qua omvang valt.

BMW heeft een keer (volgens mij voor de 1-serie) alleen voor de Nederlandse markt de bumpers groter gemaakt (slechts een paar centimeter) waardoor de auto in een 'grotere' categorie viel en daar opeens een A label had terwijl met de bumpers uit de rest van de wereld het een C label was geweest.

Onzin dus.

Marcel

Ben het helemaal met je eens maar volgens mij gaan we hier nogal Of Topic en kan dat beter in mijn eerdere draadje besproken worden.

http://www.kiaclub.nl/topic/5671-voor-het-eco-gevoeliso-14040-milieucertificaat/page__p__46534

Kon mijn berichtje w.b. OT niet meer wijzigen :-(

aangepast door bigwade
Geplaatst

Gefeliciteerd met de geboorte van jullie Sportage. Wanneer had je hem besteld? En we willen wel foto's zien hoor.

We hadden hem op 30 augustus 2010 besteld dat is dus op een weekje na 6 maanden terug dus werd tijd dat hij kwam hahaha.

Groeten en foto's zullen we van het weekend wel ff maken.

Geplaatst

Kan over gediscussieerd worden. Over het algemeen krijg je bij de merkdealer een betere prijs terug voor je inruiler van hetzelfde merk. Hele hoop Hyundai rijders zijn afhankelijk van de inruilprijs die de Hyundai dealer hun geeft omdat andere merken niet staan te springen om zo'n ding in te ruilen, feitelijk kunnen ze alleen daar hun auto voor een redelijke prijs kwijt. Ik vraag mij af wat je Cee'd bijv. bij de Toyotadealer qua inruil zou doen. Ben trouwens ook wel benieuwd wat de inruilwaarde van de SPIII straks gaat worden. Volgens mij wordt het een restwaarde toppertje, omdat de auto nu ook al zo gewild is.

Daar ben ik het helemaal mee eens. Toen ik de Cee'd kocht was het me ook volstrekt duidelijk dat ik dan in principe wel Kia zou moeten blijven rijden om goed te kunnen inruilen.

Geplaatst

Denk het ook dat de vakantie lang gaat duren voor mij

en ja deze heeft bijna alle optie wat er maar in het boekje stond.

Op wintersport?Zou je dat wel doen?Een been breken wil zeggen nog een paar weken langer wachten om in je mooie auto rond te rijden :lol::lol:;) .

Geplaatst

Hallo!

Ik lees al een tijdje mee op dit forum! Maar ik kan nu ook eens wat gaan melden! Onlangs is voor mij ook een nieuwe Kia Sportage besteld! Eerst week februari is ie besteld van daag heb ik van de dealer gehoord dat de verwachte leverdatum eind mei/begin juni is. Het is even wachten maar gelukkig geen 9 maand!

Ik heb een Sportage 1.6 GDI Executive Pluspack besteld met het navigatiepack. De kleur wordt Phoenix Silver. Ik heb lang getwijfeld tussen Phoenix Silver en Dark Gun Metal.....

Geplaatst

Ik heb een Sportage 1.6 GDI Executive Pluspack besteld met het navigatiepack. De kleur wordt Phoenix Silver. Ik heb lang getwijfeld tussen Phoenix Silver en Dark Gun Metal.....

Precies de twee kleuren waar ik ook tussen heb moeten kiezen maar ook gekozen voor de Phoenix Silver. Prima kleur! :-)

Marcel

Geplaatst

Tot een week voordat ie besteld werd had ik Dark Gun nog in de offerte staan, heb het toen om laten zetten! Hoop dat ik geen spijt krijg!

Geplaatst

Ik twijfelde tot voor kort nog over Sand Track.

Wat gaf voor jullie beiden de doorslag om toch voor Phoenix Silver te kiezen?

Geplaatst

Ik vind beide erg mooi hoor, maar ik vond de 'blauwe' gloed die over de Dark Gun heen valt iets minder. Phoenix Silver heeft wat een groene gloed en dat sprak me wat meer aan. Ik had de kleurbepaling gedaan op basis van een paar sukjes gekleurd metaal in de showroom maar dan krijg je géén goed beeld van de kleur. Ik ben gewoon langs een aantal dealers gereden en heb gekeken wat ze voor de deur hadden staan en dan kom je vanzelf de meeste kleuren een keer tegen!

Maar het blijft natuurlijk een kwestie van smaak!

Geplaatst

Ik twijfelde tot voor kort nog over Sand Track.

Wat gaf voor jullie beiden de doorslag om toch voor Phoenix Silver te kiezen?

Keuze tussen Dark Gun en Phoenix Silver was op basis van beschikbaarheid en welke ik gezien had. De Sand Track heb ik niet kunnen zien in het echt. De Phoenix Silver kon ik direct meenemen. Als ik had kunnen kiezen had ik misschien wel de Dark Gun genomen. Maar de Phoenix Silver was sowieso altijd een sterke nummer 2.

Ik kwam vanuit een zilver grijze auto dus ik wilde sowieso wat anders, dus wat donkerders dit keer.

Marcel

Geplaatst

Daar een collega van me ook een Sportage3 crdi gaat aanschaffen, nam hij vandaag contact op met een dealer.

Wachttijd voor levering momenteel in BELGIE: 12 maanden

Geplaatst (aangepast)

Ik moest even flink terugbladeren om te kijken wanneer je hem had besteld, maar dat is dus 21 september. Als hij in april geleverd wordt heb je dus 7 maanden(!!) moeten wachten...dat is nogal wat. Hier worden we inderdaad niet vrolijk van...het gaat weer precies de kant op met de wachttijden als toentertijd de sorento en vorige sportage.

Het wachten is op het eerste bericht van iemand die een jaar moet wachten..

Daar een collega van me ook een Sportage3 crdi gaat aanschaffen, nam hij vandaag contact op met een dealer.

Binnen 13 dagen kwam mijn voorspelling uit...glazen bol doet het nog prima :D

aangepast door elmerblues
Geplaatst

Binnen 13 dagen kwam mijn voorspelling uit...glazen bol doet het nog prima :D

Haha is toch niet normaal meer 12 maanden wachten. Ik weet niet in welk deel die auto's worden gemaakt maar als het in het zuiden is dan kan het misschien een beetje opschieten als ze in Noord Korea ook eens wat doen en als het in het noorden is dan komen ze in het zuiden maar een beetje van hun luie reet . Pfff waar gaat dit heen. :lol::P

Geplaatst

Al is ie nog zo mooi, dat zou ik er niet voor over hebben denk ik. :(

Geplaatst

Binnenkort de nieuwste Belgenmop in Nederland :blink: .Op wat moet je het langste wachten?Op een regeringsvorming of op de nieuwe Sportage :D .

• Like 1
Geplaatst

Ik weet niet in welk deel die auto's worden gemaakt maar als het in het zuiden is dan kan het misschien een beetje opschieten als ze in Noord Korea ook eens wat doen en als het in het noorden is dan komen ze in het zuiden maar een beetje van hun luie reet . Pfff waar gaat dit heen. :lol::P

In Tsjechië als ik me niet vergis.

Geplaatst

Binnenkort de nieuwste Belgenmop in Nederland :blink: .Op wat moet je het langste wachten?Op een regeringsvorming of op de nieuwe Sportage :D .

Hahaha, de tijd zal het uitwijzen :P

Geplaatst

In Tsjechië als ik me niet vergis.

Ik dacht in Slowakije, net als de Cee'd. Ik las een bericht van een jaar geleden:

"Voor de Europese markt zal de Sportage net als het oude model in Zilina, Slowakije gebouwd gaan worden."

Geplaatst

Ik New Sportage word inderdaad in Slowakije in elkaar gezet.

Yep! In één van de modernste autofabrieken van Europa.

ff googelen en je ziet de site van de fabriek.

Geplaatst

Yep! In één van de modernste autofabrieken van Europa.

ff googelen en je ziet de site van de fabriek.

Er ontbreekt nu nog een ding aan en dat is dat ze niet hard genoeg door werken ( en hopelijk geen onderdelen vergeten) :lol:

Geplaatst

Er stonden vandaag nog 32 voorraad auto's op autotrack.nl...

Volgens mij zijn er toch een aantal dealers die iets niet goed doen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...