Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

vandaag mail gekregen dat mijn wagen binnen 2weken bij onze dealer zal zijn ? oef zou ik zeggen na iets meer dan zeven maanden wachten.

besteld 25/1/2011

Geplaatst

@luc1 en @masterdicky

Ben blij dat ik niet alleen sta , maar ben serieus aan ' t overwegen om toch op te zeggen , want had ik op voorhand geweten dat ik 7 maand moest achten i.p.v. 20 weken , had ik voor een andere degelijke wagen geopteerd ( en die zijn er ook hoor ) , anderzijds koos ik de Kia voor zijn lijn , dat gaf de doorslag .Het is trouwens niet de bedoeling dat men een jaar op voorhand zijn auto moet bestellen . Zal morgen al mijn broodje bestellen voor binnen 3 maand , hallo zeg !!!!

Nu 20 weken zijn snel voorbij ; maar als dit dan nog uitloopt tot pakweg oktober is dat noog een 6 tal weken bij en we zijn nu al in week 29 ??? Ik begrijp het echt niet meer ;

Dat men de man of vrouw welke de planning moet opstellen ginder , maar met zijn klikken en klakken buitenzwierelt .

Zelf heb ik destijds in een productie - unit gewerkt in een assemblagebedrijf en ik kan U verzekeren ; dat wanneer er een achterstand was , die prioritair moest weggewerkt worden .

Dan werd er zater - , zon - en feestdagen en in 3 shiften ( vroeg , laat en nacht ) en nog met extra mankracht aan gewerkt en overuren gepresteerd om deze achterstand weggewerkt tekrijgen .

Wil men niet meer werken of wat ? Ben nu 61 jaar en daar erger ik mij maar steeds weer aan .

Bij Kia is dit blijkbaar niet zo , en houd men zich " ledig " om nieuwe modellen op stapel te zetten en te lanceren , in plaats van achterstand weg te werken . Schandalig !!!!

Maar als van deze dan ook de levertijden zullen oplopen ??? dan weet ik het niet meer . Aan iedere succesmedaille is er ook een achterzijde hoor , waarmee ik maar wil zeggen dat schone liedjes over 't algemeen nie lang duren . Dus Kia opgelet , U smijt uw eigen ruiten in .

Toch nog veel wachtgeduld toegewenst .

Greetz Rolly

rolly ,ik snap ook niets van kia en wat jij verteld over extra uren draaien om deze achterstand weg te werken vind ik ook niet meer dan normaal,

maar goed,ik hoop dat jouw,n kia snel word geleverd

Geplaatst

hallo,

ben eens naar de garage geweest om eens te luisteren hoe het zat welke mogelijkheden ik had om een andere wagen (stockwagen) want hij had er 4 staan http://www.waaslandmobiel.be/start.php of huur soul toch een andere oplossing, daarmee zei hij kom eens mee naar buro kzal eens zien wat ik kan doen en wat blijkt de wagen staat al op transport en zit in belgie aan douanen was dit even schrikken voor mij en ook voor hem want er waren er 10 stuks op weg naar hem en heeft geen productiedatum gekregen.....raar.

mijn bestelling is van 26/01/11

casa white 2.0 B automaat evouge met pano dak.

Gr33tz

super toch!!

wanneer mag je hem ophalen?

gefeliciteerd

Geplaatst

Gefeliciteerd allen die een positief bericht hebben gekregen.

Ik heb net te horen gekregen dat het okt./nov. zal worden. 26 maart koopcontract getekent.

De opdracht is 1 april de deur uit gegaan begreep ik. levertijd zou eerst ongeveer 6 maanden zijn.

Dat wordt nu dus 7/8 maanden.

Na 4 maanden had die van mij mogen komen, maar goed dan maar 2 maanden meer.

Daar leg je je dan bij neer.

Maar nu wordt het dus totaal 7 of 8 maanden.

Ik hoop dan maar op een klein wonder en anders ga ik nog even goed nadenken hoe nu verder.

Besteld: X-cutive PlusPack 2.0 automaat, Panoramadak, Nav. Casa White.

Veel sterkte alle wachtende.

Geplaatst

Ondanks alles begrijp ik toch het één en ander niet ; blijkbaar hebben ze bij Kia een planning .

Hoe die er dan uitziet ? Ik heb er zeker geen benul van ; wat ik echter wel weet , dat de productiecapaciteit van Opel Antwerpen zo ca. 250000 [ Astra's was op jaarbasis ,let wel : we spreken hier dan maar van één model van Opel .

Als de capaciteit van Kia ook zo groot is , waar zijn dan al die Sportage's naartoe ???

Als men op de baan is , is het maar zelden dat men er eens eentje ziet , en eerlijk ik zoek wel degelijk hoor en kijk rond als ik op de baan ben .

Sinds zijn introductie is het slechts sporadisch dat men hier of daar eens eentje opmerkt , meestal dan nog bij een dealer .

Zelden ziet men er eentje , soms zelfs in een 3 tal dagen geen enkele ; waar zijn ze dan , die geproduceerde Sportage's ????

Cutplanning dus bij Kia

Greetz Rolly

Geplaatst

vanmiddag bericht gekregen onze sportage 1.6 exclusive is binnen jiehaaaaa,maandag maar eens gaan kijken :lol: :lol: :lol:

hebben dan by the way 4.5 mnd gewacht!

Geplaatst

Hallo Kia rijders en wachtenden,

Vandaag precies na 9mnd (besteld 18 november 2010) het heugelijke bericht gekregen dat mijn Sportage 2.0 cdri, x-clusive, panoramadak, afneembare trekhaak, treeplank en nog wat chromen bling-bling (binnen en buiten) in de kleur sandtrack eind deze maand bij de dealer staat en dat ik hem de 1ste week van september in ontvangst kan nemen.

Kan ik eindelijk rustig slapen en dromen.

Hoop wel dit soort afleveringstermijnen nooit meer mee te maken, tenzij de auto mij heel erg kan bekoren.

Hopenlijk zijn wel alle updates uitgevoerd en zal dit uiteraard controleren.

In blijde verwachting en iets overtijd.

JanM

Geplaatst

Vandaag precies na 9mnd (besteld 18 november 2010) het heugelijke bericht gekregen dat mijn Sportage 2.0 cdri, x-clusive, panoramadak, afneembare trekhaak, treeplank en nog wat chromen bling-bling (binnen en buiten) in de kleur sandtrack eind deze maand bij de dealer staat en dat ik hem de 1ste week van september in ontvangst kan nemen.

Hoop wel dit soort afleveringstermijnen nooit meer mee te maken, tenzij de auto mij heel erg kan bekoren.

JanM

Dit vind ik zeker een felicitatie waard. Wat heb jij lang moeten wachten zeg. Heel veel plezier wanneer je de auto eindelijk geleverd krijgt. Laat nog even weten of het een jongen of een meisje geworden is :lol:

Geplaatst

Positieve geluiden allemaal van onze zuiderburen. :angry: Ook ikzelf wacht nu bijna 7 maanden op de levering van mijn SP3 en nog geen enkel uitzicht op een verwachte leverdatum.

Waar ik mezelf wel wat zorgen over begin te maken is als de wagen straks eindelijk in oktober of november wordt geleverd en op kenteken wordt gezet betekent dit wel dat dat de auto binnen twee maanden wel een jaar oud is. Ik begin er nu sterk over na te denken in dat geval de auto pas in januari op kenteken te laten zetten.

Hoe denken de andere wachtende daar eigenlijk over?

Ik wacht al van januari 2011. De wagen zou juni geleverd zijn en ik hoor nog niets. Wat begint te vervelen is dat je alles maar moet pikken. Kia wordt arrogant. Ze kunnen niets aan het succes doen, maar mensen wel eens eerlijk gaan beantwoorden. Zoals als zo velen moet je zelf steeds actie ondernemen om wat wijzer te worden. Het wordt tijd dat Kia daar eens iets tegen over zet. Ben aan het overwegen de aankoop te annuleren. Eigenlijk moest dit massaal gebeuren, als Kia zich niet eens van de goede kant laat zien.

Geplaatst

Positieve geluiden allemaal van onze zuiderburen. :angry: Ook ikzelf wacht nu bijna 7 maanden op de levering van mijn SP3 en nog geen enkel uitzicht op een verwachte leverdatum.

Waar ik mezelf wel wat zorgen over begin te maken is als de wagen straks eindelijk in oktober of november wordt geleverd en op kenteken wordt gezet betekent dit wel dat dat de auto binnen twee maanden wel een jaar oud is. Ik begin er nu sterk over na te denken in dat geval de auto pas in januari op kenteken te laten zetten.

Hoe denken de andere wachtende daar eigenlijk over?

Ik wacht al van januari 2011. De wagen zou juni geleverd zijn en ik hoor nog niets. Wat begint te vervelen is dat je alles maar moet pikken. Kia wordt arrogant. Ze kunnen niets aan het succes doen, maar mensen wel eens eerlijk gaan beantwoorden. Zoals als zo velen moet je zelf steeds actie ondernemen om wat wijzer te worden. Het wordt tijd dat Kia daar eens iets tegen over zet. Ben aan het overwegen de aankoop te annuleren. Eigenlijk moest dit massaal gebeuren, als Kia zich niet eens van de goede kant laat zien.

Weet je het enige wat je kunt doen is er in berusten. KIA Nederland zal niets anders doen dan alleen mailtjes sturen met verontschuldigen of beloftes die ze ook niet waar kunnen maken. Ze zullen nog geen tegemoetkoming doen met zelfs een sleutelhanger met de tekst "bedankt voor het wachten" :D

Ik heb het al eerder gezegd op dit forum de SP3 is een prachtige wagen maar bij KIA hebben ze nooit gehoord van klantvriendelijke communicatie.

De dealers blijven gewoon vrolijk levertijden beloven van 4 maanden (onlangs nog bij forumlid Vandersterre). Maar goed als je als dealer eerlijk vertelt dat levertijd 8 maanden is koopt geen hond een SP3. Sommige dealers klagen nu ook al "steen en been" omdat die nauwelijks omzet hebben zolang de wagens niet geleverd kunnen worden en de inruil auto's worden iedere dag minder en minder waard. Dus ook dat betekent een financiële strop voor de dealers.

Geplaatst

Eind sept. hebben we een bijeenkomst bij Kia Motors NL.

We nemen dit beslist mee..

bigwade namens KCG

Goed initiatief BW het ligt ook niet aan jullie. Ik ben van mening dat door het communiceren op dit forum het nog enigszins dragelijk wordt. Maar voor degene die al 6 tot 7 maanden (of zelfs langer) wachten is het leed eigenlijk al geleden. Maar wellicht levert het iets op voor degene die onlangs pas de auto hebben besteld.

Geplaatst

Hallo , in Nederland zijn er een paar forumleden , die blijkbaar toch een goede communicatie hebben met Kia .nl ; in België is het zichzelf behelpen , en inderdaad , men zou massaal moeten annuleren , dat ze op den duur met een overstock aan hun been zitten , welke ze niet aan de straatstenen kwijt rake.

Rolly

Geplaatst

Hallo , in Nederland zijn er een paar forumleden , die blijkbaar toch een goede communicatie hebben met Kia .nl ; in België is het zichzelf behelpen , en inderdaad , men zou massaal moeten annuleren , dat ze op den duur met een overstock aan hun been zitten , welke ze niet aan de straatstenen kwijt rake.

Rolly

Geloof me in Nederland is het net zo slecht als bij jullie. Het enige verschil is dat de klant in NL Kia zelf opzoekt. Maar net zo als in Belgie communiceert Kia Nederland op geen enkele wijze met haar klanten zelfs niet via de dealers

En zoals ik al eerder aangaf de mensen die dan contact hebben met Kia komen ook niet veel verder dan dat ze te horen krijgen sorry of uw auto is nog niet geproduceerd en we weten niet wanneer dat wel gaat gebeuren. Het kan een week zijn of misschien een maand of wellicht toch nog een paar maanden. Beste klant het lukt ons in de fabriek gewoonweg niet om verder in de planning te kijken dan 1 dag. :D

Geplaatst

bigwade namens KCG

Goede zaak.

Ik denk dat de oplossing van al het lever-leed dat op dit Forum voorbij komt, gezocht zal moeten worden in een andere organisatie bij Kia van de bestellingen, de productieplanning en de informatie naar de dealers. (De vraag is overigens in hoeverre Kia Motors NL daar invloed op kan hebben ?)

Mijn dealer voert nog 3 andere merken en zegt dat daar veel betere mogelijkheden zijn om de bestelling te volgen en eventueel tussentijds nog aan te passen. Bij Kia kan en ziet hij niets.

En juist de onduidelijkheid en onzekerheid maakt het wachten zo vervelend.

(Overigens heb ik persoonlijk geen enkele reden tot klagen, met een aangekondigde levertijd van 4 maanden (later bijgesteld naar 5 maanden), die in feite op 3 maanden uitkwam :) )

Geplaatst

@ Opa

(Overigens heb ik persoonlijk geen enkele reden tot klagen, met een aangekondigde levertijd van 4 maanden (later bijgesteld naar 5 maanden), die in feite op 3 maanden uitkwam :) )

En juist dit stoort mij ook , bij de één lukt het wel blijkbaar en bij de ander dan weer niet om hem op tijd geleverd te krijgen - waar zit het verschil ?? Ra ra ra

Greetz Rolly

Geplaatst

Massaal bestellingen beginnen annuleren levert niks op!

Of toch wel... voor de mensen die nu een nieuwe bestellen en die direct een geannuleerde meekrijgen.

Denk maar niet dat de dealers met veel stock zullen blijven staan.

Oké, ik heb misschien mooi praten omdat we al 2 maanden met de onze rijden, maar tijdens de 5 maanden wachttijd hebben wij ons eerlijk gezegd nooit geërgerd of zorgen gemaakt.

Wachten is niet leuk, maar je er dood aan ergeren maakt het alleen maar slechter...

Volhouden jongens... (en meisjes wink.gif)

Geplaatst

JanM

Dit vind ik zeker een felicitatie waard. Wat heb jij lang moeten wachten zeg. Heel veel plezier wanneer je de auto eindelijk geleverd krijgt. Laat nog even weten of het een jongen of een meisje geworden is :lol:

gefeliciteerd eindelijk goed bericht voor je!!!!

Geplaatst

Massaal bestellingen beginnen annuleren levert niks op!

Of toch wel... voor de mensen die nu een nieuwe bestellen en die direct een geannuleerde meekrijgen.

Denk maar niet dat de dealers met veel stock zullen blijven staan.

Oké, ik heb misschien mooi praten omdat we al 2 maanden met de onze rijden, maar tijdens de 5 maanden wachttijd hebben wij ons eerlijk gezegd nooit geërgerd of zorgen gemaakt.

Wachten is niet leuk, maar je er dood aan ergeren maakt het alleen maar slechter...

Volhouden jongens... (en meisjes wink.gif)

he he eindelijk iemand die ook de meisjes erbij betrekt,ik zit dagelijks op dit forum mijn man niet :D

Geplaatst

bigwade namens KCG

Goed initiatief BW het ligt ook niet aan jullie. Ik ben van mening dat door het communiceren op dit forum het nog enigszins dragelijk wordt. Maar voor degene die al 6 tot 7 maanden (of zelfs langer) wachten is het leed eigenlijk al geleden. Maar wellicht levert het iets op voor degene die onlangs pas de auto hebben besteld.

ik zou wel mee willen,ondanks dat de mijne nu binnen is ,vind de manier van communiceren erg slecht bij kia nl.ik zou ze graag eens een training geven ,klantvriendelijkheid en service bla die bla..goed initiatief!

Geplaatst

@ Opa

En juist dit stoort mij ook , bij de één lukt het wel blijkbaar en bij de ander dan weer niet om hem op tijd geleverd te krijgen - waar zit het verschil ?? Ra ra ra

Greetz Rolly

dat stoort mij ook ,en dat moet niet kunnen,wie het eerst besteld heeft hoort ook het eerst geleverd te krijgen,wij zijn ook de gelukkigen dat hij na 4.5 mnd binnen is maar vind het erg triest voor de mensen die al langer wachten en schaam mij er haast voor om op het forum te zetten dat de onze dus redelijk snel binnen is gekomen.

Geplaatst

Toy

Het is natuurlijk onzinnig om je te schamen voor het feit dat je SP3 normaal op tijd is afgeleverd en dat niet te durven melden op het forum. Er ontstaat dan wel een volledig vertekend beeld. Wees blij met je "geluk" en geniet van deze geweldige auto !

:lol::lol::lol:

Geplaatst

Toy

Het is natuurlijk onzinnig om je te schamen voor het feit dat je SP3 normaal op tijd is afgeleverd en dat niet te durven melden op het forum. Er ontstaat dan wel een volledig vertekend beeld. Wees blij met je "geluk" en geniet van deze geweldige auto !

:lol::lol::lol:

nou genieten doen we ook wel hoor mogen hem volgende week ophalen,en ik schrijf ook zou mij- bijna- schamen om te melden dat die van ons na 4.5 mnd binnen is gekomen,ik vind het gewoon heel sneu voor de rest,ik weet hoe vervelend mijn man het wachten vond

Geplaatst

Hallo "lotgenoten",

22 maart 2011 de 1.7 CRDi X-clusive Sirius Silver met afneembare trekhaak besteld.

Bij de bestelling uitgegaan van levering medio juli(4 maanden)dit i.v.m. de vervanging van mijn huidige leaseauto.

Gisteren weer even bij de dealer geweest en deze kon mij vermelden dat hij bericht heeft gehad dat hij medio september zal binnen komen.

Dat zou dan 6 maanden zijn, ik hoop dat Kia deze toezegging nakomt.

Voor degene die hem al/net hebben ontvangen gefeliciteerd! Voor diegene die nog wachten, toch nog maar even volhouden helaas!!

Grtz John

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...