Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo,kia wachtende

Wat ik niet zo goed begrijp van sommige mensen is dat ze een auto bestellen die ze graag willen hebben met allerlei optie of bepaalde kleur maar omdat ze moeten wachten pakken ze maar een andere zonder die optie of andere kleur of ipv diesel,een benzine dat snap ik ook niet kan iemand me dat eens uitleggen waarom, onze daeler zei 6 maanden wachttijd of nog langer,en als het nu langer is ga ik niet zomaar een andere pakken, al had ik hem ook graag vandaag nog gehad maar is toch niet anders.

Nou ik zal wachten totdat ik de auto heb die ik besteld heb met die kleur en optie die ik toen graag wilde hebben.

2.0 automaat wit met skidplate voor en achter en aluminium treeplankenide en parrot carkit.

greetz dominique

Tja ...ik heb er gewoon het geduld niet voor over...dat geef ik grof toe.

Chapeau aan de mensen die 7 maand en langer kunnen , zoals ik al zei : ik bewonder jullie geduld ;) maar het is niet voor me weggelegd.

Ik moet er wel bijzeggen dat ik een mooi alternatief aangeboden kreeg . ik heb slechts een toegeving moeten doen op pano-dak en kleur.

Motor , uitvoering , model waren hetzelfde.

Dus leunde heel dicht aan bij mijn oorspronkelijke keuze.

En jah , mocht dit model nou niet in de showroom gestaan hebben , dan ging ik natuurlijk wel moeten wachten hé

ik ging niet naar buiten gereden zijn met een picantootje of zo ;) (zonder afbreuk te willen doen aan de picanto)

grts youri

Geplaatst

Hallo sportage wachtende!

Ik heb mijn sportage 2.0 crdi exclusive, hand gesch, techno Orange, incl dakraam, Side skurts, bumper skids voor + achter, afneembare trekhaar, sportage instapplaat en chrome detail afwerking interieur besteld begin juni, dealer vertelde mij +/_ 4 maanden, heeft nu al laten doorsluimeren dat het wellicht iets langer gaat duren... Ik ben benieuwd wanneer hij komt....

Groeten DJ

Geplaatst

Vandaag dan eindelijk de kogel door de kerk, hij staat bij de dealer op de stoep.

Na 7 maanden gewacht te hebben kan ik de frikandel op vrijdag 23 September dan eindelijk ophalen of is afhalen het juiste woord.

Het is de 2.0 Sand-Track Exe. met afn.trekhaak met Li en Re een stijgerplank.

Hiep hiep Kiaaaaaaaaaa!

Geplaatst

@kiatjewhiteautomaat

In mijn geval wacht ik ook ; het is enkel jammer en frustrerend dat men de beloofde levertijd niet kan waar maken .

Een auto kopen doet men niet elke dag - enfin ik toch niet ; dus waren we al van begin december vorig jaar reeds aan het uitkijken , half dec.2010 stond ons besluit vast ; maar toch nog gewacht tot 31/01/2011 om te bestellen .

Ik begrijp dus niet dat wanneer je besluit vast staat,je toch nog meer als een maand wacht om de Sportage aan te kopen.Ik heb de mijne eind december gekocht.Ik wou het autosalon niet afwachten.Ik heb wel onderhandeld met de dealer en de salonvoorwaarden gekregen.Ik heb dan op de vooropgestelde wachttijd die de dealer aangaf niets op aan te merken.Hij had 3 à 4 maand vooropgesteld en begin mei kon ik hem gaan halen(dus 4 maand en een week wachttijd).Langs de andere kant moet ik wel toegeven dat er jammer genoeg geen lijn zit in de leveringsdata :( .

Geplaatst

@chrichri

Dat ik nog een maand gewacht heb nadat mijn besluit reeds vast stond , lag te wijten aan andere factoren , waarmee men echter in 't leven ook rekening moet houden .

Zo was er mijn rechtszaak tegen Opel i.v.m. een garantie (2jr )voor herstelling constructiefout ( van okt 2003 ); die pas in februari de uitspraak zou zijn ,en is dan toch nog naar latere datum opgeschoven , en doordat die dan toch nog naar latere datum doorschoof , heb ik toen toch de knoop doorgehakt ( eind jan.2011). En dat was nog maar één belangrijke factor . Nu ondertussen , mede door het lange wachten is de zaak toch opgelost .( 03/2011 ) Dit was efkens langer wachten nog dan bij Kia . ( 7 jaar en 5 maand )

Ook daardoor misschien dat ik nu vlugger ge-irriteerd raak bij het wachten !!! Begrijpt U ?

En zoals ik reeds gezgd heb , geen planning - bij de rechtbank weet men tenminste een datum , ook al wordt die soms doorgeschoven naar een latere datum . Dit zijn dan de ergerende gelijkenissen .

Greetz Rolly

Geplaatst

@chrichri

Dat ik nog een maand gewacht heb nadat mijn besluit reeds vast stond , lag te wijten aan andere factoren , waarmee men echter in 't leven ook rekening moet houden .

Zo was er mijn rechtszaak tegen Opel i.v.m. een garantie (2jr )voor herstelling constructiefout ( van okt 2003 ); die pas in februari de uitspraak zou zijn ,en is dan toch nog naar latere datum opgeschoven , en doordat die dan toch nog naar latere datum doorschoof , heb ik toen toch de knoop doorgehakt ( eind jan.2011). En dat was nog maar één belangrijke factor . Nu ondertussen , mede door het lange wachten is de zaak toch opgelost .( 03/2011 ) Dit was efkens langer wachten nog dan bij Kia . ( 7 jaar en 5 maand )

Ook daardoor misschien dat ik nu vlugger ge-irriteerd raak bij het wachten !!! Begrijpt U ?

En zoals ik reeds gezgd heb , geen planning - bij de rechtbank weet men tenminste een datum , ook al wordt die soms doorgeschoven naar een latere datum . Dit zijn dan de ergerende gelijkenissen .

Greetz Rolly

Op die manier is je reactie begrijpelijk.............of misschien zou je nu het wachten al moeten gewoon zijn :lol:;) .Ik weet het,flauwe grap :blink: .Maar misschien kan men er beter eens om lachen(al is het maar groen :mrgreen: ).Ik hoop in ieder geval dat wanneer je eindelijk je Sportage mag verwelkomen dat je met deze wagen meer geluk mag hebben dan je Opel.Vooral dat er geen rechtszaken meer moeten van komen ;) .

Geplaatst

hallo mede wachtenden,

ik heb mijn kia 1.6gdi exec. plusp. half mei besteld, toen zeiden ze dat hij eind augustus binnen zou komen,

dat was natuurlijk een grote grap, nu word er al door de dealer gezegd dat het hem deze maand niet gaat worden en waarschijnlijk volgende maand ook niet , ik denk dat ik maar een nieuwe ga bestellen of ik ga vragen of ze hem pas in januari op kenteken willen zetten, maarja wat als ie in november ergens binnenkomt; GA JE HEM DAN TOT JANUARI LATEN STAAN???? Na al dat wachten!! Wat zouden jullie doen?

groet

Geplaatst

He he het aftellen kan beginnen. Woensdag 21/9 is de dag dan kan ik eindelijk mijn Sportage ophalen.

Op 5 februari besteld dus komt de teller op 7 maanden en bijna drie weken te staan.

Zodra hij in het bezit is zal ik er foto' s van maken. En uiteraard wil ik ook even controlen of het kofferset wat ik maanden geleden heb gewonnen daadwerkelijk past :D

Nog 6 dagen wachten dan is het zover :P

Geplaatst

ja en dan toch doen, daar gaat het om..

Controleer je even de toeter ?

HaHa !

Mijn rijstijl is zo goed dat ik geen toeter zal gebruiken. Ook naar mooie vrouwen zal ik niet toeteren want ik heb al een mooie vrouw. Hahahahah

Geplaatst

Mijn rijstijl is zo goed dat ik geen toeter zal gebruiken. Ook naar mooie vrouwen zal ik niet toeteren want ik heb al een mooie vrouw. Hahahahah

Leest ze mee misschien...? laugh.giflaugh.gifwink.gif

In ieder geval veel succes met je nieuwe "wheels" Harter!

Geplaatst

1.6 gdi Executive plus met Panorama dak, Sirius Silver,

Besteld op 19 juli 2011

Afgeleverd op 6 aug 2011

Dealer had een paar auto´s op voorraad, kon zelfs nog uit 3 kleuren kiezen.

Geplaatst

Hij is binnen! 27 Maart besteld, 2.0B Auto, AWD, Panoramadak, Machine Silver.

post-3965-0-82716400-1316117323_thumb.jpg

Rijdt super.

Geplaatst

Aan alle nieuwe eigenaars en eigenaressen : VAN HARTE GEPROFICIATEERD EN VELE VEILIGE EN PROBLEEMLOZE KM TOEGEWENST

Greetz Rolly

Geplaatst

Ook ik wens iedereen die de afgelopen tijd zijn SP111 heeft ontvangen/afgehaald veel rijplezier en wens u VOORAL VEILIGE KILOMETERS TOE! En na ons ongeval met de Picasso met nog meer nadruk op VEILIG!!!

vand.m

• Like 1
Geplaatst

Hallo medewachtenden.

Hier maar weer eens een post van mij.

Ik wacht nu zo'n 3,5 maanden op mijn bolide,opzich voor kia begrippen nog niet zo lang dus.

Nu waar ik mij wel een beetje aan erger is het feit dat er mensen zijn die hem 3 dagen voor mij besteld hebben,er nu al vrolijk in rond rijden.

(begrijp me niet verkeerd hoor,ik ben ontzettend blij voor die mensen)

Het is voor mij alleen een bevestiging dat er dus totaal geen lijn in de productie van kia zit.

Ik zou dan ook heel graag willen weten hoe de planning daar in elkaar steekt.

Persoonlijk denk ik dat er dagelijks geloot word wie die dag aan de beurt is.

Je word er GEK van. :angry:

Mischien zou het niet zo gek zijn om er een cursusje klantgerichtheid voor kia te organiseren ;)

ff de balans:

Sportage besteld begin juni (levertijd 4/5 maanden)

2.0 cvvt bezine aut casa white.

greetzz

Beertje

Geplaatst

Hallo medewachtenden.

Hier maar weer eens een post van mij.

Ik wacht nu zo'n 3,5 maanden op mijn bolide,opzich voor kia begrippen nog niet zo lang dus.

Nu waar ik mij wel een beetje aan erger is het feit dat er mensen zijn die hem 3 dagen voor mij besteld hebben,er nu al vrolijk in rond rijden.

(begrijp me niet verkeerd hoor,ik ben ontzettend blij voor die mensen)

Het is voor mij alleen een bevestiging dat er dus totaal geen lijn in de productie van kia zit.

Ik zou dan ook heel graag willen weten hoe de planning daar in elkaar steekt.

Persoonlijk denk ik dat er dagelijks geloot word wie die dag aan de beurt is.

Je word er GEK van. :angry:

Mischien zou het niet zo gek zijn om er een cursusje klantgerichtheid voor kia te organiseren ;)

ff de balans:

Sportage besteld begin juni (levertijd 4/5 maanden)

2.0 cvvt bezine aut casa white.

greetzz

Beertje

Daar is hier al heel veel over geschreven en tot nu toe weet niemand hoe e.e.a bij Kia in zijn werk gaat.

Zoek maar even op.

Er is geen lijn in te vinden.Op 26 september ben ik 6 maanden aan het wachten.

Ik heb de pech dat ik door een ongeval geen auto meer heb dus wacht ik nu helemaal met smacht en smart op mijn auto.

Ik heb besteld en Casa white PlusPack, X-ecutive automaat, panoramadak, navigatie.

Groet,

vand.m

Geplaatst

@ vand.m

Ja er is zeker al heel veel over geschreven,maar toch blijf ik het raar vinden dat jij er 6+ maanden op moet wachten

terwijl er ook gelukkigen zijn die er met 3 maanden al van kunnen genieten.

Nu jij daar ook nog de pech hebt dat je met je andere auto een ongeval gekregen hebt,kan ik het goed begrijpen dat je er een beetje flauw van word. Overigens hoop ik dat je of jullie er zonder kleerscheuren van af gekomen zijn.

Ik zou zeggen,HOUD MOED beste vand.m,het is en blijft het wachten waard.

EENS KOMT DE DAG DAT JE IN JE MOOIE KIA SPORTAGE MAG RIJDEN.(wanneer weten we helaas niet,om maar in kia woorden te zeggen ;) )

greetzz,

beertje

Geplaatst

@ vand.m

Ja er is zeker al heel veel over geschreven,maar toch blijf ik het raar vinden dat jij er 6+ maanden op moet wachten

terwijl er ook gelukkigen zijn die er met 3 maanden al van kunnen genieten.

Nu jij daar ook nog de pech hebt dat je met je andere auto een ongeval gekregen hebt,kan ik het goed begrijpen dat je er een beetje flauw van word. Overigens hoop ik dat je of jullie er zonder kleerscheuren van af gekomen zijn.

Ik zou zeggen,HOUD MOED beste vand.m,het is en blijft het wachten waard.

EENS KOMT DE DAG DAT JE IN JE MOOIE KIA SPORTAGE MAG RIJDEN.(wanneer weten we helaas niet,om maar in kia woorden te zeggen ;) )

greetzz,

beertje

Dank voor je belangstelling!

Maar we zijn er idd. redelijk goed van afgekomen.

Lees hier ons verhaal: http://www.kiaclub.nl/topic/7972-ervaring-total-loss/page__gopid__68123

Ja, ik gun het anderen uiteraard van harte dat ze snel hun auto hebben!

Maar eerlijk en rechtvaardig vind ik het idd.allemaal niet op mij overkomen.

En wie je hier de schuld van moet geven weet ik niet.

Wel dat het allemaal traag gaat en ieders geduld begint te verliezen vind ik niet zo vreemd.

Sterkte met wachten.

Groet,

vand.m

Geplaatst

En wie je hier de schuld van moet geven weet ik niet.

vand.m

Als je over "schuld" mag praten komt het omdat KIA de laatste 2 jaar alleen maar succesnummers op de markt gebracht heeft.

De motoren worden als ik het goed begrepen heb nog allemaal in Korea gemaakt , dat zal ook wel een keer veranderen maar daar hebben jullie nu niets aan.

Productiecapaciteit moet aangepast worden.. en natuurlijk moeten de toeleveranciers ook alle zeilen bijzetten.

Alles bij elkaar kan een bepaalde uitvoering dan wel eens spaak lopen en pakken ze een andere uitvoering.

Geplaatst

@vand.m & @beertje

Heb vandaag nog eens gebeld naar "onze Mathilde " van Kia be en op mijn vraag of men als iets meer wist i.v.m. productie , wist ze nog steeds van niks , wel kon ze mij vertellen dat de productie van de 1.7 diesel vertraging heeft ; op mijn repliek dat er waren die dezelfde uitvoering als ik ; later besteld hadden en er reeds mee reden , kon ze ook niet antwoorden , wel dat er een verschil van leveringen is voor België en Nederland ; in Nederland worden er meer geleverd dan in België (vooraf toegewezen aantallen blijkbaar ) ; en dit omdat men het toegewezen aantal , die gepland waren voor België overschreden heeft en dan vooral in januarimaand tijden salon.

Ik kan enkel zeggen dat ik dit dikke bullshit vind , daar er een collega van op mijn werk reeds van half januari wacht op zijn 1.6 benzine . Of hebben die ook vertraging dan ??? Begrijpe wie het nog kan .

Half oktober mag ik nog eens terug bellen naar de " lieve Mathilde " om te horen of er dan reeds een productiedatum zal zijn , dan ook eventueel nog onder voorbehoud van wijzigingen van het fabriek ???

Wij zullen dan reeds 8 en een halve maand ver zijn , vooraleer ze zullen weten of ie dan wel of niet zal geproduceerd worden of als het nog een maandje meer wordt. Hoelang dan nog voor ie bij de dealer zal zijn en vooraleer ie zal ingeschreven zijn ?

Conclusie : men besteld een auto in januari 2011 om er misschien in januari volgende jaar 2012 mee te rijden , want als men hem in december nog durft in te schrijven zit men bij een total loss reeds met een wagen voor de verzekeringen van 1 jaar oud ???

Hou er de moed maar in

Greetz Rolly

Geplaatst

wij hebben normaal gezien een einde in zicht normaal zou hij vrijdag bij de dealer zijn is ons beloofd door de dealer brussel daar en tegen zei tegen ons nog 2 week langer voor hij bij de dealer is ik weet nu wel dat hij gelost is in nederland was het nu amsterdam of rotterdam da weet ik niet meer dan moest hij daar nog gekeurd worden en dan op de vrachtwagen richting dealer is snap niet dat dit in brussel 4 weken duurt ik hoop dat hij er vrijdag is ik ben het wachten meer dan beu een ik rij met oude vervangwagen van de garage wij hadden en nissan qashqai maar deze auto was al verkocht de eerste maand toen wij besteld hadden dit had de dealer het liefst dat wij deze verkochten zelf had ik dit geweten had ik zeker nog wat gewacht want die vervangwagen kan ik elke week mee gaan tanken ik doe er niet veel km mee 450 ongeveer en ik en ik kan weet gaan tanken dan voor 65 euro duur autooje

Geplaatst

Wij beginnen ook ongeduldig te worden. Wij hebben de onze (1.7 CRDi) besteld op 27 januari '11. Levertermijn 4 maanden. Kwam ons goed uit. Onze auto was dringend aan vervanging toe. Halfweg mei kregen wij een schrijven van Kia Brussel dat men niet aan de termijn kan voldoen. Wij konden gebruik maken van een Kai Soull voor € 199/maand. Nemen contact op met onze dealer, en krijgen koudweg te horen dat hij niet mee doet aan deze actie ! :-$ Na enkele keren gebeld te hebben met Brussel, werd ons dan eindelijk een Venga aangeboden. Ook tegen € 199/ maand. Omdat wij nu met een vervangwagen rijden, kregen wij volgens Brussel voorrang !!! Ondertussen rijden wij al een dikke 3 maanden met onze vervangwagen. Sindsd begin augustus bel ik om de 2 weken met Brussel (de dealer weet toch nooit niks). Half augustus, een eerste productie datum 5 september. Maar bel voor de zekerheid volgende week nog eens terug, de datum is onder voorbehoud. :-( Een week later, de productie is voorzien ergens in september......Ja halloooo ! Vorige week belde ik terug,en ja hoor onze auto is geproduceerd :-). We weten alleen niet wanneer hij geleverd zal worden ????? Laat ons hopen dat hij er begin oktober is ?? Euh, ja of iets later was het antwoord in Brussel :-((

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...