bigmac Geplaatst 17 Januari, 2013 Geplaatst 17 Januari, 2013 Je moet je bij de aanschaf van een nieuwe auto ook wel een beetje orienteren natuurlijk. Dus, zou ik nu een Picanto kopen, zou ik eerst op de verbruiks-sites kijken. Toen ik mijn Picanto kocht (juni 2011) was dat een van de eerste die er op de weg kwamen (met nog EUR 500 introductiebonus); dan zijn er nog geen vergelijk-cijfers en moet je afgaan op wat de fabrikant je laat zien aan cijfers. Ik had ook echt het idee dat ik wel eventjes 1 op 25 zou gaan rijden met de Picanto. Maar dat viel dus tegen. Maar dat is dan ook zo'n beetje het enige dat me niet zo bevalt aan de Picanto, naast de ietwat kleine kofferbak. Maar daar staat dan wel weer tegenover dat er een trekhaak gemonteerd mag worden, wat bij een C1/Aygo bv niet mag. Quote
bkluivingh Geplaatst 18 Januari, 2013 Geplaatst 18 Januari, 2013 De verkoper garandeerde dat deze auto zeker 1:18 zou rijden. De eerste 3000 km minder, maar daarna zou het beter worden.... Verstuurd van mijn GT-I9001 met Tapatalk Quote
Kiaky Geplaatst 19 Januari, 2013 Geplaatst 19 Januari, 2013 Heb hem net een week min picanto Hij heeft wel wat weg van een frans buldogje Hij heeft nu een verbruik ven 6.2 : 100 gemiddeld Quote
Kiaky Geplaatst 19 Januari, 2013 Geplaatst 19 Januari, 2013 Hog brandstof verbruik? ff lezenDetails terugroepactie Referentiecode producent KRE12-41-P150-TA Meldende producent/distributeur Kia Motors Nederland B.V. Referentiecode RDW MGP130002 Publicatiedatum 03-01-2013 Merk/Type KIA PICANTO TA Categorie defect Reminrichting (M+A) Omschrijving defect Ten gevolge van het binnendringen van vocht treedt corrosie op in de parkeerrem. Materiële gevolgen Blijven hangen van de parkeerrem, aanlopen van de rem achter en versnelde slijtage van de remvoering. Mogelijke risico's Een (verkeers)ongeval met letselschade Beschrijving van het herstel De producent roept de betreffende voertuigen terug, neemt maatregelen om het defect te verhelpen. De voertuigeigenaar wordt verzocht de auto zo spoedig mogelijk naar de merkdealer te brengen. De parkeerrem zal worden aangepast, de parkeerremhevels respectievelijk de remtangen achter zullen worden vervangen. Wijze waarop u wordt geïnformeerd Een brief Meer informatie op internet Niet bekend Meer informatie via telefoonnummer Niet bekend Opmerkingen RDW Geen Quote
bigmac Geplaatst 19 Januari, 2013 Geplaatst 19 Januari, 2013 ik denk niet dat dat iets met het brandstofverbruik van jonge picantos te maken heeft. mijn picanto is van juni 2011, staat altijd buiten en rijdt na 52000 km nog net zo zuinig als na 2000 km. Quote
spoekie28 Geplaatst 19 Januari, 2013 Geplaatst 19 Januari, 2013 ik denk niet dat dat iets met het brandstofverbruik van jonge picantos te maken heeft. mijn picanto is van juni 2011, staat altijd buiten en rijdt na 52000 km nog net zo zuinig als na 2000 km. klopt,mijn pico is van 2012 en rijd nog net zo onzuinig als een jaar geleden!!!!! Quote
Twijfelaar Geplaatst 19 Januari, 2013 Geplaatst 19 Januari, 2013 Heb net de 15.000km beurt gehad na 7 maanden. Gemiddeld verbruik tot nu toe 1:17,4 Quote
bigmac Geplaatst 21 Januari, 2013 Geplaatst 21 Januari, 2013 Gisteren getankt omdat het zo 'goedkoop' was (1,509 voor E10 in Duitsland) 263 km met 15,25 L => 1 op 17,25 (5,8 L/100km) Boordcomputer gaf aan 5,1. Quote
Picawhite Geplaatst 21 Januari, 2013 Geplaatst 21 Januari, 2013 Ook ik heb net getankt ,niet zo goedkoop als in Duitsland maarja 520km en 27.7 ltr is toch maar mooi 1:18.7 en dat met dit weer. Quote
Pico85 Geplaatst 23 Januari, 2013 Geplaatst 23 Januari, 2013 Ook hier nog goede resultaten met de vrieskou en blijkt een actieradius van 700km nog steeds mogelijk op 1 tank: 701km - 38,66 liter - 1 op 18,1 (5,51L/100km) Quote
bigmac Geplaatst 23 Januari, 2013 Geplaatst 23 Januari, 2013 waar staat je tankmeter als je gaat tanken? Quote
Pico85 Geplaatst 23 Januari, 2013 Geplaatst 23 Januari, 2013 Het lampje brandde al een kilometer of 80, gaan rijden toen de BC nog 130km aangaf. De laatste 25km gaf de BC nog --- aan. Krijg deze aantal liters er ook maar bij 1 tankstation in (Sakko Commercial in Hoogerheide). Tank ik op deze stand bijvoorbeeld bij Shell krijg ik er met geduld net iets meer dan 35 liter in. Quote
Specialmade Geplaatst 23 Januari, 2013 Geplaatst 23 Januari, 2013 Krijg deze aantal liters er ook maar bij 1 tankstation in (Sakko Commercial in Hoogerheide). Tank ik op deze stand bijvoorbeeld bij Shell krijg ik er met geduld net iets meer dan 35 liter in. Ik zou deze pomp eens laten ijken grtz. Specialmade Quote
Pico85 Geplaatst 23 Januari, 2013 Geplaatst 23 Januari, 2013 Ik zou deze pomp eens laten ijken grtz. Specialmade Dan zou het verbruik ook hoger moeten liggen. Op jaarbasis (~32000km) een gemiddelde boven de 1 op 19 met een 1.2, 800 kilometer op 1 tank is al een keer gehaald. Het heeft naar mijn idee meer te maken met het vulpistool. Bij de Texaco bij ons in de buurt heb ik hetzelfde (al is deze wel even 10 cent per liter duurder) Quote
rpatijn Geplaatst 24 Januari, 2013 Geplaatst 24 Januari, 2013 picanto is alles behalve zuinig! Rijdt ongeveer 1:15 en rij 99.9% snelweg, rij meestal tussen 100 en 110. Terug naar de dealer geweest, die gaan nu een nieuwe temperatuurs censor in mijn auto plaatsen ( na het spruitstuk) Hopen dat het beter word, maar ik heb er een hard hoofd in! Quote
WJD Geplaatst 24 Januari, 2013 Geplaatst 24 Januari, 2013 picanto is alles behalve zuinig! Rijdt ongeveer 1:15 en rij 99.9% snelweg, rij meestal tussen 100 en 110. Terug naar de dealer geweest, die gaan nu een nieuwe temperatuurs censor in mijn auto plaatsen ( na het spruitstuk) Hopen dat het beter word, maar ik heb er een hard hoofd in! Volgens mij zijn we het allemaal met elkaar eens, dat de Kia Picanto niet zuinig is en dat je bij lange na niet de cijfers haalt die men opgeeft ! Ze zijn schadelijker dan de andere automerken met kleine auto's. Telkens wordt geschermd met na 3000 /4000 of 5000 km dan wordt hij eens stuk zuiniger...... Ik denk dat de meeste er dan aan "gewend" zijn dat ze zoveel verbruiken en het dan wel "oke" vinden. Een kleine groep mensen gaat eens terug naar de dealer, die krijgen dan van alles te horen , maar eerlijk toegeven dat deze auto's schadelijk zijn , dat gebeurd niet. Het is ook al eens vaker gezegd hier op het forum, tijd voor aktie........... Quote
bigmac Geplaatst 24 Januari, 2013 Geplaatst 24 Januari, 2013 Voor actie is het al veel te laat. Deze lichting Picanto's is al bijna 2 jaar op de markt en iedereen had nu wel zo'n beetje kunnen uitvinden dat het verbruik niet klopt met wat in de folder wordt aangeprezen. Het komt hoofdzakelijk door het optrekken (stadsverkeer dus veelal), want op 80 km wegen kan de Picanto wel 1 op 25 (zomertijd, weinig belading). Maar buiten het verbruik is het een heerlijke auto om in te rijden en bij mijn volgende auto (duurt nog even), zal een Kia toch weer hoog op het lijstje van favorieten staan. 3 Quote
bkluivingh Geplaatst 25 Januari, 2013 Geplaatst 25 Januari, 2013 Ik verwijs je graag nog even maar de post van diegene die 99% snelweg rijdt. Mijn vriendin heeft een Picanto, rijdt veel snelweg en rijdt ca. 1:15. Ik scoor met mijn Picanto nóg slechter. De verkoper zegt dat hij zeker 1:18 moet rijden en heeft nu de schakel indicator uitgezet. We moeten verder doortrekken zodat de auto hoger in de toeren komt. Vertrouwen is er niet. Ben niet tevreden over de auto, juist omdat ik een zuinige auto wil. Verstuurd van mijn GT-I9001 met Tapatalk Quote
Ikkia Geplaatst 25 Januari, 2013 Geplaatst 25 Januari, 2013 Ik blijf me opgelicht voelen en vind niet dat KIA er zomaar mee mag wegkomen. Ik heb daarom een facebookpagina gemaakt, " Kia Picanto Rijders Opgelicht". Op die manier hoop ik er achter te komen hoe groot nu eigenlijk de onvrede is onder de Picantorijders en of we een schadeclaim kunnen indienen bij KIA. Ik vind oplichting echt niet een te zware term. Ze hebben willens en wetens de zaken anders voorgespiegeld dan ze zijn. Ook kan ik me indenken dat mensen om milieuredenen een zuinige (minder Co2 uitstoot) auto wilden gaan rijden. Ook zij zullen zich bekocht voelen. Dus: like de pagina, of laat een bericht achter en deel hem met je facebookvrienden! http://www.facebook.com/KiaPicantoRijdersOpgelicht Quote
bigmac Geplaatst 25 Januari, 2013 Geplaatst 25 Januari, 2013 De verkoper zegt dat hij zeker 1:18 moet rijden en heeft nu de schakel indicator uitgezet. We moeten verder doortrekken zodat de auto hoger in de toeren komt. Die van mij komt bij het optrekken nooit boven de 3000 toeren. Vaker zelfs niet aan de 2500. Niet dat de auto dat niet zou kunnen, maar omdat ik het niet wil; mocht het zuiniger zijn om door te trekken in de touren had ik dat best wel gedaan. En geloof ook niet het praatje dat de auto bij 5000 km zuiniger gaat rijden; die van mij heeft inmiddels 52000 km gereden en is nog net zo zuinig/onzuinig als in de eerste 1000 km. Er zijn een paar Picanto's die met de beste wil van de wereld niet zuinig te berijden zijn (Jutter kan er over meepraten met 1 op 11), maar er zijn er ook die keer op keer rond de 1 op 18 - 1 op 20 rijden. Wáár je rijdt en hóe je rijdt, bepaalt voor een groot gedeelte hoe je verbruik is; het eerste kun je niet veel aan doen, maar hoe je rijdt heb je zelf in de hand (voet). Anticiperen, het nieuwe rijden, geen airco of achterruitverwarming onnodig aan etc. Ik rij elke dag zo'n 1.5 uur in mijn Picanto en zie liever dat het bonnetje voor de benzine 20% lager is, dan dat ik 1,4 uur in de auto zit. Quote
jutter Geplaatst 25 Januari, 2013 Geplaatst 25 Januari, 2013 .......................... Er zijn een paar Picanto's die met de beste wil van de wereld niet zuinig te berijden zijn (Jutter kan er over meepraten met 1 op 11), maar er zijn er ook die keer op keer rond de 1 op 18 - 1 op 20 rijden. Vorig jaar februari een hagelnieuwe Picanto 1.0 gekocht. Gemiddeld verbruik lag inderdaad 1:11. Ik heb het zelfs meegemaakt, met een rit tegen de wind in, dat hij 1:8 nam! Affijn, Kia Nederland is erbij geweest en die heeft hem een dag mee gehad om ermee te rijden met een computer er op aangesloten. Eindresultaat volgens KIa was dat alles binnen de norm viel! Belachelijk gewoon! We hebben daarna een gesprek gehad met onze Kia dealer. We hebben een week een Picanto 1.2 (dus zwaarder) meegehad om te kijken hoe die beviel. Naast dat hij een stuk pittiger was (de 1.0 was enorm sloom) is de 1.2 een stuk zuiniger. 1:17 is haalbaar. Affijn, de dealer is ons keurig tegemoet gekomen en we hebben met gesloten beurs de Picanto's omgeruild! We zijn nu best wel tevreden maar als onze volgende weer een Kia gaat worden betwijfel ik. Dat komt doordat Kia je eerst een worst voorhoudt door middel van mooie reclame en achteraf het niet waar kan maken. Het vertrouwen in de mooie woorden van Kia is weg. Quote
bigmac Geplaatst 25 Januari, 2013 Geplaatst 25 Januari, 2013 Mijn Picanto heeft wel eens 1 op 5 laten zien; maar dat was bergop, met 3 personen, aanhanger en vakantiebepakking aan boord. Daartegenover heb ik op ook een keer op de snelweg in Duitsland 1 op 25 gehaald over 200 km. Maar dat zijn beide uitzonderingen. Die 1.0 van Jutter was echt niet in orde. Ik zou wel eens willen weten hoe het uitpakt als de bestuurders die zuinig rijden een kwartiertje van plaats ruilen met degenen met de hoogste verbruikscijfers. Dan weet je tenminste of het aan de auto ligt of aan de manier van rijden, gesteld dat je beiden dezelfde route gaat rijden. Quote
jutter Geplaatst 25 Januari, 2013 Geplaatst 25 Januari, 2013 Mijn Picanto heeft wel eens 1 op 5 laten zien; maar dat was bergop, met 3 personen, aanhanger en vakantiebepakking aan boord. Daartegenover heb ik op ook een keer op de snelweg in Duitsland 1 op 25 gehaald over 200 km. Maar dat zijn beide uitzonderingen. Die 1.0 van Jutter was echt niet in orde. Ik zou wel eens willen weten hoe het uitpakt als de bestuurders die zuinig rijden een kwartiertje van plaats ruilen met degenen met de hoogste verbruikscijfers. Dan weet je tenminste of het aan de auto ligt of aan de manier van rijden, gesteld dat je beiden dezelfde route gaat rijden. Daar zal best wel verschil in zitten. De één zijn rijstijl is de andere niet..... Ik rij rustig (ik jakker niet met 170 over de snelweg en trek niet in het oneindige door) maar hou wel van een béétje pit. Met andere woorden, ik verrek het om als een oude seniele man van 100 over de snelweg te kruipen ter wille van de zuinigheid! 1 Quote
rpatijn Geplaatst 25 Januari, 2013 Geplaatst 25 Januari, 2013 Volgens mij zijn we het allemaal met elkaar eens, dat de Kia Picanto niet zuinig is en dat je bij lange na niet de cijfers haalt die men opgeeft ! Ze zijn schadelijker dan de andere automerken met kleine auto's. Telkens wordt geschermd met na 3000 /4000 of 5000 km dan wordt hij eens stuk zuiniger...... Ik denk dat de meeste er dan aan "gewend" zijn dat ze zoveel verbruiken en het dan wel "oke" vinden. Een kleine groep mensen gaat eens terug naar de dealer, die krijgen dan van alles te horen , maar eerlijk toegeven dat deze auto's schadelijk zijn , dat gebeurd niet. Het is ook al eens vaker gezegd hier op het forum, tijd voor aktie........... Ik ben het volledig eens, HET IS TIJD VOOR AKTIE! Mijn dealer heeft contact met kia opgenomen, en die hebben hun verteld dat ze er niks aan gaan doen. Nu ben ik van mening dat 1 persoon niet help, We zouden met dit gehele forum een aanklacht in moeten dienen, misschien dat ze dan een keer gaan luisteren. Quote
WJD Geplaatst 25 Januari, 2013 Geplaatst 25 Januari, 2013 Sinds afgelopen zaterdag hebben wij een nieuwe Kia, die andere liep 1 op 16,5 echt niet zuiniger hij had er 3800 km op zitten. Zoals ik al eerder aangegeven heb, reden wij voorheen een 107 en daar reed reden we gemiddeld 1 op 20,5 mee. Zonder problemen. Zelfde bestuurder, zelfde rijstijl,zelfde afstanden. Dit hebben we nog niet weten te realiseren met de Kia, Terwijl die Peugeot (s) uit 2010 en 2008 waren ! Mijn schoondochter heeft nu een nieuwe 107 en die rijdt daar al 1 op 23 mee ! 1500 km op de teller ! Inderdaad, positieve dingen moeten gezegd worden maar negatieve ervaringen moeten ook gezegd mogen worden , Zo'n groot bedrijf, maar klantenservice, daar hebben ze nog niet veel kaas van gegeten , smoesjes verzinnen kunnen ze wel. Ze moeten gewoon eerlijk zijn, eerlijke verbruikscijfers tonen en mededelen aan hun klanten, klanten die voor een dergelijke auto kiezen, kiezen voor zuinig rijden. Dan zeggen ze dat ze zich houden aan de Europeese richtlijnen, maar er zijn ook merken die wel zuiniger rijden ! Van mij mag dit in de media komen, ik doe mee. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.