Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

hier nog iets van ben niet blij,

Het verbruik is nog steeds niet wat het is,we zitten nu ongeveer op 1 op 14/15.

Het zal wel zo moeten zijn we hebben er vrede mee het is toch niet anders, of we moeten voorop in de file gaan rijden.

Maar dat werkt ook niet.

En het is nog geen eens winter.

En nu nog wat de klok v/d radio sprinkt an en toe 2 uur terug ik de tijd het lijkt wel Back to the Future.

kmst is nu 4600.

51-rhs-1

De groetjes Martien

Geplaatst

567 km gereden met 29,1 L : 1 op 19,5 volgens boordcomputer 5,0 L/100km.

Dit was met 91 octaan 'normale benzine' en voor mijn doen meer stadskilometers.

Geplaatst

netjes toch?

567 km gereden met 29,1 L : 1 op 19,5 volgens boordcomputer 5,0 L/100km.

Dit was met 91 octaan 'normale benzine' en voor mijn doen meer stadskilometers.

Gast Jeroen66475
Geplaatst

420 km autobahn vol gas (rond de 170 op de teller) verbruik: 1:13,7. Ik blijf mij verbazen over het comfort van deze auto. Zelfs op topsnelheid erg stil en super stabiel. Wel even oppassen met die aso's in dikke Duitse bakken die zomaar naar links komen met een slakkengang laugh.gif . Maar remmen doet ie als de beste...een beetje meer op de voorrem dan achter heb ik het idee want hij maakte een paar rare sprongetjes met dat kleine kontje rolleyes.gif

Geplaatst

260 km snelweg, 95-120 km/h en daarna nog 110 km normaal woon/werkverkeer (80km/h)

1 op 19,4; dat viel me zelf nog iets tegen; ik zal deze keer eens beter mijn best doen;

het is met de mijne echt een peuleschil om bij constante snelheden (beneden de 110 km/h) een verbruik van de boordcomputer van beneden de 5,0 te halen. Meestal tussen de 3,7 en 4,5. Maar ja; die stadskilometers he... :( Even naar 't station, even naar de Gamma, even naar de supermarkt; even naar 't museum... en gaat het gemiddeld verbruik weer.

Geplaatst

420 km autobahn vol gas (rond de 170 op de teller) verbruik: 1:13,7. Ik blijf mij verbazen over het comfort van deze auto. Zelfs op topsnelheid erg stil en super stabiel. Wel even oppassen met die aso's in dikke Duitse bakken die zomaar naar links komen met een slakkengang laugh.gif . Maar remmen doet ie als de beste...een beetje meer op de voorrem dan achter heb ik het idee want hij maakte een paar rare sprongetjes met dat kleine kontje rolleyes.gif

Misschien omdat ie achter een trommelrem heeft en geen schrijfrem?

Gast Jeroen66475
Geplaatst

Misschien omdat ie achter een trommelrem heeft en geen schrijfrem?

Ongetwijfeld. Maar mag dat zoveel invloed hebben op de rembalans? Ik weet het nu maar wel iets om rekening mee te houden zeker als de wegen wat slechter gaan worden.

Geplaatst

Ter aanvulling:

Er zijn uitvoeringen die zowel voor als achter schijfremmen hebben :rolleyes: , maar welke dat weet ik zo niet.

Ben

Geplaatst

Ter aanvulling:

Er zijn uitvoeringen die zowel voor als achter schijfremmen hebben :rolleyes: , maar welke dat weet ik zo niet.

Ben

Modellen met esp hebben schijfremmen achter

• Like 1
Geplaatst

Weet ik, heb met ESC besteld.

Ik weet niet of het zo veel mag/kan schelen. Misschien even bespreekbaar maken bij de dealer.

Geplaatst

Op de site http://www.spritmonitor.de kun je ook het verbruik van medeweggebruikers inzien;

het lijkt er op dat de Kia Picanto 1.0 òf zuiniger is dan 1/19,1 òf juist meer verbruikt dan 1 op 17. Er zijn geen tussenliggende meldingen van de 1.0 (51 kW)

De 1.2 Picanto (63kW) is daarentegen veel constanter en laat een verbruik van ~1/17,0 - 1/17,6 zien.

Kia Picanto 1.0 Motion + , 51 kW---- 1/20,84

Kia Picanto 1.0 CVVT Comf, 51 kW- 1/19,29

Kia Picanto 1.0 Motion+,. 51 kW----- 1/19,12

Kia Picanto 1,2 Exclusive, 63 kW--- 1/17,57

Kia Picanto 1,2 EcoDyn.,.. 63 kW-- 1/17,26

Kia Picanto 1,2 Benzin,... 63 kW---- 1/17,05

Kia Picanto 1.0 CVVT Comf, 51 kW 1/16,86

Kia Picanto 1,0 CVVT,...... 51 kW-- 1/16,45

Kia Picanto 1.0 CVVT,...... 51 kW-- 1/16,28

Kia Picanto 1.0 Vision,.... 51 kW---- 1/15,62

Kia Picanto 1.0 Edition 7, 51 kW---- 1/15,58

Kia Picanto 1.0 VIS KLIMA, 51 kW- 1/15,47

Geplaatst

Ik heb de (Deense) Picanto bestuurder die het zuinigst reed (Kia Picanto 1.0 Motion+ 1/20,84 uit het bovenstaande bericht) geschreven en gevraagd hoe zijn rijgedrag is:

Stad (50 km/h): 25%

Buitenweg (80 km/h): 5%

Snelweg (90 km/h): 70%

I bet you wonder about the 90 km/h on the freeway/Autobahn :wink:

A friend of mine, inspired me to slow down from 130 km/h to just 90 km/h, which is apparently the ideal speed for Picanto in 5th gear. Sure, the rest of the cars fly right by me, and indeed not everybody is pleased with my speed, but actually it's a great way of driving:

Normally I would drive 130 km/h - slow down to wait for a gap, before overtaking a truck/lorry, and then accelerate to 130 again, etc. repeat this several times on a 70 km trip 2 times per day... not good for the fuel consumption.

Also it's much more relaxing, and it really does'nt take much longer, to travel this way.

Another benefit is, when going 90 km/h, I often find myself driving behind large vehicles, which takes most of the wind. However I don't drive too close to the vehicle in front of course.

Have you tried to adjust the washernozzle on the windscreen? I did last weekend, but had to give up, as the tools I have used, simply bends or even breaks, when I try. So I think the dealer will have to adjust them for me.

Geplaatst

@BM, ja da's een beetje een open deur.

90 is zo'n beetje ideaal w.b. balans luchtweerstand/massa/snelheid.

Tijds winst is minimaal met hardrijden.

http://www.kiaclub.nl/topic/6347-heeft-hard-rijden-zin-al-is-het-heel-erg-leuk/page__view__findpost__p__54341

Tussen de vrachtwagens is een uitdaging w.b. steenslag, verder rete zuinig rijden natuurlijk.

Mythbusters kwam tot 50% geloof ik

Geplaatst

Ja, ik had zelf ook al vastgesteld dat net onder de 90 optimaal is bij mijn Picanto; maar wilde toch ook wel weten waarom hij nu zo zuinig rijdt, en wie weet is het handig voor mensen die 1 op 15 rijden, om eens te kijken waar het nu door komt, of wat je zou kunnen aanpassen om het iets voordeliger te kunnen.

Ik heb bv mijn banden 0,4 bar harder opgepompt dan voorgeschreven.

Als ik de afgelopen 4,5 maanden gemiddeld 1/15,0 ipv 1/19,3 gereden zou hebben, zou dat me 300 euro extra gekost hebben, daarvoor wil ik mijn rijgedrag wel 'n beetje aanpassen.

Ik heb nu bij deze tankbeurt ook weer even mijn best gedaan; dus niet sneller dan 110 op de snelweg(nu zit ik daar niet zoveel kilometers) en 85 op buitenwegen en de boordcomputer zegt na 280 km: gemiddeld 4,6 L/100 km, dat is netjes dus.

Dat programma van Mythbusters over slipstreamen heb ik ook gezien :). Het bleek dat je er niet zo vlak achter hoeft te rijden om er toch profijt van te hebben.

• 2 weken later...
Geplaatst

Nog een paar keer getankt, 3 personen en bagage snelweg(120) en bergweggetjes in de Eifel(70):

22.10.2011 12.760KM

637 km 34,0L 1/18,7

28.10.2011 13.389KM

629 km 33,0L 1/19,06

31.10.2011 13.845KM (laatste 100 km weer mijn normale rijgedrag: alleen en 80 km-wegen)

456 km 23,0L 1/19,83

Geplaatst

Wij hebben sinds eind augustus de nieuwe Picanto. Wij hadden ook gehoopt 1:18 te kunnen rijden, maar dat halen we beslist niet. De eerste tank 1:15 en nadat ik een hele tank als een oud wijf had gereden een schamele 1:16,5. Valt voor ons ook vies tegen. Ik rijd hoofdzakelijk 80 en 100 km wegen, stukken van gemiddeld 20 km per rit. Weinig stadsverkeer ertussen.

Geplaatst

Vanmiddag even tussendoor van mijn werk naar de tandarts geweest (50 km! enkele reis/wortelkanaalbehandeling :( ) Heen over de snelweg 120 km/h, terug zelfde route maar tussen de vrachtwagens blijven hangen met 90 km/h.

Mijn boordcomputer staat nu op 4,7 L/100 km (= ~1/21) over 140 km.

Geplaatst

Hoi alle,

Ben ook in bezit van een picanto.

Inmiddels heb ik er 1300 km en een beetje gereden.

Wat me opvalt is het benzinegebruik! heb van de week de auto nokvol getankt.

Na 320 km te hebben gereden kan ik weer tanken.

Ik meende dat er een 35 liter tank onder zit.

Als ik even ga rekenen kom ik uit op een gebruik van net 1 op 10. niet egt zuinig dus.

Als ik hier andere leden zie en ik lees gemiddelde dan rijdt jullie kia een stuk zuiniger!

Volgende week woensdag maar naar de garage om het 1 en ander door te meten.:blink:

Geplaatst

@techno, welkom hier..

Rij die auto eerst eens even in en ga es wat langere afstanden rijden.

@bigmac, heb je ergens een link met het nieuwste rijden ?

Als "gehandicapte" rij ik nu tijdelijk mee met anderen en het verbaasd me hoe die met het gaspedaal omgaan en

hoe volgas ze afstormen op files en roodlichten.....

Geplaatst

We hebben op kantoor 'n bestand gekregen met een Duitse folder die het mooi en duidelijk omschrijft; ook bv verduidelijkt hoezeer de bandenspanning meehelpt je verbruik te drukken (als je achterwielen op 'n verhoging van 30 cm staan en je laat je rem los, kun je afstand x verder rollen met hardere banden, dan met gewone spanning). Maar niet iedereen kan Duits.

Ze hadden op het kantoor in Duitsland de mensen met 'n leaseauto een cursus Nieuw Rijden gegeven; en verbruik en gemiddelde snelheid voor en na de cursus getest op een traject van 10 km. Het gemiddelde verbruik was naderhand 16% zuiniger en de snelheid 4,9% hoger.

van de site : http://www.hetnieuwerijden.nl/wat-kunt-u-doen/rijstijltips/personenautos/

Tips voor Het Nieuwe Rijden voor personenauto's

Wanneer u rijdt volgens de rijstijl van Het Nieuwe Rijden, rijdt u efficiënter. Daarmee bespaart u al gauw 10% brandstof en rijdt u zo 100 kilometer meer op een tank. Goed voor uw portemonnee en goed voor het milieu. Daar komt nog eens bij dat het beter is voor uw auto. En ook dat merkt u meteen: u bent minder geld kwijt aan onderhoud en reparaties. Bovendien zit u veiliger in de auto doordat u beter anticipeert op het overige verkeer. Kortom, alle reden om Het Nieuwe Rijden toe te passen!

TIPS

Rijstijl

Schakel zo vroeg mogelijk, tussen 2000 en 2500 toeren, naar een hogere versnelling.

Rijd zoveel mogelijk met een gelijkmatige snelheid met een laag toerental in de hoogste versnelling waarbij de motor soepel loopt.

Rijd bij 80 kilometer per uur in de vijfde versnelling, en rijd bij 50 kilometer per uur in z'n 4.

Kijk zo ver mogelijk vooruit en anticipeer op wat het overige verkeer gaat doen.

Houd voldoende afstand.

Ziet u dat u snelheid moet minderen of moet stoppen voor een verkeerslicht, laat dan tijdig gas los, ontkoppel niet en laat de auto in de versnelling van dat moment uitrollen.

Houd u aan de geldende snelheidslimiet.

Zet de motor uit wanneer het kan. Het loont al bij een stop van een minuut.

Vermijd energieverspilling door onnodig gebruik van elektrische apparatuur, zoals airconditioning en achterruitverwarming.

Voorbereiding van de rit

Kies de route met zorg, vertrek op tijd en vermijd zoveel mogelijk de spits.

Vermijd onnodig gewicht in de auto.

Voorkom onnodig grote luchtweerstand: haal dakkoffer, fietsenrek of imperiaal van het dak wanneer deze niet worden gebruikt.

Onderhoud de auto volgens voorschrift; daarmee blijft de auto in goede conditie en voorkomt u dat de auto minder zuinig gaat lopen.

Banden

Controleer maandelijks de bandenspanning.

Kies banden die voldoen aan de eisen van De Nieuwe Band. Kijk op de lijst op www.kiesdenieuweband.nl.

Als u winterbanden gebruikt, rijd er dan niet te lang mee door. Wissel tijdig weer naar zomerbanden.

Brandstofbesparende accessoires

Maak, indien mogelijk, gebruik van brandstofbesparende accessoires, zoals toerenteller, cruise control en boordcomputer.

Vertrouw op de toerenteller als leidraad voor het schakelen.

De cruise control bespaart brandstof en maakt rijden comfortabeler.

Auto kopen

Let bij de aanschaf van een nieuwe auto op het energielabel. Voor meer informatie Energielabel.nl.

Kies voor schone en zuinige auto's op grond van actuele informatie, bijvoorbeeld via het internet op www.milieucentraal.nl/autokopen.

Informeer u over actuele regelingen van de overheid (zoals subsidies en belastingmaatregelen), dat kan echt geld schelen.

Gast Jeroen66475
Geplaatst

Voor wie nog moet beginnen met ''het nieuwe rijden'' is cruise control geschikt. De echte geoefende vrek biggrin.gif weet dat je zonder cruise control zuiniger rijdt.

@bigwade: Wat dat inrijden betreft., ik zie geen enkel verschil in het verbruik vanaf de 1e kilometer tot nu 10.000km. Ik vraag mij af of dat bij de motoren van tegenwoordig nog van toepassing is. De 1000km beurt is ook niet meer nodig.

post-4849-0-30083500-1320222901_thumb.jpg

Geplaatst

Hoi alle,

Ben ook in bezit van een picanto.

Inmiddels heb ik er 1300 km en een beetje gereden.

Wat me opvalt is het benzinegebruik! heb van de week de auto nokvol getankt.

Na 320 km te hebben gereden kan ik weer tanken.

Ik meende dat er een 35 liter tank onder zit.

Als ik even ga rekenen kom ik uit op een gebruik van net 1 op 10. niet egt zuinig dus.

Als ik hier andere leden zie en ik lees gemiddelde dan rijdt jullie kia een stuk zuiniger!

Volgende week woensdag maar naar de garage om het 1 en ander door te meten.:blink:

jemig, 1 op 10 is wel heel erg ! Dat rijden wij met ons zweeds geval en daar ligt toch een iets andere motor in :huh:

Gast Marcvane86
Geplaatst

Mijn pico rijdt nu na bijna 7000 km als ik normaal met het verkeer mee rijd 1/14 en als ik echt als een ouwe opa rijd (zie het nieuwe rijden) haal ik 1/16. Van de week praten over weg doen van deze pico.

bewußt sparsamstyle_1.png5.97 l/100km468 km und 28 l normalstyle_2.png6.69 l/100km1.863 km und 125 l Normal Kilometer per liter

14,37

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...