icerabbit Geplaatst 19 Januari, 2014 Geplaatst 19 Januari, 2014 En ja hoor... nog nipt in 2013 is mijn ruit ingeslagen, pal voor de deur. Iemand info over het uitbreiden van de alarmfunctie? Quote
Murcielaygo Geplaatst 20 Januari, 2014 Geplaatst 20 Januari, 2014 Volgens mij hebben de Pimpmasters een ultrasoon-sensor parallel aan de deurschakelaars gehangen. Quote
xtra40 Geplaatst 20 Januari, 2014 Geplaatst 20 Januari, 2014 klopt ik heb deze tussen de deur schakeldraad gekopeld wel met en extra relay voor de zekerheid en nu gaat het standaard alarm ook loeien als iemand met zijn handje of iets anders in je auto komt http://www.ebay.nl/itm/Pre-Sale-Double-Ultrasonic-Car-Sensor-Detector-for-Car-Alarms-System-O-K413-/121220295666?pt=AU_Car_Parts_Accessories&hash=item1c394aebf2&_uhb=1 Quote
icerabbit Geplaatst 20 Januari, 2014 Topic Starter Geplaatst 20 Januari, 2014 Ziet er netjes uit! Precies wat ik zoek denk ik. Is zoiets lastig in te bouwen? Dient het extra relais voor extra zekerheid als de sensor defect raakt? Quote
John Kanon Geplaatst 20 Januari, 2014 Geplaatst 20 Januari, 2014 5 Euro incl. verzending uit Australie,je zou denken,dat kan niets zijn,maar als ik handig genoeg was,had ik de gok wel genomen. Het afgelopen uur wel 1 verkocht,ik heb een vermoeden. Quote
xtra40 Geplaatst 21 Januari, 2014 Geplaatst 21 Januari, 2014 het relay gebruik ik om het signaal wat de ultrasoon afgeeft en je niet direct kan aansluiten op je deur schakeldraad omdat deze te zwak is en dus je alarm niet afgaat deze schakeld nu een relay die op zijn beurt dus een signaal geeft op de deurschakeldraad (binnen verlichting ) verder spreekt de aansluiting voor zich een draad aan de massa 1 aan constant stroom en 1 naar de geschakelde stroom om de sensor uit te schakelen als je het contact aan doet anders gaat onder het rijden je binnen verlichting steeds aan en uit Quote
picafan Geplaatst 22 Januari, 2014 Geplaatst 22 Januari, 2014 Vorige week nog uitgeprobeerd. In de auto zitten, via de afstandsbediening deuren op slot, en dan dan 10 sec. bewegen geen alarm Dus als ik het goed begrijp om te testen, deuren op slot met de afstandsbediening en de deuren openen met de sleutel? je zou zeggen ok als de deur geforceerd word gaat de alarm af! duidelijk maar wanneer iemand grof de ruiten inslaat dan heb je dus niets in de gaten. Misschien als ze de stuurslot forceren? maar dan ben je misschien net te laat en is je auto weg. Quote
xtra40 Geplaatst 22 Januari, 2014 Geplaatst 22 Januari, 2014 met deze sensor gaat de toeter loeien als je je arm door het raam steekt of je raam er uit slaat mits goed afgesteld je kan hem zo scherp afstellen dat hij al gaat als je een klap op een zijruit geeft Quote
Picawhite Geplaatst 22 Januari, 2014 Geplaatst 22 Januari, 2014 Heb er een besteld zie hem over 25 dagen wel eens in de brievenbus , relais is een gewoon type ????? Quote
xtra40 Geplaatst 22 Januari, 2014 Geplaatst 22 Januari, 2014 Ja hoor gewoon relay is prima mag zo klein als mogenlijk zijn is alleen maar om een massa signaal mee te schakelen dus hoeft niks speciaals te zijn Quote
Picawhite Geplaatst 23 Januari, 2014 Geplaatst 23 Januari, 2014 Oke , heb ik wel genoeg van en nu maar wachten . 1 Quote
Jack_z Geplaatst 23 Januari, 2014 Geplaatst 23 Januari, 2014 goed plan en ook leuke investering als je in een beneden woning woon vanaf de eerste verdieping hoor je het alarm al niet meer, en dan nog dan gaat het alarm af en ren je naar buiten dan is je ruit dus al ingeslagen wellicht dat het vriendelijke auto inbrekers zijn d ie sorry zeggen en er dan vandoor gaan, of ze zijn minder vriendelijk en tikken je ogen ook even in staat er bij jullie allemaal een honkbal knuppel bij de voordeur ? Quote
Jannic Geplaatst 24 Januari, 2014 Geplaatst 24 Januari, 2014 goed plan en ook leuke investering als je in een beneden woning woon vanaf de eerste verdieping hoor je het alarm al niet meer, en dan nog dan gaat het alarm af en ren je naar buiten dan is je ruit dus al ingeslagen wellicht dat het vriendelijke auto inbrekers zijn d ie sorry zeggen en er dan vandoor gaan, of ze zijn minder vriendelijk en tikken je ogen ook even in staat er bij jullie allemaal een honkbal knuppel bij de voordeur ? Ik heb een Picanto voor de deur, die gooi ik naar de inbrekers! 1 Quote
Jack_z Geplaatst 24 Januari, 2014 Geplaatst 24 Januari, 2014 Ik heb een Picanto voor de deur, die gooi ik naar de inbrekers! ik neem die van mij gewoon mee naar binnen Quote
bigwade Geplaatst 24 Januari, 2014 Geplaatst 24 Januari, 2014 ik neem die van mij gewoon mee naar binnen Past dat in de lift en op het balkon ? 1 Quote
Picawhite Geplaatst 4 Februari, 2014 Geplaatst 4 Februari, 2014 Heb hem nu al binnen ,das snel,volgende week maar installen De trigger signal wire gaat waarschijnlijk naar het relay toe?. 1 Quote
icerabbit Geplaatst 7 Februari, 2014 Topic Starter Geplaatst 7 Februari, 2014 Ondertussen heb ik hem ook binnen. Zou je tijdens het inbouwen wat foto's kunnen maken picawhite als een soort van How-to? Dan kan ik precies zien hoe het ingebouwd dient te worden Quote
xtra40 Geplaatst 7 Februari, 2014 Geplaatst 7 Februari, 2014 Heb hem nu al binnen ,das snel,volgende week maar installen De trigger signal wire gaat waarschijnlijk naar het relay toe?. ja klopt daar laat je het relay mee in schakelen die dan op zijn beurt weer een massa schakelt aan een binnen verlichting draad bijvoorbeeld of aan de schaken laar van de motor kap (als je die hebt) Quote
Picawhite Geplaatst 19 Februari, 2014 Geplaatst 19 Februari, 2014 ben er mee bezig maar is de trigger draad + of - gestuurd dwz als de sensor een melding geeft + of - Quote
xtra40 Geplaatst 19 Februari, 2014 Geplaatst 19 Februari, 2014 deze geeft als het goed is een - massa signaal Quote
Picawhite Geplaatst 19 Februari, 2014 Geplaatst 19 Februari, 2014 Ja had al gemeten net na de post hier dat ie massa is , maar nu het relay ertussen gezet en reageerd goed alleen gaat alarm niet af , dwz de aansturing massa vanaf relay is ok, / idem dito sensor , maar der gaat iets niet goed bij de deurschakelaar , heb 2 draden maar allebei geen resultaat , 1 draad staat in serie met de rechter portier? heb de rose/zwarte draad gebruikt in eerste instantie. ideeen????? klopt het dat de led in de sensor disco licht geeft. Quote
xtra40 Geplaatst 19 Februari, 2014 Geplaatst 19 Februari, 2014 klopt de led knippert rustig als er niks aan de hand is maar gaat sneller knipperen als hij wat dedecteert dit kan je afstellen achterop met dat wieltje als je het goedhebt gedaan dan hoor je je relay werken als je dus alarm maakt zeg maar en het duurt zeker 1 minuut voor je alarm aan is en werkt dus je moet wel die tijd afwachten voor je kan testen of deze het doet Quote
Picawhite Geplaatst 19 Februari, 2014 Geplaatst 19 Februari, 2014 Dus de led is een disco ( groen - rood - blauw licht ) als ik nu in de auto kijk lijkt het wel of ie op de muziek is aangesloten ,het relay werkt inderdaad , zal morgen weer testen en dan 2 minuten wachten. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.