Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Mijn Picanto is...

Picanto 2011  

326 leden hebben gestemd

1. 1. Mijn Picanto is een:

• 1.0 CVVT basis
    • 1.0 CVVT airco
    • 1.2 CVVT airco
    • 1.2 CVVT airco automaat
    • + metalic lak
    • + comfort pack
    • + style pack
    • + exterior pack
    • + ESC Electronic Stability Control)
    • + elektrisch schuif/kanteldak
    • + EcoDynamics en ISG
    • 3-deurs uitvoering
    • 5-deurs uitvoering
  2. 2. Als je gevraagd wordt om een rapportcijfer, geef je Picanto:

• 1 (er deugt niets aan)
    • 2 (zeer slecht)
      0
    • 3 (ruim onvoldoende)
    • 4 (onvoldoende)
    • 5 (bijna voldoende)
    • 6 (voldoende)
    • 7 (ruim voldoende)
    • 8 (goed)
    • 9 (zeer goed)
    • 10 (uitmuntend)
  3. 3. Als ik alles van tevoren had geweten..

• Had ik nooit deze auto moeten kopen
    • Had ik wel even doorgespaard
    • Had ik hem al veel eerder willen hebben
    • Had ik alles precies zo willen doen
    • Had ik nog een tijdje gewacht, maar dezelfde auto
    • Had ik zijn grotere broertje willen hebben.

Aanbevolen Berichten

• 2 weken later...
Geplaatst

Jammer dat ik hem nog niet heb, zaterdag pas besteld, anders had ik hem wel in willen vullen...

Na de proefrit waren wij in ieder geval gelijk verkocht. Kwamen van een Aygo uit '09.

Onze configuratie:

1,2, Airco, 5-deuurs, comfort, Exterior, Style en ESC

Geplaatst

De min-puntjes die tot nu toe opgevallen zijn bij de nieuwe picanto:

-Stuurgedrag bij hogere snelheden (maar te verhelpen met 'n software-update)

-ruitenwisser-schakelaar (achterwisser- oplossing: unit vervangen door dealer)

-koppelingkabels rekken op (de vrije slag wordt groter, lijkt kwestie van afstellen)

-electr. raambediening l.v. piept/kraakt bij sommigen.(smeren/afstellen)

Geplaatst

De min-puntjes die tot nu toe opgevallen zijn bij de nieuwe picanto:

-Stuurgedrag bij hogere snelheden (maar te verhelpen met 'n software-update)

-ruitenwisser-schakelaar (achterwisser- oplossing: unit vervangen door dealer)

-koppelingkabels rekken op (de vrije slag wordt groter, lijkt kwestie van afstellen)

-electr. raambediening l.v. piept/kraakt bij sommigen.(smeren/afstellen)

Van bovenstaande punten (gelukkig) nog geen last van gehad,

ik ga dat met de koppeling is even testen.. want mijn gevoel zegt inderdaad dat hij iets anders gaan koppelen.

wordt vervolgd!

en ach.. wanneer de dealer dit allemaal netjes oplost zijn er weinig vuiltjes aan de lucht :)

Geplaatst

Ik heb ook geen last gehad van die raambediening, maar dat is wat hier zo op het forum naar boven gekomen is.

Ik kan me voorstellen dat iemand die voortdurend in de stad rijdt, dus vaak koppelt, eerder last heeft van de rekkende koppelingskabels dan iemand die langere afstanden rijdt.

Nog 1 minpuntje: de luidsprekers zijn nu niet echt om over naar huis te schrijven.

Nu de pluspunten...

-styling

-degelijkheid, erg stil en geen rammeltjes

-dashboard

-stoelen (wat zit je toch heerlijk in die Picanto!!)

-remmen (of je 'n anker uitwerpt)

-verbruik (hoewel anderen het hier niet met me eens zijn, is dit voor mij wel 'n pluspunt)

-prijs/kwaliteit verhouding

-7 jaar garantie

• Like 1
Geplaatst

Mooi ik lees mee want ik ga er één bestellen. Jammer dat er geen mogelijkheid is dealers te benaderen, misschien heeft iemand een 5 deurs staan, of kan een leuk bod doen. Anders gewoon bestellen en afwachten maar. Ik heb wel tijd...

Geplaatst

Als je op de site http://www.kia.nl kijkt; daar kun je ook op occasions zoeken. Ook voor het nieuwste model Picanto zijn er enkele gebruikt te koop.

Een voorbeeld: 1.0 cvvt met comfort pack, 5 deurs en metalic lak, zo'n 5000 km gelopen: 10845 inkl. afl.kosten.

die zou je nieuw EUR 11566 kosten, maar dan moet je wel wachten natuurlijk

• 1 maand later...
Geplaatst

Mijn bevinden tot nu toe na 406 km:

+ dashboard

+ veel zitruimte zowel voor als achter

+ redelijk stil vergeleken met de drieling

+ alles voelt solide aan

+ veel vakjes voor flesjes/bekers

- hoge verbruik 1op15 (hopelijk wordt ie zuiniger)

- slechte geluid uit de speakers

- geen reservewiel maar pompsetje

- sturen gaat moeizaam op hoge snelheid

- dagrijverlichting die standaard aangaat bij het opstarten

Kia picanto 1.0 comfort black met alloy pack!

• 1 maand later...
Geplaatst

Een bijzonder goedemorgen allemaal, bij deze mijn impressie (let op lang verhaal met positieve toon)

Yep, zoals ik had aangegeven heb ik mijn Picanto 1.2 met de 3 pakketten, cruise control, ESC, ISG etc de 16e opgehaald en sindsdien 1400KM mee gereden. Het was/ IS de 7 maanden wachten ECHT WAARD! Wat een autootje. Ik ben zeer tevreden. Heerlijk stil, vooralsnog zuinig (lees verderop), radio bluetooth stuurbediening en Ipod werken perfect (heb niet zo’n bas geluid nodig), en toch pittig! Momenteel uitgerust met de winterbanden (14inch LM ipv de zomerbanden ECO 15inch).

Zodra ik hem in de garage thuis had staan heb ik hem meteen goed onderhanden genomen, Banden eraf en goed bij getectyleerd en dat is ook wel nodig want KIA slaat een heleboel plekken over. Sommige delen waren helemaal niet behandeld en zat dus al oppervlakte roest op! De wielmoeren ingetipt met kopervet want deze zijn wel conisch! (had trouwens nog nooit wielmoeren gezien, altijd bouten gehad op vorige auto’s). Bij terugplaatsen wielen contact alu spray gebruikt om vastzitten en “plakroest” te voorkomen. Echt ideaal spul. Ook de velgen goed in de wax gezet en de zomerbanden ook behandeld en klaar gemaakt voor opslag (op standaard). Alle rubbers, hoezen en slangen goed met siliconen spray behandeld en alle stekkerdozen, pluggen en contactpunten met blanke Amber tectyl ingespoten (zorgt voor waterdichte verbinding op elektrische componenten). Verder nog alle blanke metalen delen (ook de onderzijde versnellingsbak en blanke delen airco/remhuis en dynamo) met blanke tectyl behandeld (mbv doekje niet spuiten), dit vooral omdat er straks gepekeld gaat worden en dan is het echt wel nodig aangezien er geen spatplaat onder de motor zit!!! Nog rain X op de ruiten gedaan en nu dus helemaal klaar en voorbereid voor de winter.

De dealer had mij aangegeven bij de 1e 1000km af en toe het beestje op z’n staart te trappen. Nou dat heb ik gedaan, af en toe tot 5000 toeren doorgetrokken en soms kortstondig 150km/u op lange stukken waar het kon. Geen probleem voor de 1.2. De 1e tank op deze manier leeggereden en verbruik lag op 1:14,5km. Vindt ik echt niet slecht voor een nieuwe motor die ik af en toe wakker had geschud. Stads en snelweg combi 50-50%.

Ik heb een cruise control erop en moet bekennen dat die voor mij nu heilig is verklaard. Als je echt zuinig wilt rijden heb ik hem hard nodig (vooral vanwege/ voor mijn zelfbeheersing moet ik bekennen) . De 3 instelbare snelheden werken ook erg fijn (nu op 85/ 105/ 125 gezet), rustig optrekken en dan enkel het knopje indrukken en daar gaat ie. Mijn laatste ritje was Parijs op en neer , op de heenrit mij aan de limieten gehouden 100/120/130 en hier lag het verbruik 1:14,6. Vindt ik al goed vergeleken mijn vorige auto (peugeot 306 1.6L). PS, reserve lampje brandstof begon bij mij voor het laatste streepje te branden, heb toen nog 20km gereden en daarna 32 L erbij kunnen tanken. DUS reserve is minimaal 3L en bij 1:14,5 (ongunstigste verbruik tot nu toe) geeft dat 43,5 km + die al gereden 20 dan zou je dus nog theoretisch 63,5 kunnen rijden zodra het lampje aangaat.

Terug op de cruise control 110km/h max. (ook daar waar 100 mag) Verbruik 1:19km!!! Maar wel ook 50 minuten “straftijd” in vergelijking met de heenrit…. MAW 12 euro benzine bespaard echter 50 minuten verloren (en dan niet te spreken over mijn afkickverschijnselen tijdens de rit aangaande het wennen aan het continu ingehaald worden). Zonder cruise control had ik dit nooit gekund want ik ben niet gewend om zo rustig te rijden, maar het is mij gelukt. Dus het is maar wat je belangrijk vindt, tijd of geld! Verder zal je mijn niet horen klagen over het verbruik, het is een keuze en daarbij heeft mijn auto nog niet lang genoeg gereden voor echte cijfers.

De armsteun is ook erg fijn en zeker aan aanrader. Echt kwaliteit (gemonteerd aan stoel en opklapbaar met opslagruimte erin en tevens in hoogte instelbaar).

Het optrekken vanaf 120 naar hoger verloopt ook prima, absoluut niets te klagen voor zo’n klein motortje. Er zit inderdaad een groot “leeg gat” tussen de 1e en 2e versnelling, op te lossen door iets verder door te trekken in zijn 1. Ook de ISG werkt perfect (ook al weet ik niet wat dat afslaan en starten op de lange duur doet met de motor….7 jaar garantie dus wat maakt het uit!!!).

De 1e week hoorde ik een raar geluidje als de motor liep en ik de koppeling niet ingedrukt hield. Dealer gebeld en ik kon meteen langs. Er is dus een garage aanwijzing zie aangeeft dat de koppelingskabel een extra bevestigingspunt moet krijgen om deze wat strakker te laten hangen. Zo gezegd zo gedaan en 15 minuten later kon ik weer verder zonder het geluid. Bij deze hulde voor Blokhuis Amersfoort.

Ik heb geen problemen ondervonden met het sturen, Persoonlijk vindt ik die actieve stuurbekrachtiging juist erg fijn. Ook op de snelweg. En tja een lichte auto is nou eenmaal meer windgevoelig! Geen update voor mij dus.

Lang verhaal maar tot zover dus, KIA heeft er een tevreden klant bij.

Een ieder fijne dagen en geniet, Groetjes Tarkan

• Like 2
  • 1 maand later...
Geplaatst

Hallo allemaal.

5 maanden gewacht op mijn 1.2 met alle packs en esc aangevinkt. Zeer tevreden maar gelijk al binnen een week een klein putje (<1mmx<1mm) in de lak (vermoedelijk steenslag) en bij aflevering diverse minieme poets streepjes. Nu ben ik zelf verre van handig met dit soort reparaties en best lui om de auto te poetsen. Iemand hier tips voor bedrijven die zowel steenslag herstel doen en de auto eens in de zoveel tijd goed in de was zetten voor een redelijke prijs? Bij voorkeur omgeving Hilversum.

• 5 weken later...
Geplaatst

Ik rijd nu 2000 km in mijn bakkie en heb hier helaas moeten aangeven dat als ik alles geweten had ik deze auto niet had gekocht.

Hier zijn 2 duidelijke redenen voor, en dan niet een krakend speakertje of zoiets want op twee punten na is het een super bakkie,

maar,

- auto stuurt bij hogere snelheden voor geen meter, heb echt moeite om binnen je eigen baan te blijven.

- auto verbruik is veel te hoog, 1:14 (Huur Picanto uit 2009 op vakantie reed 1:25 !!!)

Volgens de Dealer is het sturen goed en zal het verbruik verbeteren, inruil zal dus wel niet lang duren.

Geplaatst

Zou je dat ding nou niet eens goed uit laten lijnen (op dealerkosten) en es wachten op wat warmer weer ?

Dat een 1.25 Aut. in de winter 1:14 doet lijkt mij helemaal oké.

Inruilen..ik heb geen idee wat je daar dan nog mee wil verdienen buiten het stuurgedrag (waarvan ik vind dat dat prima moet zijn)

Geplaatst

Inruilen na 2000 km is wel heel snel. Je hebt 7 jaar garantie.

Ik zou zeggen leg het je dealer voor. Nogmaals, liever de dealer.....!

Geplaatst

Het stuurgedrag is bij de mijne wel verbeterd geloof ik, of ik ben er aan gewend geraakt in de loop der tijd. Maar ik kan bij 120 kmu het stuur wel loslaten zonder dat de auto alle kanten op rijdt.

Wat het verbruik betreft: dat zal niet of slechts minimaal verbeteren volgens mij (van 1/14 naar 1/14,5 of zo). Die huur-picanto uit 2009: was dat wel een vergelijkbaar type; 1.2 automaat? De oudere serie Picanto's zijn namelijk ook echt niet zuinig te noemen.

• 3 maanden later...
Geplaatst

Mooi ik lees mee want ik ga er één bestellen. Jammer dat er geen mogelijkheid is dealers te benaderen, misschien heeft iemand een 5 deurs staan, of kan een leuk bod doen. Anders gewoon bestellen en afwachten maar. Ik heb wel tijd...

Hi ik heb een picanto 7 rood 2010 november een toffe auto maar ik wil wel iets groter. Doe eens een bod. groetjes Koos Sikkens
  • 7 maanden later...
Geplaatst

Geen idee hoor maar , stel iemand heeft het zelfde probleem als ikhad , en dat was dat nergens een 1.2 3drs en ook geen 5drs ter beschikking was om te proefrijden.. Dan moet je eens een kijkje nemen bij Van Dueren Den Hollander in Willemstad ,

Vrijwel alles ruim op voorraad en ook genoeg demo modellen ,

Scherpe prijs en prima service!

Eerst bij 3 andere dealers geweest , ben ik niet over te spreken qua service , prijzen , voorraad en demo modellen etc.

Toen werd Willemstad aanbevolen door mijn rij instructeurs die daar 3 kia lesauto's hebben gekocht.

Kwam in willemstad , kon gelijk een proefrit maken in een 1.2 3drs , na een kort praatje en een scherpe prijs gelijk handtekening gezet, en nu ben ik al 3 maanden eigenaar van een picanto,

Ben er zeer over te spreken,

Gemiddeld rij ik 1:15 , maar dat komt door mijn zware voet :$

Heb ook rustig gereden 120 waar je 120 mag 100 waar 100 etc etc niet hard optrekken enzo en toen heb ik gemiddeld 1:21 gereden

Heb nog nooit zulke lekkere stoelen in een auto gehad en heb tot nu toe nog geen enkel probleem gehad met de pica , staat nu na 3mnd 9000km op de teller

Kortom .. Prima auto, niet twijfelen , gewoon kopen !

Sorry voor het lange verhaal trouwens :P

Geplaatst

In juni 2012 mijn picanto 3 deurs rsport in het wit opgehaald! Nu naar 21000 km denk ik soms van waarom heb ik deze auto nou gekocht! Okee ze uitstraling is mooi ,de stoelen zitten geweldig ook met ritten van 1300 km .maar er zijn toch ook echt wat minder leuke dingen aan die auto zoals hoog brandstof verbruik ,af en toe tikt er iets in het blok en vanmorgen kreeg ik hem pas naar 15 min starten aan de gang ! De kwaliteit en betrouwbaarheid begin ik dus nu echt twijfels in te krijgen! Een ding weet ik wel volgende auto word weer een toyota!

Gast Warmentuuter
Geplaatst

In juni 2012 mijn picanto 3 deurs rsport in het wit opgehaald! Nu naar 21000 km denk ik soms van waarom heb ik deze auto nou gekocht! Okee ze uitstraling is mooi ,de stoelen zitten geweldig ook met ritten van 1300 km .maar er zijn toch ook echt wat minder leuke dingen aan die auto zoals hoog brandstof verbruik ,af en toe tikt er iets in het blok en vanmorgen kreeg ik hem pas naar 15 min starten aan de gang ! De kwaliteit en betrouwbaarheid begin ik dus nu echt twijfels in te krijgen! Een ding weet ik wel volgende auto word weer een toyota!

Waarom ga je niet naar de dealer dan als je een tik in het blok hebt, hoog benzine verbruik en de picanto slecht start?

Mopperen tegen je auto helpt niet maar een monteur kan je misschien helpen.

Geplaatst

Met al die terugroepacties bij Toyota wordt je ook niet vrolijker van, vermoed ik zo.........

• Like 2
Geplaatst

Één van de redenen dat ik een Picanto heb gekocht (behalve het beloofde benzineverbruik, het uiterlijk en de 7 jaar garantie)

was het feit dat er een trekhaak achter kon, wat bv bij een Aygo/C1 niet mag.

Gisteren dus een grote kast in onderdelen (en totaal 330 kg) opgehaald met een gehuurde aanhanger van 2,50m. Enkel oppassen dat je niet te veel kogeldruk krijgt (28 kg max).

Dat is dan weer handig, niet waar ? :)

• Like 2
Geplaatst

De kwaliteit en betrouwbaarheid begin ik dus nu echt twijfels in te krijgen! Een ding weet ik wel volgende auto word weer een toyota!

Waarom dan een topic starten over belangstelling voor een Picanto meeting? Lijkt mij meer iets voor Picanto enthousiastelingen..... :wacko:

• Like 3
Geplaatst

Waarom dan een topic starten over belangstelling voor een Picanto meeting? Lijkt mij meer iets voor Picanto enthousiastelingen..... :wacko:

omdat het wel een gezellig is en de auto bevalt me verder prima hoor

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...