Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Xenon in Picanto 2011 (projectie-lamp)

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Fijn he die dure Pilots.

Ik ben zo iemand die wel met het goedkope "marktplaats" spul rijdt.

Ik kan je zeggen noooooooooooooooooit problemen mee gehad ook niet tijdens de APK.

Hi, ik heb nu wederom een Goedkoop setje gekocht en ingebouwd.

Geen enkel probleem voor de Pico met H7 ook niet met de verlichting op automatisch.

Werkt gewoon super.

tip!! kijk maar eens op NAVAUDIO.nl

• 3 weken later...
Geplaatst

ik wil het er niet meer in hebben het is prut je hebt goed zicht dat klopt beeter is er niet denk ik maar maar je denk telkens dat ze achter een boom staan te flitsen elke auto die je tegenkomt die knipert ook wel een keer naar de garage geweest aflaaten stellen die man zegt se staan goed hoor prut prut dat is het en ik had er een set in zitten eerst van marktplaats dat is echt prut toen een duure 300euro bijna maar net zoon bacher gewoon goeie lampen er in en je krijgt ook geen gezeur met oom agent en ook niet denk daar rijd mijn tante daar mijn oom daar mijn buurman enz enz enz

Geplaatst

Toch vreemd dat jij dat hebt. Omdat de projectie lampen uitermate geschikt zijn voor xenon

Echte xenon die hebben namenlijk ook die grrote lens

Ik heb het er al heel erg lang in en er heeft nog nooit iemand naar mij gezeind dat me licht verblindend is

En bij al die andere inclusief picanto,s

Maar ik snap het wel leuk is het niet als er wat aan de hand is en ze gaan zeinen naar je

Heb je al andere lampen geprobeerd weer niet wellke sterkte je nu hebt maar probeer eens 4300k dan heb je wel niet dat mooie witte licht

Ik heb e.v.t nog wel een setje lampen die je mag gebruiken om te testen

• Like 1
Geplaatst
ik wil het er niet meer in hebben het is prut

Volgens mij baseer je je ervaringen nu op de "oude" Picanto met H4-lampen, op 15 mei 2011 laat je daar namelijk foto's van zien.

En vanmorgen schreef je dat je je nieuwe Pica dinsdag krijgt. Is dat er eentje met Projectie-lampen?

Want met H4 ben ik het met je eens: dat strooit als de ziekte. Maar de projectielampen van de nieuwe zijn er juist extreem geschikt voor, z

oals mijn bovenbuurman ook al zegt. Reden voor mij om ze -na strooilicht-ervaringen in mijn Aygo- toch met de Picanto weer te overwegen...

Geplaatst

maar is de nieuwe pico h7 dan dat wist ik niet voor mij nieuw dan zal het wel kunnen exsqze hoor maar met h4 wat een prut nee dinsdag komt de nieuwe pico ben gisteren nog even langs gereden kijkken of die er stond ja hoor wat een boliede machtichg wat een kar blij blij kan er niet van slaapen

Geplaatst

De nieuwe pico die heeft 2 soorten koplampen een reflector type deze heeft inderdaad een H4 lamp

En je hebt een projector type deze gebruikt een h7 lamp

Dezelfde h7 lamp word ook gebruikt voor het groot licht er klap intern in de koplamp een klepje weg

Geplaatst

Kan iemand mij vertellen wat voor lampen er in de mistlichten voorzijde zitten?

Want ben namelijk van plan daar ook xenon in te bouwen,en in d ekoplamp ook

En 8000k lijkt mij het mooiste aangezien mijn leds redelijk blauw zijn zover ik weet..

Of zal 6000k er meer op lijken? Kheb model 2012 met projectielampen

Geplaatst

En als er mensen zijn die schema's hebben van wat dan ook stuur me dan a u b een mail want ik kan nergens schema's op werkplaatsboeken vinden dus ik maak er zelf wel een..

Email: rinievandervelde@hotmail.com

Geplaatst

Voor schema's zijn er al suggesties op het forum te vinden.

Dat hoef je nou niet in ieder topic te gaan vragen.

Je kunt op Kia Global Info System een hoop vinden.

Voor €5 heb je een uur toegang en in dat uur kun je een hoop doen!

Geplaatst

Ik heb op het forum op een gegeven moment twee links gekregen toen ik zocht naar een schema.

Op 1 van die links heb ik uiteindelijk wel degelijk toegang verkregen EN gegevens gevonden voor de Picanto TA.

WEet helaas niet uit mijn hoofd welke, zit niet achter min iMac nu.

Maar misschien kun je mijn topic nog vinden hier...

Geplaatst

Zo , navigatie ingebouwd , gelijk led kenteken verlichting en xenon erbij genomen :D

1 woord : geweldig!

Geplaatst

Zo , navigatie ingebouwd , gelijk led kenteken verlichting en xenon erbij genomen :D

1 woord : geweldig!

Wat voor type LED lampjes gaan erin bij de kenteken verlichting?

En hoe duur zijn die?

Geplaatst

Een screenshot uit het instructieboekje van de nieuwe Picanto... staan alle type lampjes in.

Goed om te weten als je een lampje wilt vervangen.

post-5996-0-01712600-1360778643_thumb.jpg

Geplaatst

Ok die xenon lampjes zijn verblindend kunnen die die lui ze dan niet zo maken dat ze niet meer zo verblindend zijn b.v. 30 w inplaats van 35 w

ik roep ook maar wat

En gemonteerd in projectie lampen zal het effect tog heel anders zijn dan in die grote reflector koplampen :blush:

Geplaatst

meestal komt het omdat het niet goed is ingebouwd of niet goed afgesteld of de verkeerde lampen

meestal heb je voor relector koplampen een ander lampje als je zo als de meeste moderne autos een h7 lamp hebt

dan moetje H7r xenon lampen hebben daar zit een afplaking op zo dat het strooi licht word tegen gegaan en dus niet zo verblinden

h7r.jpg

• 1 maand later...
Geplaatst

meestal komt het omdat het niet goed is ingebouwd of niet goed afgesteld of de verkeerde lampen

meestal heb je voor relector koplampen een ander lampje als je zo als de meeste moderne autos een h7 lamp hebt

dan moetje H7r xenon lampen hebben daar zit een afplaking op zo dat het strooi licht word tegen gegaan en dus niet zo verblinden

h7r.jpg

Xtra, dat dacht ik dus ook maar H7R is dus niet voor alle reflectorkoplampen geschikt.

Ik heb in mijn Rio reflectors zitten en ik heb H7S xenon erin. Die zijn iets korter waardoor je hetzelfde brandpunt als bij halogeen hebt.

De bollingen, spiegels en filterkapje in de reflector zorgen ervoor dat het licht gebundeld wordt en daardoor niet strooit.

De oudere gladde reflectors hebben wel H7R nodig.

Geplaatst

let er wel even op dat je geen strooi licht krijgt dat is nu nog niet erg maar straks met de apk wel dat R staat voor reflector en de S staat voor short 

voor als je weinig inbouw ruimte hebt zo als in dit geval bij jou dus het geval was 

xenon geeft zo veel licht dat het in een reflector koplamp strooi licht geeft weet niet of die H7S lampen ook zo een zwarte plaat er op hebben om dat tegen te gaan ??

ik kan er niet zo veel over terug vinden 

ben wel blij dat het probleem wat jij had is opgelost 

Geplaatst

let er wel even op dat je geen strooi licht krijgt dat is nu nog niet erg maar straks met de apk wel dat R staat voor reflector en de S staat voor short

voor als je weinig inbouw ruimte hebt zo als in dit geval bij jou dus het geval was

xenon geeft zo veel licht dat het in een reflector koplamp strooi licht geeft weet niet of die H7S lampen ook zo een zwarte plaat er op hebben om dat tegen te gaan ??

ik kan er niet zo veel over terug vinden

ben wel blij dat het probleem wat jij had is opgelost

Die H7R lampen kwamen tegen het filterkapje in de koplampunit aan. Daarom moest ik de S (short) uitvoering hebben.

Ik moet toch morgen met hem naar de garage, laat ik het gelijk controleren en afstellen.

Ik ben ook ontzettend blij dat ik weer met xenon kan rijden, wat heb ik dat gemist. :) :)

• Like 1
  • 2 weken later...
Geplaatst

Zeer leuk te lezen dat mijn Xenon topic nog hot is :)
ik lees dat steeds meer Pico/Rio rijders xenon plaatsen in de geweldige projectie koplampen.

Mijn Pilot Pro 4300k heeft zijn dienst goed gedaan in Oostenrijk.

Met sneeuw echt geweldig mooi licht.

Ben het wel met meerdere eens dat in de normale H4 koplampen je eigenlijk geen xenon moet doen,.. te scherp en vaak strooilicht..

gewoon dan goede philipsies erin :winkiss:

• 3 weken later...
Geplaatst

Als je daar vanaf wilt moet je even de lampen over een extra relais laten schakelen direct van je accu af

Deze kabel sets kooo je oo ebay voor nog geen 5 euro kant en klaar

Bedankt Xtra40,

ik zal hier posten als ik het probleem heb opgelost. en ik geen opstart problemen meer heb.

Geplaatst

Vandaag xenon ingebouwd voor de picanto. Een wereld van verschil. Inbouwen ging heel makkelijk binnen 45 min.

Ze zijn hier te bestellen http://www.devilpower.nl/Webwinkel-Product-22037983/H7C-Xenon-Slim-Ballast-HID-inbouw-set-6000K-1-Jaar--Garantie.html

en ze passen gewoon in de bestaande fitting dus je hoeft niks te slopen.

Hoi kris,ziet er goed uit.

vraagje :ze zijn dus makkelijk in te bouwen zonder aanpassingen zoals plug en play zeg maar?

en starten ze ook als je de verlichting op automatisch hebt staan?

thx.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...