riodriver Geplaatst 3 Januari, 2012 Geplaatst 3 Januari, 2012 ik heb er nu 1600 km op staan op de cruise met 100km/pu op navigatie is op de rio km teller 104km verbruik ik 1 op 18,1 en in de buurt 1 op 15 nu Quote
bigwade Geplaatst 3 Januari, 2012 Geplaatst 3 Januari, 2012 In Zeeland is de lucht natuurlijk ook wat zuiverder, scheelt ook Quote
JosK Geplaatst 3 Januari, 2012 Geplaatst 3 Januari, 2012 Niet als het gaat om het dorpje Zeeland, want dan woont ie bij mij om de hoek Quote
bigwade Geplaatst 3 Januari, 2012 Geplaatst 3 Januari, 2012 Niet als het gaat om het dorpje Zeeland, want dan woont ie bij mij om de hoek Ah, die verkenslucht, die verzuurt je motor, dat is het, HAHA! Quote
Tonny Geplaatst 3 Januari, 2012 Geplaatst 3 Januari, 2012 Niet als het gaat om het dorpje Zeeland, want dan woont ie bij mij om de hoek oh ben jij dat die in Boekel en Gemert met die witte Rio rond rijdt Quote
JosK Geplaatst 4 Januari, 2012 Geplaatst 4 Januari, 2012 @ Tonny: Nee, dat ben ik niet, ik zit in de buurt van Oss... @ bigwade: Ik denk dat ik de afgelopen 8000 km meer in Utrecht heb gereden dan bij ons in de buurt Quote
Remko .me Geplaatst 4 Januari, 2012 Topic Starter Geplaatst 4 Januari, 2012 Bij ANWB: 1 op 21,76km bij de SuperPack hebben zij behaald. Dat waren ritten, lange stukken, stadsritten dus een combinatie daarvan. Blijft mij verbazen. Quote
Rio 41 Geplaatst 7 Januari, 2012 Geplaatst 7 Januari, 2012 hallo allen. Nu zo'n 2000 km op de teller gereden met winterbanden. Vorige tank leeg gereden met voornamelijk stad enaf en toe de rondweg boordomputer gaf 6.6/100 Vandaag naar cappelle aan de ijssel geweest en terug via de A2 en A15 ( +- 170 km) en gekeken wat het verbruik is met cruisecontrol op 100 a 105 km/uur bij thuiskomst gaf de boordcomputer 5,7/100 aan Volgende week moet ik weer en zal ik een test doen met de toegestane snelheid Rio 41 Quote
christian-h Geplaatst 13 Januari, 2012 Geplaatst 13 Januari, 2012 Nu zo'n 2.500km erop zitten met mijn RIo 1.1. CRDI superpack. Boordcomputer geeft een verbruik van 5,0l/100km aan. Na het tanken gister kwam ik uit op een verbruik 1:17,2. Nog steeds niet tot gehele tevredenheid dus... Zijn er al mensen met een Rio Diesel met dezelfde ervaring? Quote
RioTom Geplaatst 13 Januari, 2012 Geplaatst 13 Januari, 2012 Nu zo'n 2.500km erop zitten met mijn RIo 1.1. CRDI superpack. Boordcomputer geeft een verbruik van 5,0l/100km aan. Na het tanken gister kwam ik uit op een verbruik 1:17,2. Nog steeds niet tot gehele tevredenheid dus... Zijn er al mensen met een Rio Diesel met dezelfde ervaring? Dat is wel veel als je nagaat dat ik dat bij normaal rijden (zo nu en dan tot 3500-4000 toeren) hetzelfde verbruik haal. Of rij je veel snelweg? Quote
christian-h Geplaatst 13 Januari, 2012 Geplaatst 13 Januari, 2012 Dat is wel veel als je nagaat dat ik dat bij normaal rijden (zo nu en dan tot 3500-4000 toeren) hetzelfde verbruik haal. Of rij je veel snelweg? Mijn verhouding snelweg/stad is ongeveer 70% / 30% denk ik. Als ik een ritje maak in de stad of op provinciale wegen haal ik met de boordcomputer ook wel 4,3l/100km. Zodra ik de snelweg opga schiet dit echter omhoog naar 5,0l/100km. .. Quote
RioTom Geplaatst 13 Januari, 2012 Geplaatst 13 Januari, 2012 En hoe hard rij je dan? Ik heb gisteren getankt en ik zat ook aan 17,2 en ik heb ongeveer 100 km snelweg gehad waarbij ik constant rond de 110-120 reed. Quote
christian-h Geplaatst 13 Januari, 2012 Geplaatst 13 Januari, 2012 En hoe hard rij je dan? Ik heb gisteren getankt en ik zat ook aan 17,2 en ik heb ongeveer 100 km snelweg gehad waarbij ik constant rond de 110-120 reed. Het merendeel rijd ik met een snelheid van 120 km/h. Soms iets lager. Er zijn ook stukken waar ik 100 km/h rijd aangezien je daar uiteraard niet harder mag . Bij mijn vorige tankbeurt was het verbruik 1:16,6. Het verbruik is dus wel wat aan het dalen.. Quote
Prickie Geplaatst 13 Januari, 2012 Geplaatst 13 Januari, 2012 Ik rij ook een Diesel en er staat nu 4000 km op de teller. Ik rij iedere dag Den Haag-Amsterdam en terug (155 km) en rij nu volgens de boordcomputer 4.4/100. Daar zit ook nog wel ander (stads)verkeer bij. Ik rij op de a4 cruiseontrol 110 (waar 100 mag) en 120 waar 120 mag. Dit rij ik allemaal rond de 4.8/100. Daarnaast rij de kleinere stukjes stadsverkeer en N-wegen ook op de cruisecontrol waarbij ik de 80 wegen cc rij in zijn 5 en de 50 kmzones ook cc rij in zijn 4. Hierbij rij ik niet harder dan toegestaan. Hiermee haal ik makkelijk de 3.5/100. Ik doe dit al een tijd en zie mijn vebruik nu dalen. In het begin zat het rond de 5/100, dit zakte naar 4.8 en later 4.6. Nu schommelt hij tussen de 4.4 en 4.5/100 maar denk niet dat dit meer gaat dalen. Quote
Toshi Geplaatst 14 Januari, 2012 Geplaatst 14 Januari, 2012 Hoi Prickie, bedankt voor je nuttig info. ik heb juist ook een 1.1 gekocht vanwege het verbruik want ik had al een vermoeden dat wat nu gebeurd is, ging gebeuren. namelijk een explosieve steiging van de brandstofprijzen.... en ik zal iedere dag den haag - schiphol moeten doen. wel grappig dat je de cruisecontrol kan gebruiken op de A4 want ik zit toch wel elke dag in de file rondom zoeterwoude Quote
Prickie Geplaatst 14 Januari, 2012 Geplaatst 14 Januari, 2012 Ik rij voor het grootste gedeelte hetzelfde traject als dat jij doet. Ik kom de snelweg op bij Den Haag Zuid en rij door tot de Amsterdam Arena. Ik sta soms ook wel vast maar ik rij vaak achter of voor de spits aan. Heb onregelmatige werktijden dus dan kan je prima op de CruiseControl rijden. Overigens rijdt de Kia in de file ook zuinig. In het begin reed hij niet zo zuinig als dat ik hoopte maar het begint nu te komen. Ook omdat het een soort sport wordt om je vebruik zo laag mogelijk te houden. Dus laat ik mijn auto uitrijden als ik een afrit neem of een stoplicht zie aankomen, houd ik mijn toeren in de gaten met optrekken en rij ik zo veel mogelijk CruiseControl. En vooral dat laatste is toch wel relaxt rijden, zeker als het rustig is op de weg. Maar de 1 op 33 zoals wel geschreven wordt kan je uit je hoofd zetten hoor. Overigens vind ik het wel grappig dat mijn auto Den Haag-Amsterdam zuiniger rijdt dan de omgekeerde weg. Het scheelt niet veel, maar toch. Quote
christian-h Geplaatst 14 Januari, 2012 Geplaatst 14 Januari, 2012 Ik rij ook een Diesel en er staat nu 4000 km op de teller. Ik rij iedere dag Den Haag-Amsterdam en terug (155 km) en rij nu volgens de boordcomputer 4.4/100. Daar zit ook nog wel ander (stads)verkeer bij. Ik rij op de a4 cruiseontrol 110 (waar 100 mag) en 120 waar 120 mag. Dit rij ik allemaal rond de 4.8/100. Daarnaast rij de kleinere stukjes stadsverkeer en N-wegen ook op de cruisecontrol waarbij ik de 80 wegen cc rij in zijn 5 en de 50 kmzones ook cc rij in zijn 4. Hierbij rij ik niet harder dan toegestaan. Hiermee haal ik makkelijk de 3.5/100. Ik doe dit al een tijd en zie mijn vebruik nu dalen. In het begin zat het rond de 5/100, dit zakte naar 4.8 en later 4.6. Nu schommelt hij tussen de 4.4 en 4.5/100 maar denk niet dat dit meer gaat dalen. Heb je het verbruik ook een keer berekend na een tankbeurt?. Er zit namelijk een groot verschil tussen wat de boordcomputer aangeeft en wat je daadwerkelijk verbruikt. Bij mij geeft de boordcomputer 5,0l/100km aan, het daadwerkelijk een verbruik na tanken bleek 1:17, 2. Quote
Rio 41 Geplaatst 14 Januari, 2012 Geplaatst 14 Januari, 2012 hoi, vandaag weer naar Capelle aan de ijssel en terug via de A2 en A15 gereden maar nu met de toegestane snelheid en cruisecontrol Het merendeel was 120 km/u Auto gaf bij thuiskomst een verbruik van 6,3/100 aan vorige week met constant 100 km/u 5,7/100 Rio 41 Quote
Remko .me Geplaatst 14 Januari, 2012 Topic Starter Geplaatst 14 Januari, 2012 Ik wil even aangeven dat ik nu bijna altijd 1 op 17 rij, heb nu 12000km op de teller en lijkt dus het verbruik beter te zijn na mate ik meer km's op de teller heb staan. Gezien de iet wat koudere dagen (onder de 10 graden of net daarboven) is dat verbruik denk ik netjes. Ik rij vrijwel altijd 100km/u, en laat de auto altijd netjes uitrollen en schakel terug. Quote
Ephraim Geplaatst 14 Januari, 2012 Geplaatst 14 Januari, 2012 Verbaast mij, in negatieve zin, toch wel. Ik heb vorige week de Kia Rio Plus Pack gekocht, ik krijg hem als goed is over een week. Een reden waarom ik deze auto heb gehaald waren de verbruik cijfers. Ligt het aan de 17 inch velgen of heeft dat geen invloed er op? Want mijn auto heeft 15 inch eronder. Gr. Ephraim Quote
Remko .me Geplaatst 14 Januari, 2012 Topic Starter Geplaatst 14 Januari, 2012 Nee, er rijden mensen met 15 inch super pack en ook rond de 15/17. Quote
dijk48 Geplaatst 15 Januari, 2012 Geplaatst 15 Januari, 2012 Op het Picanto forum in het topic 'Verbruik nieuwe picanto' zijn héél veel ontevreden/ teleurgestelde pica-rijders. Een van hen is 'Molenland'. Hij heeft na vruchteloos contact met zijn dealer op 12 januari 2012 contact gezocht met KIA Nederland en kreeg als reactie dat wanneer er maar voldoende personen klagen bij KIA Nederland, KIA er iets aan moét doen. Inmiddels heeft een ander forumlid 'BigMac' al een mailtje gestuurd naar mijnkia@kia.nl. Vandaag heb ik naar mijnkia@kia.nl een mailtje gestuurd waarin ik mijn hoge gemiddelde (en gecombineerde) verbruik vermeld: 1:14,7 terwijl ik volgens het Nieuwe Rijden rijd. In het mailtje verwijs ik naar de ANWB Eco-race waar door 6 doorsnee ANWB-leden een gecombineerd verbruik werd geraliseerd dat beter was dan 1:21. Ook ik krijg van mijn dealer te horen dat het verbruik na duizenden kilometers zal verbeteren, maar nu zit ik wel op een verbruik dat >40% slechter is dan KIA voorschoteld. In mijn mailtje vraag ik KIA om mijn Rio zodanig aan te passen dat het verbruik gunstiger zal zijn. Ook op dit forum zijn veel leden ontevreden over hun verbruik. Als wij nu eens allemaal een mailtje sturen naar mijnkia@kia.nl dan komt KIA misschien in beweging. Niet geschoten is altijd mis. Het is wel belangrijk dat je geregistreerd bent op mijnkia.nl. Quote
cheese Geplaatst 17 Januari, 2012 Geplaatst 17 Januari, 2012 Op 6 januari 2011 mijn nieuwe Rio 1.25 met superpack opgehaald. Tank was niet vol omdat hij afgeleverd wordt met alleen 50 euro benzine. Auto verder afgetankt en tank (bijna) leeg gereden. Het viel mij gelijk op dat het verbruik aan de hoge kant was. Auto weer afgetankt en volgens berekening 1:13,6 gereden. Dit is pas de eerste tank en heb natuurlijk veel "gespeeld" en de hele tijd heeft de airco op AUTO bij gestaan. Ook is het koud nu natuurlijk. Ik ga het verbruik zeker bijhouden en als het niet verneterd ook klagen want anders is het een ronduit belachelijk verbruik en de zuinigheid claims ronduit misleidend. cheese Quote
riodriver Geplaatst 17 Januari, 2012 Geplaatst 17 Januari, 2012 ik kom ook niet verder dan 1 op 17 op de weg en 1 op 14 in de stad Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.