Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Nieuwe Kia Rio Graphite gekocht!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Tja, na ongeveer 5 maanden wachten dan eindelijk de 1,2CVVT Graphite. Helaas heb ik hem niet in het echt gezien maar op internet en in de folder. De kleur valt me bij daglicht tegen. :no: Saai. Ik heb er de 17" wielen eronder laten zetten om de auto wat verfraaien. Op dat moment werd er ook een bruine afgeleverd die ernaast stond. Die is naar mening de mooiste van alle kleuren. Maar goed, de auto rijd goed en is super zuinig. Ben er wel heel blij mee. Uitvoering met superpack is heel compleet. Maar ja, die kleur....Ik raad iedereen aan om de kleuren te bekijken buiten in daglicht. Advies: Bruin en wit!!

Geplaatst

Ik heb alle kleuren (dankzij Peterrrrrrr's medewerking) kunnen zien, met goed daglicht.

Wit was voor mijn gevoel echt de mooiste kleur (vooral in combinatie met de lijnen van de Rio)! Bruin vond ik ook heel sjiek en mooi staan en was mijn tweede keus...

inruilprijs straks met wit is een fabel dat dit slechter is of problemen met verkoop scheelt.

Toch Eric vind ik je kleur echt super mooi en moet je je niet rot voelen! Het heeft echt zijn klasse en lijkt erg chique!

Geplaatst

Hallo Remko,

Bedankt voor je moedgevende woorden. Het is een mooie auto en inderdaad, in de kleur komt het lijnenspel van de auto wel expliciet naar voren. Vroeger was het zo dat een witte auto een lagere inruil had, maar nu absoluut niet meer. Mijn buurman kocht een witte Nissan Prius, 2e hands, die maar €3000,00 euro goedkoper was dan de nieuwprijs. Persoonlijk vind ik de donkergrijze kleur van de Rio in daglicht erg saai. De dealer had wel een aantal leuke ideeen om wat chromen randen, fratsels en uitlaatstuk erop te zetten. Die krijg ik nu voor inkoopprijs en de dealer zet alles er gratis op!! De hele set voor €150,00. Kijk naar zo'n dealer ga je gewoon de volgende keer weer toe. Als de auto compleet is schiet ik een paar plaatjes en zet ik ze op het forum. Succes!

Geplaatst

Voor wat betreft de kleuren raad ik ook iedereen aan om de kleuren te bekijken bij de dealer. Wij hebben vandaag ook een aantal kleuren gezien. Waarbij Wendy brown in de folder me erg mooi leek, maar in de praktijk vond ik hem toch tegenvallen. Graphite vonden we er erg mooi uitzien. Die hebben we toen maar genomen ;)

Geplaatst

Hallo Remko,

Bedankt voor je moedgevende woorden. Het is een mooie auto en inderdaad, in de kleur komt het lijnenspel van de auto wel expliciet naar voren. Vroeger was het zo dat een witte auto een lagere inruil had, maar nu absoluut niet meer. Mijn buurman kocht een witte Nissan Prius, 2e hands, die maar €3000,00 euro goedkoper was dan de nieuwprijs. Persoonlijk vind ik de donkergrijze kleur van de Rio in daglicht erg saai. De dealer had wel een aantal leuke ideeen om wat chromen randen, fratsels en uitlaatstuk erop te zetten. Die krijg ik nu voor inkoopprijs en de dealer zet alles er gratis op!! De hele set voor €150,00. Kijk naar zo'n dealer ga je gewoon de volgende keer weer toe. Als de auto compleet is schiet ik een paar plaatjes en zet ik ze op het forum. Succes!

Je auto is top, ook met die kleur, be proud!

Kan jij dat niet voor mij regelen dan? 150 euro...... daarvoor wil ik het er zelf nog wel opzetten!

Wat krijg je er precies voor?

Geplaatst

Navigation pack duurt inderdaad wat langer.

Ik rij nu 2 weken in mij Graphite met navigation pack, en dat is echt een aanrader.

Alles werkt prima, zowel de navigatie alsmede de bluetooth.

Het geluid is ook prima door de 2 extra tweeters die in navigation pack worden geleverd.

Je krijgt er zeker geen spijt van dat je het erbij hebt besteld

Ik heb ook een witte Rio met Navigation pack besteld (levering mei).

Heb je een handleiding voor dit systeem ontvangen of, beter nog, bestaat deze digitaal?

Omdat ik nog geen gegevens heb van de auto kan ik niet terecht bij MyKia!

Ben ook vooral benieuwd of en hoe het UVO (stembesturing) werkt van dit systeem.

Geplaatst

Heb je een handleiding voor dit systeem ontvangen of, beter nog, bestaat deze digitaal?

Ben ook vooral benieuwd of en hoe het UVO (stembesturing) werkt van dit systeem.

Ook ik ben erg benieuwd naar de ervaringen en eventuele handleiding.

Wanneer heb jij hem besteld Derrek?

Indien diesel, dan hebben wij precies dezelfde :clap:

Geplaatst

Wanneer heb jij hem besteld Derrek?

Ik heb hem vorige week besteld.

Het is een benzine 1.2 CVVT met alle pakketten en Navigation pack.

Alleen geen schuifdak; die moest apart besteld worden bij de fabriek en dan is het niet zeker dat het voor 1 juli lukt.

Er was er al een in bestelling bij de importeur voor voorraad en die wordt dus voor mij.

Levering ergens in mei (in ieder geval voor 1 juli i.v.m. de BPM maar dat is voor de diesel niet nodig).

Maar wie kan ons helpen aan een handleiding voor het UVO navigatie/bluetooth/camera systeem? :

Please

Geplaatst

@Derrek,

Ik weet niet of de Navi van de SP3 hetzelfde is als voor de Rio.

Mocht dat het geval zijn dan kan ik je aan een digitale versie

van de Navi helpen.

Grtz.

Specialmade

Geplaatst

Helaas is de handleiding niet digitaal, maar een heeeeeeel dik boek.

De stembesturing werkt perfect, je kunt heel veel commando's geven, bv bellen via snelkies nummer.

Ook de bluetooth werkt met mijn Nokia X6 perfect, paren gaat altijd automatisch en de geluidskwaliteit is prima.

Kortom de af fabriek navigatie kost een aardig bedrag maar is het volgens mij waard.

Geplaatst
@Derrek, Ik weet niet of de Navi van de SP3 hetzelfde is als voor de Rio. Mocht dat het geval zijn dan kan ik je aan een digitale versie van de Navi helpen. Grtz. Specialmade

Dank voor de reactie.

Ik ben aan de hand hiervan gaan zoeken op het internet naar de handleiding voor de navigatie van de Sportage en heb deze gevonden.

Het lijkt erop dat het een zelfde systeem is als optioneel in de nieuwe Rio.

Waar ik dan nog benieuwd naar ben is de werking van de spraakherkenning. Werkt dit goed en wordt Nederlands al ondersteund of alleen Engels (en Koreaans waarschijnlijk)? Heb je hier ervaring mee?

Geplaatst
Helaas is de handleiding niet digitaal, maar een heeeeeeel dik boek. De stembesturing werkt perfect, je kunt heel veel commando's geven, bv bellen via snelkies nummer. Ook de bluetooth werkt met mijn Nokia X6 perfect, paren gaat altijd automatisch en de geluidskwaliteit is prima. Kortom de af fabriek navigatie kost een aardig bedrag maar is het volgens mij waard.

Dank je!

Goed te horen dat de spraakherkenning ook goed werkt.

Ondersteund deze ook de Nederlandse taal?

Geplaatst

Dank je!

Goed te horen dat de spraakherkenning ook goed werkt.

Ondersteund deze ook de Nederlandse taal?

Ja werkt prima in de nederlands taal

Geplaatst

Derrek heb jij toevallig een linkje naar de handleiding van de Sportage nav?

Je kunt het via de Belgische Kia site downloaden.

http://www.kia.be/~/media/BE/Add-ons/Downloads/Downloadable%20files/Handleiding%20Navigatie%20OEM%20NL%20New%20Sportage.pdf

En dit is dezelfde die ik in mij Rio Navigation pack heb zitten.

Veel studie plezier.

Nee hoor bedienen gaat makkelijker dan de dikke handleiding doet vermoeden.

• Like 1
Geplaatst

Je kunt het via de Belgische Kia site downloaden.

http://www.kia.be/~/...%20Sportage.pdf

En dit is dezelfde die ik in mij Rio Navigation pack heb zitten.

Veel studie plezier.

Thnx, ik ga het maar eens lekker doorlezen als ik tijd heb.

Je moet toch wat he tijdens het wachten :P

Geplaatst

Veel studie plezier.

Dank je. Heb hem meteen in mijn digitale boekenkast van de Eee-Pad gezet.

Nu op de bank doorlezen....

Geplaatst

Vanaf afgelopen vrijdag ben ik de trotse eigenaar van mijn mijn Kia Rio 1.2 superpack in de kleur graphite.

Ook ik had de kleur alleen op een staaltje en op foto gezien dus toen hier een paar negatieve reacties kwamen kneep ik hem wel een beetje. :unsure:

Maar nu ik hem in het echt zie ben ik er super happy mee! :D

Hoop er veel rij plezier mee te beleven!

Als ik uitgevonden heb hoe je hier foto's plaatst zal ik er een paar posten.

Pipke.

Geplaatst

Vanaf afgelopen vrijdag ben ik de trotse eigenaar van mijn mijn Kia Rio 1.2 superpack in de kleur graphite.

Ook ik had de kleur alleen op een staaltje en op foto gezien dus toen hier een paar negatieve reacties kwamen kneep ik hem wel een beetje. :unsure:

Maar nu ik hem in het echt zie ben ik er super happy mee! :D

Hoop er veel rij plezier mee te beleven!

Als ik uitgevonden heb hoe je hier foto's plaatst zal ik er een paar posten.

Pipke.

Aller eerst van harte met je nieuwe aanwinst

En Je moet ook nooit naar een ander luisteren zeker niet wat kleur betreft graphite is gewoon mooi

Heb zelf een blauwe om dat ik dat zelf de mooiste kleur vind wat een ander ook vind en met een nieuwe rio rij je nooit voor gek

Tis gewoon een super wagen

Veel rijplezier met je rio

• Like 1
Geplaatst

Hier een paar foto's van mijn Kia Rio.

7565972.jpg

7566007.jpg

7566164.jpg

Is hij mooi of niet?

Met dank aan Remko voor de uitleg hoe hier foto's te uploaden!!

Geplaatst

Hier een paar foto's van mijn Kia Rio.

7565972.jpg

7566007.jpg

7566164.jpg

Is hij mooi of niet?

Met dank aan Remko voor de uitleg hoe hier foto's te uploaden!!

van harte met je mooie wagen

volgens mij is hij in elke kleur mooi ik heb ook elke keer een enorme glimlach op me gezicht als ik naar buiten kijk

Geplaatst

Pipke, succes met je nieuwe bolide, ik moet nog wachten tot morgenmiddag. @ bigwade, als het goed is hebben ze het ecologo voor mij verwijderd.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...