Hansi2124 Geplaatst 14 Maart, 2012 Geplaatst 14 Maart, 2012 Ja, nu je het zegt...... Maar dat maakt mijn auto dan weer apart! 1 Quote
Trooper Geplaatst 14 Maart, 2012 Geplaatst 14 Maart, 2012 Juist. Bedankt! Mijn eerste foto's van mijn Rio in de kleur Fresh Beige: Ziet er goed uit! Quote
Bink058 Geplaatst 14 Maart, 2012 Geplaatst 14 Maart, 2012 Hansi veel rijplezier met je nieuwe bolide ! Quote
Hansi2124 Geplaatst 14 Maart, 2012 Geplaatst 14 Maart, 2012 Bedankt beiden. Dit is mijn tweede nieuwe auto, ben er dus heel erg blij mee. De vorige nieuwe was in 1980 (een Mini 1000), dus alweer een tijd geleden. Quote
ArticSun Geplaatst 15 Maart, 2012 Geplaatst 15 Maart, 2012 Gefeliciteerd met alle ontvangen auto's! Benieuwd naar de ervaringen! Wij wachten gewoon nog even af Quote
Stevie Geplaatst 15 Maart, 2012 Geplaatst 15 Maart, 2012 Morgen is onze officiële afleverdag! Maar dat gaat hem dus niet worden Het is zelfs niet eens bekend wanneer hij wel geleverd gaat worden. Hopelijk morgen meer duidelijkheid, anders ga ik toch een beetje angstig worden of we de Rio nog wel op zeer korte termijn in ons bezit gaan krijgen...we zijn nu al 5 weken verder en de levertijd was tijdens het maken van de deal toegezegd op 3 weken...deze 2 weken waren als soort van extra speling. Zucht. Quote
Martin1977 Geplaatst 15 Maart, 2012 Geplaatst 15 Maart, 2012 @Hansi, wel raar dat ze de parkeersensoren niet in de kleur hebben gespoten, is bij die van mij (wit) wel gedaan. Wij hebben een wendy brown uitvoering en ook hier zijn ze zwart gebleven al valt het natuurlijk veel minder op! Quote
Trooper Geplaatst 16 Maart, 2012 Geplaatst 16 Maart, 2012 Zojuist ben ik gebeld door de dealer, de auto staat nu op de boot en ze verwachten de auto eind april af te kunnen leveren. Nog even wachten dus..... Quote
Kiddy Geplaatst 16 Maart, 2012 Geplaatst 16 Maart, 2012 Hoi, Aanschaf: Besteld 1 maart Uitvoering: 1.2 superpack 5 deurs Kleur: wit Extra's: LM 17" velgen, uitlaatsierstuk, dorpellijsten en schuif/kanteldak Verwachte Levertijd: hopelijk voor 1 juli ivm BPM Volgens Kia Nederland zal de prijsverhoging na 1 juli ongeveer € 500,- zijn, maar na zelf een rekensommetje te hebben gemaakt kom ik al snel op zo'n € 1800,-. Hierover verschillende malen contact gehad met de dealer en Kia Nederland en zij zeggen dat ik gewoon van die € 500,- uit mag gaan.....? Quote
Rio Rio Geplaatst 16 Maart, 2012 Geplaatst 16 Maart, 2012 Hoi, Aanschaf: Besteld 1 maart Uitvoering: 1.2 superpack 5 deurs Kleur: wit Extra's: LM 17" velgen, uitlaatsierstuk, dorpellijsten en schuif/kanteldak Verwachte Levertijd: hopelijk voor 1 juli ivm BPM Volgens Kia Nederland zal de prijsverhoging na 1 juli ongeveer € 500,- zijn, maar na zelf een rekensommetje te hebben gemaakt kom ik al snel op zo'n € 1800,-. Hierover verschillende malen contact gehad met de dealer en Kia Nederland en zij zeggen dat ik gewoon van die € 500,- uit mag gaan.....? Om exact die reden ook een clausule in de overeenkomst laten zetten dat de max stijging 300 euro mag bedragen na 1 juli, en anders mag ik kosteloos annuleren. Is jou overigens niet verteld dat de schuifkanteldak enorm de levering vertraagt? Quote
RioTom Geplaatst 16 Maart, 2012 Geplaatst 16 Maart, 2012 Hoi, Aanschaf: Besteld 1 maart Uitvoering: 1.2 superpack 5 deurs Kleur: wit Extra's: LM 17" velgen, uitlaatsierstuk, dorpellijsten en schuif/kanteldak Verwachte Levertijd: hopelijk voor 1 juli ivm BPM Volgens Kia Nederland zal de prijsverhoging na 1 juli ongeveer € 500,- zijn, maar na zelf een rekensommetje te hebben gemaakt kom ik al snel op zo'n € 1800,-. Hierover verschillende malen contact gehad met de dealer en Kia Nederland en zij zeggen dat ik gewoon van die € 500,- uit mag gaan.....? Ik zou het knap vinden als hij überhaupt augustus haalt... Quote
Kiddy Geplaatst 16 Maart, 2012 Geplaatst 16 Maart, 2012 Om exact die reden ook een clausule in de overeenkomst laten zetten dat de max stijging 300 euro mag bedragen na 1 juli, en anders mag ik kosteloos annuleren. Is jou overigens niet verteld dat de schuifkanteldak enorm de levering vertraagt? De dealer zei 4-5 maanden en Kia Nederland had het over 4 maanden.... (dus ik hoop op het laatste) Ik heb er wel aan gedacht om een clausule in de overeenkomst te laten zetten, maar na van alle kanten bevestiging over die € 500,- te krijgen, ben ik er maar van uitgegaan dat ze de waarheid spreken. Misschien niet zo slim....? Quote
Rio Rio Geplaatst 16 Maart, 2012 Geplaatst 16 Maart, 2012 De dealer zei 4-5 maanden en Kia Nederland had het over 4 maanden.... (dus ik hoop op het laatste) Ik heb er wel aan gedacht om een clausule in de overeenkomst te laten zetten, maar na van alle kanten bevestiging over die € 500,- te krijgen, ben ik er maar van uitgegaan dat ze de waarheid spreken. Misschien niet zo slim....? Ik heb het rekensommetje ook gemaakt, maar dan voor diesel en kom ook op 1000+ euro, terwijl de dealer er heilig van overtuigd was dat het maar 300 euro extra aan BPM betreft. Mja ik moest zelf hiermee komen want de dealer zal je dit echt niet uit zichzelf vertellen (het BPM verhaal), die is ook niet gek. Quote
Stevie Geplaatst 16 Maart, 2012 Geplaatst 16 Maart, 2012 Ik denk dat Kia meegaat in de prijsstijging: oftewel, ze verlagen de vraagprijs van de auto om te compenseren met de BPM invoering. Of is dat een rare gedachte? Quote
Rio Rio Geplaatst 16 Maart, 2012 Geplaatst 16 Maart, 2012 Ik denk dat Kia meegaat in de prijsstijging: oftewel, ze verlagen de vraagprijs van de auto om te compenseren met de BPM invoering. Of is dat een rare gedachte? Bij nieuwe contracten zeker, anders gaat iedereen naar de concurrent. Maar wanneer je al getekend hebt gaat de dealer echt niet de BPM voor zijn rekening nemen hor. Niet voor niets staat er in je contract dat alle belastingen en wijigingen daarvan voor rekening komen van de koper. Quote
Stevie Geplaatst 16 Maart, 2012 Geplaatst 16 Maart, 2012 Bij nieuwe contracten zeker, anders gaat iedereen naar de concurrent. Maar wanneer je al getekend hebt gaat de dealer echt niet de BPM voor zijn rekening nemen hor. Niet voor niets staat er in je contract dat alle belastingen en wijigingen daarvan voor rekening komen van de koper. Jij doelt er op dat mensen die voor 1 juli de auto bestellen en daarna de BPM nog voor hun rekening krijgen? Dat lijkt me logisch, tenzij je hele goed afspraken maakt. Kans is wat dat betreft ook best aanwezig dat de Rio echt gewoon 1500 euro duurder wordt. Is overigens voor ons ook echt de reden dat we de auto 6 weken terug al hebben besteld...1 juli duurt nog maar 3 maanden, qua levertijd voor nieuwe auto's niet eens heel ruim. Quote
Jolinar Geplaatst 16 Maart, 2012 Geplaatst 16 Maart, 2012 Aanschaf: Besteld 20 februari Uitvoering: 1.2 superpack 5 deurs Kleur: electric blue Extra's: LM 17" velgen Aflevering zou morgen (17 maart) zijn maar is uitgesteld naar a.s. dinsdag 20 maart, echter (waarschijnlijk) zonder de 17" velgen Quote
Rio Rio Geplaatst 16 Maart, 2012 Geplaatst 16 Maart, 2012 Jij doelt er op dat mensen die voor 1 juli de auto bestellen en daarna de BPM nog voor hun rekening krijgen? Dat lijkt me logisch, tenzij je hele goed afspraken maakt. Kans is wat dat betreft ook best aanwezig dat de Rio echt gewoon 1500 euro duurder wordt. Is overigens voor ons ook echt de reden dat we de auto 6 weken terug al hebben besteld...1 juli duurt nog maar 3 maanden, qua levertijd voor nieuwe auto's niet eens heel ruim. Nieuweautoprijzen.nl geeft wel een explosieve stijging..... Quote
Kiddy Geplaatst 16 Maart, 2012 Geplaatst 16 Maart, 2012 Ik heb het rekensommetje ook gemaakt, maar dan voor diesel en kom ook op 1000+ euro, terwijl de dealer er heilig van overtuigd was dat het maar 300 euro extra aan BPM betreft. Mja ik moest zelf hiermee komen want de dealer zal je dit echt niet uit zichzelf vertellen (het BPM verhaal), die is ook niet gek. Er is een algemene mailing naar de dealers gegaan (vanuit Kia Nederland) met de prijsstijging van resp. € 500,- voor benzine en € 300,- voor diesel. Ik heb deze mailing zelf ook gezien en de dealers gaan bij toekomstige kopers met deze bedragen werken indien de bestelde auto waarschijnlijk later dan 1 juli afgeleverd zal worden. Ik verwacht (en hoop) dus niet dat na 1 juli de prijsstijging + € 1500,- zal zijn, daar er dan wel heel veel boze klanten zullen zijn. Het lijkt me dat Kia hun imago niet op zo'n manier zal schenden door de consumenten opzettelijk voor te liegen... Dus ik verwacht dat de netto-prijzen zullen dalen, waardoor ze toch kunnen blijven concureren met de andere auto's in dit segment. Quote
Hansi2124 Geplaatst 16 Maart, 2012 Geplaatst 16 Maart, 2012 Mijn dealer had mij voorgerekend dat aanschaf van de Rio 1.2 5-deurs met superpack na juli 2012 mij ongeveer €1.800 duurder meer zou kosten. Quote
Stevie Geplaatst 16 Maart, 2012 Geplaatst 16 Maart, 2012 Mijn Rio is eindelijk vertrokken uit Rotterdam, ik krijg morgen een update. Ik krijg hopelijk het nieuws dat we de auto komende week kunnen ophalen Heb er echt zoveel zin in, ben de Rio de afgelopen dagen echt veel tegen gekomen en tsja, ik vind het echt een prachtige auto Quote
xtra40 Geplaatst 16 Maart, 2012 Geplaatst 16 Maart, 2012 Mijn Rio is eindelijk vertrokken uit Rotterdam, ik krijg morgen een update. Ik krijg hopelijk het nieuws dat we de auto komende week kunnen ophalen Heb er echt zoveel zin in, ben de Rio de afgelopen dagen echt veel tegen gekomen en tsja, ik vind het echt een prachtige auto Erg he dat lange wachten Weetende dat hij er is maar dat je er nog niet mee kan speelen Sterkte met de laatste loodjes Geduld is helaas een schoone zaak Quote
Stevie Geplaatst 17 Maart, 2012 Geplaatst 17 Maart, 2012 Onze auto is gisteren uit Rotterdam vertrokken maar nog niet aangekomen bij de dealer. Hopelijk maandag. Lijkt beetje een verloren zaak aan het worden, de auto zou namelijk twee weken geleden ook al aankomen bij de dealer. Datum is nu voor de derde keer verzet. Erg jammer. Quote
J-J Geplaatst 19 Maart, 2012 Geplaatst 19 Maart, 2012 NAK heeft zojuist contact met me opgenomen met het heugelijke nieuws dat m'n auto er al is. Verwachte leverdatum was 16 Juni dus dat is toch 3 maanden eerder dan verwacht. Ik heb voor a.s. vrijdag een afspraak gemaakt om hem op te halen, hij wordt geleverd met 17" velgen, sierlijsten en uitlaatstuk. Nu moet ik dus z.s.m. de chrome handgrepen en xenon-look lampjes gaan bestellen 1 Quote
Rio Rio Geplaatst 19 Maart, 2012 Geplaatst 19 Maart, 2012 NAK heeft zojuist contact met me opgenomen met het heugelijke nieuws dat m'n auto er al is. Verwachte leverdatum was 16 Juni dus dat is toch 3 maanden eerder dan verwacht. Ik heb voor a.s. vrijdag een afspraak gemaakt om hem op te halen, hij wordt geleverd met 17" velgen, sierlijsten en uitlaatstuk. Nu moet ik dus z.s.m. de chrome handgrepen en xenon-look lampjes gaan bestellen Dat is nog eens goed nieuws zeg! Wat had je precies besteld? Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.