Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Wie wacht er nu het langst op zijn/haar Rio?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Een zwarte superpack, lekker hoor zo begin van de lente :o

En een benzine neem ik aan?

Zo maar ff langs de dealer of de mijne al van de band gerold is.... Toch alweer 2 maanden geleden besteld

Geplaatst

Het werd uiteindelijk 15 maart.

Zeer netjes binnen de 6 weken.

Ik sta nu elke dag een kwartier uit het keukenraam naar mijn bolide te staren.

Aanschaf: 4 Februari 2012

Uitvoering: Kia Rio 1.2 CVVT Super Pack

Kleur: Zwart Metallic

Extra's: 17" Monaco Mirabeau Matzwart (215-45-17)

Verwachte Levertijd: Eind Maart 2012

Geplaatst

Het werd uiteindelijk 15 maart.

Zeer netjes binnen de 6 weken.

Ik sta nu elke dag een kwartier uit het keukenraam naar mijn bolide te staren.

Maar nu nog wat mooie foto's plaatsen, zwart is schaars op het forum dus ik ben benieuwd :)

Geplaatst

Weer een statusupdate gekregen van onze Rio: morgen. Dat is serieus de ZESDE keer dat ik die update krijg. Allemaal te wijten aan de leverende dealer.

Morgen ultimatum. Hopelijk goed nieuws.

Dit is toch een zeer vreemde zaak aan het worden? Wat jullie? Twee weken geleden werd er gezegd: vandaag of morgen komt hij binnen.

Donderdag werd gezegd: vrijdag. Vrijdag werd er gezegd: auto heeft R'dam verlaten, zaterdag binnen, zaterdag werd er gezegd: maandag en vandaag wordt er gezegd: morgen.

Vrijdag werd er dus ook gezegd dat de auto Rotterdam heeft verlaten, hoezo zou zo'n Rio zo lang op een transportkar staan? Dat is financieel gezien toch niet te verantwoorden? Zo'n transportunit rijdt toch rechtstreeks op zijn doel af: de leverende dealers. Nu weer een verhaal dat transport van R'dam naar dealer (Ijsselstein) max. 5 dagen kan duren.

Leuk man, auto kopen. Pfff.

• Like 1
Geplaatst

ja het kopen wel maar het ongeduldige wachten is wat het zo ondragenlijk maakt

ik hoop voor je dat hij nu echt snel komt

kan je eindelijk genieten

Geplaatst

Ik heb wel geduld hoor, alleen is het niet zo leuk als je uitkijkt naar een datum die steeds verzet wordt :-) Dat is iets anders als je weet dat je auto over 2 maanden geleverd gaat worden.

Maar goed, ik heb vertrouwen!

Geplaatst

Vandaag een onverwachts telefoontje gekregen van de dealer dat ik mijn Kia Rio volgende week donderdag al kan ophalen.

Heb hem half januari besteld en zou hem eigenlijk pas in de week van 8 juni geleverd krijgen. Toch zomaar 2 maanden eerder, maar mij hoor je niet klagen hoor :D

Geplaatst

Ik hoef niet heel lang te wachten, hoop ik

Aanschaf: eind februari 2012

Uitvoering: 1.2 cvvt superpack

Kleur: Black

Extra's: -

Verwachte Levertijd: eind maart 2012

Ik hoop alleen dat mijn velgen op tijd binnen zijn... die komen als het goed is deze week binnen (was me vorige week ook al beloofd) :D

Geplaatst

vandaag een belletje gepleegd met de dealer, de verwachte leverdatum van mijn auto was eind maart maar dit wordt dus nu ergens in mei omdat er volgens de dealer vertraging opgelopen te zijn in de productie van auto's met navigatiepack wie weet hier iets meer van of heeft dit ook eventueel vernomen van zijn/haar dealer???

Geplaatst

vandaag een belletje gepleegd met de dealer, de verwachte leverdatum van mijn auto was eind maart maar dit wordt dus nu ergens in mei omdat er volgens de dealer vertraging opgelopen te zijn in de productie van auto's met navigatiepack wie weet hier iets meer van of heeft dit ook eventueel vernomen van zijn/haar dealer???

Ook super dat de dealer zelf daarmee komt....

Geplaatst

Weer een statusupdate gekregen van onze Rio: morgen. Dat is serieus de ZESDE keer dat ik die update krijg. Allemaal te wijten aan de leverende dealer.

Morgen ultimatum. Hopelijk goed nieuws.

Dit is toch een zeer vreemde zaak aan het worden? Wat jullie? Twee weken geleden werd er gezegd: vandaag of morgen komt hij binnen.

Donderdag werd gezegd: vrijdag. Vrijdag werd er gezegd: auto heeft R'dam verlaten, zaterdag binnen, zaterdag werd er gezegd: maandag en vandaag wordt er gezegd: morgen.

Vrijdag werd er dus ook gezegd dat de auto Rotterdam heeft verlaten, hoezo zou zo'n Rio zo lang op een transportkar staan? Dat is financieel gezien toch niet te verantwoorden? Zo'n transportunit rijdt toch rechtstreeks op zijn doel af: de leverende dealers. Nu weer een verhaal dat transport van R'dam naar dealer (Ijsselstein) max. 5 dagen kan duren.

Tja, had eerlijk gezegd zelf niet zo'n goed gevoel bij nieuweautokopen.nl, ze nemen een loopje met je Stevie. Heb mijn auto hier bij een plaatselijke dealer gekocht en ben daar zeer tevreden over.

Geplaatst

Lekker makkelijk praten met 1 slechte ervaring.

Mijne stond voor 15 juni geplant maar kreeg deze week te horen dat hij er al was, zojuist al een foto'tje van de auto ontvangen en de gegevens voor de verzekering en vrijdag kan ik hem ophalen.

En dat alllemaal voor een kleine 2000,- minder dan bij de dealer, echt top service van NAK.

Geplaatst

Tja, had eerlijk gezegd zelf niet zo'n goed gevoel bij nieuweautokopen.nl, ze nemen een loopje met je Stevie. Heb mijn auto hier bij een plaatselijke dealer gekocht en ben daar zeer tevreden over.

Dat zijn inderdaad de gedachten die in je opkomen. Ik heb vandaag contact gehad met Kia Nederland en zij hebben bevestigd dat de auto onderweg is. Volgens hen staat hij alleen nog niet op een vrachtwagen maar staat wel klaar om meegenomen te worden in het uitritvak o.i.d. in Rotterdam. Volgens hen gebeurd dat via 5 - 7 werkdagen plus max 48 uur transport. Waar de auto dan afgelopen vrijdag stond, geen idee. Het is een zeer opmerkelijke zaak en volgens NAK te wijten aan de enorme vraag aan Rio's en dat er vertragingen wordt opgelopen bij het transport. Het is ook opmerkelijk dat onze auto vertraging oploopt en dat iedereen hier op het forum wel braaf de auto volgens afspraak geleverd krijgen.

De informatievoorziening is in ieder geval verre van consistent en tot op heden klopt er niks van de verwachtte levering. Of dat ligt aan de distributie van Kia of van NAK, ik heb geen idee...hopelijk is hij uiterlijk eind volgende week binnen. Toch wel erg jammer dat de deal zo gelopen is, die is immers gesloten omdat hij zo snel geleverd kon worden.

Geplaatst

Afgelopen vrijdag besteld, morgen ophalen. 4 Werkdagen, is niets mis mee. Rio SuperPack wit. :-)

Geplaatst

Lekker makkelijk praten met 1 slechte ervaring.

Mijne stond voor 15 juni geplant maar kreeg deze week te horen dat hij er al was, zojuist al een foto'tje van de auto ontvangen en de gegevens voor de verzekering en vrijdag kan ik hem ophalen.

En dat alllemaal voor een kleine 2000,- minder dan bij de dealer, echt top service van NAK.

Je mag hier toch ook een slechte ervaring delen? Jij hebt makkelijk praten gezien alles op rolletjes gaat. Overigens oordeel ik niet over NAK ik geef aan hoe mijn levertraject gaat en dat ik dat opmerkelijk / vreemd vindt. Nergens staat 'slecht' of 'kut'.

Overigens wil wel zeggen, ondanks dat de levering van onze Rio steeds wordt uitgesteld, NAK neemt de zaak erg serieus en vinden het zelf ook ontzettend jammer dat het zo loopt. Ze hebben me vanaf vorige week vrijdag t/m dinsdag dagelijks op de hoogte gehouden omdat ze zelf ervan overtuigd waren dat de auto ieder moment binnen kon komen. Ik heb er nu maar wat afstand van genomen en wacht nog even twee weken af. Het is bijna onmogelijk dat de Rio dan nog niet binnen is.

Ik denk ook echt dat dit hele verhaal niet zo zeer aan NAK te wijten is maar eerder aan de leverende dealer.

Het is dan weer aan NAK om daar zo goed en coulant mogelijk mee om te gaan en tsja, ze doen hun best. Denk ik :)

Geplaatst

Dat zijn inderdaad de gedachten die in je opkomen. Ik heb vandaag contact gehad met Kia Nederland en zij hebben bevestigd dat de auto onderweg is. Volgens hen staat hij alleen nog niet op een vrachtwagen maar staat wel klaar om meegenomen te worden in het uitritvak o.i.d. in Rotterdam. Volgens hen gebeurd dat via 5 - 7 werkdagen plus max 48 uur transport. Waar de auto dan afgelopen vrijdag stond, geen idee. Het is een zeer opmerkelijke zaak en volgens NAK te wijten aan de enorme vraag aan Rio's en dat er vertragingen wordt opgelopen bij het transport. Het is ook opmerkelijk dat onze auto vertraging oploopt en dat iedereen hier op het forum wel braaf de auto volgens afspraak geleverd krijgen.

De informatievoorziening is in ieder geval verre van consistent en tot op heden klopt er niks van de verwachtte levering. Of dat ligt aan de distributie van Kia of van NAK, ik heb geen idee...hopelijk is hij uiterlijk eind volgende week binnen. Toch wel erg jammer dat de deal zo gelopen is, die is immers gesloten omdat hij zo snel geleverd kon worden.

NAK heeft toch geen invloed op het transport proces, voor hun is dat ook speculeren op basis van gegevens die zij krijgen aangeleverd.

Uiteraard wel vervelend voor je, maar ik denk dat zoiets overal kan voorkomen.

Geplaatst

Je mag hier toch ook een slechte ervaring delen? Jij hebt makkelijk praten gezien alles op rolletjes gaat. Overigens oordeel ik niet over NAK ik geef aan hoe mijn levertraject gaat en dat ik dat opmerkelijk / vreemd vindt. Nergens staat 'slecht' of 'kut'.

Ik wilde de post van Bink quotten, was meer op zijn reactie gericht.

Geplaatst

Ik wilde de post van Bink quotten, was meer op zijn reactie gericht.

Dan nog is je antwoord suggestief, je maakt er een 'slechte ervaring' van terwijl hij alleen maar aangeeft dat zijn gevoel niet goed was over NAK en vermoed dat ze met mij een loopje maken. Is echt niet zo vreemd dat dat gezegd wordt

Anyway, bevalt de Rio? Wij hebben ook een zwarte besteld en zie die kleur regelmatig langsrijden. Overtuigd de mooiste uitvoering :-)

*correctie* je hebt hem nog niet, vrijdag aflevering. Mooi, ik ben erg erg jaloers! :-)

Geplaatst

@ JJFS, ik praat ook uit ervaring van een collega. Die kreeg net als Stevie wel 4 keer een nieuwe datum te horen, uiteindelijk kreeg hij de auto in januari ipv november. Dit was voor mij de reden om hem gewoon in mijn woonplaats te kopen.

Geplaatst

Het ging mij er meer om dat door 1 slechte ervaring meteen het hele bedrijf als negatief wordt beschouwd terwijl er genoeg andere klanten zijn die erg tevreden zijn waaronder ikzelf.

Maarja, laten we het hierbij houden. Ik denk alleen dat je te late levering buiten de macht van NAK ligt omdat zij niet veel aan het transport kunnen doen.

Geplaatst

@ JJFS, ik praat ook uit ervaring van een collega. Die kreeg net als Stevie wel 4 keer een nieuwe datum te horen, uiteindelijk kreeg hij de auto in januari ipv november. Dit was voor mij de reden om hem gewoon in mijn woonplaats te kopen.

Vier keer een nieuwe datum en dan van november naar januari? Hoe ging dat in zijn werk? Was die Rio uberhaubt al in Nederland aangekomen? Een auto die nog geproduceerd moet worden is lastig in te plannen. Maar een auto die al in Rotterdam staat niet, lijkt me stug dat dat 2 maanden zou duren. Enig idee wat de reden was? Eventueel via DM?

Geplaatst

Afgelopen vrijdag besteld, morgen ophalen. 4 Werkdagen, is niets mis mee. Rio SuperPack wit. :-)

Ik heb zelf de uitvoering in Fresh Beige, maar zie die hier bijna nooit genoemd. Terwijl alleen de Rio met deze kleur geleverd wordt, dus best wel uniek zou ik zeggen.....

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...