Stevie Geplaatst 23 Maart, 2012 Geplaatst 23 Maart, 2012 YES, goed nieuws gekregen van NAK, de auto is aangekomen bij de dealer. Nu nog kenteken & technische controle, komende maandag maken we een afspraak voor de aflevering. Whoeeehoeeee! Quote
J-J Geplaatst 23 Maart, 2012 Geplaatst 23 Maart, 2012 Kijk, dat is goed nieuws. Ik heb net plek voor jouw auto gemaakt daar Quote
Presiozo Geplaatst 23 Maart, 2012 Geplaatst 23 Maart, 2012 haha die rio's komen als warme broodjes overal veel plezier alvast met je auto! Quote
Trooper Geplaatst 23 Maart, 2012 Geplaatst 23 Maart, 2012 Je ziet de rio's steeds meer rijden leuk! Quote
Bink058 Geplaatst 23 Maart, 2012 Geplaatst 23 Maart, 2012 Kijk had ik dat toch even mooi gezien in de glazen bol Stevie Quote
Stevie Geplaatst 27 Maart, 2012 Geplaatst 27 Maart, 2012 De Rio wordt donderdag omstreeks 12:00 gebracht, dus we hoeven de auto niet op te halen bij NAK. Foto's volgen uiteraard z.s.m. Iemand nog voorkeur om iets gefotografeerd te hebben? Als ik dan toch bezig ben. Kan me voorstellen als je in afwachting bent van de Rio dat je ergens nieuwsgierig naar bent. Gaat in dit geval om een zwarte Rio met pluspack & middenarmsteun Quote
jeroenwuestman Geplaatst 27 Maart, 2012 Geplaatst 27 Maart, 2012 Vandaag bericht gehad, wij kunnen onze bestelde rio zaterdag of maandag op halen. (is al binnen bij garage). Dus al die verhalen over lange levertijd is bij ons niet van toepassing. 4 februari besteld onze: KIA RIO Type: superpack 1.2 kleur: silver navigatie en phantom velgen. verwachte levertijd 3 a 4 maanden Wordt bij ons met nav. binnen 2 maanden geleverd, er is nog hoop voor velen van jullie, zal volgende week foto's plaatsen Quote
J-J Geplaatst 27 Maart, 2012 Geplaatst 27 Maart, 2012 Dat is goed nieuws, ze gaan als warme broodjes de laatste dagen Quote
RIO Mike Geplaatst 27 Maart, 2012 Geplaatst 27 Maart, 2012 ik zou voor een kia rio odeurs gaan met super pack maar volgens de dealer duurde dat 5 maanden dus heb ik nu voor ee odeurs gekozen die krijg ik over een week binnen :D Quote
Presiozo Geplaatst 27 Maart, 2012 Geplaatst 27 Maart, 2012 ik zou voor een kia rio odeurs gaan met super pack maar volgens de dealer duurde dat 5 maanden dus heb ik nu voor ee odeurs gekozen die krijg ik over een week binnen :D vraag me wel af hoe je dan naar binnen gaat met 0 deuren. vindt ik trouwens wel een min punt aan de rio, je kan je ramen niet naar beneden of boven laten gaan met je afstandsbediening. zeker als je je auto hebt geparkeerd en erachter komt dat je raam nog een stuk open staat. moet je helemaal je auto in en je sleutel in het contact. 1 Quote
rightone Geplaatst 27 Maart, 2012 Geplaatst 27 Maart, 2012 Vandaag bericht gehad, wij kunnen onze bestelde rio zaterdag of maandag op halen. (is al binnen bij garage). Dus al die verhalen over lange levertijd is bij ons niet van toepassing. 4 februari besteld onze: KIA RIO Type: superpack 1.2 kleur: silver navigatie en phantom velgen. verwachte levertijd 3 a 4 maanden Wordt bij ons met nav. binnen 2 maanden geleverd, er is nog hoop voor velen van jullie, zal volgende week foto's plaatsen Ten eerste gefeliciteerd altijd leuk als je auto eerder komt dan verwacht mijn auto 1.2 superpack deep blue met navigatie zou 31 maart geleverd worden maar door "leveringsproblemen bij de importeur" wordt de verwachte leveringsdatum nu ineens 15mei terwijl ik steeds meer mensen zie met dezelfde auto misschien in andere kleur....zal volgende week maar weer eens contact opnemen met de dealer..... Quote
Stevie Geplaatst 27 Maart, 2012 Geplaatst 27 Maart, 2012 je kan je ramen niet naar beneden of boven laten gaan met je afstandsbediening. zeker als je je auto hebt geparkeerd en erachter komt dat je raam nog een stuk open staat. moet je helemaal je auto in en je sleutel in het contact. Meen je dit nou? Whaha. Jemig wat jammer he? Eigenlijk zou er een afstandsbediening bij de auto moeten zitten waar je je auto volledig mee kan bedienen. Stel je toch voor de lampen nog aan staan, er een interieurlampje brandt, de handrem vergeten is etcetera Ik snap je wel, maar vindt het maar een suf punt dat te noemen als 'minpuntje' Quote
Presiozo Geplaatst 27 Maart, 2012 Geplaatst 27 Maart, 2012 Meen je dit nou? Whaha. Jemig wat jammer he? Eigenlijk zou er een afstandsbediening bij de auto moeten zitten waar je je auto volledig mee kan bedienen. Stel je toch voor de lampen nog aan staan, er een interieurlampje brandt, de handrem vergeten is etcetera Ik snap je wel, maar vindt het maar een suf punt dat te noemen als 'minpuntje' zo suf vind ik het niet, zelfs irritant dat het niet kan, tegenwoordig mag je toch wel verwachten dat het standaard is. in mijn vorige auto's in ieder geval wel dus misschien dat ik dan doordat ik het gewend was dit tegen vond vallen. zou kunnen. Handrem gebruik ik nooit en mijn lampen staan op automatisch dus daar heb ik geen last van maar als het zou kunnen zou het wel heel handig zijn om een app te hebben op de iphone voor de spiegels, ramen etc. zelfs de motor zou ik ermee willen kunnen starten. het is in ieder geval in mijn ogen een minpuntJE want het is niks bijzonders maar als je het gewend bent wel lastig want ik heb graag mijn raam op een kier als het buiten lekker weer is en heb al een aantal keer gehad dat ik uit wilde stappen en zag dat mijn raam nog open was. kwestie van wennen denk ik, paar weken en ik doe altijd mijn ramen dicht voordat de sleutel eruit gaat. Quote
Trooper Geplaatst 28 Maart, 2012 Geplaatst 28 Maart, 2012 Volledig met Presiozo eens! Op mijn huidige ibiza zit het ook, vooral makkelijk als het warm is buiten en je loopt naar je auto doet de ramen even open, dan is de ergste warmte eruit, jammer dat het er niet opzit. Maargoed je krijgt er dan ook veel andere luxe voor terug! 1 Quote
Presiozo Geplaatst 28 Maart, 2012 Geplaatst 28 Maart, 2012 Volledig met Presiozo eens! Op mijn huidige ibiza zit het ook, vooral makkelijk als het warm is buiten en je loopt naar je auto doet de ramen even open, dan is de ergste warmte eruit, jammer dat het er niet opzit. Maargoed je krijgt er dan ook veel andere luxe voor terug! Ik dacht even dat ik de enige was. ik was inderdaad vergeten dat ik in de zomer altijd vanuit huis mijn ramen open deed, bakkie koffie nog en dan was de auto al iets afgekoeld op het moment dat ik erin ging zitten. maarja, het is geen mega probleem. eerder een luxe probleem en blijkbaar hou ik van luxe. Quote
Stevie Geplaatst 29 Maart, 2012 Geplaatst 29 Maart, 2012 We hebben hem! Wat een bak, pfffff. Schoonvader ging ook even proefritje maken, hij starte de motor en werd afgeleid door alle knopjes en dingetje en zei na 2 minuten 'goed, hoe start ik dat ding?". En toen ik zei "eh, de motor draait al hoor" keek hij me heel verbaasd aan. De auto is echt megasilence. Tot ruim 120 - 130 km/h blijft hij geruisloos zweven over het wegdek. Als je langzaam wegrijdt lijkt het wel een elektrische auto, zo stil. Anyway, dat viel als eerste echt goed op. Verder gaat het schakelen megasoepel en smooth, als je schakelt heb je nul hapering en het remmen is heel lekker dosseerbaar. Ook pakt hij hobbels en verkeersdrempels erg goed. Ik heb wel eens in andere auto's gereden van een wat hoger segment en die doen het echt niet beter. Voor ons is dit in ieder geval echt een megavooruitgang, van een Mazda 121 uit '96 barrel naar deze bolide. Alleen, het geluid, zwaar bagger. Zeker als je hem wat harder zet. Dat moet echt verandert worden en ik hoop echt dat dat opgelost is met een stel nieuwe speakers... En ik wil nog even vermelden: nieuweautkopen heeft het erg netjes afgehandeld, het heeft wat telefoonwerk en mailtjes gekost om helderheid te krijgen waar onze auto vorige week was maar je kan merken dat die mensen het echt goed willen doen en het beste met je voor hebben Achteraf toch een erg goed gevoel over. Quote
xtra40 Geplaatst 29 Maart, 2012 Geplaatst 29 Maart, 2012 We hebben hem! Wat een bak, pfffff. Schoonvader ging ook even proefritje maken, hij starte de motor en werd afgeleid door alle knopjes en dingetje en zei na 2 minuten 'goed, hoe start ik dat ding?". En toen ik zei "eh, de motor draait al hoor" keek hij me heel verbaasd aan. De auto is echt megasilence. Tot ruim 120 - 130 km/h blijft hij geruisloos zweven over het wegdek. Als je langzaam wegrijdt lijkt het wel een elektrische auto, zo stil. Anyway, dat viel als eerste echt goed op. Verder gaat het schakelen megasoepel en smooth, als je schakelt heb je nul hapering en het remmen kan is heel lekker dosseerbaar. Voor ons echt een megavooruitgang van een Mazda 121 uit '96 barrel naar deze bolide. Alleen, het geluid, zwaar bagger. Zeker als je hem wat harder zet. Dat moet echt verandert worden en ik hoop echt dat dat opgelost is met een stel nieuwe speakers... En ik wil nog even vermelden: nieuweautkopen heeft het erg netjes afgehandeld, het heeft wat telefoonwerk en mailtjes gekost om helderheid te krijgen waar onze auto vorige week was maar je kan merken dat die mensen het echt goed willen doen en het beste met je voor hebben Achteraf toch een erg goed gevoel over. he he eindelijk en dan eindelijk kunje genieten van je nieuwe wagen ik kom uit een rio 2004 en dan nu de rio 2012 wat een verschil is dat al en het geluid ja van mij hoeft het niet zo hard heb ff met wat instelingen gerommeld dat scheelde al een hele berg dus voor mij is het goed genoeg en je ook ik vind de auto supper stil toen ik hem bij de dealer ophaalde toen starte ik hem en toen ik wilde weg rijden toen zette ik hem uit om dat ik dacht dat hij nog gestart moest worden :-) dus van deze kant veel plezier met je auto en geniet er van Quote
Miek Geplaatst 29 Maart, 2012 Geplaatst 29 Maart, 2012 Ik heb afgelopen zaterdag besloten voor een Kia Rio te gaan... en de kleur en uitvoering die ik graag wilde, 1.2, Superpack, Graphite, stond op voorraad bij mij dealer. Sinds vanavond ben ik de trotse bezitter (bezitster...) van een Kia Rio Mijn vorige auto was een Renault Grand Scenic (dynamic luxe, dus ook met alles erop en eraan). Ik ben benieuwd hoe lang het duurt voor ik aan alles ga wennen. En ik alle features ontdekt hebt. Waar ik het meest benieuwd naar ben is het gebruik van de cruise control. Daarnet, bij 50 km p/u was de auto aan het schommelen... gas erop/gas eraf/gas erop/gas eraf. Ik hoop morgen op de snelweg dat dat niet meer zo is, want ik heb geen zin om zeeziek te worden.... Heeft iemand hier al ervaring mee? Ik hoop op veel plezierig en veilige Kiameters (voor mezelf, maar ook voor jullie!) Quote
xtra40 Geplaatst 29 Maart, 2012 Geplaatst 29 Maart, 2012 Ik heb afgelopen zaterdag besloten voor een Kia Rio te gaan... en de kleur en uitvoering die ik graag wilde, 1.2, Superpack, Graphite, stond op voorraad bij mij dealer. Sinds vanavond ben ik de trotse bezitter (bezitster...) van een Kia Rio Mijn vorige auto was een Renault Grand Scenic (dynamic luxe, dus ook met alles erop en eraan). Ik ben benieuwd hoe lang het duurt voor ik aan alles ga wennen. En ik alle features ontdekt hebt. Waar ik het meest benieuwd naar ben is het gebruik van de cruise control. Daarnet, bij 50 km p/u was de auto aan het schommelen... gas erop/gas eraf/gas erop/gas eraf. Ik hoop morgen op de snelweg dat dat niet meer zo is, want ik heb geen zin om zeeziek te worden.... Heeft iemand hier al ervaring mee? Ik hoop op veel plezierig en veilige Kiameters (voor mezelf, maar ook voor jullie!) Aller eerst van harte met je aankoop en vele veilige kilometers toe gewenst Wat betreft je cruise control mischien zat je in een te hoge versneling dus te lage toeren Dan kan dat schommelen zo als jij het noemd optreden Ik vind de cruise control zeer soepel werken pakt heel goed op Het enige min puntje vind ik dat als je de cruise control aan zet de wagen iets snelheid verliest Dus ik denk dat je snelheid te laag was en de gekoze versneling te hoog Dus lekker ff testen En laat je bevindingen nog even weten Ben erg benieuwd wat jij er van vind Quote
RIO Mike Geplaatst 31 Maart, 2012 Geplaatst 31 Maart, 2012 vraag me wel af hoe je dan naar binnen gaat met 0 deuren. vindt ik trouwens wel een min punt aan de rio, je kan je ramen niet naar beneden of boven laten gaan met je afstandsbediening. zeker als je je auto hebt geparkeerd en erachter komt dat je raam nog een stuk open staat. moet je helemaal je auto in en je sleutel in het contact. whaha jah ik zie het nu inderdaad ik bedoelde de 3 deurs:P:P Quote
Urbanfoto Geplaatst 2 April, 2012 Geplaatst 2 April, 2012 Heb de mijn besteld eind januari en zou geleverd worden eind juli,maar tot op de dag van vandaag is hij nog niet in productie gegaan :'(. Ik hoop stillekes dat ze leveringstermijn niet halen en de 25% extra tijd dat ze erna kopen,kan ik hem kosteloos opzeggen . Vandaag gaat de huidige wagen voor de eerste keer naar de keuring in België ik ben is benieuwd. Quote
Derrek Geplaatst 2 April, 2012 Geplaatst 2 April, 2012 De onze staat al vanaf afgelopen vrijdag gepoetst en wel klaar te glimmen bij de dealer. Maar Kia Nederland heeft afgelopen week een grote computerstoring gehad waardoor er geen kentekens (deel1) konden worden aangevraagd! We hopen nu op a.s. donderdag..... Quote
KIa-Niels Geplaatst 2 April, 2012 Geplaatst 2 April, 2012 Wij hadden er ook last van die storing. Maar hebben net bericht gehad dat hij klaar staat voor woensdag :D blij (Maar wel een picanto voor me moeder ) Quote
Fedde1980 Geplaatst 2 April, 2012 Geplaatst 2 April, 2012 Aanschaf: 31 Maart 2012 Uitvoering: 1.2 cvvt superpack Kleur: Black Extra's: Navigatiepack Verwachte Levertijd: Eind Mei Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.