xtra40 Geplaatst 19 Augustus, 2012 Geplaatst 19 Augustus, 2012 helemaal mee eens was ik nog even vergeten te vermelden dat de wagen die je opstart even wat verbruikers moet aan zetten zal het er nog even bij typen thanks Quote
Presiozo Geplaatst 22 Augustus, 2012 Geplaatst 22 Augustus, 2012 Dat wist ik dus niet:) van de zwarte kabel dan. Dus bij beide auto's op een kaal stuk ijzer zetten en de accu dus alleen voor de plus(rood) gebruiken. Quote
RioTom Geplaatst 22 Augustus, 2012 Geplaatst 22 Augustus, 2012 Gisteravond heb ik de auto naar de dealer gebracht en vandaag hebben ze verscheidene controles uitgevoerd om te checken of het aircosysteem naar behoeven functioneerd. Ik heb de volgende klachten doorgegeven: Koelt langzaam: Herkennen andere Rio rijders dit niet? Ik heb nu een Venga meegekregen en deze auto koelt echt vele malen sneller/beter In de garage heeft men de temperatuur getest en deze blijkt te kloppen en hij koelde na een klein stukje al, helaas is mijn ervaring anders, maar uiteindelijk hebben ze de juiste temperatuur behaald. Water op de voeten (afvoering?): Verklaring: kan zijn dat er wat condens in het luchtsysteem/ de toevoer is gaan zitten en vervolgens tijdens een bocht op de voeten is gekomen. Men heeft in de garage (gelukkig) een correcte afvoering van de aircovloeistof waargenomen. Bij terugkomst van een klein ritje zag men een plasje op de grond liggen en zag men de vloeistof uit de auto druppelen. Ratelende pomp: Na lange ritten heb ik nog steeds last van een duidelijk luider geratel in de motorruimte. Na kleine ritjes is er niets aan de hand en is het niet hoorbaar. Maar na een ritje Berlijn (als voorbeeld) had ik een luide ratel van de pomp waargenomen. Het was een zeer herkenbaar geluid en in die mate van volume hoort het niet te zijn. Hiervoor had men helaas (nog) geen verklaring. Kortom, alles blijkt te kloppen en binnen de marges te vallen. Alleen de ratelende pomp (na echt lang gebruik) kan men (nog) niet verklaren. Deels opgelucht, maar deels ook weer niet. Fijn is in ieder geval dat men het goed heeft onderzocht en bij mij deels een stuk onzekerheid wegneemt. Ik houd jullie op de hoogte. Quote
bigwade Geplaatst 22 Augustus, 2012 Geplaatst 22 Augustus, 2012 Tom, waarom ga je niet naar de meeting in De Meern, daar komen meer Rio's en misschien kun je het airco gevoel vergelijken. 1 Quote
RioTom Geplaatst 22 Augustus, 2012 Geplaatst 22 Augustus, 2012 Goede tip! Helaas geen tijd voor Quote
Remko .me Geplaatst 22 Augustus, 2012 Topic Starter Geplaatst 22 Augustus, 2012 ik herken me wel in je verhaal RioTom, dat koelen bedoel ik dan en het plasje op de mat. Quote
RioTom Geplaatst 22 Augustus, 2012 Geplaatst 22 Augustus, 2012 ik herken me wel in je verhaal RioTom, dat koelen bedoel ik dan en het plasje op de mat. Remko, het is geen plasje op de matten. Dat heb ik nog nooit gehad en (godzijdank) wordt het bij mij wel degelijk goed afgevoerd aldus de dealer. Echter had ik wat druppeltjes op de voeten wat volgens de dealer ook condens kan zijn geweest. Dit wil ik echter ook best geloven omdat het niet met grote regelmaat is gebeurd (twee keer). Het koelen duurt m.i. best lang. In ieder geval ben ik er nog niet over uit wat het wordt.....reparatie of een superpack. Als ik de auto inruil en de meerwaarde van het superpack wegdenk verlies ik 2100 euro. De auto heeft dus, naast de verzekering en benzinekosten, 2100 euro gekost voor 25.000 km rijden (afschrijving.) Quote
bigwade Geplaatst 22 Augustus, 2012 Geplaatst 22 Augustus, 2012 Da's heel weinig afschrijven. Als je jouw eigen goodies over kunt zetten en je houd dat verschil van 2100 zou ik dat doen.. (als je het kan betalen natuurlijk en kun je ook meteen een leuk kleurtje uitzoeken ipv de grondverf, HAHA!) Sterkte Quote
Remko .me Geplaatst 22 Augustus, 2012 Topic Starter Geplaatst 22 Augustus, 2012 ipv de grondverf, HAHA!) ey let is op je woorden Quote
Presiozo Geplaatst 23 Augustus, 2012 Geplaatst 23 Augustus, 2012 2100 is best een mooi bedrag voor weer een nieuwe auto. als je het geld kan missen inderdaad. Quote
Remko .me Geplaatst 25 Augustus, 2012 Topic Starter Geplaatst 25 Augustus, 2012 Ik heb sinds vandaag dat de auto niet meer na xxkm per uur te rijden automatisch op slot gaat.... je hoort hem klik klik zeggen en dan weer klik klik en weer klik klik en dit doet hij een paar keer en het lichtje blijft knipperen van het slot knopje in het midden. Iemand enig idee? Quote
bigwade Geplaatst 25 Augustus, 2012 Geplaatst 25 Augustus, 2012 Je moet ook wel harder dan 20 gaan rijden Remko................ Quote
Remko .me Geplaatst 25 Augustus, 2012 Topic Starter Geplaatst 25 Augustus, 2012 oh echt? maar dat is toch eco? hahaha je hebt een punt maar ik rijd harder dan 20 bw.. gecondoleerd trouwens.. ik leef met je mee. Quote
xtra40 Geplaatst 25 Augustus, 2012 Geplaatst 25 Augustus, 2012 Ik heb sinds vandaag dat de auto niet meer na xxkm per uur te rijden automatisch op slot gaat.... je hoort hem klik klik zeggen en dan weer klik klik en weer klik klik en dit doet hij een paar keer en het lichtje blijft knipperen van het slot knopje in het midden. Iemand enig idee? Dan gaat er een deur niet opslot en blijft hij het dus proberen even kijken of er een deur niet meedoet Daar zit vaak de storing Quote
Jordan Geplaatst 25 Augustus, 2012 Geplaatst 25 Augustus, 2012 Ik heb sinds vandaag dat de auto niet meer na xxkm per uur te rijden automatisch op slot gaat.... je hoort hem klik klik zeggen en dan weer klik klik en weer klik klik en dit doet hij een paar keer en het lichtje blijft knipperen van het slot knopje in het midden. Iemand enig idee? Heb ik ook eens gehad maar dat was gelukkig geen storing. Mijn dochter zat met de deurhendel te spelen. Lang leve het kinderslot. Quote
Jim Brouns Geplaatst 27 Augustus, 2012 Geplaatst 27 Augustus, 2012 Vandaag de cruisecontrol update laten doen bij de auto. Wat een verschil zo hoort een cc te werken. Ben er blij mee en ook nog eens erg prettig geholpen. Quote
Urbanfoto Geplaatst 28 Augustus, 2012 Geplaatst 28 Augustus, 2012 Ik moet eerlijk bekennen dat ik van alle problemen die ik hier al gelezen heb, maar weinig mer bij mijn Rio. Zo weet ik bijv dat er een probleem was bij meerdere Rio's met automatische ontwasseming. Geen probleem mee. Quote
RioTom Geplaatst 28 Augustus, 2012 Geplaatst 28 Augustus, 2012 Ik hoop met de volgende rio ook minder problemen te hebben. Krijg iig het 2013 model die weer 4 gram minder uitstoot. Let trouwens op he mensen!!! De huidige rio's zijn duurder in het dealersysteem dan op de officiele prijslijst. Op mijn offerte stond aanvankelijk een auto die 500 euro te duur was namelijk. Quote
Gast Rio_Brazil Geplaatst 28 Augustus, 2012 Geplaatst 28 Augustus, 2012 Ik rij mijn Rio 1.2 Met alle packs sinds april. Veel van de oorspronkelijke problemen die ik in dit forum heb gezien komen gelukkig niet voor. Ik heb wel een paar (kleine) punten: - borrelende geluiden uit de airco (verwarming is al ontlucht bij de dealer maar heeft niet geholpen) - denderende koppeling bij koude motor; na 2-3x optrekken is dat over en werkt de koppeling prima (alhoewel wegrijden in 1 nog steeds met wisselend resultaat gaat, het blijft een gevoelig samenspel van de 2 voeten) - ruitenwissers werkten niet meer in stand "hoog" (er komt een nieuwe ruitenwissermotor, staat in bestelling) - vage besturing rond 120km/u alsof je "in de lucht" zit te sturen of stuurspeling hebt. Onder deze snelheid of daar een stuk boven geen probleem meer. Dealer wist niet van een software update hiervoor. - cruisecontrol na update nu in orde - "zoom" (draai)knop van de navigatie werkt ineens niet meer tijdens gebruik zonder begeleiding. Nog wel via het touchscreen - iPhone 3GS wordt soms niet gevonden als er met de auto een keer is gereden zonder telefoon op zak. - Vaak een "bonk" geluid van voortrein tijdens remmen vlak voordat de auto tot stilstand komt - diverse rammeltje en kraakjes in het interieur bij de speakers en ergens in de buurt van de zekeringenkast Het zijn dus allemaal kleine dingetjes. Ik merk gewoon dat deze Rio niet de degelijkheid heeft van mijn vorige Toyota maar die was dan ook ruim 36K ! en ook die had gekraak rond de speakers. Ik ben, zeker gezien de prijs, bijzonder in mijn nopjes met mijn Rio. Ik heb tijdelijk een shortlease Aygo gereden van 11K. En als je in de Rio dan ziet wat je aan auto krijgt tussen de vanafprijs en mijn aangeklede Rio dan is dat heel veel auto. Quote
Toyodriver Geplaatst 29 Augustus, 2012 Geplaatst 29 Augustus, 2012 Je noemt dit kleine punten? Nou, ik vind het nogal wat voor een nieuwe auto!! Maar je hebt gelijk met de prijs/kwaliteit verhouding. Quote
coolman_kk Geplaatst 3 September, 2012 Geplaatst 3 September, 2012 HARD SHIFTING FROM NEUTRAL GEAR TO REVERSE GEAR AND M/T REPLACEMENT 38350.pdf 38869.pdf Quote
RB- Geplaatst 3 September, 2012 Geplaatst 3 September, 2012 HARD SHIFTING FROM NEUTRAL GEAR TO REVERSE GEAR AND M/T REPLACEMENT Dit betekend dus dat er een nieuwe bak inkomt als die 5x mislukt... Toch maar eens uitprinten Quote
snellejelle1985 Geplaatst 4 September, 2012 Geplaatst 4 September, 2012 dit geld Dit betekend dus dat er een nieuwe bak inkomt als die 5x mislukt... Toch maar eens uitprinten is wel alleen bij de 6 bak ( diesel en de 1.4 versie ) dus geld niet voor de meeste nederlanders want die rijden bijna allemaal de 1.2 versie Quote
Baggio Geplaatst 5 September, 2012 Geplaatst 5 September, 2012 HARD SHIFTING FROM NEUTRAL GEAR TO REVERSE GEAR AND M/T REPLACEMENT Ik rij een 1.4 benzine en voel bij ± 2800 toeren een vibratie in de voortrein. De auto in achteruit zetten heb ik geen problemen mee. Wat wordt er bedoeld met "hard shiftting from neutral". Verder begint mijn waterpomp ook te ratelen. Verbruik is prima 1:16,4 Quote
bigmac Geplaatst 5 September, 2012 Geplaatst 5 September, 2012 Wat wordt er bedoeld met "hard shiftting from neutral". Moeilijk schakelen van neutraal naar de achteruit. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.