Gast GreyGriffin Geplaatst 17 Februari, 2016 Geplaatst 17 Februari, 2016 Raketa maakt nog steeds 24-uurs-horloges, maar ik blijf er van af. Want het kost me te veel moeite om iedere keer uit te vogelen hoe laat het nu is als ik er op kijk. Gaat het je werkelijk lukken de nieuwe Invicta in de kast te houden tot je verjaardag in april? Quote
Gast Vitara 2 Geplaatst 17 Februari, 2016 Geplaatst 17 Februari, 2016 Ja hoor, andere genoeg om te dragen. P.s. In 1 oogopslag 10 over 8 Quote
Gast GreyGriffin Geplaatst 17 Februari, 2016 Geplaatst 17 Februari, 2016 Inderdaad, tien over acht in de avond, ofwel 20.10 uur op de Raketa hierboven. Voor de argeloze forum-meelezer is het misschien handig te weten hoe een 24-uurs-horloge werkt. Want wie denkt dat de Raketa 10 over 10 aangeeft, zit er behoorlijk naast. De kleine wijzer van een gewoon horloge legt in 12 uur een volledige cirkel af, bij een 24-uurs-horloge duurt dat 24 uur. Op een 24-uurs-exemplaar moet je dus eerst even kijken waar de kleine wijzer staat (in dit geval op 20 uur) en pas daarna naar de grote wijzer (tien over het hele uur). Maakt samen 20.10 uur. Voor mij te veel gepuzzel, daarom heb ik dit soort horloges links laten liggen. Die 24-uurs-horloges werden trouwens speciaal gemaakt voor bemanningen van Russische onderzeeërs en voor Pool-expedities. Voor lieden die niet kunnen vaststellen of het dag dan wel nacht is. De oude baas zal verder niet meer over Russische horloges zwammen, daarvoor kan hij terecht op een geheel ander forum... Quote
Gast Vitara 2 Geplaatst 17 Februari, 2016 Geplaatst 17 Februari, 2016 Nog 1tje dan, en dan zal ik idd het horlogeforum weer een keer opzoeken. Deze is namelijk ook leuk om de tijd op af te lezen....Een Alpha Jumphour. (sorry voor de slechte foto) Quote
bigwade Geplaatst 17 Februari, 2016 Geplaatst 17 Februari, 2016 De heren hebben elkaar gevonden....op het Kiaforum. Ik heb geen enkel horloge maar wel alle tijd. Quote
Smart Geplaatst 17 Februari, 2016 Geplaatst 17 Februari, 2016 Ik ben ook wel een horlogefanaat. Deze Invicta Pro Driver heb ik mijzelf laatst cadeau gedaan. Quote
Gast Vitara 2 Geplaatst 18 Februari, 2016 Geplaatst 18 Februari, 2016 Ik ben ook wel een horlogefanaat. Deze Invicta Pro Driver heb ik mijzelf laatst cadeau gedaan. Die ken ik ook, is ook een flink klokje, leuk detail is de GMT wijzer. Alleen snap ik niet dat ze het een pro diver noemen terwijl hij maar 10 ATM is ? Ikzelf ga voor mechanisch maar hier zit wel een goed Ronda quartz uurwerk in. Smaken verschillen maar hier ga je vast veel plezier aan beleven. Quote
Gast GreyGriffin Geplaatst 18 Februari, 2016 Geplaatst 18 Februari, 2016 Dag Smart, Kun je je linker arm nog wel optillen als je de Invicta om hebt? Het lijkt me een gewichtig exemplaar! Wel mooi, overigens. Quote
Gast Vitara 2 Geplaatst 18 Februari, 2016 Geplaatst 18 Februari, 2016 De Pro Diver van Dhr Smart is idd een gewichtig klokje hij weegt door de Poly band "slechts" 185 gram. Dat is ruim meer dan de gemiddelde klok. De Grand Divers daarentegen wegen met stalenband "slechts' 235 gram, Daarmee zijn het wel de zwaarste klokjes die ik heb Quote
Smart Geplaatst 18 Februari, 2016 Geplaatst 18 Februari, 2016 Hahaha, ja is een behoorlijke klok, maar is niet echt storend om de pols. Daarentegen heb ik zeker geen grote polsen. Ik hou van stoere en speciale horloges. Ik heb nog een Luminox series 6100/6200 met tritium verlichtingsbuisjes,speciaal gemaakt voor de Navy Seals. En een Skagen zeer dun horloge. Deze is meer als ik een pak/shirt draag prettig. Daarnaast nog een paar onbeduidende exemplaren. Een paar jaar geleden zijn bij een inbraak o.a. mijn verzameling zeldzame en unieke horloges gestolen. Quote
bigwade Geplaatst 18 Februari, 2016 Geplaatst 18 Februari, 2016 http://www.horlogeforum.nl voor nieuwe vrienden. Ik heb geen horloge maar wel alle tijd. 1 Quote
Gast Vitara 2 Geplaatst 19 Februari, 2016 Geplaatst 19 Februari, 2016 http://www.horlogeforum.nl voor nieuwe vrienden. Dat forum ben ik ook al meer dan 10 jaar lid van Hahaha, ja is een behoorlijke klok, maar is niet echt storend om de pols. Daarentegen heb ik zeker geen grote polsen. Ik hou van stoere en speciale horloges. Ik heb nog een Luminox series 6100/6200 met tritium verlichtingsbuisjes,speciaal gemaakt voor de Navy Seals. En een Skagen zeer dun horloge. Deze is meer als ik een pak/shirt draag prettig. Daarnaast nog een paar onbeduidende exemplaren. Een paar jaar geleden zijn bij een inbraak o.a. mijn verzameling zeldzame en unieke horloges gestolen. Daarom liggen die van mijn ook in de kluis, Ik heb echt van alles. Van goedkope Chinese zoals de Alpha jumphour tot een Pam177 titanium. Maar mijn verzameling wisselt best veel zo heb ik op dit moment deze bijna nieuwe Seiko SKX781 "Orange Monster" Automaat in de verkoop. Quote
Gast GreyGriffin Geplaatst 19 Februari, 2016 Geplaatst 19 Februari, 2016 Liefhebbers van Russische uurwerken kunnen terecht op het forum watchuseek (Engelstalig), afdeling f10: http://forums.watchuseek.com/f10/ Quote
Kia2811 Geplaatst 19 Februari, 2016 Geplaatst 19 Februari, 2016 Ben geen verzamelaar maar deze draag ik bijna elke dag en is pas 40 jaar oud tikt nog prima Het is een automaat dus de datum klopt niet, geen zin om dat aan te passen 2811 1 Quote
Gast Vitara 2 Geplaatst 19 Februari, 2016 Geplaatst 19 Februari, 2016 Ben geen verzamelaar maar deze draag ik bijna elke dag en is pas 40 jaar oud tikt nog prima Het is een automaat dus de datum klopt niet, geen zin om dat aan te passen 2811 Dit ziet er uit als een behoorlijk (af)gedragen Seiko 7002-7000. Nieuwe Bezel inleg en glas en hij kan nog jaren mee. Quote
Smart Geplaatst 19 Februari, 2016 Geplaatst 19 Februari, 2016 Luminox 6100 Navy Seals met tritium buisjes. Onderste foto is een voorbeeld hoe het eruit ziet in het donker. Deze geven meer dan 25 jaar licht van zichzelf. Quote
bigwade Geplaatst 19 Februari, 2016 Geplaatst 19 Februari, 2016 Is er ook iemand met bijvoorbeeld een nieuwe kettingzaag ? Word onderhand getikt van die klokkies.. Quote
Smart Geplaatst 19 Februari, 2016 Geplaatst 19 Februari, 2016 De tijd zal het leren...je wordt er wel wijzer van Quote
xtra40 Geplaatst 19 Februari, 2016 Geplaatst 19 Februari, 2016 geen horloge maar ik kan wel de tijd er op aflezen maar na wederom een teleur stelling met een windows pc heb ik de stoute schoenen aan getrokken en ben ik overgegaan op een macbook air tot nu toe bevalt het perfect 1 Quote
bigwade Geplaatst 19 Februari, 2016 Geplaatst 19 Februari, 2016 Noteer de datum ! Een kantelmoment in uw leven ! 1 Quote
xtra40 Geplaatst 19 Februari, 2016 Geplaatst 19 Februari, 2016 Noteer de datum ! Een kantelmoment in uw leven ! zo lang deze dan maar niet op de kop kantelt Quote
Gast Vitara 2 Geplaatst 19 Februari, 2016 Geplaatst 19 Februari, 2016 Heel mooi klokje hoor, weer 1 met een Ronda quartz . Om weer ff op de klokjes terug te komen Quote
bigwade Geplaatst 19 Februari, 2016 Geplaatst 19 Februari, 2016 zo lang deze dan maar niet op de kop kantelt Welnee.. Veel plezier met je MB-air. Uit de dark-side naar het licht, dat idee. Ben sinds 1992 Mac gebruiker, heb onwaarschijnlijke sloten geld naar Apple geschoven maar er nooit spijt van gehad. 1 Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.