jutter Posted March 9, 2012 Posted March 9, 2012 Eigenlijk een heel simpele vraag; waarmee houden jullie het zwarte kunsstof mooi zwart? Is er een speciaal middel voor op de markt of zijn er mensen die een ander middel gebruiken? Het zwarte kunsstof van mijn Opel Corsa had ook nogal de neiging om grijs/wit te worden. Daarvoor gebruikte ik zwarte schoenpoets. Dan bleef het 3-4 maand mooi! Maar wat gebruiken jullie om het mooi zwart te houden? Graag advies.... Quote
PMB Posted March 9, 2012 Posted March 9, 2012 Eigenlijk een heel simpele vraag; waarmee houden jullie het zwarte kunsstof mooi zwart? Is er een speciaal middel voor op de markt of zijn er mensen die een ander middel gebruiken? Het zwarte kunsstof van mijn Opel Corsa had ook nogal de neiging om grijs/wit te worden. Daarvoor gebruikte ik zwarte schoenpoets. Dan bleef het 3-4 maand mooi! Maar wat gebruiken jullie om het mooi zwart te houden? Graag advies.... Gewoon bij de Action een spuitbus bumperzwart kopen voor weining geld... insuiten uitwrijven met doek en klaar!!!! Quote
Guest Warmentuuter Posted March 9, 2012 Posted March 9, 2012 @ Jutter, Deze vraag heb ik al een voorbij zien komen. Zie topic: http://www.kiaclub.nl/topic/8940-zwarte-plastic-delen-slaan-grijs-uit/ Hier worden allerlei tips gegeven. Alleen inwateren met ochtend urine komt er nog niet in voor. :-) :-) groet, Warmentuuter Quote
rash Posted March 9, 2012 Posted March 9, 2012 Hmm, las net die andere topic door... wel slim idee om gewoon bij de dealer aan te kloppen als het plastic grijs/wit wordt! Wie weet dat het gratis wordt vervangen. Het kost in de meeste gevallen idd toch niet veel. Nee heb je, ja kun je krijgen. Ik gebruikte bij m'n vorige auto's voor de plastic delen aan de buitenkant ook idd altijd bumperzwart, volgens mij van TurtleWax ofzo. Quote
artcev Posted March 9, 2012 Posted March 9, 2012 Valma plastic shine. Kost 7,30 en werk 10 keer beter dan die bende van de action , Quote
riodriver Posted March 9, 2012 Posted March 9, 2012 gewoon ......lekkergoed koop...lijnolie bij de gamma. voed tevens ook je kunsstof. in wrijven met een doek en daarna uitwrijven en klaarrrr Quote
bigmac Posted March 9, 2012 Posted March 9, 2012 Ik gebruik siliconenspray van om het even welk merk. Quote
artcev Posted March 9, 2012 Posted March 9, 2012 Je hebt verdorie een nieuwe auto , dan ga je zeker niet bezuinigen op de onderhouds spullen . Quote
xtra40 Posted March 9, 2012 Posted March 9, 2012 mischien is het geld op en was het of een nieuwe auto en iets goedkoperen schoon maak midelen of goede maar duurderen middelen maar een ouwe rammelbak :tt2: wij nederlanders willen toch alles goedkoop / goed maar niet duur Quote
Guest Jeroen66475 Posted March 9, 2012 Posted March 9, 2012 Turtle Wax Ice. Gebruik ik al jaren en bevalt uitstekend. De hele auto in een paar tellen in de was en rubber en kunstof prachtig zwart zonder ''nepglans'' en geen witte strepen. Quote
Marc-T4 Posted March 9, 2012 Posted March 9, 2012 Heb bij mijn vorige auto lijnzaad-olie gebruikt,wat erg goed werkte vond ik. Goed insmeren,even laten intrekken en uitwrijven. Blijft ook echt wel een tijdje zitten,na een regenbuitje blijven de druppels erop liggen. Quote
willem57 Posted March 9, 2012 Posted March 9, 2012 Gewoon siliconespray perfect, ik spuit het op een doekje en dan uitwrijven Quote
Remko .me Posted March 9, 2012 Posted March 9, 2012 Het enige wat ik adviseer, ook omdat je met 'buiten' (als je het op de buitenkant gebruikt) en voor de binnenkant kun je dit product gebruiken; http://www.carclean.nl/product/Poorboys_World/Trim_Restorer_473ml_PB-TR16_100730.aspx Het is van Poorboys Wold, Trim Restorer, kost 17 euro per 500ml. Je doet daar jaren mee! Voordeel van dit product, je krijgt geen strepen (nadat het geregend heeft), het vlekt niet, poets goed uit, is niet vettig (ook erg belangrijk!). Quote
jutter Posted March 9, 2012 Author Posted March 9, 2012 Het enige wat ik adviseer, ook omdat je met 'buiten' (als je het op de buitenkant gebruikt) en voor de binnenkant kun je dit product gebruiken; http://www.carclean....R16_100730.aspx Het is van Poorboys Wold, Trim Restorer, kost 17 euro per 500ml. Je doet daar jaren mee! Voordeel van dit product, je krijgt geen strepen (nadat het geregend heeft), het vlekt niet, poets goed uit, is niet vettig (ook erg belangrijk!). Dank je Remko! Nog even een vraag. Zwart kunststof zit altijd stijf tegen het lakwerk; kijk bijvoorbeeld maar eens naar de mistlampen: Als ik het kunststof behandel met Poorboys World Trim Restorer, dan kun je je wel voorstellen dat dit spul ook op de lak komt. Mijn vraag: tast Poorboys World Trim Restorer de wax niet/wel aan? Quote
BaBaCC Posted March 10, 2012 Posted March 10, 2012 Turtle of Valma "Bumperzwart" is ook goed en afdoende voor maanden! BaBaCC Quote
H.Tjoek Posted March 10, 2012 Posted March 10, 2012 Tot nu toe had ik het motto, 1x per jaar in de vakantie wassen. Zwart van kleur is die al dus waarom dan wassen? Quote
Smart Posted March 11, 2012 Posted March 11, 2012 Bumperzwart van de Hema gebruikt ik al jaren. Is zeer zuinig in het gebruik. Ook Turtle Wax Ice (kwam al voorbij) is mij zeer goed bevallen. Geeft een mooie wetlook lak en kunststof/rubberen delen van je auto. Quote
jutter Posted March 11, 2012 Author Posted March 11, 2012 Welke Turttle Wax Ice moet ik dan hebben? Er zijn er nogal een paar.... http://www.poetsproducten.nl/search.php?search_query=%22turtle+wax+ice%22&x=0&y=0&gclid=CIjUhKXN364CFQ8f3godDX8rXw Quote
Smart Posted March 11, 2012 Posted March 11, 2012 Ik gebruik Turtle Wax Ice Liquid Polishing. Hiermee kun je inderdaad ook de raamrubbers en alle zwarte kunststofdelen mee insmeren. Quote
Guest Warmentuuter Posted March 11, 2012 Posted March 11, 2012 Welke Turttle Wax Ice moet ik dan hebben? Er zijn er nogal een paar.... http://www.poetsprod...CFQ8f3godDX8rXw Met de shampoo kan je ook perfect je auto wassen. Quote
jutter Posted March 11, 2012 Author Posted March 11, 2012 Met de shampoo kan je ook perfect je auto wassen. Het is ook niet te geloven... Quote
Recommended Posts