Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Tuning van de kia Rio

Aanbevolen Berichten

• Reacties 116
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• 2 weken later...
  • 10 maanden later...
Geplaatst

Ik zit over een tijdje aan chiptuning te denken, breng wel vaker auto's bij Zip Tuning in Utrecht.

Zijn vaak al redelijk snelle auto's een Clio RS of een Megane RS ofzo maar ik vroeg het voor mijn auto en het is ook wel iets om over na te denken! Je krijgt meer PK dus sneller, minder brandstof verbruik en op de snelweg hang je minder in je toeren!

Check voor meer info:

http://www.ziptuning.nl/Chiptuning/KIA-Rio-1.2-CVVT-86-pk-car-6139.html

Uit ervaring met dit bedrijf kan ik het zeker aanraden

Geplaatst

Hoi ik zou het ook wel wat vinden.

De prijs is exclusief montagekosten welke kosten komen er nog bij ?

€ 540,-

Exclusief montagekosten

Wat gebeurt er met je kia garantie?

Groeten,

Eric

Geplaatst

Hoi ik zou het ook wel wat vinden.

De prijs is exclusief montagekosten welke kosten komen er nog bij ?

€ 540,-

Exclusief montagekosten

Wat gebeurt er met je kia garantie?

Groeten,

Eric

Volgens mij passen ze je computer aan, ik weet niet of er een melding komt als je kia uitgelezen word bij de dealer.

Ik neem aan dat je garantie bij Kia er niet meer is, maar als ze er niet achter kunnen komen dan weten ze niks.. daarbij tunen ze je motor

En dat werken hun zo perfect uit dat het geen extra belasting of over belasting is op je motor en versnellingsbak etc..

Vaak word namelijk door een merk als kia je motor geknepen zodat het in een lichtere energie klasse valt en wegenbelasting vrij is terwijl er uit een motor vaak veel meer pk kan en (moet) komen haha

Geplaatst

nou kia nerderland weet nu al dat jullie interesse hebben in chiptuning

want ze kunnen mee lezen en dat is al een paar keer gemeld in deze topic

Geplaatst

Haha, ja dus? Als ik een motor probleem zou krijgen mocht ik het doen, is het binnen een paar klikjes weer terug in de standart instellingen zonder dat ze het kunnen zien.. maar met chiptuning gaat je auto echt niet ineens naar de klote hoor..

Geplaatst

nou wat hij bedoeld is als je en zeker hier op het forum meld dat je je wagen gaat laten tunen of dergelijks

kia nederland hier dus mee leest en dus in de computer zetten dat jij dus geen garantie meer hebt 

en of het nu wel of niet meer te traceeren is jij dus kunt fluiten naar je fabrieks garantie 

en geloof mij maar dat hij uit ervaring spreekt  :wink:  :wink:

kia nederland sponserd dit forum en lezen dus gewoon mee 

niet om je bang te maken maar wel om je voor te bereiden op dat wat er kan gaan gebeuren 

als je dit forum even van af het begin door leest zal je het wel begrijpen denk ik 

dus pas gewoon op met wat je hier roept dat is alles 

en ja het is jou auto je mag er mee doen en laten wat je wilt (en jou wagen is wel onwijs mooi zeker met die strakke wielen en dat gave dak jaloers hahahah)

maar als er dan eens wat met je aandrijflijn is dan is het zo een klap als je ineens de rekening krijgt 

dat is alles verder zijn er zat mensen die het hebben laten doen en ook tegen een betere prijs en die zijn erg tevreden 

lekker een beetje meer power onder in als ik het allemaal een beetje goed heb gevolgd

Geplaatst

nou kia nerderland weet nu al dat jullie interesse hebben in chiptuning

want ze kunnen mee lezen en dat is al een paar keer gemeld in deze topic

Dat is dus de reden waarom ik vroeg hoe het met de garantie zit. Wie zou het nou niet willen zomaar 10 pk erbij en nog zuiniger ook begreep ik.

En als onze motoren dit natuurlijk 100% aankunnen natuurlijk.

Maar om hiervoor 7 jaar garantie door kwijt te gaan raken, echt niet dus vandaar deze belangrijke vraag.

Geplaatst

nou zo als je dus hebt kunnen lezen is het heel simpel wie laat tunen en dat hier meld is zeker zijn garantie op de aandrijf lijn kwijt  

• 4 jaar later...
Geplaatst

Hallo allen,

Recent ben ik in het bezit van een Kia Rio 1.25 uit 2012 met 27xxx km op de teller. :)

Een vriend van me werkt bij een auto technisch bedrijf en sprak over een powerbox/piggyback waardoor ik meet PK's uit mijn auto kan halen.

Hebben jullie inmiddels al wat meer ervaring wat betreft de piggyback tuning van Vtune?

Ik ben erg benieuwd!

Groetjes, Sten

Geplaatst
Hallo allen,
Recent ben ik in het bezit van een Kia Rio 1.25 uit 2012 met 27xxx km op de teller.
Een vriend van me werkt bij een auto technisch bedrijf en sprak over een powerbox/piggyback waardoor ik meet PK's uit mijn auto kan halen.
Hebben jullie inmiddels al wat meer ervaring wat betreft de piggyback tuning van Vtune?
Ik ben erg benieuwd!
Groetjes, Sten
Motor tuning is een beetje een NO go hier omdat kia je garantie schrapt als ze er achter komen dat je dat hent laten doen en die lezen hier mee vandaar
Maar ik ken er die het wel hebben laten doen en het aantal pk dat je er bij krijgt is te verwaarlozen ze beloven allemaal wel 10 pk of meer maar in de praktijk is het 1 a 2 pk
Wel word de kracht onderin ietsjes meer waardoor je ietsjes minder hoeft terug te schakelen

Verstuurd vanaf mijn Debielen Mobiele Telefoon met Tapatalk 🤣🤣

Geplaatst

Bedankt voor je bericht.

Snap dat dat dan niet zo praktisch is hier. Maar heb al begrepen van diverse andere bronnen dat piggyback/powerbox zonde van je geld is. Chiptunen via het obd schijnt veel betrouwbaarder te zijn etc etc. Maar komt er uiteindelijk op neer dat je de veiligheidsmarges van je auto verkleint waardoor er een grotere kans is op slijtage/schade. De daadwerkelijke winst is minimaal (zonder turbo). 

En wat je zegt, zonde van de resterende fabrieksgarantie. 

Ik hou me er bij vandaan.

Groetjes:)

Geplaatst
Op 14-12-2017 om 15:45 zei Sten333:

Hallo allen,

Recent ben ik in het bezit van een Kia Rio 1.25 uit 2012 met 27xxx km op de teller. :)

Ik ben erg benieuwd!

Groetjes, Sten

Mocht je een sloot in de buurt hebben, gooi je geld daar dan in. Zeker geen "Piggybag". Helpt niets, helemaal niets (getest in 2012). 

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...