Sicco83 Geplaatst 6 Mei, 2012 Geplaatst 6 Mei, 2012 Ik heb echt geen idee waar ik naar zit te kijken bij je foto's, maar ik begrijp uit je tekst dat het lastig wordt... 1 Quote
blackviper Geplaatst 6 Mei, 2012 Geplaatst 6 Mei, 2012 Ik heb echt geen idee waar ik naar zit te kijken bij je foto's, maar ik begrijp uit je tekst dat het lastig wordt... Je zit naar de achterklep te kijken zonder plastic cover Dat Grijze ding (ik denk in mijn geval grijs ) wat je ziet bij het zijaanzicht in het midden van de foto is die unit waar je handgreep en dus het embleem in zit Quote
J-J Geplaatst 6 Mei, 2012 Geplaatst 6 Mei, 2012 Je zit naar de achterklep te kijken zonder plastic cover Dat Grijze ding (ik denk in mijn geval grijs ) wat je ziet bij het zijaanzicht in het midden van de foto is die unit waar je handgreep en dus het embleem in zit Maar zit daar al een doorgang in voor een draad naar buiten of moet je toch boren? Quote
blackviper Geplaatst 6 Mei, 2012 Geplaatst 6 Mei, 2012 Maar zit daar al een doorgang in voor een draad naar buiten of moet je toch boren? Geen idee.. ik had geen zin om de achterklep verder te demonteren Vond ik teveel werk. Dit was gewoon ff snelle check of t makkelijk kon Quote
xtra40 Geplaatst 6 Mei, 2012 Geplaatst 6 Mei, 2012 En anders boor je er zelf toch een gaatje in doe je aan de achterkant Voor de zekerheid even een beetje huis tuin en keuken kit dat komt er zeker Nooit water naar binnen En het zit achter ja embleem dus je zult het nooit zien Quote
xtra40 Geplaatst 6 Mei, 2012 Geplaatst 6 Mei, 2012 Al binnen? gister binnen gekomen eindelijk meteen de orginele plakstrip er af getrokken en nieuwe er op geplakt (de orginele plak strip die plakt niet ) heb voor en achter geplakt (zie fototjes ) je zou voor iets breder kunnen plakken maar dan moet je de zijkanten wel aan passen Quote
J-J Geplaatst 6 Mei, 2012 Geplaatst 6 Mei, 2012 Ik vind het wel netjes geworden hoor, maar ik vind de originele aan de voorkant toch wat mooier omdat die veel duidelijker aanwezig is. Quote
Specialmade Geplaatst 6 Mei, 2012 Geplaatst 6 Mei, 2012 gister binnen gekomen eindelijk meteen de orginele plakstrip er af getrokken en nieuwe er op geplakt (de orginele plak strip die plakt niet ) heb voor en achter geplakt (zie fototjes ) je zou voor iets breder kunnen plakken maar dan moet je de zijkanten wel aan passen ziet er strak uit Xtra40. Mooie oplossing, niet te veel aanwezig maar wel afgewerkt. Vaak vind ik het gauw een kermis worden met allerlei chromen randjes en stipjes maar dit ziet er idd prachtig uit. Grtz. Specialmade Quote
xtra40 Geplaatst 6 Mei, 2012 Geplaatst 6 Mei, 2012 Ik vind het wel netjes geworden hoor, maar ik vind de originele aan de voorkant toch wat mooier omdat die veel duidelijker aanwezig is. ja is ook zo maar ik vind de prijs dan weer veeeeeeels te hoog dus ik laad deze lekker zitten dit kost maar een euro of 3 heel mischien plaats ik nog eens een bredere onder op kan je een strip van 6 mm heel mooi kwijt moet aleen de zij kanten worden versmalt dus wie weet word dat nog eens verandert Quote
blackviper Geplaatst 6 Mei, 2012 Geplaatst 6 Mei, 2012 Heel subtiel. Netjes gedaan Was het makkelijk te vormen en te plakken? Quote
xtra40 Geplaatst 6 Mei, 2012 Geplaatst 6 Mei, 2012 Heel subtiel. Netjes gedaan Was het makkelijk te vormen en te plakken? ja was echt super simpel het meeste werk was het om de strip van nieuw wel kleevend dubel zijdig tape te voorzien ff alles goed schoon maken en plakken maar Quote
blackviper Geplaatst 6 Mei, 2012 Geplaatst 6 Mei, 2012 ja was echt super simpel het meeste werk was het om de strip van nieuw wel kleevend dubel zijdig tape te voorzien ff alles goed schoon maken en plakken maar HuH zat er geen plakrand bij die strip dan? Deze was toch van ebay? Quote
xtra40 Geplaatst 6 Mei, 2012 Geplaatst 6 Mei, 2012 HuH zat er geen plakrand bij die strip dan? Deze was toch van ebay? klopt deze is ook van ebay maar als je deze op plakt dan licht hij 5 minuten later op de grond zo goed plakt de plakrand die er op zit dus die heb ik er af gehaald en even voorzien van nieuwe dat was geen probleem ff hobbie boben wel in me vinger gesneden uiteraard maar hij zit nu nog steeds Quote
blackviper Geplaatst 6 Mei, 2012 Geplaatst 6 Mei, 2012 klopt deze is ook van ebay maar als je deze op plakt dan licht hij 5 minuten later op de grond zo goed plakt de plakrand die er op zit dus die heb ik er af gehaald en even voorzien van nieuwe dat was geen probleem ff hobbie boben wel in me vinger gesneden uiteraard maar hij zit nu nog steeds ow goed waardeloos dus.. Beetje jammer. Quote
xtra40 Geplaatst 6 Mei, 2012 Geplaatst 6 Mei, 2012 ow goed waardeloos dus.. ja maar aleen de plakrand maar dat is bijna altijd zo dus ik had er al rekening mee gehouden en had al nieuw dubbelzijdig plak meegenomen van me werk nu straks aan het volgende project beginen de xenon ben aleen nog aan het probeeren die verrekte stekers te krijgen waar je lampje in zit Quote
Mel_Rio Geplaatst 6 Mei, 2012 Geplaatst 6 Mei, 2012 weer een nieuwe instaplijst aangeboden op ebay http://www.ebay.nl/itm/KIA-RIO-III-Design-Edelstahl-Einstieg-Schutzleisten-/251055506284?pt=DE_Autoteile&hash=item3a7413036c#ht_7750wt_1300 Quote
Remko .me Geplaatst 6 Mei, 2012 Geplaatst 6 Mei, 2012 Knap gedaan xtra! Complimenten voor de uitvoering! Ik denk dat je veel mensen op goede ideeën brengt! Quote
blackviper Geplaatst 7 Mei, 2012 Geplaatst 7 Mei, 2012 xtra, Nog even over je sierlijst voor. Hoeveel mm is deze? Want heb je nou een poging gedaan het origineel na te maken? Nee toch? want die loopt niet geheel rond. Tweede vraagje, heb je hem voorop of in de grill geplakt? of er beetje in. Ik weet niet hoe het origineel er precies uit hoort te zien: is dat deze? Vind die fijnere van jou dan iets mooier en fijner uitzien eerlijk gezegd Quote
Sicco83 Geplaatst 7 Mei, 2012 Geplaatst 7 Mei, 2012 Hey, zie ik daar ineens mijn auto voorbij komen Op de foto hierboven is inderdaad de originele te zien. Hij lijkt behoorlijk aanwezig op deze foto, maar in het echt valt dat wel mee. Ik ben heel blij dat ik hem meebesteld heb destijds. Het geeft de voorkant net iets meer 'smoel' en de meeste Rio's hebben het niet (omdat het eigenlijk veel te duur is...) dus dat maakt hem net iets unieker. Ik vind die van Xtra juist weer wat te smal... Maar zoals Xtra al aangaf: er is ook dikker materiaal te bestellen dus dat zou een goed alternatief kunnen zijn. Quote
blackviper Geplaatst 7 Mei, 2012 Geplaatst 7 Mei, 2012 Hey, zie ik daar ineens mijn auto voorbij komen Op de foto hierboven is inderdaad de originele te zien. Hij lijkt behoorlijk aanwezig op deze foto, maar in het echt valt dat wel mee. Ik ben heel blij dat ik hem meebesteld heb destijds. Het geeft de voorkant net iets meer 'smoel' en de meeste Rio's hebben het niet (omdat het eigenlijk veel te duur is...) dus dat maakt hem net iets unieker. Ik vind die van Xtra juist weer wat te smal... Maar zoals Xtra al aangaf: er is ook dikker materiaal te bestellen dus dat zou een goed alternatief kunnen zijn. Hij lijkt voornamelijk aan de zijkant nogal breed in verhouding met de onderkant. Het is wel dezelfde dikte? Quote
Sicco83 Geplaatst 7 Mei, 2012 Geplaatst 7 Mei, 2012 ik moet je eerlijk zeggen dat ik daar nooit op gelet heb volgens mij is het gewoon 1 dikte en komt het door het perspectief van de foto dat het zo lijkt. maar als ik straks weer bij mijn auto ben zal ik er eens naar kijken. als het op chroom aankomt moet je erg uitkijken vind ik dat het niet te overdreven wordt, maar het moet ook weer niet 'net niet' zijn. en dat vind ik het wel worden als de randjes te dun zijn... ik heb de achterklep lijst niet genomen omdat ik die op een zwarte auto weer te opvallend vind. chromen handgrepen etc. ben ik ook niet zo weg van. kwestie van smaak natuurlijk allemaal he jongens Quote
J-J Geplaatst 7 Mei, 2012 Geplaatst 7 Mei, 2012 Hey, zie ik daar ineens mijn auto voorbij komen Op de foto hierboven is inderdaad de originele te zien. Hij lijkt behoorlijk aanwezig op deze foto, maar in het echt valt dat wel mee. Ik ben heel blij dat ik hem meebesteld heb destijds. Het geeft de voorkant net iets meer 'smoel' en de meeste Rio's hebben het niet (omdat het eigenlijk veel te duur is...) dus dat maakt hem net iets unieker. Ik vind die van Xtra juist weer wat te smal... Maar zoals Xtra al aangaf: er is ook dikker materiaal te bestellen dus dat zou een goed alternatief kunnen zijn. Wacht maar een paar weekjes, dan zie je er nog een zwarte Rio mee Ik vind dat je deze strip ook moet vergelijken met de chrome grill erboven en dan is de dikte van de strip prima. Quote
Sicco83 Geplaatst 7 Mei, 2012 Geplaatst 7 Mei, 2012 Ah, jij hebt ook de originele besteld J-J? Klopt wat je zegt over de grill. met deze dikte is het meer in verhouding. Quote
J-J Geplaatst 7 Mei, 2012 Geplaatst 7 Mei, 2012 weer een nieuwe instaplijst aangeboden op ebay http://www.ebay.nl/i...#ht_7750wt_1300 Lijkt mij toch meer voor de oude Rio als ik zo naar de plaatjes kijk. Quote
xtra40 Geplaatst 7 Mei, 2012 Geplaatst 7 Mei, 2012 xtra, Nog even over je sierlijst voor. Hoeveel mm is deze? Want heb je nou een poging gedaan het origineel na te maken? Nee toch? want die loopt niet geheel rond. Tweede vraagje, heb je hem voorop of in de grill geplakt? of er beetje in. Ik weet niet hoe het origineel er precies uit hoort te zien: is dat deze? Vind die fijnere van jou dan iets mooier en fijner uitzien eerlijk gezegd Ik heb zeker niet geprobeerd om de originele na te maken maar vond het wel mooi Daarom heb ik een dun biesje er in geplakt Anders had ik een bredere strip genomen en deze aangepast Ik wilde ook eerst zien hoe het stond en ik moet zeggen dat het heel mooi en fijntjes staat Je kunt een biesje van zeg 6mm er in plakken zonder probleem Er zit een heel klein opstaand randje daar heb ik hem tegen aan geplakt En omdat mijn biesje wat dunner is heb ik hem rond om gedaan en achter ook Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.