Jeroen1972 Geplaatst 25 April, 2012 Geplaatst 25 April, 2012 Beste Allen, Ik kan mijn Rio aanstaande vrijdag ophalen. Hebben jullie nog tips met betrekking tot de verzekering? Wie heeft er bijvoorbeeld ergens een hele goede/goedkope verkering aan kunnen vragen? Alvast bedankt, Jeroen Toekomstig Riorijder
bigmac Geplaatst 25 April, 2012 Geplaatst 25 April, 2012 Er bestaat al zo'n discussie, maar dan voor alle Kia-rijders: http://www.kiaclub.nl/topic/9049-waar-ben-jij-verzekerd-en-waarom/
bigwade Geplaatst 25 April, 2012 Geplaatst 25 April, 2012 Moeilijk hè, dat zoeken..... Dames, heren, er is meer dan alleen het Rio deel.. 1
J-J Geplaatst 25 April, 2012 Geplaatst 25 April, 2012 Het Rio topic zou erg handig kunnen zijn als er ook prijzen worden genoemd, maar alleen een verzekeraar noemen voegt niks toe.
bigwade Geplaatst 25 April, 2012 Geplaatst 25 April, 2012 Dat heeft geen enkele zin. Premie is afhankelijk leeftijd, schadevrije jaren, postcode en meer. even heel Off Topic. Ik krijg wel eens het idee dat de nieuwe Rio drivers zich heel erg afzonderen van de rest van de KiaClub. Er zijn echter genoeg zaken en onderwerpen die type- en zelfs merk onafhankelijk zijn.
J-J Geplaatst 25 April, 2012 Geplaatst 25 April, 2012 Als je het zo bekijkt dan zijn beide topics totaal nutteloos, wat heb je eraan om allemaal verschillende namen van verzekering instanties te lezen? Die kan ik ook op independer of google lezen. De meeste Rio leden zijn veelal op dit Rio forum omdat ze hier alle informatie over een Rio kunnen vinden en niet iedereen heeft er behoefte aan om over koetjes en kalfjes op andere forums te praten, maar dat is ieder z'n keuze toch...
bigwade Geplaatst 25 April, 2012 Geplaatst 25 April, 2012 Als je het zo bekijkt dan zijn beide topics totaal nutteloos, wat heb je eraan om allemaal verschillende namen van verzekering instanties te lezen? Die kan ik ook op independer of google lezen. Nou nee. Er zijn mensen die al jaren bij dezelfde verzekeraar zitten en een vaste (vaak te hoge) premie betalen. Mensen die vergelijkbaar zijn betalen ineens minder. (vaak lokkertje) Gek hè, net als met kranten abo's. Het loont om eens op te zeggen en een nieuwe verzekeraar te nemen. Daar ging mijn draadje over. De meeste Rio leden zijn veelal op dit Rio forum omdat ze hier alle informatie over een Rio kunnen vinden en niet iedereen heeft er behoefte aan om over koetjes en kalfjes op andere forums te praten, maar dat is ieder z'n keuze toch... Gaat niet over koetjes en kalfjes maar vaak over poetsen, navi ellende, onderhoud, steenslagstickers etc, algemene zaken dus. De nieuwe gemiddelde Rio driver kijkt niet echt verder dan zijn eigen tiepje terwijl over die onderwerpen inmiddels veel is geschreven.
bigmac Geplaatst 25 April, 2012 Geplaatst 25 April, 2012 ik ben het met bigwade eens; het lijkt of veel (niet alle) 2011/2012 rio rijders enkel hier zitten en de rest niet lezen, hoewel daar ook soms dingen genoemd worden die voor een ieder interessant kunnen zijn. Zelfs bij Venga of Picanto discussies.
Presiozo Geplaatst 26 April, 2012 Geplaatst 26 April, 2012 Dat is dan het gemis van diegene die niet verder kijkt. En als die dan de vraag ook hier( rio forum) stelt dan staat het in ieder geval ook hierin. Iedereen die erop wil reageren kan erop reageren en als het draadje je niet bevalt kan je het ook links laten liggen toch? of zeg ik nu hele rare dingen. Ik kijk zelf ook amper verder dan het rio forum, omdat de rest mij ook niet zo boeit eerlijk gezegd. Ik begrijp wel dat er nuttige dingen staan in andere forums maarja, als ik ze niet lees is dat mijn probleem. En over de verzekeringen, tjah als je niet verder kijkt dan je neus lang is en jarenlang bij dezelfde zit die veel te veel vraagt...Ik betaal 20 euro per maand en ben goed verzekerd dus ik hoef de komende 10 jaar niet verder kijken, zal me hooguit 2 euro opleveren. Je kan het beste naar een onafhankelijke tussenpersoon of website gaan en daar navraag doen. Een autoverzekering is namelijk voor iedereen anders en kan zomaar tientallen euro's schelen als je verhuisd van de ene naar de andere woonplaats.
listige Geplaatst 26 April, 2012 Geplaatst 26 April, 2012 ik ben het met bigwade eens; het lijkt of veel (niet alle) 2011/2012 rio rijders enkel hier zitten en de rest niet lezen, hoewel daar ook soms dingen genoemd worden die voor een ieder interessant kunnen zijn. Zelfs bij Venga of Picanto discussies. Ik ben het Niet eens met BW Wat moet ik met die andere modellen? vind ze trouwens ook niet mooi Ik vind het leuk en interesant om de schrijvers en lezers van het Rio forum beter te leren kennen en met hun ervaringen te delen Ik heb er meer als tijd zat voor nodig Ik heb niets te zoeken in de andere forums. maw : schoenmaker blijf bij je leest. Grtz Listige 1
blackviper Geplaatst 26 April, 2012 Geplaatst 26 April, 2012 Ik heb dan wel antwoord gegeven maar ik vind het ook niets toevoegen. Verzekeringen zijn te persoonlijk. Als je hier kan lezen kan je ook op internet lezen. Bijna overal kan je berekeningen doen. Heel simpel. Ik heb bijvoorbeeld de top 10 autoverzekeringen bekeken en daar allemaal berekeningen gedaan. Voor en nadelen op een rij gezet en zo kwam AllSecur eruit. Maar deze factoren waren natuurlijk beïnvloed met wat ik wil. All risk of niet.. Of waar ik woon. Hoe oud ik ben. Schade vrije jaren. Rijtje met aanbieders zoals hier zal en gaat niets toevoegen.
J-J Geplaatst 26 April, 2012 Geplaatst 26 April, 2012 Ik ben het Niet eens met BW Wat moet ik met die andere modellen? vind ze trouwens ook niet mooi Ik vind het leuk en interesant om de schrijvers en lezers van het Rio forum beter te leren kennen en met hun ervaringen te delen Ik heb er meer als tijd zat voor nodig Ik heb niets te zoeken in de andere forums. maw : schoenmaker blijf bij je leest. Grtz Listige Helemaal mee eens
bigwade Geplaatst 26 April, 2012 Geplaatst 26 April, 2012 Heren Listige en J-J Het heet hier KiaClub.nl en geen RioClub.nl. Algemene zaken horen in Forum en niet in een Rio deel, fact. We zouden anders 11 verzekerings topics krijgen van alle typen die nu nog actueel zijn. Dat jullie dikke vinger naar andere KiaClub.nl leden doen middels "vind ze niet mooi, heb er niks te zoeken en koetjes en kalfjes" is niet fraai en zo weet ik er nog wel één zoals het passeren van de KiaContactGroep w.b. sponsoring Rio meeting... Ik zou bijna zeggen; richt een Rio 2011-2012 forum elders op.
J-J Geplaatst 26 April, 2012 Geplaatst 26 April, 2012 We verwachtten al dat je geirriteerd was omdat listige buiten de KCG om een sponsoring heeft geregeld, maar volgens mij wist hij toen ter tijd niet eens dat er een KCG was. Dat had je zeker niet op het Rio forum gepost heheh Ieder z'n mening toch, laat iedereen in z'n waarde en laten we het hierbij houden want dit voegt verder niks toe. 1
Alex VB Geplaatst 26 April, 2012 Geplaatst 26 April, 2012 Ik denk maar eens dat we als moderator eens onze neus moeten laten zien. Iets als verzekeringen hoort thuis in het algemene forum en niet in het subforum Rio of welk forum dan ook. Als men daar niet mee eens is sta je vrij om ons te verlaten. Tevens verzoek ik jullie om elkaar met wat meer respect te benaderen en ook zo te handelen zoals jij door iemand zelf ook behandelt wenst te worden. Dat betekent dat wij moderatoren enige vorm van excuses willen zien. wederom, ben je het daar niet mee eens ben je vrij om ons te verlaten.
Jeroen1972 Geplaatst 26 April, 2012 Topic Starter Geplaatst 26 April, 2012 Ik denk maar eens dat we als moderator eens onze neus moeten laten zien. Iets als verzekeringen hoort thuis in het algemene forum en niet in het subforum Rio of welk forum dan ook. Als men daar niet mee eens is sta je vrij om ons te verlaten. Tevens verzoek ik jullie om elkaar met wat meer respect te benaderen en ook zo te handelen zoals jij door iemand zelf ook behandelt wenst te worden. Dat betekent dat wij moderatoren enige vorm van excuses willen zien. wederom, ben je het daar niet mee eens ben je vrij om ons te verlaten. Ik ben degene die dit topic geopend heeft, ik heb dit bewust in het Rio forum gedaan omdat ik wilde weten of er misschien vanuit de dealer specifieke verzekeringen per type zijn. Tevens ging ik ervanuit dat ook het: type, gewicht, motorisering e.d. van invloed is op de premie.Het laatste wat ik wilde is een discussie opwekken over de Riorijder versus de rest. Tegen de personen die dit wel zo hebben ervaren wil ik graag mijn excuses aanbieden. Jeroen
Smart Geplaatst 26 April, 2012 Geplaatst 26 April, 2012 Ik mag wel zeggen diep triest zoals er door sommigen gedacht wordt over de rest van het forum. Ik dacht juist dat we een evenwicht hadden bereikt, waarbij we een modus hebben gevonden waardoor het forum levendig wordt gehouden voor iedereen, door iedereen. Het leest dan niet prettig dat een klein groepje forumleden anderen beledigen over het model auto wat zij rijden. Het is zelfs ronduit egoïstisch gedacht en getuigt van weinig respect. Het organiseren van een meeting is prima, de manier waarop iets minder, maar jullie passeren nu toch wel echt een paar serieuze piketpaaltjes. En om jullie voor te zijn: deze piketpaaltjes zijn door alle forumleden geplaatst. Zo doen we dat met elkaar, voor elkaar. 1
Remko .me Geplaatst 26 April, 2012 Geplaatst 26 April, 2012 Ik vind dit toch wel ver gaan mede Rio rijders. Zo voel ik het absoluut niet, ik geniet van ieder verslag en topic hier op het forum en ik vind dat leuk om te lezen. Niet mijn stijl om te reageren, maar spreek vooral uit de naam van jezelf maar niet namens andere Kia Rio rijders. Het forum is een leuke plek waar we lol moeten hebben en elkaar helpen, het gaat wat ver om elkaar te verwijten of om je zo te focussen op 1 stuk van het forum. Er is veel moeite gestoken in het ontwerpen en maken van dit forum, daar is met goede zorg aan gewerkt, heeft nooit de intentie gehad om het zo te benaderen zoals sommige van jullie hier beschrijven. Het passeren van Kia CG is niet netjes en jammer, jullie zijn wat nieuwer en ik loop al enige tijd (2 jaar) rond op dit forum. KCG heeft enorm veel gedaan voor het merk Kia. Zij hadden best wel wat kunnen betekenen voor deze meeting. Ik zal niet op de meeting aanwezig zijn, helaas. 1
xtra40 Geplaatst 26 April, 2012 Geplaatst 26 April, 2012 Ik ben een van de weinige dan die het hele foum door spit Vind het ook intresant om te kijken wat andere ervaren met andere types En ik vind het ook nog ens leuk om dingen voor andere uit te zoeken En te helpen waar ik kan met tips en comentaar Zo is het volgns mij toch bedoeld een forum 5
Remko .me Geplaatst 26 April, 2012 Geplaatst 26 April, 2012 Ik ben een van de weinige dan die het hele foum door spit Vind het ook intresant om te kijken wat andere ervaren met andere types En ik vind het ook nog ens leuk om dingen voor andere uit te zoeken En te helpen waar ik kan met tips en comentaar Zo is het volgns mij toch bedoeld een forum +1 2
Alex VB Geplaatst 27 April, 2012 Geplaatst 27 April, 2012 @Jeroen, Ik begrijp je beweegredenen en keur ze oook niet expliciet af. Iets wat een algemeen nut kan hebben is het best te plaatsen in het algemeen forum. Ik zal 1 dezer dagen of een andere moderator enkele andere topics ook verplaatsen die niet thuishoren waar ze nu staan. @De rest, ik hoop dat het duidelijk mag zijn dat we een merk vertegenwoordigen die hard aan de weg aan het timmeren is en die een grote concurrent aan het worden is voor de gevestigde orde. Door hier elkaar te beledigen toon je aan geen goede vertegenwoordiger te zijn van ons merk KIA. Ik ga mensen nu nog niet persoonlijk waarschuwen, maar vanaf vandaag wel!
Presiozo Geplaatst 27 April, 2012 Geplaatst 27 April, 2012 Ik zit zo eens terug te lezen en dan krijg ik toch een beetje een bang gevoel als ik een nog eens een vraag wil stellen... blijkbaar moet ik dan eerst alle andere topics langs om te kijken of het niet al eens is genoemd... ja sorry dat ik nieuw ben en niet al 3 jaar hier alle topics heb gelezen. Ik heb ook al 5x verteld hoe makkelijk het is om je mistlampen te vervangen...Ik doe dat misschien nog 1x en dan ben ik daar ook mee klaar.. maar over een maand of 3 zal ik waarschijnlijk ergens weer hetzelfde vertellen omdat er dan iemand is die nieuw is en die niet alles na kan lezen. Diegene die al jaren op het forum zitten kennen het van binnen en van buiten maar je kan niet verwachten dat iedereen alles kan vinden. En nu wordt er gedaan alsof er een klein clubje nieuwe leden is die er liever rioclub.nl(die trouwens nog vrij is) van maakt en die een dikke vinger opsteken naar de rest... dat vind ik dan weer triest. En dat iemand de andere modellen niet mooi vind ? dat kan toch ? Ik vind de nieuwe BMW GT ook niet mooi, spuuglelijk zelfs . Zelf heb ik ook gezegd dat het mij niet boeit wat er in het sportage gedeelte wordt gezegd of ergens anders op het forum...sorry als ik iemand daarmee beledig maar dat is mijn mening. Ik snap ook de commotie niet om het regelen van sponsoring voor een meeting. Als iemand zich in wil zetten voor 23 mede rio rijders dan is dat toch leuk en aardig? dat er iemand overgeslagen wordt omdat die in een contactgroep zit, jah dat kan gebeuren...ik wist daar ook niks van tot ik een reactie zag dat er iemand gepasseerd was. Dat kon onder het mom van respect ook wel wat vriendelijker, net als op dit forum er een kleine groep is die nogal fel kan reageren omdat sommige niet de hele dag de tijd hebben om alle forums af te lopen en het bij het rio gedeelte willen houden. als je niet weer ergens op wil reageren reageer dan gewoon helemaal niet. als iemand geen reactie krijgt dan zakt het topic vanzelf weg en als er wel behoefte aan is blijft hij bovenin staan. Forum regelt zichtzelf daarmee toch? Dit wilde ik nog even kwijt. naast mijn excuses als ik iemand hiermee heb beledigd.
Smart Geplaatst 27 April, 2012 Geplaatst 27 April, 2012 En nu wordt er gedaan alsof er een klein clubje nieuwe leden is die er liever rioclub.nl(die trouwens nog vrij is) van maakt en die een dikke vinger opsteken naar de rest... dat vind ik dan weer triest. Het is meer het lak hebben aan andere forummers, wat mij stoort. Ik-haal-alleen-wat-van-mijn-gading-is-en-de-rest-kan-mij-niet-echt-boeien mentaliteit. Vind ik jammer! 1
Aanbevolen Berichten