Picanto 3
2017-> heden
Alles over de Kia Picanto 3 vind je hier
244 topics in dit forum
-
- 1 volger
- 3 antwoorden
- 236 weergaven
Ik wil in Duitsland gaan kijken voor een 2e hands Picanto met 1,2 motor uit 2018, en wil deze zelf importeren. Ter plekke wil ik het chassisnummer natuurlijk controleren, Kan iemand me aangeven waar dat nummer te vinden is bij dit model? Pieter
Laatste antwoord door Kwootje, -
- 0 antwoorden
- 140 weergaven
Ik zou graag de halogeen dagrijverlichting willen vervangen voor led. wie heeft dit gedaan en heeft tips? ik hoor het graag.
Laatste antwoord door Jeroen Hermes, -
- 2 volgers
- 6 antwoorden
- 422 weergaven
Goedendag Wie kan mij helpen voor een verloop van een gewone radio van kia picanto naar een radio met beeldscherm ik dacht het zo te kunnen maken met normale stekkers Deze zit aan de radio die erin moet Deze komen uit de auto wie zou dat voor mij kunnen helpen om aan te sluiten
Laatste antwoord door john gee, -
Infotainment system
door Joof- 3 antwoorden
- 572 weergaven
Ik ben sinds een week in het bezit van een Picanto dynamic uit eind 2020. Het infotainment systeem heeft rare kuren. Willekeurig verschijnen er 2 popups Widget aanpassen en datum/tijd instellen. Reset, update software, verwijderen telefoons heeft allemaal niet geholpen. Iemand enig idee?
Laatste antwoord door Siska, -
- 1 antwoord
- 1,1k weergaven
Als ik onze fietsen op de fietsdrager heb staan en ik zet de versnelling van mijn Picanto DynamicPlusLine MY22 in Achteruit, dan klinkt het waarschuwingssignaal van de parkeersensoren/achteruitrijcamera. Bij mijn vorige Picanto (EconomyLine 2017) kon ik dat signaal uit zetten, maar ik kan nergens vinden hoe ik dat bij mijn nieuwe auto kan doen. Weet iemand of dat wel kan, en zo ja, hoe moet ik dan doen? Bvd Nico
Laatste antwoord door André van Raam, -
Achterlicht
door Shane Frissen- 21 antwoorden
- 3,7k weergaven
Hallo allemaal, ik heb mijn achterlicht beschadigd. Het binnenhuis is voorzien van een Ledunit. Bij het bestellen van een nieuwe kreeg ik een Taiwanees lookalike. Hier kon ik dus niks vervangen. Kan het gebroken glas/acrylaat niet los besteld worden? In plaats van een hele nieuwe achterlamp? Bij voorbaat dank voor en reactie.
Laatste antwoord door .nl, -
- 1 antwoord
- 176 weergaven
Ik ben in het bezit van een kia Picanto uit 2019. Er is een probleem met de usb aansluiting waardoor ik de navigatie scherm niet meer te zien krijgt. Kan iemand mij uitleggen hoe het paneel van de de usb/aux/12 volt eruit gehaald kan worden
Laatste antwoord door Murcielaygo, -
- 1 volger
- 4 antwoorden
- 774 weergaven
Dag allemaal, Mijn Picanto uit 2022 (oorspronkelijk een Duitse auto) heeft op het stuur (rechts) niet de mogelijkheid voor cruise control (stuur heeft geen knopjes hiervoor; er zitten rechts andere knopjes). Maar op internet heb ik filmpjes gezien waarbij de knopjes rechts op het stuur gewoon vervangen worden door een ander knoppen-paneeltje en de Cruise Control alsnog aangesloten / geactiveerd wordt. Zie bijvoorbeeld deze filmpjes waar het knoppenpaneeltje vervangen wordt door een mét cruise control: - https://www.youtube.com/watch?v=SKTLAUf7HjI&t=3s - https://www.youtube.com/watch?v=t28Wt-AxI68 Ik denk dat dat op mijn auto ook mogelijk …
Laatste antwoord door Johnvv i, -
- 1 volger
- 5 antwoorden
- 307 weergaven
Hallo, Welke versie moet ik nu hebben voor een update van mijn Picanto uit 2021? Ik heb een jaar geleden ongeveer ook een update uit gevoerd en toen had ik MY21 mijn logica er achter was dat 21 voor bouwjaar 21 was. Zie de foto voor waar ik uit kan kiezen en wat ik heb. Ik heb het apparaat-ID weg gehaald aangezien het op een 06 nummer lijkt. Als de update niet word aangeraden omdat er functies is zitten zoals ISA hoor ik het ook graag.
Laatste antwoord door Bram B, -
Hulp gezocht: Audioknoppen stuur en dashboard werken niet na vervangen originele radio (Picanto GT-Line 2018)
door Jeroen85- 1 volger
- 2 antwoorden
- 197 weergaven
Hallo allemaal, Sinds enige tijd ben ik eigenaar van een Kia Picanto GT-Line uit 2018. Helaas bleek bij aankoop dat niet alle functies van de originele radio nog goed werkten — met name het toucscreen / het scherm zelf werkte niet meer. Om dit op te lossen heb ik een identieke tweedehands radio van hetzelfde type aangeschaft en ingebouwd. De radio werkt nu op zich weer, maar er is een nieuw probleem ontstaan: de fysieke knoppen rondom het scherm én de audioknoppen op het stuur functioneren niet meer. Alleen via het touchscreen is de radio nog te bedienen. Ik heb de auto inmiddels bij de dealer laten nakijken, maar zij kregen het niet opgelost en konden mij…
Laatste antwoord door Jeroen85, -
- 1 antwoord
- 147 weergaven
😄 goedemorgen kan iemand mij vertellen hoe ik de crouse control bediening werkt in de nieuwe picanto automaat dynamic plus line
- 0 antwoorden
- 175 weergaven
Goedeavond beste forumleden. Ik heb de volgende vraag er hebben 2 jongens op een fatbike en een hamer bij ons in de straat bij 12 auto's alle linker spiegels er volledig en bij sommige de spiegelkap kapot geslagen bij mij dus de spiegelkap nu is mijn vraag hoe vervang ik de spiegelkap voordat ik alles sloopt de kosten daarvan zijn denk ik goedkoper dan het doorgeven aan de verzekering i.v.m. eigen risico is er misschien een video van als instructie. Alvast bedankt.
- 0 antwoorden
- 179 weergaven
Ik heb een vraag, ik kwam gistermiddag terug bij mij auto en toen ik het contact aanzette waren alle opgeslagen radio zenders weg en de klok en datum waren ook niet meer ingesteld. Weet iemand waardoor dit komt of hoe ik dit kan voorkomen?
Laatste antwoord door Leminke, -
- 1 antwoord
- 117 weergaven
Wie kan me vertellen waar dit vandaan komt? Al vervangen zijn tweemaal multiriem, aircopomp omdat deze de geest had gegeven en dit wellicht de oorzaak had kunnen zijn, spanner multiriem en spanrol multiriem. Alvast bedankt!
- 1 volger
- 0 antwoorden
- 278 weergaven
Beste Auto-eigenaren Ik heb sinds kort een kia picanto uit 2013. De kia's hebben een bekend euveltje waarbij de koppelingskabel op een gegeven moment stroef wordt waardoor de koppelingspedaal wat stroef kan voelen. Na aanleiding van wat onderzoek ben ik erachter gekomen dat de koppelingskabel om de zoveel km afgesteld moet worden. Ik heb zojuist mijn motorkap opengetrokken en zie dat de kabel redelijk roestig is. De zes-koppige wartel kan men draaien om zodanig de koppelingsgevoeligheid (?) aan te passen. Linkje naar een youtube filmpje waarbij je kan zien hoe je de wortel aanpast. https://www.youtube.com/shorts/tk8paUumLm4 Mijn vraag …
Laatste antwoord door Kia_Lebor, -
- 1 volger
- 0 antwoorden
- 218 weergaven
Beste forumleden. Zijn er nog meer mogelijkheden om de Kia picanto 3 te updaten van een standaard uitvoering naar een uitgebreide uitvoering het multimedia systeem met dab antenne,achteruitrijcamera en stuurbediening cruise control knop is aangepast de telefoon bediening op het stuur ga ik deze week monteren zodra deze binnen is van alie express misschien zijn er nog meer opties die mogelijk zijn. Met vriendelijke groet John.
- 1 volger
- 2 antwoorden
- 198 weergaven
Goedemiddag. Ik heb de volgende vraag mijn stuurbediening heb ik aangepast met cruise control dat werkt goed,maar je kan ook de linker knop vervangen voor de bediening van je telefoon gaat dat ook werken om dat de software misschien ook aanwezig is of werkt dat alleen op het orginele kia multimedia systeem of kan het ook op het alie express systeem gaan werken.
- 1 volger
- 1 antwoord
- 264 weergaven
Goedemorgen. Ik heb de volgende vraag ik heb bij Alie express een android multimedia systeem gekocht alles werkt perfect maar eigenlijk wil ik het naar een kia thema aanpassen weet iemand waar ik dat eventueel kan downloaden . Mvg John.
Laatste antwoord door xtra40, -
- 1 volger
- 2 antwoorden
- 322 weergaven
Waar zit de sensor in de Picanto III JA 2019? Schijnt dat deze makkelijk zelf te vervangen is, maar weet niet waar deze zich bevind.
- 2 antwoorden
- 504 weergaven
Hoi ik heb een picanto 3 het probleem is dat bij starten de stuurbekrachtiging het niet doet en de veiligheids lampjes branden en de check AEB geeft hij ook aan na een tijdje doet de stuurbekrachtiging het weer maar de lampje blijven branden heb de sleepring al vervangen daar mee is het probleem twee dagen weg geweest maar nu is het probleem weer terug wie heeft dit misschien ook gehad en weet de oplossing hier voor
Laatste antwoord door Probleem stuurbekrachtigin, -
- 7 antwoorden
- 493 weergaven
Wie kan mij vertellen hoe ik de stuur airbag kan demonteren? ik wil namelijk een ander stuurwiel monteren.
Laatste antwoord door Jeroen Hermes, -
- 1 volger
- 9 antwoorden
- 575 weergaven
Hallo allemaal, Ik ben al een tijd op zoek (ook hier op het forum) naar een K&N filter voor de Picanto 1.0 t-gdi (JA) van mijn vriendin. Als ik via Google zoek kom ik bij diverse websites uit die een filter aanbieden maar ik kon steeds bij een rond filter uit maar ik heb een rechthoekig filter. Ik heb het originele filter opgemeten en via die weg naar een K&N filter gezicht maar helaas (nog) niks gevonden. Is er iemand die een K&N filter heeft gevonden met de juiste afmetingen?
- 1 volger
- 1 antwoord
- 258 weergaven
Goedenavond, Ik ben van plan om een kia picanto gtline uit 2021 te kopen en vraag me af of het mogelijk is om, wanneer navigatie aanstaat, tegelijkertjd op de achtergrond naa de radio en of muziek te luisteren. Indien mogelijk, worden dan de gesproken aanwijzingen van de navigatie wel hoorbaar uitgesproken en de achtergrond radio/muziek tijdens deze gsproken meldingen eventjes gedempt? Heel hartelijk dank voor uw reactie. Bert
Mediasysteem
door Pat3- 1 volger
- 1 antwoord
- 381 weergaven
Best Kia (users and technicians), Last Tuesday, without any explanation the media systeem in my Kia Picante (from 2021) stopped working. On Monday there was absolutely no problem; never had any trouble with connection nor any warning lights of any kind, sound never failed, all was working well. Tuesday morning I get in my car, started it without any issues and the media system was mysteriously DEAD. No clock, no on and off...nothing. Anyone else with this experience??
- 1 volger
- 3 antwoorden
- 421 weergaven
Weet iemand of er badges/emblemen te koop zijn, voor een Picanto 3? En dan bedoel ik de ovale types met het nieuwe KIA-logo/opdruk, dus voor motorkap/achterklep/4x wieldoppen en voor het stuurwiel. Zou fijn zijn als iemand raad weet, ben aan het zoeken geweest op Ali enz. maar heb daar niet zoveel vertrouwen in qua passing.
Laatste antwoord door xtra40,