Stonic
( 2017 > heden )
Discussies, Vragen en Weetjes over de Stonic vind of plaatst u hier
48 topics in this forum
-
- 1 follower
- 5 replies
- 291 views
Heeft iemand ervaring met de nieuwe Kia stonic gt line 2022 met nieuwe logo Heb deze besteld in Jan 2022
Last reply by Petri, -
- 1 follower
- 0 replies
- 101 views
Heeft er iemand ervaring met de dakdragers Aguri prestige? Deze plaats je tussen de dakrails, maar de montage gaat niet helemaal over de dakrails. Als ik foto's op internet bekijk dan klopt dat ook, maar ik vind het toch spannend! Is er misschien iemand die mij gerust kan stellen?
Last reply by Susan Serrano, -
- 0 replies
- 139 views
Heeft de Stonic Urban edition deze mogelijkheid?
Last reply by Geert M, -
- 1 follower
- 4 replies
- 1k views
Hallo, De coronaperiode heeft mijn Kia stonic geen goed gedaan en ondanks dat de auto een krappe 3 jaar oud is is de accu niks meer waard. Na 2 weken stil staan kan die aan de startkabels om de boel weer aan de praat te krijgen, en na een week of 4-5 is de accu zo goed als leeg dat de deur niet eens meer open gaat. Nu lees ik via MijnKia dat een nieuwe accu (ik ga er maar even van uit incl. de service) 300 piek moet gaan kosten. Dat vind ik een beetje aan de prijs. De basisgarantie is sinds begin dit jaar verlopen, de 'basis plus' loopt nog tot begin 2025. Valt een defecte accu onder die garantie? Na amper 3 jaar al een defecte accu met nog geen 30k o…
Last reply by Granko, -
- 1 follower
- 4 replies
- 2.2k views
Ik heb een: Kia Stonic DynamicLine EU6.2 1.0 T-GDi (120pk) * Benzine Handgeschakeld 88kW (119pk) CO2 130 g/km Bouwjaar 2018 Weet iemand of hier standaard spiegelverwarming op geïnstalleerd is? Volgens de beschrijving wel maar kan nergens een schakelaar vinden om dit op of af te zetten.
Last reply by AdKo, -
Waar zit de microfoon in een Kia Stonic?
Last reply by Murcielaygo, -
- 1 follower
- 5 replies
- 491 views
Hey hoi, Ik heb net een paar dagen een nieuwe kis stonic Gt line maar krijg met geen mogelijkheid Android auto aan de praat, ik heb een galaxy 21 ultra met de nieuwste updates van alles maar het lukt niet
Last reply by Marcelzw1973, -
- 1 follower
- 5 replies
- 1.1k views
Gisteren zag ik plotseling bovenin mijn scherm naast D6/7 een zeilbootje verschijnen met het woord zeilen erbij. grappig, maar ik kan nergens vinden wat het is. Ik zat in D6 en ging naar D7(automaat).
Last reply by jcjongebreur, -
- 6 replies
- 1.4k views
Eergisteren mijn nieuwe Kia Stonic opgehaald. Na De Niro is dit toch een andere ervaring. Hoe kan ik dat groene teken uitzetten. Het is net of er steeds aan mijn stuur wordt getrokken.
goedemorgen, afgelopen zaterdag mijn nieuwe stonic opgehaald, helemaal blij, maar hoe zet ik de LKA standaard uit, dit vind ik heel irritant. ik krijg hem via het menu wel uit maar elke keer als ik weer opnieuw start staat hij weer aan, kan iemand mij helpen?
- 1 follower
- 9 replies
- 2.2k views
Weet iemand of het mogenlijk is om een in hoogte verstelbare stoel op de bijrijders kant te krijgen? MIsschien een Engelse uitvoering?
Last reply by BvS, -
- 1 follower
- 2 replies
- 1.2k views
Goedemiddag, Wij hebben vrijdag een KIA Stonic gekocht. Bij de executiveline krijg je lederlook bekleding. De verkoper liet ons een mapje met lapjes zien. Zag er goed uit. Mijn ouders hebben een Niro. Ik vroeg nog of daar dezelfde bekleding in zat. Ja zei hij. Daarnaast gaf hij aan dat KIA nooit echte lederen bekleding gebruikt. Dat het eigenlijk altijd nep-leer is van goede kwaliteit. Bij mijn ouders is het mooi, dus wij zijn akkoord gegaan. Maar nu zie ik in het boekje van de opties dat je wel kunt kiezen voor volledig echt leer of voor gedeeltelijk echt en gedeeltelijk nep. Ook bij de Niro zie ik nu dat er vanaf de Dynamicplus line echt lederen bekledi…
Last reply by Will Tonus, -
- 3 replies
- 1.3k views
Goedemorgen, Meer mensen met een probleem met het multimedia systeem van een nieuwe Kia (Stonic)? Ik ben bij de dealer langs geweest en zij konden het probleem niet verhelpen. Zij hebben contact opgenomen met KIA Nederland en blijkbaar is het in mijn geval wachten op een software update. Wanneer die er zal zijn is vooralsnog onduidelijk. De melding die ik krijg is "Telefoon reageert niet. Maak opnieuw verbinding en probeer het nogmaals" (zie ook foto)
Last reply by MCeline, -
- 1 reply
- 862 views
Ik ben altijd benieuwd hoeveel kilometers ik op een tank heb gereden, maar mijn dagteller start steeds op nul nadat ik een tijdje niet heb gereden in plaats dat ik dit handmatig op nul moet zetten. Kan ik deze info ergens anders terugvinden, of is er misschien een instelling in het menu dat ik zou kunnen aanpassen? Ik heb nog niet erg mijn best gedaan met zuinig rijden, maar vooralsnog lijkt mijn Stonic niet zuiniger te rijden dan mijn 10 jaar oude Golf.
Last reply by Xmoo, -
- 2 followers
- 2 replies
- 871 views
Hoi, Even een vraagje in mijn Kia Stonic is door de dealer orginele instapverlichting geplaatst. Nu is mijn vraag hoort dit constant te branden? (Bij mijn is dit het geval) Wat er gebeurt is dat de zekering van het deurslot er al een paar keer kapot is gegaan? Heeft deze verlichting er iets mee te maken te veel belasting? Ron
Last reply by Xmoo, -
- 1 follower
- 4 replies
- 874 views
Goedemiddag, Iemand een idee wat de melding "veiligheidssystemen uitgeschakeld" betekent en waarom dit gebeurt? Na opnieuw starten van de motor was de melding weg, maar ben toch benieuwd wat de oorzaak is. Dank alvast.
Last reply by patrickvl, -
- 1 follower
- 1 reply
- 353 views
Goedemorgen! Gisteren mijn nieuwe Kia Stonic opgehaald. Ik navigeer via Apple CarPlay met een usb kabel. Wat vreemd is dat na verloop van tijd de verbinding met mijn iPhone verloren gaat. Ik heb het ook al met een nieuwe USB kabel geprobeerd, maar hetzelfde probleem. Toevallig iemand met hetzelfde probleem? En zo ja, hoe heb je dat opgelost? Alvast bedankt voor jullie antwoord(en)
Last reply by xtra40, -
- 1 follower
- 2 replies
- 1.3k views
Vandaag heeft de Stonic een beurt gekregen in de garage. En ook een update van het system.. veel dingen zijn echt fijn veranderd. Maar sommige dingen zijn minder.. bijv de kleuren zijn helemaal anders. Kaart zoom is anders etc etc.. maar toen ik mijn telefoon aansloot werkt Android auto niet meer.. hij kon niet verbinden.. heeft iemand een oplossing...
Last reply by pk24, -
- 0 replies
- 504 views
Wie weet of er voor een Kia Stonic een veerpootbrug te verkrijgen is en zo ja waar?
Last reply by Peter1975, -
Connectbox
by Erik79- 1 follower
- 8 replies
- 1.1k views
Ik heb sinds afgelopen week een connectbox in mijn kia stonic sports edition zitten. Bij de aflevering was het juiste kabeltje niet op voorraad vandaar dat deze later is ingeboud. Als ik mijn kia app kijk, kan ik zien waar de auto staat, hoeveel benzine ik nog heb en wat mijn ritten zijn. Bij de deur op slot icoontje gebeurd er niks, of mijn deur n op slot zit of niet. Bij de bandenspanning geeft hij aan dat het in orde is, maar als ik daar dan op klik en ik zie de auto zou hij ook per band de spanning moeten aangeven. Dit is ook niet het geval Kan iemand mij uitleggen hoe dat kan? Heeft het te maken dat ik nog maar weinig kilometers heb gereden nadat de bo…
Last reply by Erik79, -
- 1 follower
- 1 reply
- 815 views
https://www.autoblog.nl/nieuws/vernieuwde-kia-stonic-kn-alt-je-beeldscherm-op-167243 Wat vinden wij ervan? Ik persoonlijk had er wel meer van verwacht.
Last reply by Richard Limburg, -
- 3 followers
- 6 replies
- 1.3k views
Ik heb vandaag mijn Stonic gehaald en ben er heel blij mee. Nu vroeg ik mij alleen af of het mogelijk is dat de auto automatisch verbinding maakt met de WiFi hotspot van mijn iPhone! Of moet ik elke keer handmatig verbinden via het scherm van de auto? Alvast bedankt!
Last reply by xtra40, -
- 1 follower
- 4 replies
- 834 views
Weet iemand of het mogelijk is om de camera en sensoren iets langer aan te LATEN? Dus niet meteen laten stoppen als je hem uit de achteruit zet...
Last reply by Richard Limburg, -
- 1 reply
- 579 views
Weet er iemand wat de breedte is van de Kia Stonic inclusief spiegels? Bij Kia-support weten ze het ook niet. Op https://www.auto-data.net/en/kia-stonic-1.6-crdi-136hp-33876 vond ik 2025mm. Bizar, want dit zou de wagen breder maken dan bijvoorbeeld een Renault Captur of Ford Puma die een bredere carrosserie hebben.
Last reply by Gerd_NL, -
- 5 followers
- 89 replies
- 19.3k views
Bron: https://www.ioniqforum.com/forum/290-hyundai-ioniq-user-interface/31842-ioniq-engineering-mode.html Door het meerdere keren tegelijk drukken van beide vingers in het menu (Informatie), vervolgens 1111 als pincode, kom je in het Engineering Menu waar je bepaalde opties aan/uit kunt zetten die standaard niet aan/uit staan. Het aantal keren drukken is heel onregelmatig, dus gewoon blijven proberen Opties die ik zelf handig vind en heb aangezet zijn: Intersection View (Navigatie - Debug) en Multi route mode (Navigatie). Overzicht van het hele menu is hier te vinden: https://www.goingelectric.de/wiki/Ioniq_Service-Menü#Anzeige_des_Engineering_Mode
Last reply by Xmoo,