Stonic
( 2017 > heden )
Discussies, Vragen en Weetjes over de Stonic vind of plaatst u hier
60 topics in this forum
-
- 2 replies
- 70 views
Sinds 16 mei 2023. heb ik mijn nieuwe Stonic gekregen. Er valt voor mij nog veel uit te zoeken..waar alle knoppen voor dienen. Echter tijdens de eerste kilometers valt mij op dat het stuur een zwaar punt heeft tijdens het rijden wat zeer irritant is.. Navraag bij de dealer werd mij mede gedeeld dat dit normaal is door het in en uitschakelen van de stuur bekrachtiging. Dit kan toch niet tijdens het rijden...heeft iemand hier ervaring mee ?
Last reply by Kabel, -
- 1 follower
- 0 replies
- 54 views
Goededag Kia rijders Sinds kort ben ik in het bezit van een Stonic Executive Line uit 2018 Hier vallen mij 2 puntjes op. 1. Soms werkt het knopje om naar de display functies in je dashboard te gaan niet, is dit een bekend probleem? 2. Mijn DRL (dagrijverlichting) brand niet. Dit moet er volgens mij vanaf 2011 stamdaard opzitten. Of kan het zijn dat dat er bij mij niet opzit? Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Groet Jeroen
Last reply by Busa83, -
- 1 reply
- 179 views
Beste leden, Als het goed is krijg ik volgende week eindelijk mijn stonic gt plusline na bijna een jaar wachten geleverd. Ik wil graag weten of je de Kia logo's van de voor een achterklep kan verwijderen?? Heeft iemand hier ervaring mee??
Last reply by Kenniani, -
- 1 follower
- 4 replies
- 222 views
Ik zou graag op mijn stonic van 2018 een achteruitrijcamera aansluiten op de originele radio/display is dit mogelijk en met welke camera dan?
Last reply by SmurfenB, -
Fliters weg
by ropri- 0 replies
- 112 views
Na mijn nieuwe update(zelf gedaan)werkt mijn flitsers niet meer, weet iemand wat ik kan doen? Bij poi's staat hij ook niet.
Last reply by ropri, -
- 2 followers
- 0 replies
- 92 views
Ik ben opzoek naar halogeen lampen die meer licht geven dan dat ik nou heb, er is alleen heel veel te verkrijgen op internet. Maar wil ik iets hebben waar ik zeker van weet dat het geen schade kan oplopen met mijn koplampen dus zoiezo geen Led/Xenon. Iemand enig idee?
Last reply by Dave J, -
- 1 follower
- 17 replies
- 7.4k views
Beste mensen, Wij zijn van plan om een nieuwe auto te kopen. En ons oog is gevallen op een KIA Stonic. Door alle testen en vergelijkingen zien we de bomen door het bos niet meer. Afgelopen week hebben wij een proefrit gemaakt in de Stonic, wat ons goed bevallen is. NU een vraag aan diegene die een Stonic hebben gekocht. Met de kennis van nu, ervaringen enz, zou je dan weer een Stonic kopen? En zoja, waarom? En zo nee, waarom? Of zou je voor een andere uitvoering kiezen?
Last reply by xtra40, -
- 1 follower
- 5 replies
- 453 views
Ik wil mijn auto bij een niet KIA dealer laten onderhouden en wil graag kunnen controleren of het onderhoud volledig is uitgevoerd. Ik wil ook graag kunnen zien wanneer componenten onderhouden moeten worden. Wie heeft of waar kan ik aan het onderhoudschema komen?
Last reply by SmurfenB, -
- 0 replies
- 62 views
Sinds november vorig jaar rijd ik een kia stonic. Vanaf het begin valt de radio soms uit als het licht aan gaat. Radio gaat weer aan als licht uutgaat. Meerdere keren bij kia geweest maar als hij in de garage is dan doet alles het zoals het moet. Foto's en zelfs filmpje ervan gemaakt. Ze weten niet waar het vandaan komt. Iemand een idee?
Last reply by ivo1101, -
- 0 replies
- 226 views
Beste, Wij hebben een KIA Stonic uit 2018, maar weet iemand of deze een ketting of een distributieriem heeft? Alvast bedankt
Last reply by Dave J, -
- 1 follower
- 14 replies
- 1.3k views
Heeft iemand ervaring met de nieuwe Kia stonic gt line 2022 met nieuwe logo Heb deze besteld in Jan 2022
Last reply by Auke Riemsma, -
- 0 replies
- 163 views
Hallo allemaal wij hebben sinds februari een kia stonic. We zijn nu in Oostenrijk en als we een berg oprijden van meer dan 15% krijgen we de melding; "afsleepbescherming aan. Vermogenverlaagd/man. Schakel uit." Weet iemand waar we moeten doen, zodat de auto power houdt? Rijden in de bergen dat zijn we wel mee bekend, maar met dit dus niet. Groetjes de Starries.
Last reply by Raympie, -
- 0 replies
- 124 views
Beste, Ik zag dat er in mijn blok 0w30 werd gebruikt (1.0 turbo) Is dit de juiste olie? Er werd mijn gezegd dat het voor dit blok goed was..
Last reply by Dave J, -
- 1 follower
- 0 replies
- 243 views
Wij hebben een proefrit gemaakt met onze nieuwe KIA uit 2018 DynamicLine, hierbij hebben wij op veel dingen gelet en geen gekke dingen tegen gekomen, auto altijd dealer onderhouden geweest. Er viel ons 1 ding op, wij hoorde een soort zoemend achtig geluid ergens van het motorblok vandaan, mijn vraag is wat zou dit kunnen zijn? Oliepijl, koelvloeistofpijl allemaal in orde. Kan het ergens van de snaren af komen ofzo? Ze gaan dit wel zorgvuldig uitzoeken ( bij KIA) maar ben zelf wel benieuwd of dit hoort of niet. Je hoort dit ook in de auto als de radio uit is.
Last reply by Dave J, -
- 0 replies
- 345 views
Heeft er iemand ervaring met de dakdragers Aguri prestige? Deze plaats je tussen de dakrails, maar de montage gaat niet helemaal over de dakrails. Als ik foto's op internet bekijk dan klopt dat ook, maar ik vind het toch spannend! Is er misschien iemand die mij gerust kan stellen?
Last reply by Susan Serrano, -
- 0 replies
- 264 views
Heeft de Stonic Urban edition deze mogelijkheid?
Last reply by Geert M, -
- 4 replies
- 1.5k views
Hallo, De coronaperiode heeft mijn Kia stonic geen goed gedaan en ondanks dat de auto een krappe 3 jaar oud is is de accu niks meer waard. Na 2 weken stil staan kan die aan de startkabels om de boel weer aan de praat te krijgen, en na een week of 4-5 is de accu zo goed als leeg dat de deur niet eens meer open gaat. Nu lees ik via MijnKia dat een nieuwe accu (ik ga er maar even van uit incl. de service) 300 piek moet gaan kosten. Dat vind ik een beetje aan de prijs. De basisgarantie is sinds begin dit jaar verlopen, de 'basis plus' loopt nog tot begin 2025. Valt een defecte accu onder die garantie? Na amper 3 jaar al een defecte accu met nog geen 30k o…
Last reply by Granko, -
- 1 follower
- 4 replies
- 3.1k views
Ik heb een: Kia Stonic DynamicLine EU6.2 1.0 T-GDi (120pk) * Benzine Handgeschakeld 88kW (119pk) CO2 130 g/km Bouwjaar 2018 Weet iemand of hier standaard spiegelverwarming op geïnstalleerd is? Volgens de beschrijving wel maar kan nergens een schakelaar vinden om dit op of af te zetten.
Last reply by AdKo, -
Waar zit de microfoon in een Kia Stonic?
Last reply by Murcielaygo, -
- 1 follower
- 5 replies
- 716 views
Hey hoi, Ik heb net een paar dagen een nieuwe kis stonic Gt line maar krijg met geen mogelijkheid Android auto aan de praat, ik heb een galaxy 21 ultra met de nieuwste updates van alles maar het lukt niet
Last reply by Marcelzw1973, -
- 5 replies
- 2.6k views
Gisteren zag ik plotseling bovenin mijn scherm naast D6/7 een zeilbootje verschijnen met het woord zeilen erbij. grappig, maar ik kan nergens vinden wat het is. Ik zat in D6 en ging naar D7(automaat).
Last reply by jcjongebreur, -
- 6 replies
- 2.7k views
Eergisteren mijn nieuwe Kia Stonic opgehaald. Na De Niro is dit toch een andere ervaring. Hoe kan ik dat groene teken uitzetten. Het is net of er steeds aan mijn stuur wordt getrokken.
goedemorgen, afgelopen zaterdag mijn nieuwe stonic opgehaald, helemaal blij, maar hoe zet ik de LKA standaard uit, dit vind ik heel irritant. ik krijg hem via het menu wel uit maar elke keer als ik weer opnieuw start staat hij weer aan, kan iemand mij helpen?
- 1 follower
- 9 replies
- 2.8k views
Weet iemand of het mogenlijk is om een in hoogte verstelbare stoel op de bijrijders kant te krijgen? MIsschien een Engelse uitvoering?
Last reply by BvS, -
- 1 follower
- 2 replies
- 1.5k views
Goedemiddag, Wij hebben vrijdag een KIA Stonic gekocht. Bij de executiveline krijg je lederlook bekleding. De verkoper liet ons een mapje met lapjes zien. Zag er goed uit. Mijn ouders hebben een Niro. Ik vroeg nog of daar dezelfde bekleding in zat. Ja zei hij. Daarnaast gaf hij aan dat KIA nooit echte lederen bekleding gebruikt. Dat het eigenlijk altijd nep-leer is van goede kwaliteit. Bij mijn ouders is het mooi, dus wij zijn akkoord gegaan. Maar nu zie ik in het boekje van de opties dat je wel kunt kiezen voor volledig echt leer of voor gedeeltelijk echt en gedeeltelijk nep. Ook bij de Niro zie ik nu dat er vanaf de Dynamicplus line echt lederen bekledi…
Last reply by Will Tonus,