surfingjohn
Leden-
Aantal Items
237 -
Registratie Datum
-
Laatst Bezocht
-
Dagen Gewonnen
11
Inhoud Type
Profielen
Forums
Evenementen
Blogs
Garage
Ideas
Alles dat geplaatst werd door surfingjohn
-
Vanochtend de nieuwe kogel van Bosal gemonteerd door de dealer, direct daarna de kogel getest, hoog op de brug, gelukkig 3 monteurs erbij, eentje aan de kogel hangen en niet eens met zijn volle gewicht, direct alle 3 dat is niet de kogel, maar de hele constructie buigt door!!!!! en dat binnen 5 seconden. Dealer gaat nu in overleg met Bosal, ik krijg nog te horen wat de oplossing is dealer heeft geen klachten over vaste trekhaken tot nu toe gehad, wel met trekhaken met afneembare kogel (die inmiddels opgelost zijn), aangegeven dat in dit forum genoeg problemen zijn met de trekhaken, ook de Mobis trekhaak ter sprake gebracht, maar er moet eerst overlegd worden met de leverancier. Het hele verhaal ligt bij bij mijn advocaat. Wordt vervolgd.
-
Ik hou jullie op de hoogte
-
Onbegrijpelijk dat het nu nog steeds gebeurt. Weet je ook het merk wat er gemonteerd is? Gelukkig heb ik een rechtsbijstandverzekering, op advies van mijn advocaat heb ik de dealer de kans gegeven dit te herstellen (waar ik weinig vertrouwen in heb door de geboden oplossing van vervanging van de kogel, wat ik begrepen heb is het een Bosal)) We zullen het a.s. dinsdag gaan meemaken, is de niet de juiste oplossing dan neemt mijn advocaat het over van mij. Blijft keihard overeind staan dat Kia Nederland hier een hele slechte rol in speelt. Normaal gesproken had ik alle registers open getrokken op de sociale media, maar op advies van mijn advocaat hou ik me nog in!!!!
-
Toch wel heel vreemd dat Kia zelf niet vermeld welk merk trekhaak het is?
-
Volgende week dinsdag wordt de "kogel"vervangen bij mij, ben bang dat het een lapmiddel is. Dus Robert de Niro ik ben heel benieuwd welk merk vaste trekhaak jij eronder krijgt. Hou me op de hoogte svp.
-
Nog even via de mail navraag gedaan, dit is hun antwoord: Voor alle duidelijkheid, het betreft een vaste trekhaak! Het testen van de trekhaak hebben wij gedaan aan door het te belasten. Hieruit bleek inderdaad dat de kogel wat afzakte. Hiervan hebben wij foto’s gemaakt. Deze foto’s heb ik doorgemaild naar Kia met de klantenklacht en de diagnose van de monteur. Deze is door Kia weer doorgezet naar de leverancier van de trekhaken. Van de leverancier heb ik een nieuw kogel gekregen. Deze dienen wij te vervangen waarbij de klacht verholpen dient te worden. Even een kleine aanvulling, afgesproken dat ze me eerst de test laten zien met de oude kogel en daarna opnieuw dezelfde test met de nieuwe kogel. Ik hou jullie op de hoogte.
-
Nog even via de mail navraag gedaan, dit is hun antwoord: Voor alle duidelijkheid, het betreft een vaste trekhaak! Het testen van de trekhaak hebben wij gedaan aan door het te belasten. Hieruit bleek inderdaad dat de kogel wat afzakte. Hiervan hebben wij foto’s gemaakt. Deze foto’s heb ik doorgemaild naar Kia met de klantenklacht en de diagnose van de monteur. Deze is door Kia weer doorgezet naar de leverancier van de trekhaken. Van de leverancier heb ik een nieuw kogel gekregen. Deze dienen wij te vervangen waarbij de klacht verholpen dient te worden.
-
Donderdagmorgen ga ik naar de dealer, wazig verhaal over een Bosal kogel die vervangen gaat worden. Ze laten me maar eerst zien hoe de huidige vaste trekhaak doorbuigt en hoe ze dat getest hebben 2 weken terug. Dan mogen ze me vertellen wat er nu vervangen gaat worden, alleen de kogel? of vindt er een modificatie plaats? of komt er toch een hele nieuwe trekhaak onder? Zo te lezen wat Hen E verteld, bestaat dus de Mobis vaste trekhaak niet?
-
Lang leve de EU
-
Veel mooie kilometers
-
Ga volgende week maar eens bellen met de dealer, nog niets gehoord.
-
Mooie uitvoering!
-
Eigen auto, ongeacht merk inruilen (op een Niro)
surfingjohn reageerde op frogman's topic in Kia Niro
Mijn ervaring is dat bezoeken aan verschillende Kia dealers geld oplevert, zelf 6 dealers bezocht en inderdaad daar zitten behoorlijke verschillen in. -
Als het mogelijk is gelijk testen met een fietsendrager! Ik woon in Gouda dus als je in de buurt woont gratis test
-
Woon je in Gouda? De Kia navigatie heeft het altijd over Goud A
-
Ben niet helemaal tevreden met de Apple kaarten (heb zelf een Iphone 6) tevens vind ik de navi van de Kia niet prettig werken, grafisch gezien prachtig maar alternatieve routes kiezen gaat zeer omslachtig. Zit te denken om een 2e hands of hele goedkope Android telefoon te kopen, die moet dan wel geschikt zijn om Android auto te draaien. (dat wordt wel een hele puzzel) Dan ben ik vrij om te switchen naar Google Maps of Waze, jammer dat Apple zo star is tegenover third-party apps, hopelijk komt hier ooit verandering in!
-
Vanmiddag bij de dealer geweest, inderdaad de vaste trekhaak buigt door, zij gaan nu met Kia Nederland overleggen wat te doen.
-
Benieuwd wat mijn dealer morgen gaat zeggen, ook een trekhaak onder de Niro zitten die tijdens het rijden achterover zakt, was mij trouwens toegezegd tijdens de verkoop dat dit niet zou gebeuren. Hoe kan je trouwens er achter komen welk merk trekhaak ze eronder gezet hebben, waarschijnlijk kan je dat alleen zien wanneer de auto op de brug staat?
-
Sorry, als je rechtsbijstand hebt, waarom schakel je die niet in???? Je betaald er tenslotte voor, dus zij kunnen jou adviseren en eventueel de dealer aanschrijven, laat de juristen het lekker uitzoeken. Je moet eens weten hoeveel leveranciers nonchalant met klachten omgaan totdat er opeens een jurist aan de bel hangt of er een brief van de jurist op de mat ligt. Niet geschoten........ Even mijn eigen voorbeeld: Bij mijn vorige auto Qashqai van 3.5 jaar oud ging de airco kapot, volgens de dealer € 900,- Gevraagd om coulance, 45.000 kilometer op de teller en net na de 3 jaar garantie, geen steenslag of iets dergelijks, nul op rekest. Rechtsbijstand ingeschakeld, dealer wilde zakken naar € 600,- Jurist was hier niet tevreden mee, heeft kontakt opgenomen met Nissan Nederland, binnen 2 weken bericht van Nissan Nederland complete airco incl. montagekosten werden 100% vergoed!!!!
-
We zullen er mee moeten leven dat ingebouwde navigatie (en niet alleen bij Kia)achter lopen, is er een fout ingeslopen of men is iets vergeten dan moet je maar afwachten wanneer dit doorgevoerd wordt op jouw navigatie, dus wen er maar aan, hoe vervelend ook, het is geen systeem die je zelf kan updaten. Mocht het iemand lukken om zelf updates op het systeem te krijgen, dan hou ik me van harte aanbevolen
-
-
Gisterenmiddag bij de Pyramide van Austerlitz 2 Niro’s gespot, met de mijne erbij dus 3 op de parkeerplaats aldaar.
-
Soms wordt de Sportstand gebruikt: drukke rotondes 2 stroken voor stoplicht, daarna samenvoeging van 2 naar 1 oversteken drukke provinciale weg Op de snelweg nog nooit gebruikt!
-
Dat is balen!