Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

surfingjohn

Leden
  • Aantal Items

    237
  • Registratie Datum

  • Laatst Bezocht

  • Dagen Gewonnen

    11

Alles dat geplaatst werd door surfingjohn

  1. Dat gaat mij niet lukken ivm mijn rug om onder de auto te kruipen. Enige oplossing, 1km rijden met volle fietsendrager over veel verkeersdrempels, was bij mij al snel duidelijk bij de 1e trekhaak dat het een zwieber model was. Na montage van de nieuwe Bosal zelfde rondje gereden, niets meer aan de hand.
  2. De 2e was een heel nieuw ontwerp van Bosal, ik heb daar 2 maanden op moeten wachten.
  3. Ivm met mijn rug is het voor mij niet mogelijk om onder mijn auto te kruipen. Bij mij zit dezelfde trekhaak als Eric-H, incl. fietsendrager en 2 elektrische fietsen (zonder accu, die liggen tussen de voorstoelen en de achterbank) dan zit het totaal gewicht op 62 kg. Fietsen hangen niet meer achterover en de verkeersdrempels neem ik zonder schurend geluid in tegenstelling tot de wiebelende, die eerst gemonteerd was. Tijdens het rijden beweegt het een en ander natuurlijk wel, voornamelijk met de verkeersdrempels, maar dit hoort gewoon, dat had ik ook met mijn vorige auto en vaste trekhaak. Met 130 km p/uur op de snelweg geen centje pijn.
  4. Onzin wat je daar zegt, na een wiebel Bosal (vast) heeft de dealer een nieuwe vaste van Bosal eronder gezet. Muurvast met 2 elektrische fietsen erop.
  5. Helemaal met je eens der Rudi!
  6. Afgelopen 10 jaar met Ford's en Nissan's gereden, nog nooit meegemaakt dat er een gratis update was bij deze merken, altijd jaarlijks zwaar betalen voor een update, dat ook niet gedaan, aangezien deze kaarten dus vaak verouderde gegevens bevatten. Tja volgens mij zijn er bijzonder weinig merken die voor hun navigatie gratis en up to date kaarten leveren. Google Maps en Waze zijn uitstekende alternatieven en die gebruik ik dus, laat de Niro navigatie voor wat het is.
  7. Zelf zowel met Kia navigatie, een iPhone (Carplay) als mijn recente Nokia 8 (Android Auto) gereden. Apple maps is wat rustiger wat info betreft, Google Maps iets drukker met gesproken tekst (vooral bij afslag met meerdere richtingen), maar beide doen het beter dan de Kia Navi wat betreft de kaarten dan. Voor de rest als je niet op nieuwe wegen rijd dan voldoet de Kia Navi het prima. Ik rij tegenwoordig alleen met Google Maps via de Nokia, bevalt prima, maar iedereen zal zijn eigen voorkeur hebben.
  8. Onbegrijpelijk dat de dealer beweert van niets te weten, dit speelt al vanaf de eerste Niro's en toch doodleuk brakke trekhaken monteren. Je zou toch de dealers en Kia Nederland helemaal moeten fileren in een consumentenprogramma zoals Kassa of Radar!!!!!!!!!!!
  9. Ik heb zelf 3.5 jaar in een Qashqai gereden, Connect Edition bouwjaar 2014. Wat betreft uitvoering is de Niro Bussiness Edition wat uitgebreider. Motorisch gezien een wereld van verschil, waar ik met de Qashqai nogal zelf moeite mee had was dat de 1.2 voor mij te kort deed, snelheid maken op de snelweg en inhalen vond ik het een ramp, gaspedaal tot op de bodem om maar een beetje mee te komen in het verkeer. De stoelen in de Qashqai naar mijn gevoel meer zetels, Niro koste wat meer tijd om de juiste houding te vinden. Voor de rest weinig verschil tussen de 2 wagens, behalve natuurlijk de automaat in de Niro++++
  10. Denk niet dat KIA NL gaat reageren, anders was er al lang een antwoord gegeven. Wie constateert dat de trekhaak doorbuigt/wiebelt ongeacht of dit een vaste of afneembare is, de klant moet zich melden bij de dealer en dan hopen dat je een echte dealer hebt die zijn klant serieus neemt en dan wordt het pas opgelost. Pro actief doet KIA NL niets en dan te bedenken dat veel Niro rijders niet bekend zijn met de problemen.
  11. Kia Hotspot is voor de nieuwste versie van Android 8.1.0 niet meer beschikbaar. Jammer was net overgestapt naar een Android toestel.
  12. Welkom en ik denk dat onze leden hier wat aan hebben.
  13. verbaasde mij ook dat er bij mijn vaste trekhaak zo'n groot stuk uitgezaagd was.
  14. In ieder geval geen middelen toepassen in pastavorm, de Niro heeft in het zit en rug gedeelte kleine gaatjes zitten, met een pasta-achtige leeronderhoudsmiddel komt dat in de gaatjes te zitten!!! Mijn eigen ervaring, een verschrikkelijk werk om dat er uit te krijgen!!!!!!
  15. Vanmiddag rond 17.00 uur op de A12 richting Den Haag ter hoogte van Bodegraven melding van Apple Maps over een file, volgens Apple was de A12 nog steeds de snelste route )ik had inmiddels begrepen dat richting Den Haag de A12 volledig afgesloten was na Gouda. Zelf de nieuwe rondweg Reeuwijk genomen om in Gouda te komen, dus Carplay heeft het nog niet helemaal door.
  16. surfingjohn

    Niro gespot

    Vanmiddag rond 12.15 uur op de A12 richting Gouda - Utrecht grijze Niro ingehaald, na het inhalen daarna zag ik de eigenaar even zwaaien, ook handje opgestoken. Iemand van het forum?
  17. Op advies van de dealer zit er bij mij een Multicon op, lekker gemakkelijk, een caravan komt er nooit achter.
  18. surfingjohn

    navigatie

    Hoe bedoel je dat? Mijn iPhone icm met Apple Maps werkt alleen met een draadje. Dat gaat echt niet werken via Bluetooth.
  19. surfingjohn

    navigatie

    Ik heb wel een keer bij Apple maps een omleiding te zien gekregen en er wordt gevraagd of je het alternatief wil gebruiken. Maar ik zit bijna nooit in de spits
  20. Zo vandaag een uitgebreide testrit gemaakt met de nieuwe Bosal vaste trekhaak. Minimaal 30 verkeersdrempels op de route, ook noodstop en snel optrekken, ik zie in de achterruitspiegel de fietsen veel minder bewegen dan de vorige. Na de testrit gekeken of de fietsen achterover hangen, dat is minimaal vergeleken met de start, conclusie is dat dit dan wel de goede trekhaak is.
  21. Conclusie: niet geschikt voor mijn 2 linkerhanden
  22. Past dat zo in de Niro? of zijn er aanpassingen nodig aan de komplamp unit zelf? Misschien zet de prijsdaling ook in voor de LED's
  23. Volgende week dinsdag 10-4 wordt de nieuwe Bosal trekhaak gemonteerd. Na montage mogen de monteurs weer even vrolijk aan de trekhaak gaan hangen De uitslag komt volgende week!
  24. Ik heb dus een aangepaste Bosal, (Kia Nederland achtte dit ook voldoende) maar via mijn rechtsbijstand zet mijn advocaat er druk op. Misschien als je ook dat hebt, toch ook maar jouw rechtsbijstand inschakelen?
×
×
  • Nieuwe Aanmaken...