Ik moet mezelf corrigeren!
Blijkt dat mijn constatering niet zo werkt, ik had thuis gecheckt of de Hotspot op de IPhone aanstond (dat was zo) dus ik stap de auto in en rijden maar, tijdens een file kwam ik erachter dat er geen Wifi teken in het scherm van de Kia stond, dit via het menu ingeschakeld en eindeloos gezoek en talloze Wifi verbindingen maar niet die van mijn IPhone grrrrr.
Tijdens een tussenstop op een parkeerplaats even de IPhone gecheckt, Hotspot geopend en binnen no time Wifi verbinding!!!
Dus Brat jouw conclusie is volkomen terecht, je moet in de auto eerst via Instellingen naar de Hotspot op de IPhone, omslachtig, waarom hiervvor door Kia en/of Apple hiervoor gekozen hebben is mij ook een raadsel, zou toch eenvoudiger moeten kunnen.
Ook natuurlijk op internet gaan struinen, er zijn gebruikers die op hun IPhone een jailbreak hebben gedaan, die krijgen van alles op het scherm van de Kia, o.a. Waze, Google Maps etc. of ze direct kunnen connecten met Wifi moet ik nog uitzoeken. De overweging blijft natuurlijk of je wil gaan jailbreaken op je IPhone.