Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

surfingjohn

Leden
  • Aantal Items

    237
  • Registratie Datum

  • Laatst Bezocht

  • Dagen Gewonnen

    11

Alles dat geplaatst werd door surfingjohn

  1. Als je de Hotspot opent op de Iphone, wordt er dan automatisch met de WIFI van de Kia verbonden? Ik zette eerst de WIFI van de Kia aan, dan loopt deze eindeloos naar mijn Iphone te zoeken. Het moet dus andersom, eerst de Hotspot op de Iphone openen (als je in de auto zit) dan wordt automatisch de WIFI van de Kia verbonden met de Iphone?
  2. surfingjohn

    Life Hammer

    Dat voorzichtige komt door een nare ervaring: Er was een auto te water geraakt, de neus in een ondiepe sloot, stond al iemand bij die tot zijn middel in het water aan de bestuurskant probeerde de chauffeur er uit te halen, wat niet lukte, ik ben ook het water ingestapt en deze man geholpen. Doordat de auto verder met de neus langzaam in de bagger wegzakte, lukte het ons niet om de gordel los te maken, bestuurder zat muurvast in de gordel gesnoerd, ook de rode knop van de gordel lukte niet, omdat de bestuurder schuin naar beneden hing. Ben weer uit het water geklommen en mijn Lifehammer (die in het dashboard kastje lag!) gepakt, met enige moeite de gordel door kunnen snijden en de bestuurder uit de auto kunnen halen, de auto was inmiddels tot de middenstijl al aardig aan het vollopen met water. Af en toe heb ik nog steeds nachtmerries van! Sinds die tijd zorg ik ervoor dat de Lifehammers bereikbaar zijn.
  3. surfingjohn

    Life Hammer

    Als je gordel vast getrokken wordt (aanrijding etc.) kom je daar nooit bij (wel hopen dat het ons nooit overkomt) Voorlopig (totdat ik weet hoe ze aan het plafond bevestigd kunnen worden) monteer ik ze wel aan de portiervakken, ik heb er 3 (2x Evolution voorin, 1x door Kia geleverde die gaat achterin), ze zitten dan hoger en ik kan erbij als de gordel strak gespannen is.
  4. surfingjohn

    Life Hammer

    Bij mij aan de chauffeurskant, door de dealer gemonteerd aan de middentunnel. Even getest, gordel door iemand achter bij mij strak aangetrokken, jammer daar kom je niet bij! Slechte plek dus. De enige goede plek is volgens mij aan het plafond monteren, interesseert me geen bal of het nu lelijk is of niet, het gaat om je eigen veiligheid. Ooit in een simulator gezeten, alleen de carrosserie van een auto aan een soort draaispit, helm op en zitten maar met de gordel om. Tering opeens zat ik ondersteboven (had het wel gezien, maar als je er zelf in zit pfff) compleet mijn oriëntatie kwijt, dus een lifehammer aan de middentunnel zou onbereikbaar geweest zijn. Trouwens een hele toer om uit de auto te komen.
  5. Mijn BusinessLine op 11-11-2017 besteld (zwart), op voorraad en afgeleverd 5-12-2017, niet de Connect uitvoering, maar ik heb de trekhaak voor nop (kostte wel 5 bezoeken aan 5 verschillende dealers). Kennis van mij probeerde verleden week hetzelfde, lukte hem dus niet (ook diverse dealers bezocht) waarschijnlijk hebben ze nu de bonussen binnen
  6. surfingjohn

    navigatie

    IPhone 6 uitgetest met de Hotspot (de eerste keer het wachtwoord wat bij de Hotspot verschijnt op de IPhone invoeren bij de Wifi in de Kia), de telefoon koppelt de volgende dag bij het instappen met de Hotspot automatisch, kan even duren voordat mijn IPhone is gevonden, ongeveer tussen de 15 en 30 seconden. IPhone heb ik ook verbonden via USB kabel, dit heeft geen invloed op de Wifi verbinding.
  7. Top! nog even een foto van de hele zijkant.
  8. Haha, ben al druk bezig met Wax, dan blijven ze mooi schoon
  9. Bij van Mossel Apeldoorn lag de kentekenplaat gewoon klaar en zo hoort het ook!
  10. Ik zal volgende week (5 december) foto's maken van de velgen voor je. Herinner me als ik het vergeet!
  11. Dan had ik de verkeerde verkoper bij Durmi in Amsterdam, die wist van niets!!!!!!!
  12. Ben toch wel benieuwd welke dealers dit oplossen, bij 5 dealers die ik bezocht had, zaten ze wazig te kijken toen ik het verhaal vertelde, de 6e (van Mossel Apeldoorn) erkende direct het probleem en wisten ook precies wat het euvel was. Zijn de dealers echt niet op de hoogte of doen ze alsof, eerst een auto verkopen en dan wel zien hoe het afloopt?
  13. 5 december kan ik mijne ophalen!
  14. surfingjohn

    navigatie

    Volgende week ga ik dit uitproberen met mijn iPhone, deze wordt verbonden met een USB kabel met de auto. Zal de Hotspot inschakelen als ik in de auto zit, ben benieuwd of het de volgende keer voldoende is om de iPhone met de kabel te verbinden en dat deze dan de Hotspot automatisch inschakelt.
  15. Ik heb de afgelopen maand in diverse Niro's ( 6 stuks, verschillende uitvoeringen) gereden uit 2016 en 2017, dus gebruikte en splinter nieuwe, geen enkel schokken en/of stotter ondervonden bij 100 km/uur. Heel vervelend dat jullie dit moeten meemaken. Volgende week ga ik de mijn aangekochte (nieuwe) Niro ophalen, verwacht geen probleem, maar het is een ritje van 100 kilometer, dus mooi om te testen.
  16. Kaarten van een ingebouwde navigatie lopen altijd hopeloos jaren achter, dit is niet KIA exclusief. Er zijn talloze klachten hierover bij heel veel merken, mijn (nog) huidige Qashqai (maart 2014) krijgt helemaal geen enkele update, een update kan je aanschaffen voor ruim € 100,- en inderdaad dan mag je blij zijn als als het bijgewerkt is t/m dik 1 jaar geleden, oftewel ondanks het vette bedrag nog steeds oude kaarten. Telefoon is dan een hulpmiddel mocht je op wegen terecht komen die onlangs zijn aangelegd.
  17. Weet iemand welk soort leer er gebruikt wordt in de Niro BusinsessLine stoelen? Is het echt 100% leer of is het een soort namaak? Ik wil dit graag weten ivm onderhoud van het leer, misschien kunnen jullie ook je ervaringen delen met het onderhoud? Zelf had ik een setje MOTHERS WAX - LEATHERTECH CARE KIT in gedachten.
  18. Complimenten voor de dealer!
  19. Tja mij maakt het niet uit wat voor rekentrucjes ze uithalen. Stap 1 zoek op internet de inruilwaarde van je auto (dat weet de verkoper ook!) Stap 2 stel je budget vast (en vast is vast) Stap 3 neem iemand mee (liever geen partner of die moet super commercieel zijn) en spreek vantevoren de tactiek af Stap 4 vraag om de prijs van de nieuwe auto incl. alle kosten Stap 5 tijdens onderhandeling nooit je budget prijs geven (als er om gevraagd wordt maak een geintje over troefkaarten etc) Stap 6 er wordt een mooie prijs geboden toch boven je budget met de smoes alleen vandaag, dus direct een handtekening zetten, nooit doen, dan is er nog ruimte Stap 7 jij bepaalt!!! dus zeg dat je tijd nodig hebt om erover na te denken, het is geen pak melk! Om nu de hele trukendoos van de autoverkoop uit de doeken te doen is een te lang verhaal, je mag me altijd een PB sturen.
  20. Per 1 januari 2017 zijn adverteerders verplicht auto’s te adverteren met de ‘Consumentenadviesprijs’. Deze prijs lijkt het zelfde als de eerdere consumentenprijs incl. btw & bpm maar dit is echter niet zo. De consumentenadviesprijs bestaat uit de volgende componenten: Netto Catalogusprijs BPM BTW Tot hier niets bijzonders, maar de onderstaande componenten zitten er ook bij: Kosten rijklaarmaken (Transportkosten, 0-beurt, reinigen & poetsen, handling- en administratiekosten, kentekenplaten & recyclingbijdrage.) Voor de particuliere gebruiker is dit allemaal duidelijker zo is het in één oogopslag duidelijk wat er daadwerkelijk voor moet worden betaald, wil de auto thuis op de stoep staan. De zakelijke rijder, nog specifieker, voor de lease rijder verandert er wel iets in de waarden. In het verleden was de Fiscale waarde gelijk aan de consumentenwaarde. Per 1 januari 2017 verandert dit dus, de fiscale waarde is exclusief de kosten rijklaarmaken en overige kosten. Kia lakbescherming zou ik mooi laten schrappen, tenminste als dat de "bekende Waxoyl" is, hierover is genoeg te vinden op internet. Ik heb zelf 5 dealers bezocht in een straal van 100 km, bracht me toch een voordeel op van € 750,-
  21. Geen idee welk merk, in ieder geval een exemplaar zonder hulpstukken zag ik.
  22. Vandaag getekend voor de BusinessLine Aurora Black Pearl, met 16 inch Kosong velgen en vaste trekhaak. Wordt in de loop van november geleverd. Lange zoektijd geweest maar uiteindelijk een dealer gevonden die niet doet of zijn neus bloed bij de vraag over de problemen met de trekhaken!
  23. Top! Tijdens de proefrit geen tijd gehad om daar naar te kijken.
  24. Gisteren een proefrit gemaakt met de Executive Line uitvoering, van Utrecht naar Woerden. Wat me heel erg opviel is dat de ACC een behoorlijke afstand in acht neemt met mijn voorganger, is dit standaard zo of is het in te stellen? Conclusie voor mezelf ik zit altijd veel te dicht op mijn voorganger, schrok hier wel een beetje van, wat een afstand moet je houden. Vandaag in het AD, slechts 16% gebruikt de ACC, veelal uit onwetendheid. Wat zijn jullie ervaringen met de ACC?
×
×
  • Nieuwe Aanmaken...