-
Aantal Items
260 -
Registratie Datum
-
Laatst Bezocht
-
Dagen Gewonnen
13
Inhoud Type
Profielen
Forums
Evenementen
Blogs
Garage
Ideas
Alles dat geplaatst werd door SmurfenB
-
Mijn collega's rijd een Proceed, ik een Ceed SW. Beide kunnen de ramen openen, door de openknop lang ingedrukt te houden. Hij alle 4 de ramen, ik enkel de voorramen. Heeft u dat geprobeerd?
- 72 antwoorden
-
- proceed
- ergernissen
-
(en 1 meer)
Getagd met:
-
@Rob Laurens SCHAAM U DIEP! Uit uw verhaal maak ik op dat ze hun best doen de problemen op te lossen. Ik snap uw frustratie helemaal! Maar uit uw enige bericht ooit op dit forum, haal ik op dat u niet mee zoekt naar een oplossing. U wijst alleen met uw dikke vinger naar een schuldige. Succes met de zoektocht naar de schuldig monteur in de fabriek ergens op deze aardkloot. Ik doe daar niet aan mee.
- 72 antwoorden
-
- 2
-
-
- proceed
- ergernissen
-
(en 1 meer)
Getagd met:
-
Klopt als je de pagina bekijkt: https://www.kia.com/nl/service/garantie-en-zekerheden/7-jaar-garantie/
-
@Rinus30 Gezien uw 'confused' emoticon. Gasontlading-lampen worden na verloop van tijd minder fel. Meeste Xenon lampen kunnen tot 15.000 uur mee, maar zijn 2.000 tot 3.500 niet fel genoeg meer voor hun functie. Dit is na ongeveer 7 jaar, als je gemiddeld 1 uur per dag je koplampen gebruikt. Maar gevoelsmatig komen we daar best snel boven in Nederland. In Engeland zeggen ze nu zelfs 3 jaar: https://groupauto.co.uk/articles/new-research-shows-that-xenon-hids-should-be-replaced-every-3-years/ Ik zou gewoon even nieuwe xenon lampen bestellen en (zonder vette vingers op bol) erin zetten.
-
Xenon lampen worden oud en gaan minder schijnen, volgens mij kan je het een beetje zien aan de vervuiling van het glas van de bol. Het fijne weet ik er niet van maar er zijn genoeg webpagina's over
-
In mijn Ceed krast de piano lak ook als een gek. Ik verbaas me over het gebruik van dit soort materialen gezien de functie. Evenals de eerste telefoons met een glazen achterkant (toen het glas nog erg breekbaar was).
-
4 seizoen banden zijn niet meer zo slecht als dat ze waren. Er zijn tegenwoordig ook 4 seizoenen banden met het sneeuwvloksymbool (3PMSF, 3 Peak Mountain Snow Flake). Deze mag je ook in landen als duitsland gebruiken wanneer winterbanden verplicht zijn. Er zijn veel shortlease auto's tegenwoordig, die staan op 4 seizoenenbanden. Mijn ervaring met banden die het minst slijten, als MBO automonteur zonder werkervaring? Goedkope banden slijten het minst (en soms juist het meest), omdat hun rubber compound slecht is. Slijtage zegt in mijn ogen niets. Het is fijn als ze langer mee gaan, maar de herrie die niet verslijtende banden maken is enorm, laat staan wanneer ze gaan cuppen.
- 19 antwoorden
-
Foutmelding “Controle actief luchtklepsysteem”?
SmurfenB reageerde op Jim Gubbels's topic in Sportage 5
Engelse Fora: https://www.kiaownersclub.co.uk/threads/engine-management-light-with-check-active-air-flap-system.70248/#post-474713 https://www.kiaownersclub.co.uk/threads/actuve-air-flow-flap.69552/#post-468281 -
Mijn ervaring met een Kia Ceed ModelYear 2022 LKAS gaat automatisch weer aan, nadat de auto is uitgeschakeld geweest. Dit heeft te maken met de nieuwe Europese wetgeving die sinds begin vorig jaar geldt. LFA gaat automatisch uit, nadat de auto uitgeschakeld is geweest. Net als autohold. Geen idee waarom. PS. LKAS is levensgevaarlijk, schakel ik direct uit door de LFA knop lang in te houden op het stuur. Dit doen alle Kia rijders die ik ken. We wonen in de randstad. Voor @Jim Gubbels: LKAS, Lane Keep Assist LFA, Lane Follow Assist
-
Gen5w Android auto wide (scherm vullend)
SmurfenB reageerde op SmurfenB's topic in Audio / Navigatie
Hiervoor? volledige breedte of coolwalk, zie hieronder. Volledige breedte: - uw navigatie systeem dient de update van juni 2022 of later te hebben gehad. Kunt u zelf doen via update.kia.com - De split-screen instelling in uw navigatie systeem dient uit te staan. Coolwalk: - Geen idee, google is momenteel bezig met uitrollen. Buiten de laatste updates in de Playstoe dient u ook een serversite update te krijgen, maar hierover heeft u geen controle. Wel wordt gemeld dat door het verwijderen van een bepaalde cache (is veilig, cache is soort van tijdelijk geheugen), het (eerder) werkt. zie bijvoorbeeld Reddit -
Gen5w Android auto wide (scherm vullend)
SmurfenB reageerde op SmurfenB's topic in Audio / Navigatie
Correctie, Je kan door op het Google Maps icon te drukken links. Schakelen naar maps fullscreen modus of google maps 2/3 van het scherm. -
Kia Venga 2010 achteruitrijcamera activeren
SmurfenB reageerde op MarcelvanderLans's topic in Kia Venga
Gefeliciteerd me uw nieuwe aanschaf. Mocht mensen een oplossing of oplossinsrichting voor u weten, dan plaatsen zij dit in de reacties. Mocht u geen reacties krijgen dan hebben ze oplossing of oplossingsrichting voor u. Mijn eerst gedacht: Mist u alleen de binnenspiegel, of heeft u alleen de achterklep. Mogelijk kunt u vinden welke tussenliggende systemen u nodig heeft, zoals bekabeling en beeldverwerkingssysteem (mogelijk opgenomen in de navigatieunit). Hieronder beeldmateriaal: De handleiding van een venga 2014 (deze is online volledig zichtbaar, nadat u onder de viewer iets aanvingt. Of te downloaden) Pagina 4 | 36: De binnenspiegel noemen ze: electro-chromic mirror (ecm) type 2 Pagina 4|62 -
Gen5w Android auto wide (scherm vullend)
SmurfenB reageerde op SmurfenB's topic in Audio / Navigatie
Sinds vandaag werkt AndroidAuto Coolwalk spontaan. Bij wegrijden liet hij ook spotify ernaast zien (in een groter vierkant vak rechts ernaast), maar deze verdween omdat ik hem niet gebruikte. Helaas zie ik niet mijn (internet) buitentempratuur meer, zoals eerst op het scherm. De buitentempratuur gemeten door de auto, in het cluster, is nog wel aanwezig. Mijn huidige versies: Auto/Gen5w software: CD_PE.EUR.S5W_L.001.001.221223 Auto/Gen5w maps: EUR.15.47.67.025.631.5 Maps: 11.66.0601 Spotify: 8.8.6.472 Google Play Store: 34.3.18-21 [0] [PR] 507552939 Google Play-services: 23.04.13 (190408-505809224) Google: 14.5.11.26.arm64 Android Auto: 8.8.630414-release -
Navigatie update November 2022 bekend. (halfjaarlijkse update)
SmurfenB reageerde op SmurfenB's topic in Audio / Navigatie
-
Eens. Maar dat is wel vocht die ergens vandaan komt: Er zit bijvoorbeeld vaak een natte hond in auto of er is ergens een water lekkage. Of het vocht gaat nergens heen omdat de auto weinig warm gestookt wordt, of weinig gereden wordt.
-
(Er van uit gaande dat u de laatste update, of in ieder geval na juni 2022, heeft geinstaleerd) Twee derde van uw scherm is nu android auto, één derde is, of: - Logo android auto - Kia apps, zoals radio, navigatie Als u de kia apps ziet, heeft u de instelling Splitscreen aan staan op het navigatie systeem. Deze instelling kunt u vinden in de instellingen op/van uw radio, met gebruik van de zoekfunctie. De instelling is alleen zichtbaar wanneer android auto is aangesloten. Deze split-screen instelling zorgt ervoor dat eenderde van het scherm door Kia wordt gebruikt en daardoor kan android auto niet het hele scherm gebruiken.
-
De meeste leden reageren als ze denken en oplossing of oplossingsrichting hebben. Niet als we het niet weten. Dan had u namelijk overspoelt geweest met nutteloze posts. U had daarnaast zelf ook verder kunnen kijken, en de door u gevonden informatie te delen. Dat enthousiasmeert andere leden om u te helpen. Zoals foto's, AVN (radio) type, (technische) documentatie, het feit of uw AVN ooit met camera is geleverd, ... etc. Mogelijk is het plug and play bij een stonic, zie: KiaOwnersClub.co.uk: OEM reversing camera retrofit. Maar ook op het Engelse forum staat er niet meer dan dit. Mogelijk dat andere landen, wel wat op hun forum hebben staan hierover. Of u probeert op de sloop een camera te vinden van een stonic, en begint er gewoon aan.
-
Als ik in de "Kia Ceed JD owners manual" kijk, denk ik dat u @Murcielaygo gelijk heeft, met betrekking tot de vraag van @peterspitters. De aux en usb poort in de auto zijn volgens Kia Aux, usb en Ipod geschikt. Ipod geschikt betekend enkel, dat de usb poort een ipod kan uitlezen en de muziek kan afspelen, verglijkbaar als een USB stick. Dit kunnen niet alle systemen. Ik weet niet of dit voor zowel het model met groot scherm, als voor het model met een klein scherm geld.,
-
Ja, u kunt uw navigatie-/entertainment-/multimediasysteem updaten. Nee, dat kan niet via Apple Carplay. U kunt uw systeem updaten door het update programma te downloaden en de guide/handleiding te volgen. Deze kunt u vinden op update.kia.com. Dit is het officiele update programma van Kia.
-
Het probleem is niet het onderdeel (die kan je zo origineel of OEM krijgen), maar het kunnen aantonen van vakkundige vervanging wanneer het juridisch oploopt. Bent u automonteur van beroep, dan is het aantonen van vakkundigheid relatief simpel. Ik verbaasde mij zoiezo al toen de Kia dealer mij vertelde dat de onderhoudsbeurten binnen het maximaal aantal km's en/of maximale tijd moet gebeuren, volgens de spelregels. Voor mijn Ceed is dat binnen 15.000km of een jaar, wat als eerste komt. In totaal mag hij daarbij, in 7 jaar, niet meer dan 700Km over zijn beurten zijn gegaan. Dus elke keer tellen het aantal km's die je over je beurt bent mee voor dat totaal. Dit vormt vooral een probleem voor mensen die nog veel Kms maken, zoals ik. Er kan sporadisch in één week zo'n 500 a 1000km meer gereden worden. Gelukkig is mijn leasemaatschappij daar niet gevoelig voor. Ik kwam er pas te laat achter dat het onderhoud van mijn kia geen 25.000 of 30.000km is.
-
@Marcel KruithofWelkom op het forum. Ik heb helaas geen ervaring met een Kia Rio. In mijn initiële zoektocht vind ik drie tweedehands Kia Rio 3's uit 2016, die allemaal dit navigatie systeem hebben. Oudere Kia Rio 3's met origineel navigatie systeem hebben geen piano lak (glimmend zwart rondom scherm). (Auto 1, Auto 2 en Auto 3) Het systeem van de facelift lijkt niet op uw systeem in mijn zoektocht tussen tweede hands auto's. Ik kan helaas geen brochure uit 2015 of 2016 vinden, waarin staat welke het precies is. Maar ik zou vooral uw oude en nieuw opmeten. Zodat u in ieder geval weet of het fysiek past. Mogelijk is het de gen2, zie hier de versies. Ik zou ook uitzoeken of deze unit, android auto of apple carplay ondersteund. Anders bent u naar mijn idee beter af met: 1. uw smartphone in een houder en geluid over bluetooth of 2. inbouw van een dubbeldin met AA en ACP. Inbouw van een dubbeldin lijkt relatief makkelijk, gezien veel tweedehands Rio3's dit hebben.
-
Ik kan/kon geen account aanmaken voor mijn lease auto. waarschijnlijk heeft de leasemaatschappij dat al gedaan. Ik heb de handleiding gevonden in de app van Kia. Android Playstore: Kia owners manual Apple Appstore: Kia oweners manual Toevoeging: Met deze app zou je ook via je camera, de verschillende functie en lampjes kunnen herkennen in de auto. Maar dat heb ik nog niet gebruikt.
-
Voorstellen + Paar vraagjes over mijn KIA CEED 3
SmurfenB reageerde op Maurice Bouwens's topic in Ceed 3
Welkom maurice! Mooi auto ook! Vraag 1 en 2: Heb ik geen ervaring mee. Vraag3: Gezien de USB-stick ook voeding krijgt, zou het kunnen als hij niet te veel stroom krijgt. Gezien Kia elk halfjaar een update geeft, en je de schijf/stick elke keer moet formateren, werkt een klein stickje wel fijn. Ik ben voor deze gegaan: SanDisk Ultra Fit USB 3.1 Flash Drive 128GB Vraag 4: Nee, de software update kan ook starten wanneer het contact uitgezet wordt. Deze functie is relatief nieuw en staat nog niet in de handleiding. Je krijgt via ed Kia app een seintje als de update is geïnstalleerd (doorlooptijd wisseld tussen half uur tot 2 uur). Werkt top. (PS ik heb de update ook al eens tijdens het rijden gedraaid, werkte ook prima maar voelde niet goed.) Vraag 5: Ik heb een elektrische SW klep, geen rammel hoorbaar bij mij. Ligt er niks los onder de vloer in de plasticbakken? Eventueel kijken of de bakken niet tegenelkaar trillen? -
De spraakknop op het stuurwiel kan beide bedienen. Kort indrukken is Kia, iets langer indrukken is AA/ACP. Als u hem snel/kort indrukt, vraagt hij dan ook om een usb kabel?