-
Aantal Items
1669 -
Registratie Datum
-
Laatst Bezocht
-
Dagen Gewonnen
129
Inhoud Type
Profielen
Forums
Evenementen
Blogs
Garage
Ideas
Alles dat geplaatst werd door Derrek
-
Dan moet je het conische pinsysteem nemen. Het werkt op zich ook prima.
-
Tot nu toe vind ik het een geweldig syteem. Ik heb altijd TomTom gebruikt en wilde nooit een ander navigatiesysteem, maar deze is veel nauwkeuriger zowel in plaats op de weg als de huisnummers van bestemming en de stemaaanwijzingen. Bovendien is het scherm groot en (daardoor) duidelijk. TMC werkt ook prima en geen abonnement nodig. Naast navigatie is ook de radio gemakkelijk met het aanraakscherm en ben ik zeer tevreden over de geluidskwaliteit. Goed hoog (door de tweetertjes in de raamstijlen) en laag. Weinig mis mee. Maar ik ben ook geen geluidsfanaticus. Koppelen telefoon snel en eenvoudig en het wordt saai, maar dat werkt ook prima. Zelfs de stemherkenning werkt beter dan bij ons vorige Parrot BlueTooth systeem.
-
-
-
Ik heb ook Wolfrace velgen en heb de Kia logo's hier besteld. Het zijn stickers die je over het logo van de standaard bijgeleverde wieldoppen plakt. Gaat prima en is goedkoop (Euro 12,-) en snel geleverd. Bovendien kun je de exacte maat opgeven.
-
Out of topic, maar hoe krijgen jullie die grote foto's geupload? Mij lukt alleen miniaturen.
-
Dat klopt. De nieuwe Phantom's in NL worden de Amerikaanse versie. Die zijn ietsje anders dan het vorige door Kia geleverde model
-
De standaardmaat van de Kia Rio is 185/65R15. Die band is (theoretisch) 622 mm doorsnede (15 inch x 25,4 mm + 2 x (65% van 185 mm). Die maat moet je enigszins benaderen met een andere band. Kia levert 205/45R17 en die is 616 mm doorsnede (-0,8%). Door de aftersales wordt 215/45R17 geleverd en die is 625 mm doorsnede (+0,6%). Beide banden zijn absoluut binnen de toleranties. Bedenk dat banden ongeveer 5 mm afslijten en dus 10 mm kleiner worden in de loop der tijd. Het brandstof verbruik is bij brede banden van dezelfde kwaliteit iets hoger en dat komt voornamelijk door de hogere luchtweerstand en niet zozeer door meer contact met de weg of zo. Het contact met de weg is wel breder, maar in lengte weer iets minder. Wel invloed op het brandstofverbruik heeft de structuur van de band, rubberkwaliteit en –hardheid (zg. “Eco banden”).
-
Let wel, het is wettelijk niet toegestaan om met parkeerlichten (vroeger heette het stadslichten, maar die bestaan niet meer) te rijden. Officieel mag je met alleen dagrijverlichting voor en geen achterlichten rijden OF met dimlichten voor (eventueel met zwakke dagrijverlichting daarbij) en achterlichten aan rijden. Misschien raar, maar waar.
-
-
-
Ja, eigenlijk best wel. Ik kan helaas niet een foto van beide kanten (standaard halogeen en LED) nemen. Wel valt de lichtsterkte van de LED bochtverlcihting in het niet bij de enorme puist licht dat dat de xenon geeft. Maar dat is ook al zo met de standaard halogeen bochtverlichting. In ieder geval is de LED verlichting wit en niet geel.
-
Foto's van standaard halogeen en echte Xenon (Pilot Proline): Lichtbeeld en kleurverschil standaard halogeen en echte xenon (Pilot Proline)
-
-
Sorry, het plaatsen van de foto's is mislukt. Maar ik kan de post bij deze edittor niet meer verwijderen. Ga het opnieuw proberen.
-
Foto van LED richtingaanwijzer: Uit aan.
-
-
Ik heb dat systeem met die conische pin op mijn vorige auto gehad. Nu het Thule systeem op de Rio. Ik moet zeggen dat het Thule systeem prettiger en makkelijker werkt, maar bij het conische pinsysteem hoef je geen stukje uit de bumper te halen. Maar omdat dat stukje bij de Rio in het zwarte gedeelte valt, stoort het (mij) niet.
-
Klopt helemaal. Het is niet alleen een kabelset, maar er hoort ook een elektronika kastje bij dat alles regelt en een irritant zoemertje doet afgaan als er op de aanhanger/fietsdrager een lampje stuk is. Bij de Rio moet je een afneembare trekhaak monteren omdat de nummerplaat vrij laag zit. De trekhaak mag nl. niet voor de nummerplaat zitten. Tenzij je de nummerplaat verplaatst (met de nummerplaatverlichting) kun je dan een boete krijgen. Ook als je zonder aanhangwagen/fietsdrager rijdt, mag je de trekhaak niet (even) laten zitten!
-
Bij de Rio zit een aparte gedrukte handleiding voor de navigatie van het fabrieks navi-pack. Het is veel dikker dan de Rio handleiding zelf, maar je kunt 9/10 wegscheuren, want dat zijn de andere talen dan Nederlands. De navi werkt overigens geweldig. Altijd TomTom gebruikt en wilde nooit anders, maar deze is veel nauwkeuriger!
-
Morgen zal ik een foto uploaden van een Rio met de mooiste velgen van Nederland. Dat vind ik tenminste. Maar smaken verschillen....... Natuurlijk.
-
Gisteren onze nieuwe Rio 1.2 CVVT opgehaald. En wat verbaasde me? Er zat geen Eco-logo achterop. De dealer heeft het logo ongevraagd eraf gehaald. Dat doen ze bij alle klanten. Ze vinden het nl. zelf ook geen gezicht! Als ik wilde mocht ik het logo wel meenemen. Ze hadden een doos vol!
-
Het is niet mijn bedoeling om je iPhone af te kraken hoor, maar het gaat niet over het aantal pixels of HD kwaliteit (dat is scherpte), maar om kleur en dat is iets anders. Ik ben 30 jaar in de grafische industrie werkzaam geweest waar “color managment” een van de moeilijkste nog immer actuele zaken zijn. Je kunt gewoonweg geen kleur laten zien op een foto die je zonder color management upload. En dan heb ik het over professionals. Daar kan de iPhone niets aan doen. Bovendien kun je de kleurtemperatuur van de kamera van een iPhone niet instellen; Steve heeft bedacht dat dit automatisch gebeurd. Zelfs met mijn HTC Desire HD (nog hogere resolutie dan de iPhone) kan het niet. Maar nogmaals, daar gaat het mij niet om. Waarom voelen mensen die Apple hebben zich overigens zo snel op hun teentjes getrapt? Ik vraag alleen om een referentie mee te fotograferen zodat iedereen het verschil kan zien. Alleen een foto zegt niets over de witheid van de lampen, zelfs niet van een iPhone. Ik ben zelf op dit moment een set echte Xenon lampen in mijn Rio aan het inbouwen (Pilot Proline 6000K) en zal morgen proberen een paar foto’s te uploaden met aan één kant xenon en aan de andere kant nog de standaard lamp. Het verschil is goed te zien, zeker in vergelijk met de LED dagverlichting. Daarnaast heb ik ook foto’s gemaakt vanuit de auto waarbij de dimlichten op de garagedeur schijnen. Daarbij is het lichtbeeld en ook het verschil in lichtintensiteit te zien. Heb tevens de richtingaanwijzers voor vervangen door (oranje) LED en de bochtverlichting ook door LED. Heb ook daarvan wat foto’s ter referentie van gemaakt. Daar heb je gelijk in.
-
Ik zou iedereen die willen laten zien hoe wit da lampen zijn, willen vragen eerst één lamp te vervangen en dan één foto te maken van de beide lampen. Alleen dan is er een verschil te zien tussen het originele halogeen en de nieuwe lamp. Een fototoestel (behalve de kwaliteitskamera’s) balanceert tegenwoordig veelal automatisch de lichtste kleur naar wit. En met alle respect, maar een iPhone heeft nu niet bepaald een kwaliteitskamera aan boord. Verder is de kleur die je uiteindelijk ziet ook nog afhankelijk van je beeldscherm. Maak je één foto van beide lampen tegelijk, dan heb je een referentiekader voor vergelijking. Hetzelfde overigens van de lichtintensiteit. Kreten als 50% meer licht is niet meer dan een indruk. Ga je meten, dan kom je tot een heel andere ontdekking. Het valt me overigens op dat de “xenon looks” nergens over werkelijk gemeten lichtwaarden spreken. Alleen over kleurtemperatuur. Ik denk dat dit ook het enige is waarin die lampen verschillen met de normale halogeen lampen. Het is immers dezelfde techniek, alleen met een ander gas in de lamp. Maar zie je beide lampen gelijktijdig op één foto kunt zien, dan heb e tenminste een vergelijking (wel beide lampen goed afstellen en de foto recht in het midden van de auto nemen natuurlijk).
-
Dat is niet zomaar waar. Bij dezelfde luchtdruk (wat meestal zo is) in de band is het contactvlak van een brede band wel breder, maar in de looprichting weer smaller zodat het aantal vierkante centimeters niet zoveel verschilt. Verder heeft de structuur van de band ook enige invloed op het contactvlak. Ik denk zelf dat het geluid meer te maken heeft met de constructie van de band, het soort rubber en (het ontwerp van) het loopvlak