Grappig,
ik ervaar het merk Kia eerder andersom dan hierboven beschreven.
Beter dan verwacht
Ik ben bezig met mijn 2e Sportage.
Tot voor 3 jaar geleden KEEK ik niet eens naar Koreaanse auto's.
Een huur autootje op Samos deed echter wonderen, de Joendaai Getz.
Leuk ding, na die vakantie direct een i10 gekocht ter vervanging van een brakke Xantia.
Later voor mezelf eerst wezen kijken bij Joendaai en uiteindelijk bij Kia terecht gekomen voor de 1e Sportage (type2)
Met die auto heb ik buiten een braampje in de handremkabel geen problemen gehad. (43K gereden)
De inruil op de nieuwe was de hoogste prijs die ik kreeg (bij Toyota, de laagste en tevens de meest hufterige salesman)
Ook Mitsubishi bood een keurige inruil prijs.
Dat de Venga aanloopproblemen heeft gehad zal niemand ontkennen.
Dat komt ook bij andere merken voor, helaas.
De Venga is trouwens op dit forum eigenlijk de enige auto van het merk waar zoveel over wordt gemopperd.
Of dat te maken heeft dat hij in de Joendaai fabriek wordt/werd gemaakt weet ik niet.
Er rijden inmiddels 4895 Venga's rond in NL (BRON AW) en gezien de opmerkelijke rust hier op het Venga deel, zal het uiteindelijk wel mee vallen.
Correct me if I'm wrong..
Dus dames heren, teleurgesteld zijn in een auto is prima, het merk geheel ontraden met regeltjes als "en laat ik je niet meer zien in een Kia, afgesproken ?????"
vind ik een stap te ver gaan.
Zeker op een KiaClub Forum........
grtz
.