jutter Geplaatst 23 December, 2012 Geplaatst 23 December, 2012 Afgelopen week had mijn dealer een leuke actie: 4 Vredestein winterbanden op stalen velg voor slechts 379,- incl montage. Natuurlijk meteen gekocht! Nu ligt er nog geen sneeuw maar met nat wegdek merk ik dat de auto veel beter grip heeft op het wegdek. Ik rij al 34 jaar auto en dit is voor het eerst dat ik er winterbanden onder heb. Ik had het veel eerder moeten doen! Quote
Albert jan & Brigitte Geplaatst 23 December, 2012 Geplaatst 23 December, 2012 Wijze woorden jutter........... Quote
bigmac Geplaatst 23 December, 2012 Geplaatst 23 December, 2012 jutter, met nieuwe zomerbanden ipv afgereden banden had je nu ook meer grip gehad. Quote
Gast Warmentuuter Geplaatst 23 December, 2012 Geplaatst 23 December, 2012 Afgelopen week had mijn dealer een leuke actie: 4 Vredestein winterbanden op stalen velg voor slechts 379,- incl montage. Natuurlijk meteen gekocht! Nu ligt er nog geen sneeuw maar met nat wegdek merk ik dat de auto veel beter grip heeft op het wegdek. Ik rij al 34 jaar auto en dit is voor het eerst dat ik er winterbanden onder heb. Ik had het veel eerder moeten doen! Ik deel je mening helemaal jutter. Ook ik heb het jaren onzin gevonden en meer een verkoop praatje gevonden. Tot ik er vorig jaar er zelf mee ging rijden en ik moet zeggen ook met een natte weg heb je meer grip en al helemaal met sneeuw. Moet wel zeggen dat je ook met winterbanden, ESP en ABS niet overmoedig moet worden. Het zijn hulpmiddelen in de winter om beter en veilig op de weg te kunnen maar dat wil niet zeggen dat je als een halve malle kan gaan rijden. Ook aan de hulpmiddelen zitten grenzen. Wie heeft er ervaring met de 4 seizoenenband zoals de GoodYear Vector? Dan heb je de twee jaarlijkse banden wissel niet en doet het misschien ook heel goed in regen en sneeuw. Wie ? Quote
bigwade Geplaatst 23 December, 2012 Geplaatst 23 December, 2012 Daar zat ik net naar te kijken. Volgende bandjes worden waarschijnlijk deze oid Quote
jutter Geplaatst 23 December, 2012 Geplaatst 23 December, 2012 jutter, met nieuwe zomerbanden ipv afgereden banden had je nu ook meer grip gehad. De zomerbanden zijn echt niet afgereden, sterker nog; het is een nieuwe auto van mei 2012! Quote
jutter Geplaatst 23 December, 2012 Geplaatst 23 December, 2012 Ik deel je mening helemaal jutter. Ook ik heb het jaren onzin gevonden en meer een verkoop praatje gevonden. Tot ik er vorig jaar er zelf mee ging rijden en ik moet zeggen ook met een natte weg heb je meer grip en al helemaal met sneeuw. Moet wel zeggen dat je ook met winterbanden, ESP en ABS niet overmoedig moet worden. Het zijn hulpmiddelen in de winter om beter en veilig op de weg te kunnen maar dat wil niet zeggen dat je als een halve malle kan gaan rijden. Ook aan de hulpmiddelen zitten grenzen. Wie heeft er ervaring met de 4 seizoenenband zoals de GoodYear Vector? Dan heb je de twee jaarlijkse banden wissel niet en doet het misschien ook heel goed in regen en sneeuw. Wie ? Ik had nou echt verwacht dat ik als een malle zou kunnen 'skeuren'......... 1 Quote
bigmac Geplaatst 25 December, 2012 Geplaatst 25 December, 2012 ik heb ervaring met de goodyear vector 4seasons en die nu (na 50000 km met zomerbanden) ook op mijn Picanto laten monteren. In de originele maat,14", kosten die bij autobandenmarkt.nl eur 60,10/stuk. montage bij garage was 10 eur incl balanceren. Quote
Beck Geplaatst 1 Januari, 2013 Geplaatst 1 Januari, 2013 Ik heb een paar jaar geleden Sava winterbanden aangeschaft, deze worden in de fabriek van Goodyear gemaakt en zijn heel goed en betaalbaar ( ik werkt destijds bij een bandengroothandel, dus heb er wel wat verstand van ). Ik heb zelf op marktplaats 2e hands stalen velgen gekocht en de winterbanden erop laten zetten. Bandenwissel doe ik zelf, nou ja mn vriend dan en de banden slaan we op in ons schuurtje, dit bespaart al met al een hoop geld. Quote
Albert jan & Brigitte Geplaatst 1 Januari, 2013 Geplaatst 1 Januari, 2013 Helemaal mee eens Beck. Mijn vrouw heeft ook Sava onder haar Peugeot 107 gehad en onder de picanto, maar prima winterbanden. Quote
WJD Geplaatst 2 Januari, 2013 Geplaatst 2 Januari, 2013 Ik heb net deze banden binnen gekregen http://www.anwb.nl/b...b11_wb175_1.pdf compleet op stalen velg met extra set moeren voor 535,- in de standaard maat 165/60/14 en heb wel moeten onderhandelen voor die prijs. en voor mijn aygo heb ik hankook icebear w440 http://www.anwb.nl/b...5_5_Hankook.pdf werken zeer goed heb ik ervaren. wisselen doe ik zelf. Die Aygo velgen/bandjes kun je ook zo onder je Picanto monteren Quote
bigmac Geplaatst 17 Januari, 2013 Geplaatst 17 Januari, 2013 Als je dan op winterbanden rondrijdt; doe er dan ook een paar wieldoppen op en blijf niet een half jaar met die lelijke kale zwarte velgen rijden. Quote
irma Geplaatst 17 Januari, 2013 Geplaatst 17 Januari, 2013 Gisteren ook winterbanden met stalen velgen en natuurlijk wieldoppen op laten zetten. Niet zo mooi als de lichtmetalen sportvelgen die er normaal op zitten maar ja het is maar voor korte duur en veiligheid. Nee, voor mij geen zwarte lelijke velg ( vrouwelijk trekje he). Quote
jutter Geplaatst 18 Januari, 2013 Geplaatst 18 Januari, 2013 Als je dan op winterbanden rondrijdt; doe er dan ook een paar wieldoppen op en blijf niet een half jaar met die lelijke kale zwarte velgen rijden. Gisteren ook winterbanden met stalen velgen en natuurlijk wieldoppen op laten zetten. Niet zo mooi als de lichtmetalen sportvelgen die er normaal op zitten maar ja het is maar voor korte duur en veiligheid. Nee, voor mij geen zwarte lelijke velg ( vrouwelijk trekje he). Ik heb die 'lelijke kale zwarte velgen' eronder. Ik vind het juist wel mooi. Het geeft de auto een wat stoerder uiterlijk. Maar ik heb dan ook een zwarte Picanto en daar staat het gewoon goed bij. Quote
Murcielaygo Geplaatst 18 Januari, 2013 Geplaatst 18 Januari, 2013 Ik heb toevallig gisteren bij de Kia dealer een set originele 14" wielen met Yokohama winterbanden besteld. En nog een leuke korting weten te bedingen door een pasvormhoes voor de voor- en voorste zijruiten te bestellen Rij nu echt niet relaxed met de Pica, terwijl ik met de winterbanden onder de Aygo (waarop die is weggegaan) echt VEEL betere wegligging had... Quote
Kiaky Geplaatst 19 Januari, 2013 Geplaatst 19 Januari, 2013 Klinkt raar maar de barum winterbandjes zijn honderd keer beter dan hun zomerbanden het zijn van die volgens mij bulgaarse bandjes dus goed koop er zijn ook nog van die duitsers fulda die heb ik nu onder de pica bevalt uitstekend Quote
Derrek Geplaatst 19 Januari, 2013 Geplaatst 19 Januari, 2013 Bij de Rio kwam ik er achter dat de wieldoppen gelijk met de wielbouten vastgezet moeten worden. Geen zin om de wielen nog eens los te halen dus als je een Rio ziet met van die zwarte velgen? Zwaaien graag! 1 Quote
bigmac Geplaatst 19 Januari, 2013 Geplaatst 19 Januari, 2013 Voor 35 euro kun je bij Halfords een paar wieldoppen halen die je zo op je velgen kunt klikken zonder wielmoeren te verwijderen. Dan ziet je auto er toch een stuk verzorgder uit. 1 Quote
jutter Geplaatst 20 Januari, 2013 Geplaatst 20 Januari, 2013 Voor 35 euro kun je bij Halfords een paar wieldoppen halen die je zo op je velgen kunt klikken zonder wielmoeren te verwijderen. Dan ziet je auto er toch een stuk verzorgder uit. En 35,- lichter! Daar tank ik liever voor! Quote
Smart Geplaatst 20 Januari, 2013 Geplaatst 20 Januari, 2013 Met wieldoppen kom je verder....... Quote
jutter Geplaatst 20 Januari, 2013 Geplaatst 20 Januari, 2013 Met wieldoppen kom je verder....... 1 Quote
Zaa'd Geplaatst 20 Januari, 2013 Geplaatst 20 Januari, 2013 msschien beetje offtopic, of juist niet. vandaag na het werk ( ja op zondag ) 15:20 van Leiden naar Den Haag op de A4, sneeuw kwam lekker uit de lucht vallen, iedereen langzaam rijden natuurlijk, ik lekker op de bijna lege linkerbaan ter hoogte van Leidschendam, 2e auto voor mij ging even van weghelft wisselen, en ja hoor, mooie pirrouette, mn voorganger klapt erop, spint ook, ik ging uiteraard remmen toen ik die eerste wagen 'raar' zag doen, ik kwam er dankzij mn winterbandjes zonder kleerscheuren vanaf, gelukkig had de auto achter mij ze ook. Dus I LOVE MY Winterbanden ! 2 Quote
bigmac Geplaatst 21 Januari, 2013 Geplaatst 21 Januari, 2013 Dus I LOVE MY Winterbanden ! Wel oppassen dat winterbanden je geen schijngevoel van zekerheid gegeven (of is het gevoel van schijnzekerheid?). Glad blijft glad en met ijs of ijzel is het sneller slippen dan met een schoon of gewoon nat wegdek; ook met winterbanden. Quote
jutter Geplaatst 21 Januari, 2013 Geplaatst 21 Januari, 2013 Wel oppassen dat winterbanden je geen schijngevoel van zekerheid gegeven (of is het gevoel van schijnzekerheid?). Glad blijft glad en met ijs of ijzel is het sneller slippen dan met een schoon of gewoon nat wegdek; ook met winterbanden. Zo is het! Hier in het noorden ligt er eindelijk ook sneeuw. Vanmorgen heb ik dan eindelijk mijn nieuwe winterbandjes (voor het eerst in mijn leven) kunnen uitproberen. Natuurlijk, glad is glad, maar je hebt duidelijk veel meer grip! Het geeft inderdaad een veiliger gevoel maar het blijft uitkijken. Quote
Zaa'd Geplaatst 21 Januari, 2013 Geplaatst 21 Januari, 2013 klopt als een bus, vooral ook afstand houden, ik zit de hele dag voor mn werk op de weg, dus je weet dan wel wat er allemaal voor een gekken op de weg aanwezig zijn, ik vind lekker doorrijden zeker wel prettig, maar ik ken wel mn grenzen, en mn vriendin en mn dochter zijn meer waard dan een half uurtje eerder thuiskomen, en een gevaar voor jezelf en anderen in het verkeer zijn. maar ben nog steeds blij met mn winterbandjes 1 Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.