rick030 Posted October 2, 2012 Posted October 2, 2012 Helaas kunnen we er niet om heen.. De winter komt er weer aan! Dit zal voor mij de eerste winter worden dat ik vaak op de weg ben. Daarom lijkt het mij handig om een setje winterbanden te kopen aangezien ik mijn karretje niet tegen een lantaarnpaal aan wil laten glijden.. Op de site van kia zijn de goedkoopste 569 euro exclusief montage kosten.. Dit vind ik wel erg veel geld! Heeft er iemand al winterbanden gekocht of ervaring mee die iets goedkoper zijn?? Quote
bigwade Posted October 2, 2012 Posted October 2, 2012 Hoi stadsgenoot. Beslist niet om onaardig te zijn maar googelen op kiaclub.nl+winterbanden levert bij mij 692 resultaten op. Daar zit vast hele goede informatie tussen Ik hoop werkelijk niet dat we voor elk type Kia een roedel winterbanden topics krijgen.. Quote
rick030 Posted October 2, 2012 Author Posted October 2, 2012 Je hebt helemaal gelijk! Vraag me alleen af welke banden in prijs/kwaliteit verhouding het beste zijn volgens de kia rijders.. Quote
bigwade Posted October 2, 2012 Posted October 2, 2012 In hetzelfde topic in het SP3 gedeelte kwam ik deze tegen http://winterbanden....0&max-results=6 Heb je daar wat aan ? Ik besef dat het w.b. maat en gewicht van de auto ook het e.e.a. uitmaakt. Merk X zal het op een SUV misschien heel goed doen, maar op een lichtere auto misschien niet. Quote
raoul_35 Posted October 2, 2012 Posted October 2, 2012 http://www.winterbanden-365.nl/b/Uniroyal/MS+Plus+6/165-60-R14-75T.html ik ga deze bestellen bij lokale garage laten wisselen voor ong. €10 per band. Ik vond de standaard kia banden zo slecht qua grip dat ik direct winterbanden heb besteld. Zou het ook echt aanraden!! (ik Heb 2 picanto's) Quote
dikkeeric Posted October 2, 2012 Posted October 2, 2012 Ik heb net deze banden binnen gekregen http://www.anwb.nl/b...b11_wb175_1.pdf compleet op stalen velg met extra set moeren voor 535,- in de standaard maat 165/60/14 en heb wel moeten onderhandelen voor die prijs. en voor mijn aygo heb ik hankook icebear w440 http://www.anwb.nl/b...5_5_Hankook.pdf werken zeer goed heb ik ervaren. wisselen doe ik zelf. Quote
Smart Posted October 2, 2012 Posted October 2, 2012 In 2011 als beste uit de test, de Continental TS800. Deze heb ik ook voor de Citroën C1 voor mijn vrouw gekocht. Zie hier! Quote
bigmac Posted October 3, 2012 Posted October 3, 2012 Ik ga voor All-Seasons banden: Goodyear 4-seasons -in de link van bigwade van 2 okt 18.08 kwam deze ook als beste uit de bus bij de all-weather banden en ik heb zelf ook al met deze banden in het verleden gereden. 4 x Goodyear 4 seasons voor een Picanto kosten zo'n 300 euro inklusief montage als je een beetje shopt. Daarvoor heb je dan altijd een passende band bij het weer. Quote
Paradise Posted October 3, 2012 Posted October 3, 2012 Ik heb voor vorige auto's nooit naar winterbanden gekeken, maar omdat ik m'n Picanto graag een paar jaar in bezit hou, lijkt het me voor deze winter wel een optie. Probleem is; ik heb LM velgen met bandenmaat 175/50/R15 erop. Die vind je in zomerbanden al amper, en in winterbanden ook moeilijk. Nu wil ik eigenlijk sowieso in de winter gewoon stalen wielen eronder. Welke maat kan ik dan naar kijken? Neem aan dat elke band van 175mm breedte en 15" moet passen, maar kan daar dan bijvoorbeeld ook een 14" onder? Thanks! Quote
bigwade Posted October 3, 2012 Posted October 3, 2012 Kijk even 3 berichtjes terug bij #6 en klik op zijn linkje. Quote
Paradise Posted October 3, 2012 Posted October 3, 2012 Kijk even 3 berichtjes terug bij #6 en klik op zijn linkje. Betekent dit dat er geen chassis verschillen zijn? Omdat veel Picanto's standaard 14" velgen hebben en ik (oudere type Exterior pack) de 15". Oftewel; die links passen ook onder mijn Picanto? Quote
dikkeeric Posted October 3, 2012 Posted October 3, 2012 de maten die er tegenwoordig onder geleverd worden zijn 165 60 14 en de wat eerdere type`s 175 50 15. en de maat die nu standaard is en de maat die jij hebt scheelt maar -0.43 procent in omtrek dus dat is verwaarloosbaar kwa kilometer verschillen. dus komen de maten op hetzelfde neer alleen de band is 1 cm smaller maar dat is juist goed bij winterbanden ivm druk per cm2 op de weg. en het lijkt mij sterk dat ze het chassis aangepast hebben de bandjes zijn gewoon kleiner voor de uitstoot. ik zeg moet kunnen EDIT: je moet in mijn links niet naar de maten kijken want de eerste test komt het dichtst bij onze kleine maten en de tweede is gewoon om te laten zien welke ik onder mijn aygo heb (niet die maat). als je voor de 165 60 14 kijkt zit je goed. Quote
phoenix2149 Posted October 3, 2012 Posted October 3, 2012 Bij kwik-fit ook redelijk goedkoop. Als je ANWB lid bent nog eens extra korting. Dit is wel zonder velg volgens mij. KLIK Dit is per band, totaal is geloof ik 300 euro met montage. Quote
artcev Posted October 14, 2012 Posted October 14, 2012 Hou marktplaats is in de gaten , Wij hebben nu winterbanden rond 7 mm met lichtmelalen velgen voor nog geen 75 euro Kia heeft ideale steek maat , opel vw Honda alles past er zo,n beetje onder , enige waar je rekening mee moet houden is de et waarde Quote
molenland Posted November 4, 2012 Posted November 4, 2012 Na de kleine slippartij van vorig jaar nu ook maar winterbanden aangeschaft. Een absolute aanrader: De Debica Frigo Directional in de maat 155-70-13. Te koop bij autobandenmarkt voor slechts €35,20 per stuk. Ineens rijdt ik veel stiller dan voorheen (67dB), zuiniger en vooral comfortabeler. De grip moet uiteraard nog blijken. Mijn zomerbanden zijn Hankook Eco Kinergy. Lawaaibanden (73dB) en omdat ze in de maat 175-50-15 zijn, vooral stuiterhard in de winter. Met de nieuwe winterbanden merk ik nu al dat ik minder benzine verbruik. Bij 80km/uur nu nog maar 3,5 liter/100km (was 3,9) Logisch ook, ze zijn veel smaller. Quote
Smart Posted November 5, 2012 Posted November 5, 2012 Een absolute aanrader: De Debica Frigo Directional in de maat 155-70-13. Deze winterband een absolute aanrader noemen vanwege stiller en comfortabeler rijden moet nog blijken, zoals je zelf ook al aangeeft. De prijs is in ieder geval wel een aanrader. Hou ons op de hoogte van je bevindingen tijdens winterse omstandigheden en eventueel een testreview van deze band? Quote
Joyce2 Posted November 5, 2012 Posted November 5, 2012 Een band voor zo weinig geld? Klinkt als te mooi om waar te zijn, en dan is dat vaak ook zo.... Ik ben er uiteraard zeer benieuwd naar, dus ik hoor graag van je hoe ze straks bevallen. Quote
Smart Posted November 5, 2012 Posted November 5, 2012 Vier van zulk soort winterbanden kosten evenveel als één winterband die ik heb aangeschaft.....! Quote
Specialmade Posted November 5, 2012 Posted November 5, 2012 @Molenland. Deze banden komen helemaal niet zo slecht uit de test. Debica. Banden in budget segment geproduceerd door Goodyear. Zie hier voor de testresultaten Ben benieuwd naar jouw ervaringen met deze banden. Zijn inderdaad heel erg scherp geprijsd. Grtz. Specialmade Quote
freek123 Posted November 5, 2012 Posted November 5, 2012 Weet iemand welke ET-waarde ik aan moet houden voor een Kia Picanto 1.0 / 2007 ? Velgmaat is 5J Dit ivm aanschaf van set velgen voor winterbanden. Bandenmaat; 165/55 R14 Thanx ! Quote
HendrikAnton Posted November 5, 2012 Posted November 5, 2012 Weet iemand welke ET-waarde ik aan moet houden voor een Kia Picanto 1.0 / 2007 ? Velgmaat is 5J Dit ivm aanschaf van set velgen voor winterbanden. Bandenmaat; 165/55 R14 Thanx ! http://www.etwaarde.nl/ en daar kan je zelfs zoeken op merk Quote
Smart Posted November 5, 2012 Posted November 5, 2012 ...Deze banden komen helemaal niet zo slecht uit de test. Debica. Banden in budget segment geproduceerd door Goodyear. Zie hier voor de testresultaten Ik vind die test niet echt heel erg betrouwbaar wanneer er in de maanden april, mei, juni, juli, augustus, september en oktober 2012 reviews worden gegeven......volgens mij zomerbandenweer!! Sorry, maar een onafhankelijk onderzoek door een consumentenorganisatie zou ik eerder aannemelijk vinden. Quote
bigmac Posted November 6, 2012 Posted November 6, 2012 Ik vind die test niet echt heel erg betrouwbaar wanneer er in de maanden april, mei, juni, juli, augustus, september en oktober 2012 reviews worden gegeven......volgens mij zomerbandenweer!! Dit zijn gebruikers-reviews. Niet echte testen dus volgens mij. De consumentenbond heeft ook een overzichtje met banden: http://www.consumentenbond.nl/test/auto-vrije-tijd/auto/autobanden/vergelijken/ Ik wil zelf Goodyear Vector 4 all seasons, die zag ik bij Autobandenmarkt voor zo'n 60 euro per stuk in de Picanto maat, excl montage. Quote
bigwade Posted November 6, 2012 Posted November 6, 2012 De consumentenbond heeft ook een overzichtje met banden: http://www.consument...en/vergelijken/ Moet je wel lid zijn van die enge club. Vanuit eigen vakgebied en interesses heb ik ze , in het verleden, de plank zo vaak mis zien slaan dat ik die club niet serieus meer kan nemen. Maar misschien is er inmiddels verbetering en hebben ze heel veel verstand van autobanden Quote
bigmac Posted November 6, 2012 Posted November 6, 2012 In de Autoweek worden winterbanden getest en vergeleken met 1 zomerband en 1 all seasons band. Wel in een brede maat (205); bij die maten kun je beter overstappen op winterbanden, maar bij de smalle Picanto bandjes is dat niet echt nodig volgens mij en volstaat een all-seasons.. Winterspecial Winterbanden- Nog een paar weken en we zitten in december. De temperaturen dalen, de Friese doorlopers komen van zolder en de kachel gaat een standje hoger. Behalve de Elfstedentocht en rookworst komt ook het onderwerp winterbanden veelvuldig ter tafel. Waarbij – niet geheel ten onrechte - de vraag wordt gesteld of ze wel nut hebben in Nederland. Quote
Recommended Posts