Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Picanto design editie

Aanbevolen Berichten

• 2 weken later...
Gast Warmentuuter
Geplaatst

Yeahh, gisteren mijn auto opgehaald. Zoooo blij....

Snap het dat je blij bent.

Het is altijd lekker als je nu een tijdje wachten je auto kan halen.

Veel plezier met de nieuwe picanto

Geplaatst

Hallo allemaal,

Gisteren mochten ook wij de nieuwe auto ophalen. Helemaal blij er mee natuurlijk!!

Alleen zodra wij harder dan 80 km ermee rijden trilt de auto als een gek. Dus ik denk dat we er mee terug moeten. Ook de motor maakt dan een raar golvend geluid. En alles begon enorm chemisch te stinken maar misschien is dat nieuwigheid?

Ik heb de garage een mail gestuurd (ze hadden mij ook gemaild :| ) dus even afwachten de komende week.

Ik krijg allemaal leuke reacties in ieder geval!

Geplaatst

Goh, het viel me op dat 1,5 streepje voor het laatste streep van de benzine-weergave al het icoontje van 'tanken' al ging branden. Had nog niet getankt nadat ik de auto van de dealer had afgehaald dus dit zou de eerste tankbeurt zijn. Er ging een kleine 27 liter benzine in de tank. Vind het erg opmerkelijk dat ik veel te vroeg een melding krijg dat ik moet tanken als er nog genoeg benzine inzit. Heeft iemand hier ervaring mee of komt het door de 'nieuwigheid' van de auto/benzinesensoren?

Geplaatst

Goh, het viel me op dat 1,5 streepje voor het laatste streep van de benzine-weergave al het icoontje van 'tanken' al ging branden. Had nog niet getankt nadat ik de auto van de dealer had afgehaald dus dit zou de eerste tankbeurt zijn. Er ging een kleine 27 liter benzine in de tank. Vind het erg opmerkelijk dat ik veel te vroeg een melding krijg dat ik moet tanken als er nog genoeg benzine inzit. Heeft iemand hier ervaring mee of komt het door de 'nieuwigheid' van de auto/benzinesensoren?

Geplaatst

het 'reserve'-lampje begint te branden als de boordcomputer aangeeft nog een bepaalde hoeveelheid km te kunnen rijden; ik meen 100 km.

Verder laat de boordcomputer de nog te rijden km niet meer zien bij de laatste 5 liter, zodat je bijtijds kunt tanken.

(correctie: lampje begint te branden bij 5 liter resterend.)

Ik kan bij mijn picanto trouwens doorrijden tot de tankmeter 0,5 cm links van de '0' staat; er past dan 37 liter in- mits je niet meteen stopt met tanken bij de eerste keer dat het tankpistool afslaat. Je kunt dan langzaam doortanken of telkens even wachten tot de tankhals weer leeg is en nog 3 liter meer tanken.

Geplaatst

@Bigmac. Bedankt voor de informatie. Voel me nu gerustgesteld want ik vond het een eng idee om de boordcomputer niet te kunnen vertrouwen. Nogmaals thanks.

Geplaatst

Bij mij gaat het tanklichtje altijd aan bij ongeveer 82km "range", maar dat lijkt wel af te hangen van mijn rijstijl.

Dat van die laatste vijf liter wist ik niet, handige tip! Dan ben je blij met een forum als dit!

• Like 1
Geplaatst

Vanmorgen even op gelet: na 584 km, en volgens de boordcomputer nog 96 km 'range' begon het reserve-lampje te branden. Ik meen dat dat in de zomer wel eens bij 111 km was, dus kennelijk is het punt waarop het lampje begint te branden afhankelijk van je rijstijl (zuinigheid).

Als ik dan eens even alles op een rijtje zet geloof ik dat het lampje begint te branden bij 5 liter resterende tankinhoud en niet zoals ik hierboven aangaf bij nog 100 km resterend.:

bij 111 km bij gemiddeld verbruik 4,5=1 op 22,2 (zomertijd) = 5 liter

bij 96 km bij gemiddeld verbruik 5,0 = 1 op 19,2 (wintertijd) = 5 liter

bij jou 82 km; dan zou je boordcomputer dus 6,1 gemiddeld verbruik laten zien = 1 op 16,4

Ik zal vanavond even testen wanneer de 'range' overgaat naar '- - -' Ik meende dat dat bij 50 km was, maar het zou ook zomaar kunnen dat niet km afhankelijk is, maar tankinhoud, dus bij 2,5 liter resterend. En dan is de range niet bij iedereen hetzelfde.

Geplaatst
bij jou 82 km; dan zou je boordcomputer dus 6,1 gemiddeld verbruik laten zien = 1 op 16,4

Dat zou zomaar eens kunnen, mijn gemiddeld verbruik hangt idd in die buurt (erboven).

--- heb ik nog maar 1x gezien, maar toen reed ik met 153kmh op de Autobahn, dus ik heb er verder niet op gelet :D

Geplaatst

Ik heb al een paar keer gemerkt dat als ik terugschakel en de koppeling op laat komen dat de auto dan harder gaat rijden ??? Ik moet dan remmen.

Moet ik me daar zorgen over maken?

Mijn banden zijn in ieder geval opnieuw uitgebalanceerd naar aanleiding van het trillen wat ik eerder aangaf.

Geplaatst

Ik heb al een paar keer gemerkt dat als ik terugschakel en de koppeling op laat komen dat de auto dan harder gaat rijden ??? Ik moet dan remmen.

Moet ik me daar zorgen over maken?

Als je geen gas geeft, zou de auto op de motor moeten afremmen, dus bij terugschakelen nog meer afremmen op de motor. Maar als je gas geeft niet.

Geplaatst

Nee, ik geef geen gas en toch schiet de auto vooruit bij het oplaten komen van de koppeling. Vanochtend weer geen last van. Ik houd het voorlopig maar even in de gaten....

Geplaatst

Je kunt altijd de OBD uit laten lezen. Ik heb na inbouw van mijn cruisecontrol gehad dat mijn

gaspedaal soms ineens helemaal niets meer deed. Motor uit en weerstarten en het was goed.

Uit de OBD-codes bleek dat er een probleem was met het gaspedaalsignaal door verkeerd inleren van de CC,

ik kan me voorstellen dat bij een ander probleem het pedaal teveel signaal geeft en zoiets veroorzaakt.

Na een reboot is het probleem dan (even) verdwenen.

Dat het Check-engine lampje niet brand wil niet zeggen dat er geen code gelogd is...

Geplaatst

@Flupke: hier idem, en ik vind het levensgevaarlijk!

Ik had al wel eens eerder gemerkt dat de auto er af en toe even vandoor ging, maar nu met de sneeuw is het me pas goed opgevallen.

Ik kwam dan ook op het forum nu kijken of ik hier meer over kon vinden.

Het is bij mij in zijn tweede versnelling. Het valt me nu met de sneeuw goed op, omdat je wat rustiger wegrijd. Ik moet glibberen de wijk uit, dus je rijd rustig, maar in ene ging mijn auto ervandoor. Ik vang 'm op, zit op een recht stukje, en hups daar gaat ie weer. Heb het nu een beetje uit zitten proberen. Gestart, wegrijden, schakelen naar z'n twee en dan niets doen. De auto gaat dan zelf rijden en rond de 20 km per uur rijden. En volgens mij helpt alleen remmen dan niet, je moet er echt de koppeling bij indrukken. Verderop in mijn ritje, waar mogelijk was, weer geprobeerd, en weer gebeurde het. Ik heb wel het idee dat het vooral met een koude motor is, maar daarvoor moet ik het nog even verder gaan uittesten.

Ervaar jij dit op dezelfde manier? Andere die dit ook hebben?

Geplaatst

Ik heb wel het idee dat het vooral met een koude motor is

Klinkt als vroeger; als een auto met koude motor met de choke gereden werd, om beter te starten en weg te rijden. De motor maakt dan meer toeren. Het zou kunnen dat je Picanto dit ingebakken heeft; dus zelf doet bij een koude motor, maar dan zouden de andere Picanto's het ook moeten doen-in elk geval de Picanto's uit dezelfe productiemaanden.

Ik merk hier bij mijn eigen Picanto niets van.

Geplaatst

Dat is em idd, de automatische choke met een extra rijk mengsel en verhoogd toerental.

Da's nu met die gladheid even lastig maar daar heb je over een paar weken echt geen last meer van.

Niks om je druk over te maken.

Optie 2 zou zijn dat de motor niet start of loopt :wink:

Geplaatst

Mijn collega met haar nieuwe Picanto Design Edition klaagde ook over het 'weglopen' van de auto zonder gas te geven.

Je moet vooral dan niet in een hogere versnelling gaan rijden en wat vaker de koppeling gebruiken om de vaart eruit te halen.

Ik had haar ook al aangegeven dat dat de automatische choke is. Natuurlijk onwennig, zeker in een nieuwe auto.

Geplaatst

@Flupke: hier idem, en ik vind het levensgevaarlijk!

Ik had al wel eens eerder gemerkt dat de auto er af en toe even vandoor ging, maar nu met de sneeuw is het me pas goed opgevallen.

Ik kwam dan ook op het forum nu kijken of ik hier meer over kon vinden.

Het is bij mij in zijn tweede versnelling. Het valt me nu met de sneeuw goed op, omdat je wat rustiger wegrijd. Ik moet glibberen de wijk uit, dus je rijd rustig, maar in ene ging mijn auto ervandoor. Ik vang 'm op, zit op een recht stukje, en hups daar gaat ie weer. Heb het nu een beetje uit zitten proberen. Gestart, wegrijden, schakelen naar z'n twee en dan niets doen. De auto gaat dan zelf rijden en rond de 20 km per uur rijden. En volgens mij helpt alleen remmen dan niet, je moet er echt de koppeling bij indrukken. Verderop in mijn ritje, waar mogelijk was, weer geprobeerd, en weer gebeurde het. Ik heb wel het idee dat het vooral met een koude motor is, maar daarvoor moet ik het nog even verder gaan uittesten.

Ervaar jij dit op dezelfde manier? Andere die dit ook hebben?

Het zou idd kunnen dat dat in de 2 is en idd met een koude motor want het is altijd dicht bij huis als het gebeurt.

Ik heb toevallig vandaag een afspraak gemaakt met de dealer voor volgende week voor het slecht starten. Misschien dat ze daar ook naar kunnen kijken.

• 3 weken later...
Geplaatst

Hoe was het bij de dealer, heb je het nog aangekaart?

Dat het de choke is klinkt wel logisch, maar waarom hebben deze modellen het dan wel en andere niet? Blijf het een gevaarlijk iets vinden! Ik weet het nu, en het zit waarschijnlijk zo in mijn 'systeem', maar als je je auto een keer uit leent, dan kan die persoon verrast worden.

Iets anders trouwens, ik zag dat mijn bekleding nu al vies is....

Eigenlijk alleen de passagiersstoel, zit meestal alleen in de auto ;)

Ik heb het over de orange vintage bekleding. Je ziet zeg maar dat de bekleding wat donkerder wordt. Zal eens met een doekje met wat water eroverheen gaan, kijken of het dan weg gaat. Maar ik koop geen auto om om de twee maanden de stoelen te poetsen....

Geplaatst

Iets anders trouwens, ik zag dat mijn bekleding nu al vies is....

Eigenlijk alleen de passagiersstoel, zit meestal alleen in de auto ;)

Ik heb het over de orange vintage bekleding. Je ziet zeg maar dat de bekleding wat donkerder wordt. Zal eens met een doekje met wat water eroverheen gaan, kijken of het dan weg gaat. Maar ik koop geen auto om om de twee maanden de stoelen te poetsen....

Ik heb hetzelfde probleem en ben er al voor bij de dealer geweest. Het probleem is niet alleen dat het vies wordt maar je krijgt het er ook met geen mogelijkheid af. Om de bekleding niet onherstelbaar te beschadigen heeft de dealer wat geprobeerd met ''milde'' reinigingsmiddelen maar dat werkt niet. Er zijn foto's gemaakt en naar de importeur gestuurd en gevraagd om een oplossing. Hierop is nog geen reactie gekomen. Ik zou het dus ook even bij jouw dealer melden en erbij vertellen dat de importeur hiervan op de hoogte moet zijn maar nog geen oplossing heeft geboden.

Geplaatst

Hè wat vervelend! Goed dat ik je verhaal weet, kan ik dat meenemen. Ik ga denk ik volgende week even bij de dealer langs.

Ik wacht even op iets beter weer, van het weekend als het goed is, zodat ik de auto even kan wassen. Meende namelijk een bobbeltje in de lak op het dak gezien te hebben, kan dat ook gelijk mee als het er nog zit.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...