Guest Picantje1.2 Posted February 5, 2013 Share Posted February 5, 2013 Hey allen, Mijn Kia staat nu bij de dealer ivm een garantie kwestie over de vlekken in de bekleding. En een aantal klachten die zijn ontstaan nadat mijn Kia een kleine beurt heeft gehad. Nu doen ze bij mijn Kia dealer heel, heel erg moeilijk over kosteloos vervangend vervoer. Ik vind als klant, dat als ik kom met een garantie kwestie jij als dealer mij kosteloos vervangend vervoer moet geven. Niet alleen vanuit oogpunt van garantie maar ook vanuit oogpunt serviceverlening naar je klant. Wil jij dat je klant tevreden over je is als dealer en bij jou blijft als dealer en jou als dealer zou aanraden bij andere mensen dan biedt je deze kleine extra service aan. Heel veel Kia dealers bieden zelfs bij onderhoudsbeurten en niet-garantie kwesties al vervangend vervoer aan omdat ze graag hun klanten bij zich houden en een goede relatie met ze willen opbouwen. Mijn dealer is dus niet van die aard. Nu heb ik dan na enige discussie wel een auto meegekregen maar met de melding erbij dat zij dit normaal gezien niet doen. Hoe jij thuis komt of op je werk komt etc is je eigen zaak kennelijk. Dat kleine stukje service bij garantiekwesties bieden zij je niet. En het erge hieraan is nog dat toen ik de afspraak maakte voor vandaag om mijn Kia voor al die punten te komen brengen ik aan de telefoon al had aangegeven vervangend vervoer nodig te hebben en dit kosteloos wenste ivm garantiekwesties. Ik heb vervoer nodig ivm mijn kind (heel verhaal), wat ik hem ook uitlegde. En toen werd er gezegd komt u maar en dan kijken we wel even. En ja die meneer zat er nu uiteraard weer niet. Kortom, door al dit soort dingen begin ik zo'n ontzettende spijt te krijgen van de aankoop. Ik heb deze auto gekregen van fondsen (ivm mijn kind dus) en toen gekozen voor Kia omdat tijdens de koop er erg werd ingezet op die 7 jaar garantie en bij garantie kwesties vervangend vervoer, gratis wegenwachthulp etc etc. Voor mij klonk het in mijn oren als "met Kia zit ik veilig". Nu denk ik... had ik maar verder gekeken. Er zijn uiteraard meerdere Kia dealers in Nederland die wel die service bieden aan hun klanten en nog zelfs een stapje verder gaan dan dat. Maar dat houdt in dat ik kilometers moet maken om daar naar toe te gaan wat lastig inplannen is ivm mijn kind. Ik zit echt rond te kijken om hem in te ruilen en af te stappen van Kia. Maar goed... mijn vraag aan jullie is. Hoe gaan jullie dealers hier mee om? Komen jullie ook veel Kia dealer ellende tegen of zijn jullie uitermate tevreden over jullie dealer en is niks daar een probleem? Groet, Picaatje Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
wilcot Posted February 5, 2013 Share Posted February 5, 2013 Bij mijn dealer heb ik bij garantie werk altijd een gratis vervangende auto gekregen. Je betaald alleen de benzine/diesel. Een andere mogelijkheid was een haal en breng service. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
richardthai Posted February 5, 2013 Share Posted February 5, 2013 Picantje 1.2 wat gaat de dealer doen aan de vlekken in je stoelen. Groet richard Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Wilcovdongen Posted February 5, 2013 Share Posted February 5, 2013 Ik krijg ook altijd gratis vervangend vervoer maar moet idd bezine gewoon betalen. Niet meer dan logisch. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fonzie Posted February 5, 2013 Share Posted February 5, 2013 Ik vind het wel ver gaan om hiervoor naar een ander merk auto te gaan kijken . Elke dealer geeft andere service. Er zijn dealers genoeg, dan ga je toch naar een ander?. Zelf plan onderhoud meestal op een vrije dag en blijf ik een uurtje wachten. Kom ook alleen maar bij de dealer voor de jaarlijkse servicebeurt. Ik verwacht ook niets anders met een redelijk nieuwe auto. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zaa'd Posted February 5, 2013 Share Posted February 5, 2013 bij mijn dealer gingen ze zelfs zo ver dat ze een zelfde model en zelfde opties-auto voor me regelde, ik leverde een Superpack Premium in en kreeg een Superpack Premium leen auto mee Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
willemlensink Posted February 5, 2013 Share Posted February 5, 2013 bij mijn dealer krijg je een oude rio mee je moet wel de brandstof betaalen is voor de rest gratis ook voor als je een beurt laat doen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pica3deur Posted February 5, 2013 Share Posted February 5, 2013 Gratis leenauto en door de geringe kilometers ook de benzine gratis, bij een garantie klus. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bigmac Posted February 5, 2013 Share Posted February 5, 2013 Bij een beurt heb ik telkens een auto van de garage meegekregen; wel de benzine betalen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rash Posted February 7, 2013 Share Posted February 7, 2013 Ben benieuwd of ik ook een gratis leenauto zal krijgen (behalve de benzine dan, maar dat is logisch). Volgende maand krijgt m'n Picanto z'n eerste beurt. Want bij sommige merken krijg je bij de kleinere modellen van het merk meestal alleen een fiets of tegen betaling een leenauto. Zou wel goede service zijn, aangezien je een nieuwe auto bij ze gekocht hebt. Bij welke dealers kregen jullie gratis een leenauto voor de Picanto? Mijn dealer is Content Autogroep Eindhoven. Ik moet overigens ook nog een afspraak maken voor de vlekken in de bekleding. Ze hebben die al eens schoongemaakt, maar de vlekken zijn weer terug. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bigmac Posted February 7, 2013 Share Posted February 7, 2013 ik moet nog even een correctie maken: ik moest naast de benzine nog Eur 15 betalen voor de leenauto bij een beurt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mcbeef Posted February 7, 2013 Share Posted February 7, 2013 Altijd gratis leenauto bij garantie reparatie, ben er nog niet geweest voor dingen die buiten de garantie vallen. Ook de benzine hoef ik niet te betalen, doe ik wel, vind ik niet meer dan normaal. Ik kom bij Autoplaza Alkmaar. Tot nu toe altijd top service! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kias Posted February 13, 2013 Share Posted February 13, 2013 ik verneem net van mijn dealer, dat er bij garantie een vervangende auto wordt meegeven. de bereden benzine dien je zelf bij te tanken. daarnaast geldt er nog een regel wanneer je schade rijd aan de vervangende auto... rij je schade is je eigen risico 500,-, maar dit kun je van te voren afkopen voor 18,-. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
joepnd Posted February 22, 2013 Share Posted February 22, 2013 Ook bij AutoHaag Zeeuw gratis vervangend vervoer. Bij een garantiegevalletje wat in eerste instantie niet goed was uitgevoerd kreeg ik een full option Venga. Laatst met beurt/schade een Pico superpack met audio upgrade. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wimis on Posted February 23, 2013 Share Posted February 23, 2013 Hoi allemaal, hier ook altijd vervangend vervoer, behoudens die brandstof. Eigenlijk krijgen we altijd een andere auto mee met iedere beurt of reparatie. Er staan zelfs fietsen! Maar dat doe ik al jaren niet meer Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bob55 Posted February 23, 2013 Share Posted February 23, 2013 Mijn vorige dealer/verkoper deed daar ook moeilijk over toen mijn half jaar oude Polo gestolen was. Je moet namelijk 30 dagen (ivm het terugvinden van de auto) wachten wil de verzekering bij diefstal uit gaan keren. Dat heeft hem een klant gekost en heb ik de directie achteraf even laten weten/gemaild. ..De aanvankelijke klantvriendelijkheid van uw verkoper(s) in filiaal ..............., bij de aankoop van mijn VW Polo 1.2 TSI Highline in april 2012 heeft mij in november 2012 doen verrassen met een kille zakelijke opvatting. ..................Ook uw verkopers weten dat 90% van de (nieuw) gestolen auto's of binnen een paar dagen of niet meer binnen een maand terug komen. Mijn verzekering keert nu de vervang-nieuwwaarde uit incl accessoires. Hoe snel kun je als dealer iets verdienen. Was de eerste auto na 1 uurtje gekocht, kon het als het ware deze keer in 5 minuten...................................... De Kia dealer bood mij aan om een oud inruilertje tijdelijk op mijn naam te zetten tot dat de nieuwe auto er was. Vandaar dat ik nu in een Rio rij. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rio1972 Posted August 20, 2013 Share Posted August 20, 2013 Bij kia winters in Weert bracht ik mijn 2 maanden oude auto ivm een defecte uitlaat. Stond geen leenauto voor me klaar. Nieuwe afspraak moeten maken om vervolgens te concluderen dat ze daar 25 euro per dag vragen voor een leenauto. Mijn rio was 2 maanden oud en heeft een defect. Heb 7 jaar garantie maar toch kost het mij geld....? Dan stelt die garantie geen ruk voor. Winters Weert is een klant kwijt. Content in Eindhoven, dikke pluim. Ik rij er wel 40 kilometer voor om wel de juiste service te krijgen. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Creative Name Posted August 20, 2013 Share Posted August 20, 2013 Bij onze dealer krijg je een leenauto mee als er 1 beschikbaar is en anders moet je een afspraak maken zodat er 1 gereserveerd kan worden. Kost €15 en de benzine per dag, vind ik zeker redelijk want de laatste keer kreeg ik een Sportage met alle opties en 20" eronder mee en dat was toch wel leuk voor een dagje... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lennart Posted August 20, 2013 Share Posted August 20, 2013 Mijn dealer ( Weesepoel in Ten Boer) geeft ook een auto mee, voor een vast bedarg per kilometer. Welliswaar een stokverotte Picanto van de eerste garantie, maar toch. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Specialmade Posted August 20, 2013 Share Posted August 20, 2013 Bij onze dealer krijg je een leenauto mee als er 1 beschikbaar is en anders moet je een afspraak maken zodat er 1 gereserveerd kan worden. Kost €15 en de benzine per dag, vind ik zeker redelijk want de laatste keer kreeg ik een Sportage met alle opties en 20" eronder mee en dat was toch wel leuk voor een dagje... Moet toch een heerlijk gevoel hebben gegeven om een dag in een echte auto te rijden Grtz. Specialmde 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mika kjelld Posted August 20, 2013 Share Posted August 20, 2013 zo is het maar net 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Picawhite Posted August 20, 2013 Share Posted August 20, 2013 of je nou 1 of 7 of 70 jaar garantie hebt dat heeft niks te maken of je een gratis leenauto mee krijgt , dat is gewoon een service van de garage en of je de brandstof moet betalen of de huur / leenauto je hebt opdat moment vervoer. In je eigen auto heb toch ook je brandstof kosten. Wij rekenen alleen gereden kilometers en eventuele afkoop eigen risico. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
xtra40 Posted August 20, 2013 Share Posted August 20, 2013 wij hebben een leen fiets en deze heeft geen kilometer beperking en deze hoef je dus ook niet af te tanken dat zit bij de prijs in maar ook bij ons huur je een auto als je met je auto voor reparatie komt tenzij je voor garantie komt en de reparatie langer dan 24 uur zou duren of gaat duren dan betaal je niks op je brandstof na dan en dat is vrij normaal Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jack_z Posted August 20, 2013 Share Posted August 20, 2013 als ik mjnj fiets bij de dealer breng krijg ik vanwege mijn leeftijd wel een gratis rollator mee en ik hoef dan niet te tanken Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nieles Posted August 20, 2013 Share Posted August 20, 2013 Ik krijg standaard een leen-auto bij de garage! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts