Smart Posted May 24, 2013 Share Posted May 24, 2013 Het lijkt mij goed eens een TOP100 samen te stellen van uitspraken door dealers op problemen van klanten. Ik bedoel dus van die kansloze uitspraken die bij voorbaat afgeserveerd zouden moeten worden. Ik zal alvast een voorzet geven: 1. Helaas meneer (mevrouw) u bent de eerste met dit probleem! 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kia_21 Posted May 25, 2013 Share Posted May 25, 2013 2. Als we niks kunnen horen dan kunnen wij er niks mee... UHU Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Myrom Posted May 25, 2013 Share Posted May 25, 2013 Bij aankoop van mijn nieuwe Sportage vroeg ik om op de aankoopbon te laten vermelden, dat er het nieuwste kaartmateriaal voor het LG navigatiesysteem dient geïnstalleerd te worden bij levering van de wagen. Kreeg als antwoord van de verkoper : 3 - "Tsien, u bent de eerste die hier naar vraagt!!!" PS. uiteindelijk werd de clausule wel toegevoegd Sent from my iPad using Tapatalk HD Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jeroen66475 Posted May 25, 2013 Share Posted May 25, 2013 Basismodel? Zonder airco? Ik weet niet eens of ik die wel kan bestellen. Maar sowieso een levertijd van zeker 6-8 maanden. U bent echt de eerste die er naar vraagt. (Vriendin van mij wilde de goedkoopste Picanto. Is uiteindelijk wel geleverd na 3 maanden) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Warmentuuter Posted May 25, 2013 Share Posted May 25, 2013 Onze Kia kwam terug van de kleine beurt en een paar dagen later tijdens de wasbeurt trek ik het pijlstok er uit en zie dat er ruim een halve liter te veel in zit. Dus terug en kreeg het antwoord: Wat zijn we blij me u. Niemand pijlt zijn olie tegenwoordig nog. Dankzij u komen we er achter dat alle vulpistolen te veel olie geven. Ik schoot in de lach en zeg hem van kijk maar uit dat je neus niet te lang wordt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bigwade Posted May 25, 2013 Share Posted May 25, 2013 Ik vrees met grote vreze dat: "U bent de eerste met dit probleem" op éénzame hoogte in deze toptien blijft staan. Ik vermoed dat dit in les 1 in het cursusboek 1 van de IVA is opgenomen. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest wil51 Posted May 26, 2013 Share Posted May 26, 2013 Leer gescheurd van stoel. "Wij hebben nog niemand die dit eerder gemeld heeft" Is een variant van "u bent de eerste" Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bigmac Posted May 26, 2013 Share Posted May 26, 2013 'onze monteur dacht dat ze het niet tot de volgende beurt uit zouden houden' - bij het ongevraagd vervangen van probleemloos functionerende ruitenwissers bij een beurt. De kosten hiervoor Eur 55 heb ik trouwens na flink klagen teruggekregen. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gerwin1 Posted May 26, 2013 Share Posted May 26, 2013 Een rubber van een fabriekgemonteerd schuifdak trok telkens kapot van 6 maanden oude auto: "nee meneer, dit gaat bij niemand anders kapot, daarom valt het niet onder de fabrieksgarantie" (importeur PON) Of: je hebt een auto met 1.6 motor in te ruilen. "Ach, dat is nu vervelend, voor een 1.8 kan ik zo vijf belanghebbenden bellen, maar ja, een 1.6 is altijd lastig. Of: je hebt een courante auto in te ruilen: "meneer, daar heb ik er al een aantal van staan" Je hebt een minder courante auto in te ruilen: "U ziet het, ik koop ze al niet eens meer in" Leuk topic trouwens! 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gerwin1 Posted May 26, 2013 Share Posted May 26, 2013 Nog eentje dan! Roestvorming na 6 jaar bij een octavia. blazen in de lak bij een spatbordrand, overduidelijk roest van binnenuit. "Dit is vermoedelijk geen roest van binnen uit, maar een lakprobleem, daarvoor geldt 3 jaar. u bent toch wel voor de halfjaarlijkse lakcontrole bij de dealer geweest? Anders vervalt sowieso de garantie" (garantie 10 jaar bij vw/skoda/audi/seat). 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest wil51 Posted May 26, 2013 Share Posted May 26, 2013 Nieuwe auto terug van de eerste servicebeurt. Beugel waar luchtfilter mee gemonteerd zit blijkt gebroken. Nee meneer dat is echt niet bij ons gebeurd. (Betreft mijn eerste nieuwe auto, lelijke eend 1976) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cerba Posted May 26, 2013 Share Posted May 26, 2013 Mag dat ook voor uitspraken tijdens het kopen? -Die kleur kan écht niet op dat model (Maak ik dat uit of jij, of wil je me een andere auto aansmeren?) -Die kleur heeft wel 6 mnd levertijd én valt dus buiten de actie. -Die kleur is niet leverbaar op dat model (volgens brochure wel) (ik schijn iets met kleuren te hebben, zit dus al járen in een auto met een lelijke kleur ) -Ik snap niet dat u niets aan die auto vindt (Mijn man zoekt een auto, niet ik) -- -U BENT DE EERSTE (gecupte banden op een auto waar het internet vol mee staat en waar ook de importeur bekend mee is) Dit alles dus nadrukkelijk niet over de Kia, daar rij ik pas 5 mnd mee, na 30+ jaar Mazda. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mcbeef Posted May 26, 2013 Share Posted May 26, 2013 Omdat ik denk dat niet alleen kansloze uitspraken genoemd hoeven te worden... "Ik begrijp u helemaal en we zullen dit probleem zo snel mogelijk voor u gaan oplossen." Aldus Autoplaza Alkmaar, als ik 'weer eens iets had' met m'n Rio. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest wil51 Posted May 26, 2013 Share Posted May 26, 2013 Omdat ik denk dat niet alleen kansloze uitspraken genoemd hoeven te worden... "Ik begrijp u helemaal en we zullen dit probleem zo snel mogelijk voor u gaan oplossen." Aldus Autoplaza Alkmaar, als ik 'weer eens iets had' met m'n Rio. en deden ze dat ook? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jeroen66475 Posted May 26, 2013 Share Posted May 26, 2013 Jaren geleden: In de krant stond een levensgrote advertentie van een grote dealerorganisatie met de tekst ''Speciaal ingekocht 100 stuks Fiat Punto etc etc''. Was een heel aantrekkelijke aanbieding dus ik naar de dichtstbijzijnde vestiging. Kom ik daar, geen Punto te bekennen. Na lang zoeken eindelijk een verkoper gevonden en gevraagd naar de aanbieding. Hij keek me aan of ie water zag branden en zei: 'Ze kunnen wel van alles in de krant zetten, ik weet er niets van en kan je niet helpen. En die auto van jou ruil ik sowieso niet in, de handel wil 'm niet en ik wil hem niet in de showroom (Citroen C5). Ze zijn inmiddels failliet. Even ter aanvulling: ik wilde helemaal niets inruilen, is helemaal niet ter sprake gekomen. Ging om de aanschaf van een tweede auto. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest wil51 Posted May 26, 2013 Share Posted May 26, 2013 Ik heb ook nog een Datsun gehad. Kwam een vreemd bonkend geluid bij de voorwielen vandaan. Auto was nieuw. Als "service" kreeg ik leenauto mee voor die dag dat ze met mijn auto naar importeur gingen rijden en aardig wat km er mee hebben gereden. Eindresultaat was dat dealer en importeur niets konden ontdekken en dat ze wel de tank van de leenauto gingen aftanken. Of ik even 4 gulden wilde betalen voor de gebruikte benzine. De door hun gebruikte benzine van mijn auto telde niet. Deze dealer heeft mij dus nooit meer terug gezien en de 6 maanden oude Datsun ingeruild voor Toyota. Zo zie je dat door een rekening van 4 gulden een dealer klant kwijt raakt. Toen Kia dealer probleem had om spiegelinklapper werkend te krijgen kreeg ik ook een leenauto. Helemaal gratis ook niets gerekend voor benzine wat ze anders bij een servicebeurt wel doen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bigmac Posted June 5, 2013 Share Posted June 5, 2013 Henk Elsink: auto kopen / auto verkopen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Borland Posted June 5, 2013 Share Posted June 5, 2013 Oh u wilt een offerte voor een Suzuki Swift? Bent u al ergens anders voor een offerte geweest? Ja?, nou laat die offerte maar zien dan. Ik zei dus nee doe zelf maar een aanbieding en als die mij aanstaat bestel ik hem hier. Zegt die droplul ik ga hier geen tijd en moeite insteken dus u krijgt van mij geen offerte want u speelt ons uit. Toen zijn we maar weggegaan. Wel een klacht ingediend bij de importeur dat dit echt te belachelijk voor woorden is om op deze manier geholpen (eigenlijk moet ik zeggen niet geholpen) te worden. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thundercats Posted November 9, 2013 Share Posted November 9, 2013 "Ik heb 'm zelf ook." Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PeterD Posted November 10, 2013 Share Posted November 10, 2013 Jaren geleden bij een Simca dealer. U moet nieuwe remblokken voor hebben. Maar ik heb pas tienduizend kilometer gereden. Tja, dan zult u wel veel remmen. Nee, ik rem juist veel op de motor af. Oh, maar dan komt het daar door, u remt te weinig. Huh? Ja, als u weinig remt, dan komt er vuil tussen blokken en schijven en als u dan remt, dan slijt dat extra. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
biancaa Posted November 10, 2013 Share Posted November 10, 2013 Airco van de opel zafira werkte niet. Terug naar de dealer, deze constateert dat deze helemaal gereinigd moet worden en dat de auto een dag moet blijven. Een dag later terug naar de dealer voor de reiniging. Tevens even het feit aangehaald dat we nog precies 1 week garantie hadden op de auto. Waarnaar dit gecontroleerd moet worden en de monteur toevallig terug komt van onze auto en mededeelt dat we een verkeerd knopje hadden ingedrukt. Wonder boven wonder het probleem binnen 10 minuten opgelost en geen kosten. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PhiPhi Posted December 28, 2013 Share Posted December 28, 2013 Zoals een paar van jullie weten,vroeg ik een Kia-dealer via telefoon om welk type bougie's er in een Kia Sephia 1999 gaan. Antwoordt- "Zulke informatie geven we niet over via telefoon meneer,breng hem een dagje hier en we komen er zeker achter " Ik denk dat ze daar geen PC's hebben om via VIN-nr uit te zoeken? PFFFFFFFFT. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Goldy Posted December 28, 2013 Share Posted December 28, 2013 Aantal jaren geleden bij een 30000 km beurt van mijn peugeot 206: Dealer: Meneer uw remschijven moeten vervangen worden Ik: Uh, hoe kan dat nou, ik rij alleen maar snelweg en mijn vorige auto (Toyota starlet) deed ik er 120000 km mee. Dealer: Meneer, het is heel gebruikelijk dat de remschijven na 30000 km vervangen worden. Ik ben dan ook nooit meer terug gegaan naar die dealer 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.