Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Ramen nat aan binnenzijde

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

De laatste auto waarbij ik dit heb gehad was een Simca/Talbot 1307, maar dat was dan ook meer gat dan auto.

Misschien is het geen slecht idee, zoals CN zegt, om eens de deurrubbers en afstelling deuren

te bekijken, want dit lijkt me heel vervelend.

Zelfs die topauto van een ander merk van ruim 7,5 jr. die ik nu heb heeft nergens last van.

• 3 weken later...
Geplaatst

Ik heb dat ook een keer gehad, het had niet geregent enkel mist.

Naar mijn werk geen probleem, stap ik in de auto om terug naar huis te rijden. Even mijn wissers heen en weer (dacht buitenkant) nee hoor was gewoon de binnenkant. HUH!!

Niet meer voorgekomen gelukkig.

Als we met 3 personen in de auto zitten zet ik tegenwoordig altijd de ventilatie aan want het beslaan van de ramen aan de binnenkant gaat in een Picanto wel erg snel. Ik krijg het moeilijk voor elkaar om de achterruiten droog te krijgen.

Vooruit, de voorste zijruiten gaan wel snel. Iemand tips?

Geplaatst

Ik wil toch nog een keer benadrukken dat 's avonds je airco in de recirculatiestand zetten voor je uitstapt echt 80% vocht scheelt van binnen, weet ook niet hoe het kan maar bij mij is dat echt de oplossing. Heeft het geregend of is het mistig en we doen dat niet dan is het voorraam zeiknat, draaien we hem dicht voor het uitstappen dan is de auto werkelijk kurkdroog de volgende dag! 

• Like 1
Geplaatst

Ga ik toch ook eens proberen dan. Weet alleen niet of dat met de versie met ClimateControl ook werkt:

recirculatie is een toets, als die een klep bedient met een hefmagneet zal die terugvallen als de stroom eraf gaat...

Geplaatst

Zou het zeker even uitproberen. Ik ben bij de dealer geweest met dit verhaal en die heeft de deuren allemaal afgesteld, achteraf gezien heeft dat eigenlijk geen reedt geholpen. Ik heb zelf een rookmachine in de auto gezet op m'n werk om te kijken waar dat kreng nou wél lekt maar de Picanto is absoluut waterdicht. Het enige wat ik kon bedenken wat "vrije toegang" heeft tot het interieur is de airco, en die bleek inderdaad de schuldige te zijn. Waarom weet ik niet maar die recirculatiestand inschakelen voor het uitstappen lost het op, hopelijk blijft hij bij jou met Climate Control ook gesloten met het contact uit… 

Geplaatst

Zou het zeker even uitproberen. Ik ben bij de dealer geweest met dit verhaal en die heeft de deuren allemaal afgesteld, achteraf gezien heeft dat eigenlijk geen reedt geholpen. Ik heb zelf een rookmachine in de auto gezet op m'n werk om te kijken waar dat kreng nou wél lekt maar de Picanto is absoluut waterdicht. Het enige wat ik kon bedenken wat "vrije toegang" heeft tot het interieur is de airco, en die bleek inderdaad de schuldige te zijn. Waarom weet ik niet maar die recirculatiestand inschakelen voor het uitstappen lost het op, hopelijk blijft hij bij jou met Climate Control ook gesloten met het contact uit… 

Wat is eigenlijk de  'recirculatiestand'? Ten tweede hoe kan je deze uitzetten?

Ik heb een superpack met AC.

Geplaatst

Recirculatie laat de lucht IN de auto recirculeren. Normaliter word continu lucht van buiten gehaald en de auto in geblazen, met deze stand gebeurt dat dus niet.

Zo kun je de auto sneller koelen met A/C, of voorkomen dat je over je nek gaat als je achter een rokende diesel staat in de file :-)

Het icoontje is een autootje met een rondgaand pijltje erin, bij mijn ClimateControl zit dat op de knop voor de temperatuurregeling.

Als je erop drukt gaat een indicatielichtje aan om aan te geven dat dit is ingeschakeld.

Kijk anders eens in het hoekje van je auto, daarin staat zeker een uitleg MET plaatjes...

Geplaatst

Recirculatie laat de lucht IN de auto recirculeren. Normaliter word continu lucht van buiten gehaald en de auto in geblazen, met deze stand gebeurt dat dus niet.

Zo kun je de auto sneller koelen met A/C, of voorkomen dat je over je nek gaat als je achter een rokende diesel staat in de file :-)

Het icoontje is een autootje met een rondgaand pijltje erin, bij mijn ClimateControl zit dat op de knop voor de temperatuurregeling.

Als je erop drukt gaat een indicatielichtje aan om aan te geven dat dit is ingeschakeld.

Kijk anders eens in het hoekje van je auto, daarin staat zeker een uitleg MET plaatjes...

Inderdaad dat plaatje komt mij bekend voor  :)

In onze autos zet je hem aan of uit, dan brand hij of brand niet. Ik ga dan proberen om het aan te zetten (lampje brand) en vervolgens de auto uit.

Kijken of dit gaat helpen.

Geplaatst

Dacht eerst ook dat dat de oplossing was,maar de laatste keer was het juist erger in die stand.

De auto heeft de afgelopen 2 dagen ongebruikt in de regen gestaan en vanmiddag niets geen last en de boel stond open.

Moest vanmiddag de auto toch wegbrengen naar de garage voor wat anders en dit nog even besproken.

Volgens de chef werkplaats komt het met de huidige temperaturen ook niet veel voor,maar juist als het een paar graden boven nul is en is het ook erger als de auto in de buurt van bomen staat.

Geldt volgens hem voor alle auto´s en is het geen specifiek Picanto probleem,mwah.

Zijn advies: Airco regelmatig aan,niet in de recirculatiestand zetten,wel de ventilatieroosters dicht,maar hoe ik die ook afstel,dicht krijg ik ze niet.

De airco gebruiken helpt wel,maar dat merk ik ook in het gebruik,dus niet te lang.

Als de voorruit aan de binnenkant gaat bevriezen,dan is het een echt probleem.

Tot nu toe 1 keer gehad,in lichte mate,maar het moet natuurlijk nog winter worden.

Geplaatst

Heb het een keer gehad en gemerkt dat als het binnen warmer is dan buiten dat het probleem optrad , rij nooit ( bijna ) met airco aan , staat op auto 18 graden , standje 1 van de blower en gewoon buitenlucht circulatie en zonder airco en vlak voor ik thuis ben even de ramen open dat de resterende warmte weg kan en de volgende ochtend lekker droog.

Geplaatst

Ja je hebt gelijk , binnen is het altijd warmer ook zonder kachel :wink: , als je daar de kachel dan toch bij doet is het extra warm en in mijn beleving kan dat teveel zijn ,heb nu ik het op die manier doe geen natte ramen meer binnen :boat:.

Geplaatst

Ik rijd een Picanta 1.0 3 deurs van 4 jan 2013 standaard uitvoering en heeft dus geen airco , de wagen staat altijd buiten en heeft nooit van binnen beslagen ruiten gehad.
Circulatie binnen of met verse lucht van buiten, er is nooit aanslag geweest.
Samengevat kan het dus alleen de airco zijn die de problemen veroorzaakt.
Met vriendelijke groet,
Arie

Mijn vocht uitstoot telt trouwens voor Twee.

Geplaatst

Dat is te kort door de bocht.

Heb mijn airco bijna 2 maanden niet gebruikt en toen was het juist het ergst.

Ik hoop niet dat de rechters in Nederland er de zelfde theorie op nahouden.

Mijn vorige auto had geen airco en die had er ook veel last van.

Ik denk dat je geluk hebt,misschien staat je auto beschut,uit de wind.

Ik zie geen echte oorzaak en geen echte oplossing voor iedereen.

Bij mij helpt de airco even aan  het beste.

Geplaatst

Ik rijd een Picanta 1.0 3 deurs van 4 jan 2013 standaard uitvoering en heeft dus geen airco , de wagen staat altijd buiten en heeft nooit van binnen beslagen ruiten gehad.

Met vriendelijke groet,

Arie

Ik zou eens goed opzoeken wat een Airco doet in de Auto ! , want dit slaat totaal helemaal nergens op .

Geplaatst

Met vriendelijke groet,

Arie

Met vriendelijke groet,

Arie

Ik zou eens goed opzoeken wat een Airco doet in de Auto ! , want dit slaat totaal helemaal nergens op .

Geplaatst

De recirculatiestand is trouwens van de ventilatie, niet specifiek van de airco.

Mijn ramen waren vorige week ook een keer beslagen van binnen, maar toen had ik ook een grote pan met hete linzensoep achterin staan. Dat duurde toch wel tot de volgende dag voor ik weer normaal door mijn ramen kon kijken, voor ik dat vocht dus weer uit mijn auto had gekregen.

Geplaatst

Zoals te lezen op teletekst,vanmiddag slecht weer in Enschede e.o.

Auto stond tot aan de bui met droge ramen op de parkeerplaats.

Na de bui ramen flink nat aan de binnenzijde.

Dit kun je met je airco uiteraard niet voorkomen.

Ik pruts wel even verder.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...