Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Ramen nat aan binnenzijde

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Heb ik onlangs voor het eerst in mijn leven een nieuwe auto gekocht en dacht dat het probleem van natte ramen en ijs aan de binnenzijde in de winter tot het verleden zou behoren.

Maar vorige week na een flinke bui waren de ramen aan de binnenzijde drijfnat,is dit normaal bij een nieuwe Picanto en hoe kan ik dit eventueel voorkomen?

In de winter krabben aan de binnenzijde heb ik in het verleden al genoeg gedaan.

Groet uit zonnig Enschede.

Geplaatst

Bij een kleine auto beslaan de ramen eerder dan bij een grote, zeker als je met meerdere in de auto zit.

Dus of een grotere auto of de blazer aan !

En na een forse bui met natte kleding in de auto kan ook een extra oorzaak zijn, toch?

Geplaatst

Heb ik onlangs voor het eerst in mijn leven een nieuwe auto gekocht en dacht dat het probleem van natte ramen en ijs aan de binnenzijde in de winter tot het verleden zou behoren.

Maar vorige week na een flinke bui waren de ramen aan de binnenzijde drijfnat,is dit normaal bij een nieuwe Picanto en hoe kan ik dit eventueel voorkomen?

In de winter krabben aan de binnenzijde heb ik in het verleden al genoeg gedaan.

Groet uit zonnig Enschede.

Lijkt me niet, als er vocht in de auto komt van buiten af dan lekt er gewoon ergens een rubber. Terug naar je dealer, die zet er een rookmachine in en dan kunnen ze zo zien hoe of wat...

Geplaatst

Bij een kleine auto beslaan de ramen eerder dan bij een grote, zeker als je met meerdere in de auto zit.

Dus of een grotere auto of de blazer aan !

En na een forse bui met natte kleding in de auto kan ook een extra oorzaak zijn, toch?

Dat laatste weet ik,maar er zat nog niemand in de auto en hiervoor had ik een Mercedes en daarmee had ik er juist veel last van,maar die rubbers waren dan ook meer dan 17 jaar oud.

Als het blijft,ga ik er inderdaad wel even mee terug.

Het is niet gewoon beslagen,maar echt nat.

• 3 weken later...
Geplaatst

Even navraag gedaan bij de dealer.

Kreeg het advies om altijd met de airco aan te rijden,zomer en winter,maar daarvoor koop je natuurlijk geen zuinige auto.

Mocht wel terugkomen om te kijken of er misschien een lekkage was,kijk het nog even 2 weken aan.

Geplaatst

Even navraag gedaan bij de dealer.

Kreeg het advies om altijd met de airco aan te rijden,zomer en winter,maar daarvoor koop je natuurlijk geen zuinige auto.

Mocht wel terugkomen om te kijken of er misschien een lekkage was,kijk het nog even 2 weken aan.

Probeer deze eens in de auto te leggen. Kunnen na vochtopname weer gewoon gedroogd worden

door ze op de verwarming te leggen. Wij gebruiken deze in onze Picanto en het helpt echt.

Grtz.

Specialmade

Geplaatst

Probeer deze eens in de auto te leggen. Kunnen na vochtopname weer gewoon gedroogd worden

door ze op de verwarming te leggen. Wij gebruiken deze in onze Picanto en het helpt echt.

Grtz.

Specialmade

Bedankt voor de tip.

In mijn vorige auto,18 jaar oude Mercedes,had ik in de winter altijd een vochtvreter staan.

Dat hielp ook,maar in een wagen van 2 maand auto moet dat toch niet nodig zijn?

Als het blijft,laat ik hem wel nakijken,op zich lijken die dingen me wel handig,maar zou niet nodig moeten zijn.

Geplaatst

Staat de auto binnen of buiten ?

Als de ruiten, na regen, nat zijn aan de binnenkant (condens) dan lekt er iets en is het dus vochtig in de auto.

Heb je met droog weer/geen regen en kouder weer geen last ?

.

Geplaatst

Auto staat altijd buiten,helaas geen garage in de buurt beschikbaar.

Heb de auto nu 2 maand en probleem doet zich voor na een flinke bui en met name de voorruit is dan erg nat.

Voor de duidelijkheid,het probleem doet zich voor voordat ik in de auto stap,komt dus niet omdat ik er met een natte kop instap.

Geplaatst

Zal idd lekkage zijn. Heb met me vorige wagen ook zo iets gelijkaardig voorgehad. Na fikse bui, wasbeurt was aan mijn rechterkant van de voorruit heel bekleding nat. Was toen lekkage via de antenne (stond vooraan op mijn dak). Toen ook onder garantie verholpen. Hebben lang moeten zoeken maar netjes opgelost

• 1 maand later...
Geplaatst

Bij mij het zelfde probleem,de picanto is van 22 november 2013.

Vandaag de dealer gebeld en die zeggen ook dingen die hier al besproken zijn,kleine auto,airco doet het niet beneden de 6 graden,

Auto een keer binnen zetten met de ramen open(woon op 1hoog) dat is een probleem,vochtvreter????

Ik ga wel een keer door de wasstraat om te kijken of er water ergens binnen komt.

Geplaatst

Ik doe nu 2x per dag 5 min. de airco aan,de laatste 5 min. van de rit naar en van mijn werk.

Het extra verbruik is dan beperkt en het werkt echt,ramen zijn echt droog van binnen.

Doe ik het een dag niet,dan is het verschil de volgende dag duidelijk merkbaar.

Geplaatst

5 min. de airco aan,

Doe ik het een dag niet,dan is het verschil de volgende dag duidelijk merkbaar.

Heb je je ventilatie dan op recirculatie staan (bij airco-gebruik) of op buitenlucht-toevoer? Verder wordt het toch juist gepropageerd om de laatste minuten van je rit de airco uit te zetten, zodat deze kan drogen?

Geplaatst

Dat laatste wist ik niet,dit is mijn eerste auto met airco.

Naar mijn werk is 15 min. rijden,ik zal hem dan wat eerder aan en uitzetten.

Motor moet met deze temperaturen wel een beetje warm zijn.

Ventilatie staat altijd op buitenlucht.

Moest van de dealer na het uitzetten van de auto ook de klepjes sluiten,maar in elke stand komt er volop lucht door,afsluiten lukt dus niet,maar is tot nu toe ook niet nodig.

Geplaatst

Ik heb er ook aardig last van bij mijn nieuwe picanto, ik heb er nu 600km mee gereden maar af en toe al stap ik sochtends de auto in is de binnenkant zeiknat.
Ik zet tegenwoordig de auto met verwarming alvast aan, dan gaat ik ff eten tanden poetsen etc en als ik terugkom is het weg.
Dit moet je natuurlijk niet doen in een criminele wijk :P.

Geplaatst

Het probleem met de natte ramen hebben dus veel Picanto rijders waaronder ik zelf.

Ik heb daarover zitten denken voor de oplossing en eigelijk is het heel simpel,wat doe als je badkamer vol condens zit naar het douche ventileren.

Ik heb 2 dagen als ik mijn auto weg zet de ramen op een kiertje gezet en dan heb ik nergens last meer van.

Moet er wel bij zeggen ik heb er zijwindgeleiders op zitten zodat het niet opvalt dat de ramen een stukje open staan.

Probeer het zelf uit.

Gr,Jack

Geplaatst

Laat je dealer je achterdeuren even opnieuw afstellen (is een kwaal bij die dingen schijnt het) en zet je airco in de recirculatiestand als je 's avonds uitstapt, probleem opgelost. 

Geplaatst

niet alleen de picanto heeft last van dat vocht ook de rio heeft hier last van

ik gebruik de airco bijna nooit maar toch bijna altijd vocht aan de ramen

ben net terug van vacantie en me voor raam was aan de binnen kant niet eens meer beslagen maar deze hing vol met druppels en dan ook echt het hele raam

nu is dit niet me eerste kia dus k weet ondertussen al niet beter maar het frustreet wel

Geplaatst

Dat is wel irritant ja...

Maar ff een stomme vraag: wat zegt je dealer ervan dan? 

ja je kent de verhalen wel he wat we zelf ook altijd vertellen airco op tijd uitzetten en dat soort dingen

heb zelfs de automatische voor raam ont waseming al afgekoppeld en de auto heeft 8 dagen stil gestaan

en we voorraam leek wel aan de binnen kant net als of er net regen was opgevallen

nu heb ik dit probleem bij alle 3 mijn kia's gehad dus ik begin er niet eens meer over maar zo erg als eergisteren heb ik het nog niet gehad

ik ga denk ik ook maar van die ontvochtigingzakjes ga  kopen dat schijnt erg goed te helpen  http://www.conrad.nl/ce/nl/product/854168/ThoMar-Air-Dry-auto-ontvochtiger-Zwart/?ref=no_search_results&rt=no_search_results&rb=1

Geplaatst

Ik had op een gegeven moment ook last van vocht maar ben er toch mee naar de dealer gegaan. Die wilde me (zoals gewoonlijk) wegsturen met het bekende repertoire lølverhalen ( u bent de eerste met deze klacht, zet u de auto maar neer dan kijken we er wel naar, kunnen we niks aan doen want het is een constructieprobleem enz enz). Ik heb ze toen serieus gevraagd of ze misschien last hebben van een storing in hun bolletje want een nieuwe auto met vocht aan de binnenkant is niet normaal en als ze dat oprecht vonden dat ik graag iemand van KIA NL erbij wilde voor een contra expertise. Vonden ze niet leuk. Uiteindelijk zijn de deuren opnieuw afgesteld en als ik ik 's avonds de airco in de recirculatiestand zet is het probleem voor 90% opgelost gelukkig….

Geplaatst

ja je kent de verhalen wel he wat we zelf ook altijd vertellen airco op tijd uitzetten en dat soort dingen

heb zelfs de automatische voor raam ont waseming al afgekoppeld en de auto heeft 8 dagen stil gestaan

en we voorraam leek wel aan de binnen kant net als of er net regen was opgevallen

nu heb ik dit probleem bij alle 3 mijn kia's gehad dus ik begin er niet eens meer over maar zo erg als eergisteren heb ik het nog niet gehad

ik ga denk ik ook maar van die ontvochtigingzakjes ga  kopen dat schijnt erg goed te helpen  http://www.conrad.nl/ce/nl/product/854168/ThoMar-Air-Dry-auto-ontvochtiger-Zwart/?ref=no_search_results&rt=no_search_results&rb=1

@Xtra40,

Deze ontvochtigers werken nog beter dan die je nu wil aanschaffen. (spreek uit ervaring.....jarenlang)  :-)

Grtz.

Specialmade

• Like 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...